خدمت دوستان عزیز عرض کنم که بزودی شاهد عرضه ویژگی جدیدی از Microsoft هستیم این ویژگی با DirectX 12.0 شناخته میشود که قرار تحولی شگرف در بازیهای رایانه ای ایجاد کند، مخصوصا در بخش CPU Overhead Reductions یا دسترسی سخت افزاری سطح پایین به واحد CC - CS - SS - ES و ... (توضیح این واحدها بعدا خواهم داد که چرا تو DX 12.0 به کار برده شده اند ).
از اونجایی که همه ای دوستان من خبر دارند کارتهای گرافیکی با معماری GCN شرکت AMD میشه سری محصولات RADEON 7000 و RADEON R9 - R7 و شرکت Nvidia با معماری های Kepler - Maxwell - Fermi نیز به گفته این دو شرکت سازنده پیشتانی می کنند.
نکته: محصولات که در بالا گفته شده از قابلیتهای DX 12.0 پیشتیبانی میکنند اما از قابلیت مهم و کارایی که گفته مثل CPU ovehead Reductions پیشتیبانی نمی کنند.
حالا شروع این تاپیک رو زدم که از نظرات شما دوستان دراین باره رو جویا بشم به نظر شما ایا DirectX 12.0 موفق خواهد بود تا سربار از بخش پردازنده ها کم کنه و باعث بازپخش شدن دادهها و پردازش داده ها بروی رشته های پردازشی بشوند تا عمل پردازش سریعتر انجام شود یا Mantle عنوانی که شرکت AMD با همکاری پنهان Khorons ایجاد کرده اند موفق خواهند بود. زبان برنامه نویسی به کاربرده شده در تکنولوژی DX 12.0 زبان محبوب ++ C هستش توسط مهندسین نرم افزار این شرکت نوشته و پیاده سازی شده است.
نکته دوم: تکنولوژی Mantle ما در محصولات RADEON شرکت AMD مشاهده می کنیم فعلا در حالت BETA قرار دارد و در اینده قرار است ورژنهای مختلفی برای رفع بیشتر مشکلات Mantle عرضه شوند.
ویرایش توسط magiteq : 30th August 2015 در ساعت 01:28 PM
دوستان من یه تستی تو بتل 4 کردم که رسما هنگ زدم ! البته مال چند هفته پیشه داستان الان میگم :دی
یکی از دوستان گل انجمن مدتی پیش اکانت اوریجینش رو بهم قرض داد تا بتل 4 {انلاین} رو چند روزی تست کنم { بعدا متوجه شدم میشه یه هفته فری تایم بازی کرد :دی }
و 60 درصدش رو بک اپ داشتم و سه چهار شبی مابقیش + اپدیت رو گرفتم .... و چند شب بتل4 انلاین رو بازی کردم واقعا چسبید .... بگذریم
{کمی فضا سازی کنم } تو انلاین بودم و رفتم بالای یه کوه و یه طرف دوستان با تانک به جون هم افتاده بودن و یه طرف هم دریا بود و با قایق دنبال هم من دیدم کسی کاری بهم نداره
گفتم خدا بیامرز منتل رو تست کنم .... خودم به سختی باورم شد ....
اول این تستا رو ببینین
[Only registered and activated users can see links. ]
و به راستی که خیلی از بنچمارک ها پ...شمی بیش نیستند !
گزاشتم رو منتل بعد با این کنسول بازی ور رفتم و بعد بالاخره فریم ریت نمایان شد .....
125 فریم گرفتم .....اومدم با ار پی جی به جون ملت افتادم و صحنه رو سنگین کردم ! دیدم نه شانسی نیست :دی بین 100-130 متغیره !!!! به هیچ وجه زیر 100 نیومد ! vsync هم خاموش بود طبیعتا ولی هیچ گونه بریدگی تصویر و این که چون vsync خاموشه مشکلی در تصویر پیش بیاد نداشتم البته تلوزیون 100HZ هست
گفتم حتما تنظیمات رو Ultra نیست چک کردم همه اش تا اخر بود + MSAA4 + 1080P
خلاصه من که تعجب کردم مگه چنین چیزی میشه .... اسکرین شات هم فرصت نشد بگیرم.....
چون قرار بود فقط چند شب بازی کنم دیگه نرفتم سراغش اسکرین شات بگیرم ..... وقتی هم فهمیدم فری تایم میشه یه مدت بازی کرد هم دیر بود :دی چون کیسم رو چون هه ی باطری بایوسش تموم میشد فرستادم شرکت ببینند چشه .....
اگر کسی باور نکنه مشکلی نداره چون خودم هم به سختی باورم شد
خلاصه من انتظار زیادی از DX12 دارم ..... باید بهتر از منتل عمل کنه برام
ویرایش توسط SaeedSYS : 31st July 2015 در ساعت 02:58 AM
دوستان من یه تستی تو بتل 4 کردم که رسما هنگ زدم ! البته مال چند هفته پیشه داستان الان میگم :دی
یکی از دوستان گل انجمن مدتی پیش اکانت اوریجینش رو بهم قرض داد تا بتل 4 {انلاین} رو چند روزی تست کنم { بعدا متوجه شدم میشه یه هفته فری تایم بازی کرد :دی }
و 60 درصدش رو بک اپ داشتم و سه چهار شبی مابقیش + اپدیت رو گرفتم .... و چند شب بتل4 انلاین رو بازی کردم واقعا چسبید .... بگذریم
{کمی فضا سازی کنم } تو انلاین بودم و رفتم بالای یه کوه و یه طرف دوستان با تانک به جون هم افتاده بودن و یه طرف هم دریا بود و با قایق دنبال هم من دیدم کسی کاری بهم نداره
گفتم خدا بیامرز منتل رو تست کنم .... خودم به سختی باورم شد ....
اول این تستا رو ببینین
[Only registered and activated users can see links. ]
و به راستی که خیلی از بنچمارک ها پ...شمی بیش نیستند !
گزاشتم رو منتل بعد با این کنسول بازی ور رفتم و بعد بالاخره فریم ریت نمایان شد .....
125 فریم گرفتم .....اومدم با ار پی جی به جون ملت افتادم و صحنه رو سنگین کردم ! دیدم نه شانسی نیست :دی بین 100-130 متغیره !!!! به هیچ وجه زیر 100 نیومد ! vsync هم خاموش بود طبیعتا ولی هیچ گونه بریدگی تصویر و این که چون vsync خاموشه مشکلی در تصویر پیش بیاد نداشتم البته تلوزیون 100HZ هست
گفتم حتما تنظیمات رو Ultra نیست چک کردم همه اش تا اخر بود + MSAA4 + 1080P
خلاصه من که تعجب کردم مگه چنین چیزی میشه .... اسکرین شات هم فرصت نشد بگیرم.....
چون قرار بود فقط چند شب بازی کنم دیگه نرفتم سراغش اسکرین شات بگیرم ..... وقتی هم فهمیدم فری تایم میشه یه مدت بازی کرد هم دیر بود :دی چون کیسم رو چون هه ی باطری بایوسش تموم میشد فرستادم شرکت ببینند چشه .....
اگر کسی باور نکنه مشکلی نداره چون خودم هم به سختی باورم شد
خلاصه من انتظار زیادی از DX12 دارم ..... باید بهتر از منتل عمل کنه برام
درود
دوست عزیز بنده نمی فهمم چرا کلا بعضی از دوستان از amd متنفرن و دوست دارند کلا این شرکت زمین گیر بشه و از شرش راحت بشن (انگار براشون مثل یک مریضی هست که سریع میخوان ازش خلاص بشن ) ولی نمی دونن که وجود یک رقیب بلکه نه یک رقیب چند تا لازمه تا شرکتی جرات نکنه مشتری رو بازی بده
مثلا همین الان شرکت اینتل دو نسل از سی پی یو هاشو قراره بده بیرون که با نسل قبل از خودشون تفاوت کارایی به 10 درصد هم نمیرسه فقط و فقط دلیلش هم نبود رقیب هست که نمیتونه باهاش رقابت کنه و هر قیمتی هم به محصولش بچسبونه کاربر مجبوره بخره
قضیه کارتهای AMD با انویدیا هم همین طوریه طرف داران انودیا خوشحال میشن AMD زودتر زمین گیر بشه و شرکت محبوبشون یک کارت 150 دولاری رو 500 دولار بهشون بفروشه اونم با خوشحالی
AMD ثبت نواوریهای زیادی داشته از جمله همین منتل که راه برنامه نویسی راحت و بدون درد سر رو هم برای سازندگان کنسول و هم PC باز کرده ولی الان هم خیلی ها خوشحال میشن سریعا منتل هم به درک واصل بشه و کلا اسمی ازش نشنون
بنده هم خودم بازی THIEF و SNIPER ELITE 3 رو با منتل اون هم با کارت 7950 تست زدم و بازی کردم
میانگین فریم ریت و لگ در بازی شاید باورتون نشه ولی تا 80 درصد تفاوت داشت با DX 11
تازه مزیت مهم دیگش این بود بازی در 90 درصد مواقعش حین اجرا فریم ریت ثابتی داشت یعنی میزان ماکسیمم فریم اگر 70 فریم بود مینیمم 60 فزیم پایین تر نمیشد و بقدری ثابت بود که به نظر بازی رویه PC برای سخت افزارش نوشته شده بود نه API منتل
golabettruter@ حرفهات درسته ها ولی گرچه یک سری ها گوششون رو بستن که NVIDIA چه خیانتی می کنه بهشون
نه اتفاقا جریان این طوریام نیستش بعضی ها انگشت شمار فن نما Nvidia می خوان هر جور شده خراب کاریها و گندکاریها Nvidia خوب جلوه بدن مثل BlackBOX در Gameworks ، خراب کاری در بازی Batman با استفاده کدهای مزخرف BlackBOX محدود کردن کسانی که از کارتهای گرافیکی AMD یا Intel استفاده می کنند شما برید تو سایتهای معتبر انجمن مثل : Hardocp - Hardware.fr - Kitguru و ... ببینید چه زیبا و قشنگ از GAMEWORKS مزخرف تعریف تمجید می کنند در حالی که AMD برای بازی سازی داره فعالیت می کنه و به فکر پیشرفت صنعت بازی سازی هست مانند: Mantle که کدهاش رو دراختیار گروها مانند: Apple - Khronos - Microsoft - SONY و ... تا در تسهیل ببخش در کدها و اجرای بازیها ، حالا Nvidia احمق بیا کد بزنه :
IF ( GPU== Nvidia) THEN
Physix = True
Else
If (GPU == AMD , Intel ) Then
Physix = False
End ;
خیلی جالبه یکی از کدهایی که منتشر شده از Gameworks مزخرف Nvidia این هستش هر وقت پردازنده گرافیکی به غیر از nvidia بودش کدهای پردازشی برای این ها غیر فعال شود جالب تر از اون این هستش که باعث افت کارایی در کارتهای سایر شرکتهای می شود این باعث شده صدای کاربران سایتهای معتبر سخت افزاری در بیاد و همه نفرین کنند Nvidia و Gameworks را .
از اون طرف AMD چقدر زیبا کد می نویسه برای نمونه: تکنولوژی مو TressFX 2.0 که شما می تونید بروی تمامی پردازنده های گرافیکی استفاده کنید حتی nvidia ، جالب تر از اون اینجاست که TressFX 2.0 از Hairworks اشغال Nvidia بروی کارتهای خودش بهتر و روان تر اجراء میشه .
خیلی کارها هستش که AMD داره انجام میده برای صنعت بازی به موقعه اش می گم، از اون طرف رقیبش فقط .........
حیلی دوست دارم AMD تکنولوژی ساخت HBM2 با NVIDIA و با دیگران را در اختیار نزاره مانند یک Patent ثبت بشه (( که البته در Jedec ثبت شده است )) از اون ور قیافه Nvidia دیدن داره .
خیلی باحاله که Nvidia می خواند از تکنولوژی ساخت AMD برای کارهای نسل بعدش استفاده کنه الله اکبر
به ماند هستند کسانی که دلشون برای یک وقت کوتاهی خوش هستش
ویرایش توسط TERRORIST : 31st July 2015 در ساعت 12:59 PM
درود
دوست عزیز بنده نمی فهمم چرا کلا بعضی از دوستان از amd متنفرن و دوست دارند کلا این شرکت زمین گیر بشه و از شرش راحت بشن (انگار براشون مثل یک مریضی هست که سریع میخوان ازش خلاص بشن ) ولی نمی دونن که وجود یک رقیب بلکه نه یک رقیب چند تا لازمه تا شرکتی جرات نکنه مشتری رو بازی بده
مثلا همین الان شرکت اینتل دو نسل از سی پی یو هاشو قراره بده بیرون که با نسل قبل از خودشون تفاوت کارایی به 10 درصد هم نمیرسه فقط و فقط دلیلش هم نبود رقیب هست که نمیتونه باهاش رقابت کنه و هر قیمتی هم به محصولش بچسبونه کاربر مجبوره بخره
قضیه کارتهای AMD با انویدیا هم همین طوریه طرف داران انودیا خوشحال میشن AMD زودتر زمین گیر بشه و شرکت محبوبشون یک کارت 150 دولاری رو 500 دولار بهشون بفروشه اونم با خوشحالی
AMD ثبت نواوریهای زیادی داشته از جمله همین منتل که راه برنامه نویسی راحت و بدون درد سر رو هم برای سازندگان کنسول و هم PC باز کرده ولی الان هم خیلی ها خوشحال میشن سریعا منتل هم به درک واصل بشه و کلا اسمی ازش نشنون
بنده هم خودم بازی THIEF و SNIPER ELITE 3 رو با منتل اون هم با کارت 7950 تست زدم و بازی کردم
میانگین فریم ریت و لگ در بازی شاید باورتون نشه ولی تا 80 درصد تفاوت داشت با DX 11
تازه مزیت مهم دیگش این بود بازی در 90 درصد مواقعش حین اجرا فریم ریت ثابتی داشت یعنی میزان ماکسیمم فریم اگر 70 فریم بود مینیمم 60 فزیم پایین تر نمیشد و بقدری ثابت بود که به نظر بازی رویه PC برای سخت افزارش نوشته شده بود نه API منتل
حرف شما درسته ... در مورد اینتل باید بگم در نظر بگیرین وقتی DX12 معرفی شد تو مراسم GDC 2014 بود .... اینتل هم حضور داشت تو مراسم و یکی از مسئولانش هم صحبت هایی کرد .... و خلاصه مشخص شد دیگه با DX12 سیستم های گیمینگ ان چنان سی پی یو قوی و گران لازم ندارن !!
چرا اینتل خوشحال بود ؟؟ به نظرم چون میخواستن با IGPU هاشون کم کم از فروش کارت های رده پایین انویدیا و ای ام دی و حتی APU های ای ام دی جلو گیری کنند !!
این 10 درصد تفاوت تو تست ها هم شما میگین ، IGPU قوی تر اینتل تاثیر گزاشته .....
intel new IGPUs + dx12 = maybe faraji for gaming
از سیا*ست های انویدیا متنفرم ..... 3000 دلار برای تایتان زد .... تفاوت قیمت / کارایی 970 و 980 ... مموری 970 که دو قسمت شده بود و .... و چقدر با پر رویی گفتند قسمت بازار یابی ما اشتباه کرده بود و تا فردا صبح میشه گفت
اون طرف ای ام دی یکی از دوستان گفت دکتر لیزا سو گفته بود fury رویایی اورکلاکر ها هست !!! من شو PC Gaming و AMD New Era of Gaming رو دیدم تو پی سی گیمینگ دو تا 5-6 دقیقه ریچارد هودی و لیزا سو کارتا جدید ای ام دی رو معرفی میکنند چنین جمله ای نشنیدم و اصلا حرفی از اورکلاک نزدن قبول دارن مکسول تو اورکلاک سرتره و بحثی نمیکنند .... بعدش در مورد 4K گیمینگ صحبت میکنند و VR و لیزا سو میگه Fury رو برای DX12 طراحی کردیم و این اعتقاد رو داریم سریع ترین کارت دنیا در 4k کارت Fury X هست ........
ولی ریچارد هودی یه خرده زیادی از سری 300 تعریف کرد ریبرند هستند دیگه .... ولی صحبتش فقط روی قدرت و کارایی و VR بود ...
من که دروغی نشنیدم ....
فرض رو بر این بگیرین ای ام دی نیومد زیاد سر سری 300 خودش رو اذیت کنه و پول خرج معماری این سری کنه و پول کنار گذاشت برای کار کردن روی zen cpus + 400 series with HBM2 16nm
باز با این که سری 200 با سری 900 مقایسه میشن سری 200 عملکرد خیلی بهتری داره تو تست های DX12 ..... من بعید نمیدونم سری 900 تو بازی ها بهتر عمل کنه
ولی مطمئنم GCN1.1 و 1.2 میترکونه چون با منتل تست کردم .... در مورد انودیا نمیدونم چه میکنه ولی بازم میگم بعید نیست مکسول بهتر عمل کنه چون انویدیا هست و بازار دستشه و 200-300 نفر کارشناس گیمینگ داره تو استودیو های مختلف گیم هستند و برای اپتیمایز برای انویدیا و گیم ورکس و .... نقش دارن .... به نوعی بلک باکس بازی در میارن
الانم ویندوز 10 اومده خدا کنه هر چه زود تر سازنده ویچر3 پچ برای DX12 بده تا ببینم بالاخره برنده ی DX12 کی هست .... برای من که اصلا فرقی نداره ..... 1.800 تومن کنار گذاشتم و میخوام یه مانیتور حرفه ای بخرم {نگین چرا یک ساله هنوز نخریدم } اگر 700-800 تومن دیگه بزارم روش میتونم 980TI رفرنس بخرم یا حتی یه دونه دیگه 290tri-x بخرم و پاور جدید برای کراس .... ولی مانیتور چیز دیگه ای هست رو low هم بازی کنی مانیتور خفن باشه میچسبه بازی
منتظر معرفی برنده واقعی در DX12 هستیم
ویرایش توسط SaeedSYS : 31st July 2015 در ساعت 01:28 PM
وب سایت المانی و معروف Computer Base اقدام به تست سه سیستم عامل معروف و محبوب شرکت Microsoft کرده است و در این تستها بازی ها رایانه ای معروف نیز در کنار سخت افزارهای قدرتمند هر دو شرکت AMD - NVIDIA براساس سه سیستم عامل 7 - 8.1 - 10 انجام شده است که در این تست ها کارتهای گرافیکی AMD بیشتر جهش و کارایی را نسبت به Nvidia نشان داده اند، حتی بدونه استفاده از D3D12 نیز ما شاهده افزایش کاریی بوده ایم ، افزایش کارایی AMD در تمامی تستها قابل لمس بوده ولی بیشتر این کارایی در بازی های مانند: Ryse - Project Cars ولی در مقابل nvidia در تستی که منتشر شده است و به طوری که Editor وب سایت اعلام کرده است افزایش کارایی زیادی در این کارتها ما شاهدش نبودیم.
==================================
================================
================================
====================================
=============================
=============================
ویرایش توسط TERRORIST : 2nd August 2015 در ساعت 06:51 PM
تصویری منتشر شده از محیط برنامه نویسی Xbox Developer Kit محیطی هستش که توسط شرکت Microsoft طراحی شده برای کسانی که می خواهند برای کنسول این شرکت Xbox ONE اقدام به نوشتن کدها و اسکریپ نمایند، حالا تصویر که دربالا مشاهده می کنید نشان می دهد که کنسول Xbox ONE از قابلیت Direct3D 11 پشتیبانی می کند، با این تفاسیر D3D12 برای XBOX ONE معجزه حضرت موسی با عصاء نخواهد کرد، نمی دونم Microsoft قصد داره چه حرکتی انجام بده
فکر میکنم جواب رو یافتم ...
فعلا PS4 در چند بازی از Asynchronous Shaders پشتیبانی میکنه ....
[Only registered and activated users can see links. ]
ولی XBOX ONE چون بازی ها بر اساس DX11 براش ساخته میشن از Asynchronous Shaders نمیتونه استفاده کنه !
با DX12 میتونه از Asynchronous Shaders استفاده کنه ... با DX12 حافظه پرسرعت ESRAM هم 15% بهبود پیدا میکنه ... شاید مایکروسافت نقشه اش این بوده
ویرایش توسط SaeedSYS : 4th August 2015 در ساعت 02:04 PM
Unreal Engine 4 Elemental Tech Demo Ported To DirectX 12, Available For Download [Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ]
ویرایش توسط VFSDF : 8th August 2015 در ساعت 05:10 AM
نسخه الفای Ashes Of Singularity اولین عنوان بر پایه ی DX12 هست که بنچمارک هایی از ان منشتر شده که با هم مرور میکنیم
GTX Taitan X:
[Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]
GTX 780ti:
[Only registered and activated users can see links. ]
[Only registered and activated users can see links. ]
در گرافیک های رده بالا انویدیا شاهد افت فریم هستیم !! نتایج کارت GTX 770 :
[Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]
R9 370: [Only registered and activated users can see links. ]
[Only registered and activated users can see links. ]
Fury ( non x ) : [Only registered and activated users can see links. ]
[Only registered and activated users can see links. ]
نتایج را در عکس ها ملاحظه میکنین ... این تست با اخرین درایور انویدیا که همین دیروز برای این عنوان منتشر شده تست شده
GTX 980 Vs R9 390X
انویدیا با این که همین دیروز برای این عنوان درایور منتشر کرد سریعا واکنش نشون داده و گفته این عنوان برای تست مناسب نیست !
متاسفانه وفتی نتایج 3D MARK با DX12 منتشر شد گفته شد که باید با DX12 در بازی نتایج مورد بررسی قرار بگیره وقتی هم با بازی منتشر میشه
میگن که این عنوان مناسب نیست ! احتمالا در بازی های دیگه هم نتایج همین گونه باشه اون وقت میشنویم که مسکول در DX11 تمرکز داشته و باید منتظر پاسکال موند.
ویرایش توسط SaeedSYS : 18th August 2015 در ساعت 12:47 AM
نسخه الفای Ashes Of Singularity اولین عنوان بر پایه ی DX12 هست که بنچمارک هایی از ان منشتر شده که با هم مرور میکنیم
GTX Taitan X:
[Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]
GTX 780ti:
[Only registered and activated users can see links. ]
[Only registered and activated users can see links. ]
در گرافیک های رده بالا انویدیا شاهد افت فریم هستیم !! نتایج کارت GTX 770 :
[Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]
R9 370: [Only registered and activated users can see links. ]
[Only registered and activated users can see links. ]
Fury ( non x ) : [Only registered and activated users can see links. ]
[Only registered and activated users can see links. ]
نتایج را در عکس ها ملاحظه میکنین ... این تست با اخرین درایور انویدیا که همین دیروز برای این عنوان منتشر شده تست شده
GTX 980 Vs R9 390X
انویدیا با این که همین دیروز برای این عنوان درایور منتشر کرد سریعا واکنش نشون داده و گفته این عنوان برای تست مناسب نیست !
متاسفانه وفتی نتایج 3D MARK با DX12 منتشر شد گفته شد که باید با DX12 در بازی نتایج مورد بررسی قرار بگیره وقتی هم با بازی منتشر میشه
میگن که این عنوان مناسب نیست ! احتمالا در بازی های دیگه هم نتایج همین گونه باشه اون وقت میشنویم که مسکول در DX11 تمرکز داشته و باید منتظر پاسکال موند.
درود
چه جالبه 980 و980TIبه جای پیشرفت پسرفت داشته بعد میان میگن مکسول انودیا فیچرلول 12.1 پشتیبانی میکنه
به قول دوستان مکسول برای DX11 بهینست باید منتظر پاسکال جون موند
ویرایش توسط golabettruter : 18th August 2015 در ساعت 08:15 AM