قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 5 از 5 نخستنخست ... 345
نمایش نتایج: از 41 به 42 از 42
Like Tree66Likes

موضوع: ظهور نسل بعد API مایکروسافت

  1. #1
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    30
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.

    ظهور نسل بعد API مایکروسافت



    براساس اطلاعیه بلاگ MSDN کمپانی معظم مایکروسافت طی دوهفته اینده در نمایشگاه GDC 2014 پرده از نسل بعد API خود DX12 خواهد برداشت. براساس تصویر منتشر شده لوگوی نام های مطرح دنیای سخت افزار اعم از NVIDIA , AMD , INTEL ,QUALCOMM به چشم میخورده و نوید همکاری نزدیک مایکروسافت با کمپانی های نام برده شده را میدهد و پر واضح است پشتیبانی DX12 از پردازنده های گرافیکی متجمع , پردازنده های اختصاصی و رده موبایل اهمیت ویزه ای پیدا خواهد کرد. با بهینه سازی DX12 شاهد کاهش سربار از پردازنده مرکزی خواهیم بود و همانند MANTLE با استفاده از کدهای زبان ماشین سازگاری هر چه بهتری در سطح سخت افزار خواهد داشت. البته تمامی موارد یاد شده صرفا احتمالات میباشد و در حال حاضر تایید نشده است اما قطع یقین علاوه بر مورد یاد شده سورپرایز های دیگیر در پشت پرده جریان دارد و عاشقان دنیای سخت افزار را شوکه خواهد کرد. به عنوان مثال به نظر میرسد کمپانی QUALCOMM در بخشی از توسعه این API مدرن دخیل خواهد بود و یا اینکه حتی میتوان پیش پیش بینی کرد اینده بسیار روشنی در انتظار پردازنده های گرافیکی بر پایه معماری ARM پدید خواهد امد و در نهایت پشتیبانی معماری اینده پردزانده گرافیکی MAXWELL , NVIDIA از به روز ترین API مایکروسافت دور از انتظار نیست.

    videocardz
    ویرایش توسط magiteq : 6th March 2014 در ساعت 02:28 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  2. 31 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    Agent 47 (8th March 2014),Aliover (6th March 2014),AMD Radeon (7th March 2014),arman_kad (21st March 2014),Artemis (6th March 2014),asdaf (6th March 2014),atisoc0936 (21st March 2014),Blue Rose (6th March 2014),CROSSHAIR (7th March 2014),Don_Corleone (6th March 2014),Emir (23rd March 2014),First.Last (21st March 2014),golabettruter (21st March 2014),kral2008 (6th March 2014),Mehdi_FXX (21st March 2014),morteza.p (22nd March 2014),Mr. DB (6th March 2014),NAVID OC (15th August 2014),overclock990 (6th March 2014),Reza Y (6th March 2014),SaeedSYS (6th March 2014),sapple (16th March 2014),SASANOC (24th March 2014),SETIZEN (6th March 2014),smrbh (7th March 2014),TERRORIST (6th March 2014),The Joker (6th March 2014),TRIDENT (6th March 2014),Veyron (6th March 2014),VFSDF (21st March 2014),zeus (6th March 2014)



  3. #41
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    29
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,817 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.


    Microsoft در چهل و یکمین کنفراس بین المللی اخبار دنیای گرافیک و تکنیک های تعاملی وابسته به آن واقع در ونکوور کانادا از جدیدترین رابط برنامه نویسی (API)کمپانی رونمایی کرده است، DirectX 12.0 در کنفراس SIGGRAPH 2014 نتایج قابل توجهی را به ثبت رسانده است، محدودیت بخش TDP همواره یکی از مشکلات اصلی بازی های ویدئویی در پلتفرم های موبایلیتی می باشد، با API مورد نظر میزان TDP تا مقدار باورنکردنی %50 کاهش می یابد، در حالی که عملکرد کلی نیز بیش از %60 افزایش خواهد یافت، DirectX 12.0 به گونه ای باعث کاهش دخالت یا به عبارتی گلوگاه پردازنده از طریق تقسیم مناسب بار کاری بین GPU و CPU می شود.

    در اکثر مواقع این ویژگی باعث افزایش راندمان کلی بخش سیستم های دسکتاپ می شود، اما در بخش موبایلیتی این مزیت بیشتر به چشم خواهد آمد، از آنجایی که پلتفرم های موبایلیتی همیشه با عامل های محدود کننده دما و مصرف مواجهه هستند، از طریق این رابط برنامه نویسی CPU و GPU میزان TDP را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و هر گونه کمبود انرژی توسط مؤلفه دیگری جبران می شود و در مجموع میزان TDP کلی کاهش خواهد یافت، این ویژگی دقیقا عملکرد %60 در هر وات مصرفی تراشه های گرافیکی یکپارچه اینتل را توجیه می کند، اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که در نظر بگیریم، بهینه سازی های صورت گرفته نه در بخش معماری یا فناوری ساخت کارت گرافیک، بلکه فقط در مبحث نرم افزاری انجام شده اند.

    Demo گرافیکی مورد نظر به صورت 50.000 سیارک در حال گردش در مداری فضایی توسط یک دستگاه تبلت Surface Pro 3 به اجرا درآمده است، برنامه اجرا شده این قابلیت را دارد که به طور پویا و یکپارچه بین DirectX 11.0 و DirectX 12.0 همراه با نمایش نمودار مصرف و فریم بر ثانیه سوئیچ کند، در حالت اول Demo مورد نظر با DX 11.0 حداکثر 19 فریم بر ثانیه را به ثبت رسانده است و هنگامی که به DX 12.0 با میزان فریم مشابه قفل شده تغییر می کند، مصرف انرژی به شدت کاهش می یابد، در حالت دوم که نرخ فریم از وضعیت قفل شده خارج می شود، کاهش CPU Bound نرخ فریم را تا رقم 33Fps افزایش می دهد، به عبارت دیگر پردازنده در شرایط متفاوت توانایی تغییر فرکانس برای کاهش مصرف یا افزایش عملکرد را دارد.


    ویرایش توسط Blue Rose : 15th August 2014 در ساعت 12:43 PM
    smrbh, AMD Radeon and magiteq like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  4. 11 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    Agent 47 (15th August 2014),AMD Radeon (16th August 2014),asdaf (15th August 2014),fusion008 (11th November 2014),magiteq (15th August 2014),mmb2014 (15th August 2014),SaeedSYS (15th August 2014),sapple (26th February 2015),smrbh (15th August 2014),ThatFalseHat (15th August 2014),The Joker (15th August 2014)



  5. #42
    OCH Member ThatFalseHat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2014
    محل سکونت
    ترکمن صحرا
    نام واقعی
    مبین
    سن
    26
    نوشته ها
    3
    تشکر شده 19 بار در 3 پست
    ThatFalseHat آنلاین نیست.
    تست های جالبی میگیرن!
    چیزی که میگم اینه که فرق زیادی بین "تست" و یک گیم هست. توی تست اون چیزی رو که "میخوان" تست میکنن و نتایج طبیعتاً چشم گیره!
    مثلاً برای اینکه دو تا cpu رو مقایسه کنن یادمه توی هر تستی شبیه هم بودن جز یه تست که فضای خالی رو پردازش میکرد و یه cpu بخاطر عملکرد دوبرابر در پردازش "هیچی" برنده اعلام شد!!!!

    ولی تو یه بازی که از xbone یا ps4 مثلاً پورت شده فرقش اونقدر زیاد نیست و بستگی به شرکت داره که درست پورتش کنه! -در صورت مقایسه نرخ فریم pc با سخت افزار مشابه یا کمی بالاتر از کنسول-
    تنها چیزی که میشه خیلی روش 100% بود بازی های مین pc هست. که حتی باز اینجا هم توی گفتگو ها یادمه تیمی که روی dx12 کار میکرد گارانتی نمیکرد نرخ فریم اونقدر که باید بهتر بشه و میگفت به شرکت بستگی داره تا بازی رو optimize کنن. حتی یادمه میگفت کار تیم برای افزایش رنج ساپورت سخت افزار شاید بیشتر هم بشه. این یعنی وقتی یه گیم dx12 میاد باید خداخدا کنیم به فکر سیستم ما هم بوده باشن یا منتظر یه پچ برای optimize شدن رو قطعات خودمون رو داشته باشیم. (چیزی که الانم شاهدشیم)
    اینکه یه gpu بیاد dx12 رو پشتیبانی کنه با یه گیم که برای dx12 برای همون gpu ـ optimize باشه فرق داره.

    به هر حال کاربرای ویندوز 7 هم باید آماده ویندوز 9 باشن! خودم درست فرق dx11.2 و dx11 رو نمیدوم ولی بخاطر همون هم که شده خودمو به 8.1 عادت دادم! حالا برای dx12 ویندوز 9 بیاد...
    ویرایش توسط ThatFalseHat : 15th August 2014 در ساعت 03:56 PM


    Motherboard : msi 990fxa-gd65 Processor : amd fx 8350
    Main Memory : 8gb ziadesham has Graphics Card : 1x r9 270x 2gb asus dcu 2
    Cooling : deep cool 50 tmni bara cpu ba chand ta fan 10 tmni Power Supply : green 600

  6. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از ThatFalseHat تشکر کرده اند:

    Agent 47 (15th August 2014),AMD Radeon (16th August 2014),Blue Rose (15th August 2014),magiteq (15th August 2014),sapple (26th February 2015),smrbh (15th August 2014)



صفحه 5 از 5 نخستنخست ... 345

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •