قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 2 از 5 نخستنخست 1234 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 42
Like Tree66Likes

موضوع: ظهور نسل بعد API مایکروسافت

  1. #1
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    35
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.

    ظهور نسل بعد API مایکروسافت



    براساس اطلاعیه بلاگ MSDN کمپانی معظم مایکروسافت طی دوهفته اینده در نمایشگاه GDC 2014 پرده از نسل بعد API خود DX12 خواهد برداشت. براساس تصویر منتشر شده لوگوی نام های مطرح دنیای سخت افزار اعم از NVIDIA , AMD , INTEL ,QUALCOMM به چشم میخورده و نوید همکاری نزدیک مایکروسافت با کمپانی های نام برده شده را میدهد و پر واضح است پشتیبانی DX12 از پردازنده های گرافیکی متجمع , پردازنده های اختصاصی و رده موبایل اهمیت ویزه ای پیدا خواهد کرد. با بهینه سازی DX12 شاهد کاهش سربار از پردازنده مرکزی خواهیم بود و همانند MANTLE با استفاده از کدهای زبان ماشین سازگاری هر چه بهتری در سطح سخت افزار خواهد داشت. البته تمامی موارد یاد شده صرفا احتمالات میباشد و در حال حاضر تایید نشده است اما قطع یقین علاوه بر مورد یاد شده سورپرایز های دیگیر در پشت پرده جریان دارد و عاشقان دنیای سخت افزار را شوکه خواهد کرد. به عنوان مثال به نظر میرسد کمپانی QUALCOMM در بخشی از توسعه این API مدرن دخیل خواهد بود و یا اینکه حتی میتوان پیش پیش بینی کرد اینده بسیار روشنی در انتظار پردازنده های گرافیکی بر پایه معماری ARM پدید خواهد امد و در نهایت پشتیبانی معماری اینده پردزانده گرافیکی MAXWELL , NVIDIA از به روز ترین API مایکروسافت دور از انتظار نیست.

    videocardz
    ویرایش توسط magiteq : 6th March 2014 در ساعت 02:28 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  2. 31 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    Agent 47 (8th March 2014),Aliover (6th March 2014),AMD Radeon (7th March 2014),arman_kad (21st March 2014),Artemis (6th March 2014),asdaf (6th March 2014),atisoc0936 (21st March 2014),Blue Rose (6th March 2014),CROSSHAIR (7th March 2014),Don_Corleone (6th March 2014),Emir (23rd March 2014),First.Last (21st March 2014),golabettruter (21st March 2014),kral2008 (6th March 2014),Mehdi_FXX (21st March 2014),morteza.p (23rd March 2014),Mr. DB (6th March 2014),NAVID OC (15th August 2014),overclock990 (6th March 2014),Reza Y (6th March 2014),SaeedSYS (6th March 2014),sapple (16th March 2014),SASANOC (24th March 2014),SETIZEN (6th March 2014),smrbh (7th March 2014),TERRORIST (6th March 2014),The Joker (6th March 2014),TRIDENT (6th March 2014),Veyron (6th March 2014),VFSDF (21st March 2014),zeus (6th March 2014)



  3. #11
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    35
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.
    احتمال اینکه mantle از پردازنده های با معماری nvidia پشتیبانی کنه زیاده چون api انحصاری شکست خورده اس اون هم با وجود dx و opengl که پشتیبانی وسیعی داره.
    این یه api مختص بازی هست.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  4. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    Agent 47 (21st March 2014),Armintech (24th March 2014),asdaf (21st March 2014),First.Last (25th March 2014),golabettruter (21st March 2014),sapple (26th February 2015),SETIZEN (21st March 2014),smrbh (21st March 2014),The Joker (21st March 2014),zeus (21st March 2014)



  5. #12
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    39
    نوشته ها
    3,013
    تشکر شده 24,323 بار در 2,633 پست
    Agent 47 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط magiteq نمایش پست ها
    احتمال اینکه mantle از پردازنده های با معماری nvidia پشتیبانی کنه زیاده چون api انحصاری شکست خورده اس اون هم با وجود dx و opengl که پشتیبانی وسیعی داره.
    این یه api مختص بازی هست.
    عطا جان ، هیچ احتمالی وجود نداره ، Nvidia نیازی به استفاده از MANTEL نداره ، تمامی کد نویسی این API هم برای ساختار تراشه های GCN ای ام دی هست.
    در آینده ساخت بازی ها با API کمپانی MANTEL بیشتر امکان پذیر خواهد بود !! ؟؟ یا استفاده از API وسیع ماکروسافت!!! که هماهنگی کامل با ویندوز هم دارد...؟؟!!
    گمان نکنم AMD انقدر هم بی مغز باشه که کد نویسی API و تغییر بده و همگانی کنه!!! اونم برای NVIDIA دشمن دیرینه!!!


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  6. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از Agent 47 تشکر کرده اند:

    golabettruter (21st March 2014),SETIZEN (21st March 2014),smrbh (21st March 2014),The Joker (21st March 2014),zeus (21st March 2014)



  7. #13
    OCH Member
    zeus آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    نوشته ها
    538
    تشکر شده 3,597 بار در 527 پست
    zeus آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Agent 47 نمایش پست ها
    MANTEL اگر برای کارتهای انویدیا جوابگو بود!!! پس چرا BF4 و CRYTEK و همچنین پچی برای Thief در نظر گرفته نشده که کارتهای Nvidia ساپورت داشته باشند.
    وقتی Crytek قرار داد موتور گرافیکی و با AMD میبنده !! آیا انویدیا نقشی درش داره؟!!!
    در ضمن با برنامه Aida نسخه نهایی هم اگر کارت گرافیک و DX و چک کنید مطمئن باشید گزینه MANTEL تیک نخورده و نشان دهنده پشتیبانی نشدن آن توسط NVIDIA هست.

    با تشکر
    یادم اومد کجا خوندم
    در نهایت باید این نکته را مجدداً ذکر کرد که منتل یک API خاص برای محصولات ای‌ام‌دی و معماری دو کنسول نسل بعدی نیست بلکه برای تمام تراشه‌های گرافیکی که انویدیا و ای‌ام‌دی تولید کرده‌اند، کاربرد دارد. این تکنولوژی متن باز است و همه می‌توانند از آن بهره ببرند.
    این بالایه تو سایت زوم ایت بود
    تو سخنرانی گفته شد که amd در آینده تصمیم دارد که معماری رو تغییر بده به همین خاطر نمیخواهد mantle وابسته به GCN باشد و در سخت افزار رقیب هم کار کنه
    و فعلا به صورت اختصاصی برای گرافیک های خودش و شرکای نرم افزاریش خواهد بود اما در آینده SDK براش عرضه میکنه و به صورتی عمومی در خواهد امد
    [Only registered and activated users can see links. ]
    اینم از سایت خودمون کلمه اینده رو یادم رفته بود
    ولی بیشتر زوم ایت گولم زد
    .................................................. .............................
    در مورد dx11 همونطور که فکر میکردم فاجعست دیگه مثل dx11 تکرار نمیشه باید همون اول میدونستم وقتی اسم QUALCOMM میاد بهتر از این نمیشه
    اینکه پردازش اسونتر روونتر تو سخت افزار اجرا بشه خوبه چرا که نه یعنی در اینده میتونیم با یه کارت پرچمدار تو رزولیشن 4k فریم بگیریم یا شایدم 8k (ارزو بر گیمر عیب نیست )
    ولی انگار این رابطو بیشتر برا پردازنده های موبایل نوشتند تا پردازنده های کنسول یا pc پردازنده های کوالکوم کلا به رابط dx حساسیت دارند بتونند ساپرت کنند
    و سخت افزارهای قدیمی هم بتونند بهره ببرند از این رابط !! پس چرا چیز خاصی مثل تسلیشن نداره
    اگه همون تسلیشنو از dx11 حذف میکردیم کارت گرافیک های قدیمی تر هم از این رابط میتونستند بهره ببرند
    میتونستند چیزی مثل فیزیک انویدیا تاریف کنند تنها چیزی که دیدیم کپی از mantle بود
    البته بگم اینکه ای ام دی اجازه داده mantle در dx12 استفاده بشه جای تشکر داره چون اگه انحصاری میبود استفاده ی زیادی ازش نمیشد
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard : GA-EP45T-DS3R Processor : Intel E8400
    Main Memory : Corsair Vengeance 8GB Graphics Card : ASUS 780 Ti DirectCU II
    Cooling : Tuniq Tower 120 Extreme Power Supply : Corsair RM850

  8. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از zeus تشکر کرده اند:

    Agent 47 (21st March 2014),Armintech (21st March 2014),asdaf (21st March 2014),atisoc0936 (21st March 2014),golabettruter (21st March 2014),magiteq (21st March 2014),sapple (26th February 2015),SETIZEN (21st March 2014),smrbh (21st March 2014),The Joker (21st March 2014)



  9. #14
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    35
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Agent 47 نمایش پست ها
    عطا جان ، هیچ احتمالی وجود نداره ، Nvidia نیازی به استفاده از MANTEL نداره ، تمامی کد نویسی این API هم برای ساختار تراشه های GCN ای ام دی هست.
    در آینده ساخت بازی ها با API کمپانی MANTEL بیشتر امکان پذیر خواهد بود !! ؟؟ یا استفاده از API وسیع ماکروسافت!!! که هماهنگی کامل با ویندوز هم دارد...؟؟!!
    گمان نکنم AMD انقدر هم بی مغز باشه که کد نویسی API و تغییر بده و همگانی کنه!!! اونم برای NVIDIA دشمن دیرینه!!!
    اتفاقا amd اینقدر بی مغز نیست که mantle رو انحصاری کنه و بازار رو به رقیب واگذار کنه
    پلتفرمی پیروز هست که معماری های سخت و نرم افزاری بیشتری رو پشتیبانی کنه نه اینکه انحصاری باشه
    یک مثال بی ربط میزنم:اگر یادت باشه nvidia پیشنهاد فروش لایسنس فیزیک رو به ati داده بود حالا به نظرت هدف اش از این کار چی بوده؟
    کاملا واضحه nvidia قصد داشته با گسترش تکنیک فیزیکیس حتی در سخت افزار رقیب این فناوری رو قالب بازار کنه
    برای چی ویندوز سیستم عامل قالب بازار دسکتاپ هست؟ برای پشتیبانی بسیار وسیع اش از نرم افزارهای و سخت افزارهای رقیب.
    اینکه شما رقیب رو بتونی مجاب کنی به استفاده از تکنیک ساخت خودت این معنیش میشه موفقیت.
    mantle انحصار زمانی هست
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  10. 12 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    Agent 47 (21st March 2014),AMD Radeon (21st March 2014),Armintech (24th March 2014),asdaf (21st March 2014),atisoc0936 (21st March 2014),golabettruter (21st March 2014),Reza Y (23rd March 2014),sapple (26th February 2015),SETIZEN (21st March 2014),smrbh (21st March 2014),The Joker (21st March 2014),zeus (21st March 2014)



  11. #15
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    39
    نوشته ها
    3,013
    تشکر شده 24,323 بار در 2,633 پست
    Agent 47 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط magiteq نمایش پست ها
    اتفاقا amd اینقدر بی مغز نیست که mantle رو انحصاری کنه و بازار رو به رقیب واگذار کنه
    پلتفرمی پیروز هست که معماری های سخت و نرم افزاری بیشتری رو پشتیبانی کنه نه اینکه انحصاری باشه
    یک مثال بی ربط میزنم:اگر یادت باشه nvidia پیشنهاد فروش لایسنس فیزیک رو به ati داده بود حالا به نظرت هدف اش از این کار چی بوده؟
    کاملا واضحه nvidia قصد داشته با گسترش تکنیک فیزیکیس حتی در سخت افزار رقیب این فناوری رو قالب بازار کنه
    برای چی ویندوز سیستم عامل قالب بازار دسکتاپ هست؟ برای پشتیبانی بسیار وسیع اش از نرم افزارهای و سخت افزارهای رقیب.
    اینکه شما رقیب رو بتونی مجاب کنی به استفاده از تکنیک ساخت خودت این معنیش میشه موفقیت.
    mantle انحصار زمانی هست
    خوب AMD این فیزیک و قبول کرد؟؟
    API تازه وارد AMD هر چی باشه نمیتونه جای DX12 رو بگیره...شاید الان قدرت خوب یاز خودش نشون میده.
    ماکروسافت هم نمیتونه DX12 کاملا بر پایه MANTEL پیاده کنه... این دو API کلا با هم متفاوت هستند.
    باز هم میگم شتر در خواب بیند پنبه دانه... MANTEL کمپانی AMD یک API هست که شاید در برخی از بازی ها از آن ببینیم اما DX12 در آینده نزدیک
    خیلی قدرتمند تر از MANTEL ظهور میکند. وقتی هم که AMD با Crytek قرار داد پردازش MANTEL و میبنده پس یه آینده نگری در پیش هست ( پس نمیشه عنوان کرد MANTEL بهینه با تمامی سخت افزار ها خواهد بود ، همانطور که انویدیا با EPIC قرار داد UE4 را بسته است!!)
    [Only registered and activated users can see links. ]
    برای همگانی کردن این API کمپانی AMD احتیاج به برنامه نویسی جدید دارد ؛ همانطور که میدونید این API بر پایه GCN طراحی شده است.
    پس یا AMD این کارو انجام میده !! یا خیر ، اگر انجام بده و DX12 قدرتمند تر ظاهر بشه ... کار بیهوده ایی بوده!!!
    ویرایش توسط Agent 47 : 21st March 2014 در ساعت 03:52 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  12. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از Agent 47 تشکر کرده اند:

    asdaf (21st March 2014),golabettruter (21st March 2014),magiteq (21st March 2014),overclock990 (21st March 2014),SETIZEN (21st March 2014),smrbh (21st March 2014),The Joker (21st March 2014),zeus (21st March 2014)



  13. #16
    OCH Member
    zeus آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    نوشته ها
    538
    تشکر شده 3,597 بار در 527 پست
    zeus آنلاین نیست.
    پس یا AMD این کارو انجام میده !! یا خیر ، اگر انجام بده و DX12 قدرتمند تر ظاهر بشه ... کار بیهوده ایی بوده!!!
    من فکر نمیکنم اینطور باشه اینجا موضوع زیاد رقابت نیست کلا فروش pc خوب نیست
    همون کاربر هاردکور شاکیه چرا از قدرت سیستمش خوب استفاده نمیشه ای ام دی یا انویدیا هرچه قدر هم رقیب هم باشند بهر حال روی یک پلتفرم کار میکنند (شنیدی میگن برا منافع مشترک )
    کد نویسی اینم کار نداره من فکر میکنم MANTEL جزعی از dx12 بشه یا بعدا کارتای انویدیا هم ساپرت کنه فکر نکنم زیاد برا amd فرق کنه
    چون وقتی این api نوشته شد هدف در هم کوبیدن کودا یا فیزیک انویدیا نبوده

    العان صنعت بازی اینقدر پیشرفت داشته که یک بازی حد اقل برا سه پلتفرم نوشته بشه (چند ساله اینطوریه)با اومدن نسل جدید بازی ها رو میتونند بر اساس قابلیتهای که دو کنسل جداگونه کار کنند
    (همونطور که میدونید قدرت ps4 بیشتره ماکروسافتم کنیکت داره )قبلا بین هر کنسول هر فرقی بود بازی مولتی پلتفرم ذره ای تو این دو نسخه نبود
    ولی اینکه برا pc بازی رو یکی برای MANTEL کد نویسی کنند یکی برا dx12 هرچی فکر میکنم این کار مقرون به صرفه نیست


    Motherboard : GA-EP45T-DS3R Processor : Intel E8400
    Main Memory : Corsair Vengeance 8GB Graphics Card : ASUS 780 Ti DirectCU II
    Cooling : Tuniq Tower 120 Extreme Power Supply : Corsair RM850

  14. 9 کاربر بابت این ارسال مفید از zeus تشکر کرده اند:

    Agent 47 (21st March 2014),asdaf (21st March 2014),golabettruter (21st March 2014),magiteq (21st March 2014),Reza Y (23rd March 2014),sapple (26th February 2015),SETIZEN (21st March 2014),smrbh (21st March 2014),The Joker (21st March 2014)



  15. #17
    Active Member
    golabettruter آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    سن
    39
    نوشته ها
    348
    تشکر شده 1,245 بار در 299 پست
    golabettruter آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Agent 47 نمایش پست ها
    خوب AMD این فیزیک و قبول کرد؟؟
    API تازه وارد AMD هر چی باشه نمیتونه جای DX12 رو بگیره...شاید الان قدرت خوب یاز خودش نشون میده.
    ماکروسافت هم نمیتونه DX12 کاملا بر پایه MANTEL پیاده کنه... این دو API کلا با هم متفاوت هستند.
    باز هم میگم شتر در خواب بیند پنبه دانه... MANTEL کمپانی AMD یک API هست که شاید در برخی از بازی ها از آن ببینیم اما DX12 در آینده نزدیک
    خیلی قدرتمند تر از MANTEL ظهور میکند. وقتی هم که AMD با Crytek قرار داد پردازش MANTEL و میبنده پس یه آینده نگری در پیش هست ( پس نمیشه عنوان کرد MANTEL بهینه با تمامی سخت افزار ها خواهد بود ، همانطور که انویدیا با EPIC قرار داد UE4 را بسته است!!)
    [Only registered and activated users can see links. ]
    برای همگانی کردن این API کمپانی AMD احتیاج به برنامه نویسی جدید دارد ؛ همانطور که میدونید این API بر پایه GCN طراحی شده است.
    پس یا AMD این کارو انجام میده !! یا خیر ، اگر انجام بده و DX12 قدرتمند تر ظاهر بشه ... کار بیهوده ایی بوده!!!
    درود
    ای ام دی بیشترین هدفش این بود که با منتل یک pc معمولی دسکتاپ رو تبدیل به یک کنسول کنه واسه بازی
    شما اگر کنفرانس ویدئویی که ای ام دی برای منتل و تشریح اون گذاشته شده بود رو ببینید در اخر توضیحاتش میگه شما مثلا یک سی پی یویی با فرکانس 2 گیگاهرتز داشته باشید (حالا چه 4770k از اینتل باشه چه 8350 از AMD ) این فرکانس 2 گیگاهرتز هیچ مانعی برای کارتهای حرفه ای ایجاد نمیکنه یعنی از کارایی کارت کم نمیکنه ( نمونش میبینیم فرکانس کاری سی پی یویه کنسول جدیدی سونی یعنی PS4 برابر با 1.6 گیگاهرتز هست ) این کارییه که منتل بیشترین هدفش هست (که شما کارت رده پایینی مثل R7 260 یا 7750 با یک سی پی یویه 2 هسته ای با فرکانس 2 گیگاهرتز داشته باشید بتونید ایده ال ترین فریمی که میشه رو از کارت بگیرید (این هدف ای ام دی برای بازار APU هاش ولب تاپهاست ) و این کاری هست که DX عمرا بتونه انجام بده و اگر هم بتونه انجام بده یک کپی برداری محض هست از منتل
    حالا ای ام دی هیچ گونه مشکلی در ساپورت سخت افزارش با DX نداره فقط بستگی به بازیساز داره خواست بازی رو با DX میسازه که همه سخت افزار ها ساپورت کنن و هر موقع خواست یک پچ برای منتل میده و این چیزی نیست که به ضرر ای ام دی باشه
    من خودم یه جا خوندم که شرکت دایس ارزوی همچین API برای کد نویس راحت روی پلتفرم PC رو داشته با ورود منتل کارشون بسیار راحت شده
    ROULY and Armintech like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  16. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از golabettruter تشکر کرده اند:

    Agent 47 (21st March 2014),AMD Radeon (21st March 2014),Armintech (21st March 2014),asdaf (21st March 2014),magiteq (21st March 2014),ROULY (22nd March 2014),sapple (26th February 2015),SETIZEN (21st March 2014),smrbh (21st March 2014),The Joker (21st March 2014)



  17. #18
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    39
    نوشته ها
    3,013
    تشکر شده 24,323 بار در 2,633 پست
    Agent 47 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط golabettruter نمایش پست ها
    درود
    ای ام دی بیشترین هدفش این بود که با منتل یک pc معمولی دسکتاپ رو تبدیل به یک کنسول کنه واسه بازی
    شما اگر کنفرانس ویدئویی که ای ام دی برای منتل و تشریح اون گذاشته شده بود رو ببینید در اخر توضیحاتش میگه شما مثلا یک سی پی یویی با فرکانس 2 گیگاهرتز داشته باشید (حالا چه 4770k از اینتل باشه چه 8350 از AMD ) این فرکانس 2 گیگاهرتز هیچ مانعی برای کارتهای حرفه ای ایجاد نمیکنه یعنی از کارایی کارت کم نمیکنه ( نمونش میبینیم فرکانس کاری سی پی یویه کنسول جدیدی سونی یعنی PS4 برابر با 1.6 گیگاهرتز هست ) این کارییه که منتل بیشترین هدفش هست (که شما کارت رده پایینی مثل R7 260 یا 7750 با یک سی پی یویه 2 هسته ای با فرکانس 2 گیگاهرتز داشته باشید بتونید ایده ال ترین فریمی که میشه رو از کارت بگیرید (این هدف ای ام دی برای بازار APU هاش ولب تاپهاست ) و این کاری هست که DX عمرا بتونه انجام بده و اگر هم بتونه انجام بده یک کپی برداری محض هست از منتل
    حالا ای ام دی هیچ گونه مشکلی در ساپورت سخت افزارش با DX نداره فقط بستگی به بازیساز داره خواست بازی رو با DX میسازه که همه سخت افزار ها ساپورت کنن و هر موقع خواست یک پچ برای منتل میده و این چیزی نیست که به ضرر ای ام دی باشه
    من خودم یه جا خوندم که شرکت دایس ارزوی همچین API برای کد نویس راحت روی پلتفرم PC رو داشته با ورود منتل کارشون بسیار راحت شده
    خوب دوست عزیزم ، منم همین و از اول گفتم و خبرشو هم گذاشتم...
    موضوع سر این مسئله هست که آیا MANTEL در آینده جای DX میگیره؟!!
    اگه بگریه که باید همگانی بشه اگر هم DX12 همانند MANTEL همانطور که ماکروسافت هم اعلام کرده LOW LEVEL هست ، پس فرق آنچنانی بین این دو نخواهد بود.....مگر MANTEL در کارتهای AMD بهتر از DX12 بهینه باشه که در این صورت
    قانون بازی عوض میشه...
    اما در کل یک API با چنین قدرت و انعطاف میتونه آینده گیم و دگرگون کنه
    ( داستان این مبحث سر خوب بودن و بد بودن کدوم API نیست )


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  18. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از Agent 47 تشکر کرده اند:

    AMD Radeon (21st March 2014),asdaf (21st March 2014),golabettruter (22nd March 2014),magiteq (21st March 2014),SETIZEN (21st March 2014),smrbh (21st March 2014),The Joker (21st March 2014),zeus (21st March 2014)



  19. #19
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Agent 47 نمایش پست ها
    خوب AMD این فیزیک و قبول کرد؟؟
    نکرد چون نمی خواسته . نه اینکه مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری داشته باشه
    API تازه وارد AMD هر چی باشه نمیتونه جای DX12 رو بگیره...شاید الان قدرت خوب یاز خودش نشون میده.
    ماکروسافت هم نمیتونه DX12 کاملا بر پایه MANTEL پیاده کنه... این دو API کلا با هم متفاوت هستند.
    درسته منتل تازه وارده اما DX12 یک و نیم سال دیگه تازه وارد خواهد شد که شیوه ی جدید کد نویسی احتیاج داره و چهار نفر یک ماه باید کار بکنند تا یک بازی را از نسخه 11 به 12 پورت کنند!!!!
    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]
    ماکروسافت کاری نکرده به جز کپی از منتل
    همون طور که توی اسلاید های بالا میبینید عبارت های pipeline state objects و shader and pipeline state caching که چند بار تکرار شده اند
    هیچ چیز به جز این رو معنی نمیده که خط لوله هسته ها و شدر ها موقعیت اشیاء و منابع رو مستقل و بدون نیاز به cpu انجام میدهند که فقط کپی از منتل هست
    چرا این تکنیک جدید برای DX12 مستقل از سخت افزار هست اما برای منتل فقط وابسته به GCN ؟؟؟

    باز هم میگم شتر در خواب بیند پنبه دانه... MANTEL کمپانی AMD یک API هست که شاید در برخی از بازی ها از آن ببینیم اما DX12 در آینده نزدیک
    خیلی قدرتمند تر از MANTEL ظهور میکند. وقتی هم که AMD با Crytek قرار داد پردازش MANTEL و میبنده پس یه آینده نگری در پیش هست ( پس نمیشه عنوان کرد MANTEL بهینه با تمامی سخت افزار ها خواهد بود ، همانطور که انویدیا با EPIC قرار داد UE4 را بسته است!!)
    [Only registered and activated users can see links. ]
    amd منتل رو به درخواست توسعه دهندگان ایجاد کرده و پشتیبانی هایی تا الان گرفته ماکروسافت فعلا حمایت شرکتهای سخت افزاری را داره
    اما اگه اکثر شرکت های نرم افزاری به سمت منتل به دلیل تمیز تر بود و حتی بازدهی بهتر و متن باز بودن روی بیاورند مطمعنا اونها مجبور خواهند شد
    تا اینجا هم amd با ماکروسافت برای DX12 همکاری کرده و توی کنفرانس اعلام کرده بود که
    There is tension: AMD is trying to push hw forward, MS is trying to push their platform forward.
    [Only registered and activated users can see links. ]

    برای همگانی کردن این API کمپانی AMD احتیاج به برنامه نویسی جدید دارد ؛ همانطور که میدونید این API بر پایه GCN طراحی شده است.
    پس یا AMD این کارو انجام میده !! یا خیر ، اگر انجام بده و DX12 قدرتمند تر ظاهر بشه ... کار بیهوده ایی بوده!!!
    زبان برنامه نویسی منتل با DX فرقی نداره اما احتیاج به درایور یا یک لایه داره تا هسته ها رو شناسایی کنه و فعلا عملکرد GCN رو میشناسه و نیاز داره تا توسط انویدیا پشتیبانی بشه
    مثلا کارت گرافیک داشتم که زمانی که خریدمش فیزیکس و کودا رو پشتیبانی نمیکرد اما الان انویدیا با درایور های جدید هسته های کودا رو باز کرده
    [Only registered and activated users can see links. ]
    اینجا هم انویدیا اعلام کرده که فقط قصد بهبود API های استاندار صنعت رو داره . اما شاید صنعت به سمت دیگه منحرف بشه!
    zeus, AMD Radeon, magiteq and 1 others like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  20. 11 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    Agent 47 (21st March 2014),AMD Radeon (21st March 2014),AMIR_HA (21st March 2014),Armintech (21st March 2014),golabettruter (22nd March 2014),magiteq (21st March 2014),Reza Y (23rd March 2014),sapple (26th February 2015),smrbh (22nd March 2014),The Joker (21st March 2014),zeus (21st March 2014)



  21. #20
    OCH Member
    lorn آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    نوشته ها
    25
    تشکر شده 221 بار در 26 پست
    lorn آنلاین نیست.
    بحث خیلی جالبی بود استفاده کردیم دوستان
    ولی نظر شخصی من هست Amd همیشه با یک حرکت هوشمندانه و با استفاده از یک لایه نرم افزاری قوی تونست پا به پایه انویدیا بیاد جلو همونجور که تو vliw با ترتیب دهی و مرتب کردن پردازشهاش از سری X2000 تا سری HD6000 همش از یه معماری استفاده می کرد و فقط با بهینه سازی این لایه و پیشرفت لیتوگرافی ها توان GPUهاش رو افزایش می داد که با اومدن dx11 این شرکت عملا به این نتیجه رسید که Vliw دیگه به پایانه راه رسیده و باید معماری جدیدی رو ارائه کنه اگر یادتون باشه تو سری 5000 بد باخت به انویدیا ولی تو سری 7000و r9 خوب فاصله رو جبران کرد و الان هم داره با مداخله در لایه های نرم افزاری صنعت گیم یه جورایی همه Api ها رو به سمت کارت های خودش پولیش می کنه و این جدال پایاپای با انویدیا رو به نفعه خودش تموم کنه
    باید این حرکت هوشمندانه رو ستوده تازه وقتی دیگه گلوگاه شدن سی پی یو رو به صفر میل کنه دیگه کی میاد Apuهای ارزون قیمت Amd رو ول کنه و برای گیم بره سراغ پردازنده های قوی و پر قدرت و خیلی گرون intel

    پ.ن: یادم amd می خواست کوالکام رو بخره ولی دیگه دنبال نکردم قضیش رو کسی می دونه آخرش چی شد همکاری این دو شرکت به نظرم فرای دو شرکت معمولی هست
    واقعا باید amd رو ستود بابت ابن حرکتش
    AMD Radeon, ROULY and Armintech like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  22. 12 کاربر بابت این ارسال مفید از lorn تشکر کرده اند:

    Agent 47 (22nd March 2014),AMD Radeon (23rd March 2014),Armintech (24th March 2014),asdaf (23rd March 2014),golabettruter (23rd March 2014),magiteq (22nd March 2014),ROULY (23rd March 2014),sapple (26th February 2015),smrbh (22nd March 2014),TERRORIST (22nd March 2014),The Joker (23rd March 2014),TRIDENT (23rd March 2014)



صفحه 2 از 5 نخستنخست 1234 ... آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •