منبع:توانا تک


[Only registered and activated users can see links. ]



اخیرا شرکت ویا، سازنده و عرضه کننده‌های تراشه‌های کامپیوتری از تولید کامپیوتری های 49 دلاری خبر داده است که قرار است با سیستم عامل اندروید گوگل کار کند.

به گزارش وب سایت همکاران سیستم، کامپیوتر 49 دلاری شرکت ویا در واقع یک مینی مادربورد و بدون کیس است، اما تمام قطعات مورد نیاز برای یک کامپیوتر شخصی را داراست. شرکت ویا که نام رایانه ارزان قیمت خود را APC PC نامیده است، قصد دارد فروش آن را از ماه ژوئیه آغاز کند. البته این شرکت در وب سایت خود تاکید کرده است که کاربران باید صفحه کلید، موس و مانیتور مورد نیاز برای این رایانه را جداگانه خریداری کنند.



براساس این گزارش، هدف شرکت ویا این است که رایانه اندرویدی و ارزان قیمت خود را جایگزین رایانه‌های دسکتاپی تحت سیستم عامل ویندوز کند، بطوری که کاربران بتوانند برخی از فعالیت‌های اینترنتی و رایانه‌ای اساسی و پایه‌ای را با استفاده از آن انجام دهند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رایانه این است که قابلیت پخش فایل‌های ویدئویی با کیفیت عالی اچ دی را دارا است و می‌توان از آن به عنوان جایگزین ارزان قیمتی برای تماشای فیلم در منزل استفاده کرد.

رایانه APC PC دارای چهار پورت یو اس بی 2 است که می‌توان از آنها برای اتصال قطعات جانبی مثل موس و صفحه کلید و حافظه بیرونی استفاده کرد. این رایانه همچنین دارای یک پورت اچ دی ام آی و یک پورت وی جی ای است که از طریق آنها می‌توان مانیتور یا دستگاه‌های تلویزيون را به آن متصل کرد.

رایانه اندرویدی شرکت ویا دارای یک پردازنده WonderMedia ARM از نوع ARM11 است. این پردازنده‌ها قدیمی‌تر از پردازنده‌های کورتکس شرکت ARM هستند. این نوع پردازنده‌ها هم اکنون در رایانه‌های لوحی پایین‌تر از 200 دلار نیز به کار رفته است. این رایانه همچنین دارای یک حافظه فلش 2 گیگابایتی و یک رم 512 گیگابایتی و یک پاور 15 واتی است.