1:استفاده از عوامل و مکانیزم های محیطی برای پیش برد گیمپلی( مثل hitman یا outlast )
2:استفاده از Melee attack یا مبارزات تن به تن برای پیش برد گیمپلی( مثل قسمت مخفی کاری FARCRY3)
3: استفاده از ابزارآلات و تجهیزات و گجت ها برای پیش برد گیمپلی( مثل Spilinter cell)
این سه ویژگی غیر ممکن در یک بازی با زیر سبک مخفی کاری وجود نداشته باشه. تو گزینه یک مثلا در outlast شما فقط قادر هستید از محیط برای مخفی کاری استفاده کنید. مثلا زیر تخت برید یا تو کمد برید و غیره. تو این بازی نه خبری از گجت ها هست و نه مبارزات تن به تن.
در عوض در مورد 2 مثلا در بازی FARCRY3 برای قسمت مخفی کاریش مهمترین نکته مبارزات تن به تن هست که با شیوه های مختلف چاقو پرتاب می کنید و یا حتی بعضا از عوامل محیطی هم می تونید استفاده کنید مثلا یک ببر رو از قوس آزاد کنید .
در مورد سوم یکی از مثال خیلی خوب اش در بازی SC هست شما برای پیش برد حتمی نیاز به گجت های و تجهزیات دارید مثلا دوربین های دید در شب و یا اسلحه های بی هوش کننده و انواع نارنک ها و........... البته از مبارزات تن به تن هم استفاده میشه.
حالا ویژگی نداره فرشاد جان؟
شما دنبال منطق می گردی که این جعبه از کجا تو سر بیگ باس فرود میاد و غیر........خب حالا شما توضیح بده در آخرین نسخه ازSPLINTER CELL با وجود اینکه سم بسیار پیرتر شده نسبت به قبل ولی چرا حرکات و واکنش هاش بسیار سریع تر شده و اینبار دیگه حتی حرکات پلتفرمینگ هم میتونه انجام بده. حالا چه منطقی پشت این هست؟ اگر شما منطق اش رو بدونی از گیمپلی بیشتر لذت میبری؟ اینکه دنبال چنین مسائل تو بازی بگردیم خیلی خنده داره. حتی تو فیلم هم نباید خیلی دنبال منطق گشت.
این نماد جعبه و کلا سیستم مخفی کاری کلاسیک MGS جزوی از ذات و سمبل این سری هست از همون نسخه های ابتدایی تا الان.شما حداقل
Ground Zeroes رو بازی کن ببین حس مخفی کاری بهت دست نمیده