NVIDIA هم خیلی خیلی راحت میتونست مثل AMD بیاد و API اختصاصی خودشو عرضه کنه و اون 75% از کل فروش بازار که داره مورد لطف خودش قرار بده
اما انویدیا کار درست تر انجام داد و ساخت API سپرد دست مایکروسافت چون وظیفه اصلی مایکروسافت بود که API سیستم عامل خودشو ارتقا بده
اگه انویدیا هم میخواست API اختصاصی خودشو بده بشدت صنعت PC GAMING صدمه میدید .. همین الان Publisher ها با هزار منت بازی برای PC منتشر میکنن وای بحال وقتی که بخواد دوتا API وجود داشته باشه
Developer مجبور بودن بازیهاشونو برای دوتا API پورت کنن ممکن بود کلا از خیر پلتفروم PC بگذرن کلا بی نظمی بوجود میومد
اما انویدیا بهترین کارو کرد اینکارو به مایکروسافت سپرد .
الان با اومدن DX12 یک هماهنگی جامع تو صنعت PC GAMING بوجود میاد. بازی ساز میدونه خیلی راحت میتونه از API DX12 استفاده کنه تا تمام PC GAMER هارو تحت پوشش قرار بده
درضمن وقتی میشه با DX12 بصورت همزمان از دو کارت گرافیک انویدیا و AMD استفاده کرد دیگه دلیلی برای استفاده از MANTLE باقی نمیمونه
مگر اینکه چندتا دونه استدیو بازی سازی زیر نظر AMD منتل ساپورت کنن. مگرنه 99% بازی سازها بخاطر اینکه XBOX ONE از DX12 استفاده میکنه و پورت به نسخه PC اسون میشه میرن سمت DX12
اگه یادت باشه قبلا هم گفتم با اومدن DX12 کلا MANTLE محو میشه