قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 4 از 14 نخستنخست ... 23456 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 31 به 40 از 131
Like Tree98Likes

موضوع: بحث و گفتگو بین DirectX 12.0 و Mantle

  1. #1
    Moderator
    TERRORIST آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    هر جایی که عملیات تروریستی باشه.
    نام واقعی
    Behzad
    نوشته ها
    2,023
    تشکر شده 14,918 بار در 2,102 پست
    TERRORIST آنلاین نیست.

    بحث و گفتگو بین DirectX 12.0 و Mantle

    درود




    خدمت دوستان عزیز عرض کنم که بزودی شاهد عرضه ویژگی جدیدی از Microsoft هستیم این ویژگی با DirectX 12.0 شناخته میشود که قرار تحولی شگرف در بازیهای رایانه ای ایجاد کند، مخصوصا در بخش CPU Overhead Reductions یا دسترسی سخت افزاری سطح پایین به واحد CC - CS - SS - ES و ... (توضیح این واحدها بعدا خواهم داد که چرا تو DX 12.0 به کار برده شده اند ).

    از اونجایی که همه ای دوستان من خبر دارند کارتهای گرافیکی با معماری GCN شرکت AMD میشه سری محصولات RADEON 7000 و RADEON R9 - R7 و شرکت Nvidia با معماری های Kepler - Maxwell - Fermi نیز به گفته این دو شرکت سازنده پیشتانی می کنند.




    نکته: محصولات که در بالا گفته شده از قابلیتهای DX 12.0 پیشتیبانی میکنند اما از قابلیت مهم و کارایی که گفته مثل CPU ovehead Reductions پیشتیبانی نمی کنند.

    حالا شروع این تاپیک رو زدم که از نظرات شما دوستان دراین باره رو جویا بشم به نظر شما ایا DirectX 12.0 موفق خواهد بود تا سربار از بخش پردازنده ها کم کنه و باعث بازپخش شدن دادهها و پردازش داده ها بروی رشته های پردازشی بشوند تا عمل پردازش سریعتر انجام شود یا Mantle عنوانی که شرکت AMD با همکاری پنهان Khorons ایجاد کرده اند موفق خواهند بود. زبان برنامه نویسی به کاربرده شده در تکنولوژی DX 12.0 زبان محبوب ++ C هستش توسط مهندسین نرم افزار این شرکت نوشته و پیاده سازی شده است.

    نکته دوم: تکنولوژی Mantle ما در محصولات RADEON شرکت AMD مشاهده می کنیم فعلا در حالت BETA قرار دارد و در اینده قرار است ورژنهای مختلفی برای رفع بیشتر مشکلات Mantle عرضه شوند.


    ویرایش توسط magiteq : 30th August 2015 در ساعت 01:28 PM
    VFSDF, magiteq, mohammad72 and 2 others like this.


    Motherboard : Asus X99-Deluxe-USB 3.1 Processor : Intel Core i7 6900K
    Main Memory : Gskill 4*8 Freq: 3200 MHZ 32 GB Graphics Card : Gigabyte GTX 1080 G1
    Cooling : Cooler Master MasterAir Maker 8 Power Supply : Cooler Master V-850 Full Modular



  2. 20 کاربر بابت این ارسال مفید از TERRORIST تشکر کرده اند:

    Amin_CaraGT2 (2nd September 2015),AMIR (27th March 2015),amirsss (4th March 2015),asdaf (4th March 2015),ATER (4th March 2015),CROSSHAIR (29th March 2015),ErfanDL (4th March 2015),golabettruter (4th March 2015),kral2008 (4th March 2015),magiteq (4th March 2015),mohammad72 (4th March 2015),Olesius (18th March 2015),Optimus Prime (5th March 2015),overclock990 (5th March 2015),p.X (21st August 2015),Reza Y (4th March 2015),SaeedSYS (5th March 2015),SETIZEN (4th March 2015),VFSDF (28th March 2015),امید رض (4th March 2015)



  3. #31
    Game Assistant
    VFSDF آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    VahiD
    نوشته ها
    796
    تشکر شده 6,671 بار در 869 پست
    VFSDF آنلاین نیست.

    DirectX 12 Multiadapter Technology

    بنچمارک Multiadapter
    GTX Titan X + iGPU


    [Only registered and activated users can see links. ]
    NVIDIA: ~100% utilization on average
    Intel: ~70% utilization on average
    ____________________________________

    DirectX 12 تا 12 برابر بیشتر از dx11 چندضلعی‌ها Polygons را پردازش میکنه
    [Only registered and activated users can see links. ]

    همین الانش هیچ عنوانی وجود نداره بتونه با گرافیک Crysis 3 رقابت کنه ... خدا بداد گرافیک Crysis 4 برسه





    [Only registered and activated users can see links. ]
    ویرایش توسط VFSDF : 2nd May 2015 در ساعت 04:57 PM


    Motherboard : ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 Processor : Intel® Core™ i7 12700K
    Main Memory : G.SKILL TridentZ Gold Royal Series DDR4 32GB CL16 Graphics Card : NVIDIA GeForce GTX 1080 GALAX HOF 8GB GDDR5X
    Cooling : DEEPCOOL Castle 360 EX Power Supply : Corsair HX850i 80 Plus Platinum
    PC GAMER
    Always in Next Gen



  4. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از VFSDF تشکر کرده اند:

    magiteq (2nd May 2015),mohammad72 (2nd May 2015),SaeedSYS (2nd May 2015),SETIZEN (2nd May 2015),TERRORIST (2nd May 2015)



  5. #32
    Retired Moderator
    SETIZEN آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    اصفهان
    نام واقعی
    حسین
    نوشته ها
    1,128
    تشکر شده 5,032 بار در 886 پست
    SETIZEN آنلاین نیست.
    عجب.

    مگه Crysis داستانش تموم نشد؟


    Motherboard : MSI Big Bang Marshal - B3 Processor : Intel Core i7 2600k
    Main Memory : G.SKILL Trident X Series 16GB (2 x 8GB) :D Graphics Card : MSI N580 GTX Lightning
    Cooling : Cooler Master V8 Power Supply : Thermaltake toughpowe 1350w
    <a href=http://och.boxup.ir/images/10685481067149458153.jpg target=_blank rel=nofollow>http://och.boxup.ir/images/10685481067149458153.jpg</a>

  6. 3 کاربر بابت این ارسال مفید از SETIZEN تشکر کرده اند:

    mohammad72 (2nd May 2015),SaeedSYS (2nd May 2015),VFSDF (2nd May 2015)



  7. #33
    Active Member
    SaeedSYS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    محل سکونت
    LOS SANTOS :D
    نام واقعی
    SAEED
    نوشته ها
    530
    تشکر شده 2,644 بار در 512 پست
    SaeedSYS آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط SETIZEN نمایش پست ها
    عجب.

    مگه Crysis داستانش تموم نشد؟
    با اجازه وحید جان من جوابتون رو میدم

    این طور که من شنیدم و یادمه به طور خلاصه :

    بعد از کرایسیس 3 کرایتک گفته بود ما سری کرایسیس رو خیلی دوست داری و ارزو هایی داریم براش ، و بالاخره یه روزی به جایی که لیاقتش رو داره میرسونیمش یکی از خوبی های این سری اینه ما مثل فار کرای 1 دستمون بسته نیست . . . ولی نسخه بعدی کرایسیس اسمش کرایسیس (4) نیست و اسم دیگه ای خواهد داشت . . .

    اما بعد از بحران مالی کرایتک خیلی کارکنانش رو از دست داد و امید نسخه بعدی از دست رفت . . .

    و فقط سعی کرد CryEngine رو نگه داره و به روز نگه ش داره . . .

    که بالاخره یه مدت پیش رئیس کرایتک گفت ما قرارداد محرمانه ای با یک شرکت امضا کردیم که بودجه بسیار بالایی در اختیار ما میگذاره تا عنوان جدیدی رو بسازیم

    و چند هفته پیش یکی از سایت ها اعلام کرده بود کرایتک تو E3 امسال میخواد یک تریلر منتشر کنه که یا مال نسخه جدید کرای انجین هست یا عنوان جدیدش که احتمالا ادامه ی کرایسیس 3 هست !!

    واقعا من موتور گرافیکی مطابق کرای انجین ندیدم رو تنظیمات پایینش هم خیلی خوبه . . . ولی مدتی پیش تریلر star wars که با Forsbite و DX12 API ساخته شده رو دیدم واقعا با واقعیت اختلافی نداشت !

    کرای انجین کمی عقب مونده از رقبا مثل unreal engine و Forsbite ولی بازم از هر لحاظ عالیه !

    یک چیز رو باید قبول کرد !! جهش در دنیای گرافیک بازی های رایانه ای رو همیشه CryEngine داشته ( مثل فار کرای 1 با کرای انجین 1 که زمان خودش حرف نداشت . . . و همین طور کرایسیس ) و باید دید نسخه

    جدید کرای انجین چه میکنه

    ویرایش توسط SaeedSYS : 2nd May 2015 در ساعت 06:04 PM


    Motherboard : ASUS ™ Z87-C Processor : INTEL CORE i7 4770K | 5200U
    Main Memory : GSKILL RIPJAWS X 8GBx2 16GB 2400Mhz CL11 Graphics Card : nVIDIA GEFORCE GTX 1080 8GB GDDR5X FE | GTX 950M
    Cooling : THERMALTAKE WATER 2.0 PERFORMER + FANS Power Supply : EVGA SUPERNOVA 850 G2 80PLUS GOLD

    !I'll swing by and sign the contracts, alright? Just ignore the bodies

    Trevor Phillips Enterprises Rules #




  8. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از SaeedSYS تشکر کرده اند:

    ATER (2nd May 2015),mohammad72 (2nd May 2015),SETIZEN (2nd May 2015),TERRORIST (2nd May 2015),VFSDF (2nd May 2015)



  9. #34
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    35
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط VFSDF نمایش پست ها
    بنچمارک Multiadapter
    GTX Titan X + iGPU


    [Only registered and activated users can see links. ]
    NVIDIA: ~100% utilization on average
    Intel: ~70% utilization on average
    ____________________________________

    DirectX 12 تا 12 برابر بیشتر از dx11 چندضلعی‌ها Polygons را پردازش میکنه
    [Only registered and activated users can see links. ]

    همین الانش هیچ عنوانی وجود نداره بتونه با گرافیک Crysis 3 رقابت کنه ... خدا بداد گرافیک Crysis 4 برسه





    [Only registered and activated users can see links. ]
    البته این دمو 63 میلیون چند ضلعی داشته با رزولوشن 8k برای بافت ها. کرایسیس 10 هم چنین حجمی از بافت ها نخواهد داشت


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  10. 2 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    mohammad72 (2nd May 2015),VFSDF (3rd May 2015)



  11. #35
    Game Assistant
    VFSDF آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    VahiD
    نوشته ها
    796
    تشکر شده 6,671 بار در 869 پست
    VFSDF آنلاین نیست.



    [Only registered and activated users can see links. ]


    Motherboard : ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 Processor : Intel® Core™ i7 12700K
    Main Memory : G.SKILL TridentZ Gold Royal Series DDR4 32GB CL16 Graphics Card : NVIDIA GeForce GTX 1080 GALAX HOF 8GB GDDR5X
    Cooling : DEEPCOOL Castle 360 EX Power Supply : Corsair HX850i 80 Plus Platinum
    PC GAMER
    Always in Next Gen



  12. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از VFSDF تشکر کرده اند:

    *MoJtAbA* (7th June 2015),asdaf (5th June 2015),magiteq (5th June 2015),moc (6th June 2015),mohammad72 (5th June 2015),SaeedSYS (30th July 2015),TERRORIST (5th June 2015),Veyron (5th June 2015)



  13. #36
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    جدا از اینکه بماند چقدر بازی منتشر خواهند شد که از توانایی های خاص دایرکس استفاده کنند که همون طور که تجربه نشون داده عنوان خاصی یا در کل نبوده است
    نکته مهم در سطح resource binding هست که سطوح مختلف ان توانایی یک گرافیک در پشتیبانی از descriptor heaps را نشان میدهد که هرچه بیشتر باشد یهنی گرافیک توانایی بیشتری در بازدهی dx12 دارد
    یا همون دسترسی به منابع ...



    تفاوت سطوح نام برده را می توانید ببینید که خیلی زیاد می باشد





    یک مقاله جالب و جدید هم ببینید که در مورد نکات اصلی و جنبه های تبلیغاتی توضیح داده است
    [Only registered and activated users can see links. ]

    The issue has been further confused by claims that Maxwell is the only GPU on the market to support “full” DirectX 12.
    While it’s true that Maxwell is the only GPU that supports DirectX 12_1, AMD is the only company offering full Tier 3 resource binding and asynchronous shaders for simultaneous graphics and compute.
    That doesn’t mean AMD or Nvidia is lying —
    it means that certain features and capabilities of various cards are imperfectly captured by feature levels and that calling one GPU or another “full” DX12 misses this distinction.
    Intel, for example, offers ROV at the 11_1 feature level — something neither AMD nor Nvidia can match.

    اگر چه انویدیا از دایرکس سطح بالاتری پشتیبانی می کند اما از نظر کیفی و توانایی پایین تر از amd هست

    معماری GCN مخصوصا برای همین موارد طراحی شده است و به همین خاطر بازدهی بالایی مخصوصا در این موارد دارد که دیگر گرافیک ها ایده ای از ان اصلا نداشت اند


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  14. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    Armintech (10th June 2015),golabettruter (9th June 2015),magiteq (8th June 2015),mohammad72 (30th July 2015),SaeedSYS (30th July 2015),TERRORIST (16th July 2015),Veyron (8th June 2015),VFSDF (30th July 2015)



  15. #37
    Game Assistant
    VFSDF آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    VahiD
    نوشته ها
    796
    تشکر شده 6,671 بار در 869 پست
    VFSDF آنلاین نیست.


    براد واردل گفته با انتشار DirectX 12 برای PC اختلافی کیلومتری بین کنسول و PC ایجاد میشه . بطرزی که دیگه قوطی ها به گرد پای PC نمیتونن برسن
    ویرایش توسط VFSDF : 30th July 2015 در ساعت 01:51 PM
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard : ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 Processor : Intel® Core™ i7 12700K
    Main Memory : G.SKILL TridentZ Gold Royal Series DDR4 32GB CL16 Graphics Card : NVIDIA GeForce GTX 1080 GALAX HOF 8GB GDDR5X
    Cooling : DEEPCOOL Castle 360 EX Power Supply : Corsair HX850i 80 Plus Platinum
    PC GAMER
    Always in Next Gen



  16. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از VFSDF تشکر کرده اند:

    asdaf (30th July 2015),atisoc0936 (24th August 2015),ErfanDL (30th July 2015),fredmehdi (30th July 2015),mohammad72 (30th July 2015),SaeedSYS (30th July 2015),TERRORIST (30th July 2015)



  17. #38
    OCH Member
    ATER آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2014
    محل سکونت
    برزخ
    نام واقعی
    آتر
    سن
    28
    نوشته ها
    378
    تشکر شده 717 بار در 272 پست
    ATER آنلاین نیست.
    یکی توضیح بده جریان این که گرافیک های AMD و انویدیا در DX12 با هم استفاده میشن چیه ؟

    یعنی یکی رو میزنی به اسلات اول اون یکی رو به اسلات دوم بعد پل sli میزنی بهشون با هم کار میکنن؟

    مگه میشه ؟ مگه داریم ؟


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply : EVGA Supernova 850 G2

  18. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از ATER تشکر کرده است:

    mohammad72 (30th July 2015)



  19. #39
    OCH Member
    SYNCMASTER آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    275
    تشکر شده 1,015 بار در 255 پست
    SYNCMASTER آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط ATER نمایش پست ها
    یکی توضیح بده جریان این که گرافیک های AMD و انویدیا در DX12 با هم استفاده میشن چیه ؟

    یعنی یکی رو میزنی به اسلات اول اون یکی رو به اسلات دوم بعد پل sli میزنی بهشون با هم کار میکنن؟

    مگه میشه ؟ مگه داریم ؟
    ماکه ازهمون اولش گفتیم انویدیا و amdدستشون تویه کاسه هستش منتها دارند الکی ادا اطوار واسه هم درمیارن!
    هی واسه هم شاخ شونه میکشن ازاون طرف پنهونی قربون صدقه هم میرن خدایا اینادیگه کین...


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  20. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از SYNCMASTER تشکر کرده است:

    mohammad72 (30th July 2015)



  21. #40
    Moderator
    TERRORIST آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    هر جایی که عملیات تروریستی باشه.
    نام واقعی
    Behzad
    نوشته ها
    2,023
    تشکر شده 14,918 بار در 2,102 پست
    TERRORIST آنلاین نیست.



    تصویری منتشر شده از محیط برنامه نویسی Xbox Developer Kit محیطی هستش که توسط شرکت Microsoft طراحی شده برای کسانی که می خواهند برای کنسول این شرکت Xbox ONE اقدام به نوشتن کدها و اسکریپ نمایند، حالا تصویر که دربالا مشاهده می کنید نشان می دهد که کنسول Xbox ONE از قابلیت Direct3D 11 پشتیبانی می کند، با این تفاسیر D3D12 برای XBOX ONE معجزه حضرت موسی با عصاء نخواهد کرد، نمی دونم Microsoft قصد داره چه حرکتی انجام بده


    Motherboard : Asus X99-Deluxe-USB 3.1 Processor : Intel Core i7 6900K
    Main Memory : Gskill 4*8 Freq: 3200 MHZ 32 GB Graphics Card : Gigabyte GTX 1080 G1
    Cooling : Cooler Master MasterAir Maker 8 Power Supply : Cooler Master V-850 Full Modular



  22. 3 کاربر بابت این ارسال مفید از TERRORIST تشکر کرده اند:

    mohammad72 (30th July 2015),SaeedSYS (30th July 2015),VFSDF (30th July 2015)



صفحه 4 از 14 نخستنخست ... 23456 ... آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. حركت API هاي محبوب گذشته عليه AMD Mantle
    توسط VFSDF در انجمن کارت گرافیکی (Graphics Card)
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 28th February 2014, 04:28 PM
  2. سوال پیرامونDirectX
    توسط sMohammad در انجمن کارت گرافیکی (Graphics Card)
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: 21st December 2013, 09:08 PM
  3. Microsoft > DirectX 11.2
    توسط TERRORIST در انجمن فناوری اطلاعات (IT)
    پاسخ: 14
    آخرين نوشته: 23rd August 2013, 11:48 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •