قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
Like Tree9Likes
  • 8 Post By Blue Rose
  • 1 Post By Agent 47

موضوع: نگاهی به 7 مدل GeForce GTX 660Ti

  1. #1
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.

    نگاهی به 7 مدل GeForce GTX 660Ti



    Technical Specifications



    همانطور که اطلاع دارید کارت گرافیک Nvidia's GeForce GTX 660 Ti همانند GTX 670 از Kepler GK104 بهره می برد،با این فرق که رابط حافظه ی(Memory Interface)جدید از 256 به 192bit کاهش پیدا کرده است،همچنین یکی از خوشه های مانده به آخر GPU غیر فعال شده است.
    غیر از این GPU در موارد دیگر کاملا یکسان هست و دارای هفت واحد smx در مجموع برابر با 1344 هسته ی CUDA و 112 واحد Texture می باشد.
    هر یک از خوشه های ROP باقی مانده قادر به تولید هشت 32bit پیکسل و در مجموع 24 پیکسل در هر Clock هستند.سه عدد رابط حافظه ی 64bit در مجموع گذرگاه 192bit را فراهم می کنند و به طور اتفاقی میزان Clock تراشه و حافظه با GTX 670 مشابه هست.(البته این شباهت با توجه به این که 6 عدد از کارت های مورد نظر از کارخانه ی تولید کننده اورکلاک شده بیرون می آیند،زیاد هم اتفاقی به نظر نمی رسد)




    مشخصات فنی کارت های گرافیک مورد نظر را مشاهده می کنید.


    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]


    بر روی کاغذ بردهای Gigabyte و Zotac نسبت به برد های دیگر بیشتر جلب توجه می کنند،که دلیل آن هم می تواند اورکلاک خوب این دو کارت گرافیک باشد که محدودیت پهنای باند را کاهش می دهد.

    Asus GTX 660Ti DirectCU II






    کارت گرافیک Asus GTX 660Ti DirectCU II تنها کارتی هست که فرکانس مرجع GPU و Memory انویدیا را تغییر نداده است.






    تنها بخش قابل توجه خنک کننده ی قدرتمند موجود بر روی برد کارت گرافیک هست.




    Asus ترجیح داده است از صفحه ی پشتی کارت گرافیک که برای خنک کردن و پایداری به کار می رود،در GTX 660Ti استفاده نکند.





    Gainward GTX 660 Ti Phantom


    درست شبیه Gainward's GTX 670 Phantom کارت گرافیک GTX 660 Ti Phantom نیز از کارت های سه اسلاته محسوب می شود و برای قرار گرفتن در کیس فضای زیادی را اشغال می کند.
    اسکلت کارت بسیار پایدار و محکم هست،اما مواد استفاده شده در ساخت اسکلت و همچنین پوشش پلاستیکی بی کیفیت دیده می شود.




    مشخصات کارت بیانگر اورکلاک شدن این کارت توسط Gainward هست.






    وزن خنک کننده تا 192 گرم می رسد و فقط از سه عدد لوله ی انتقال گرما(Heat pipes)که حرارت را به فین های آلومینیومی انتقال می دهند،تشکیل شده است.گذشته از تیغه های فن و پوشش پلاستیکی،این کارت گرافیک کاملا با Palit's GTX 660 Ti Jetstream یکسان است.











    Gigabyte GeForce GTX 660 Ti Windforce 2X OC Edition




    کارت گرافیک مورد نظر به سفارش یکی از سایت های معتبر تست و تحلیل سخت افزار ویرایشی در برنامه بایوس(BIOS) اولیه خود ایجاد کرده است تا تغییری در چرخش فن های خنک کننده ایجاد کند به گونه ای که باعث کاهش عملکرد دفع گرما نشود.



    فرکانس هسته تا 1033MHz اورکلاک شده است.





    در این کارت از خنک کننده ی Windforce جدیدی استفاده شده است که دارای دو عدد فن 100 میلی متری می باشد.علاوه بر این ها کارت گرافیک مورد نظر باریک ترین مدل بین شش عدد دیگر هست که این ویژگی گزینه ی مناسبی را برای استفاده در حالت چند کارته از این کارت گرافیک به وجود می آورد.








    Galaxy GeForce GTX 660 Ti GC 3 GB


    برد کارت گرافیک Galaxy GeForce GTX 660 Ti GC 3 GB’s از Nvidia's GeForce GTX 670 نیز طویل تر هست.





    Galaxy GeForce GTX 660 Ti GC 3 GB تنها کارتی است که از 3GB حافظه بهره می برد،بنچمارک ها سودمند بودن این مموری را بیشتر مشخص خواهند کرد.





    ترکیب آلومینیوم باریک با پلاستیک،سبب درخشش و وضوح خیلی خوب کارت گرافیک Galaxy شده است.









    MSI N660 Ti PE 2GD5/OC

    شرکت MSI کارت گرافیک مورد نظر را بر اساس خنک کننده ی Twin Frozr IV تولید کرده است.کارت گرافیک از برد طویلی تولید شده است که به نظر طراحی خوبی دارد.





    اورکلاک GPU تا 1020MHz این کارت گرافیک را در وسط کارت های اورکلاک شده دیگر قرار داده است.














    Palit GTX 660 Ti Jetstream

    کارت گرافیک Palit GTX 660 Ti Jetstream طراحی برد(PCB) مرجع Nvidia GTX 670 را به کار برده است.کارت گرافیک مورد نظر تقریبا با Gainward's GTX 660 Ti Phantom یکسان هست.چیز قابل توجه دیگر سه اسلاته بودن این کارت همانند مدل Gainward است.



















    Zotac GeForce GTX 660 Ti AMP! Edition


    Zotac با این کارت بقیه را رسما از دور رقابت خارج کرده است.کارت گرافیک تولیدی شرکت Zotac همانند مدل Gigabyte بیشترین مقدار clock را در GPU دارد،همچنین اهرم اورکلاک قابل توجه Memory این کارت گرافیک توسط شرکت تولید کننده سبب جبران memory bus شده است.کارت گرافیک از برد کوتاه و خنک کننده ی جمع و جوری تشکیل شده است،که Zotac GeForce GTX 660 Ti AMP! Edition را یکی از سریعترین و کوچکترین کارت گرافیک موجود بین برد های دیگر می کند.












    Benchmark Results: 3D Performance



    Gigabyte's GeForce GTX 660 Ti Windforce 2X OC Edition با 1033MHz و MSI's N660 Ti PE 2GD5/OC با 1119MHz در صدر بنچمارک 3D Mark 11 قرار می گیرند.اما چرا کارت گرافیکی مانند Zotac’s GeForce GTX 660 Ti AMP! Edition با فرکانس هسته 1033MHz در رده پایین تر قرار می گیرد و کارت های مشابه Palit و Gainward با یکدیگر اختلاف دارند؟
    برای جواب به این سؤال ابتدا به نمودار نگاه می کنیم!!!





    میزان Clock در حالت GPU Boost هنگام بار(Load) متفاوت عمل می کند،کارت Zotac و Asus در مجموع افزایش پیدا نمی کنند.Gainward GPU نسبت به Palit مقیاس پذیر تر است،که به برد Gainward عملکرد بهتری را نسبت به برد مشابه Palit می دهد.(چیز جالب در این مورد قرار داشتن Gainward به عنوان برند پرچمدار Palit و گرانقیمت تر بودن برند Gainward نسبت به Palit می باشد)عملکرد presets در 3D Mark 11 زیاد به پهنای باند بستگی ندارد اما GPU را به سمت محدودیت جلو می برد.

    عملکرد بنچمارک بعدی متمایل به GPGPU و 3DMark 11’s Extreme preset هست.






    دو کارت گرافیکی که بر پایه Nvidia's GeForce GTX 670 قرار داشتند،زیر Extreme preset برنده واضح میدان بودند،این نشان می دهد که اورکلاک کارخانه ای GPU همه چیز نیست بلکه پهنای باند رابط حافظه نیز بسیار مهم است.


    DirectX 11 vs. DirectX 9 and Resolution

    در نمودار زیر از تمام هفت عدد کارت گرافیک توسط Directx 9 و Directx 11 بنچمارک گیری شد،Gigabyte سریعترین و پشت سر آن Zotac در جایگاه دوم قرار گرفت.









    اگر چه GTX 670 مطابق با آنچه که انتظار می رفت عمل کرد،اما GTX 660 Ti در DX9 نسبت به DX11 ضعیف تر عمل کرد،همچنین میزان Clock بیشتر GTX 660Ti باعث نشد که بتواند با کندترین GTX 670 رقابت کند.البته دلیل آن هم تغییرات انویدیا در GTX 660Ti می باشد که سبب این عملکرد شده است.


    Power Consumption
























    Temperature And Noise Benchmarks


    Temperature Curves for All Cards Running a GPGPU Application






























    این بررسی بیانگر این هست که کارت گرافیک Asus' GTX 660Ti DirectCU II خنک کننده ی بسیار کارآمدی دارد،اما این عملکرد ما را با چند سؤال مواجه می کند،نخست آنکه کارت از صفحه ی پشتی برای پراکندگی گرما استفاده نکرده است.(عملی که به نظر صحیح می رسد)اما دمای پشت برد در زیر VRM به 80 درجه سلسیوس خواهد رسید،حتی دمای مازول های حافظه پس 15 دقیقه که کارت گرافیک زیر بار قرار می گیرد به 70 درجه می رسد.
    کارت گرافیک Zotac's GeForce GTX 660 Ti AMP! Edition پر سر و صدا ترین کارت در بین بقیه شناخته می شود،اما این کارت گرافیک بهترین مدل از لحاظ قابلیت GPU Boost و همچنین سایز کوچک برد همراه با اورکلاک مناسب مموری حساب می شود.




    Noise












    A GeForce GTX 660 Ti For Everyone


    سخن آخر:

    تمام هفت کارت گرافیک GeForce GTX 660 Ti در این بررسی خوب عمل کرده بودند،در حقیقت برنده ی واقعی وجود ندارد و بهترین مدل بستگی زیادی به این دارد که شما چه چیزی از کارت گرافیک جدید طلب می کنید.





    Asus' GTX 660Ti DirectCU II از قدرتمندترین خنک کننده بهره می برد و در عین حال بی صدا ترین نیز محسوب می شود،اگرچه این ویژگی باعث نگه داشتن GPU در دمای پایین تری می شود اما این مورد درباره برد(PCB)کارت گرافیک صدق نمی کند.این کارت هرگز اورکلاک نشده است و GPU Boost در سطح پایینی قرار می گیرد.(حدودا 250MHz کمتر از MSI's N660 Ti PE 2GD5/OC)

    Gainward's GTX 660 Ti Phantom وPalit's GTX 660 Ti Jetstream هر دو از طراحی برد GeForce GTX 670 استفاده کرده اند.سه اسلاته بودن این کارت ها بدون استفاده از خنک کننده ای بزرگ عمل بسیار عجیبی هست.

    Galaxy GeForce GTX 660 Ti GC 3 GB کارت خوبی هست که عملکرد solid acoustic و فعالیت زیادی از GPU Boos را نشان می دهد،اما 3GB حافظه ی GDDR5 از بقیه مورد توجه تر هست.

    Gigabyte's GeForce GTX 660 Ti Windforce 2X OC Edition از فن های 10 سانتی متری استفاده می کند،چیزی که اولین بار توسط این کمپانی انجام شده است،همچنین آپدیت firmware کارت گرافیک که در اول بررسی گفته شد عمل بسیار خوبی در جهت کاهش نویز کارت حساب می شود.صدای این کارت ممکن است کمی از Asus' GTX 660Ti DirectCU II بیشتر باشد،اما فرکانس هسته ی 1033MHz امتیاز بسیار بهتری برای این کارت گرافیک در نظر گرفته می شود.علاوه بر اینها قطر کم کارت نیز برای استفاده در حالت چند کارتی مناسب هست.

    MSI N660 Ti PE 2GD5/OC یک بار دیگر نشان داد که کمپانی MSI قادر به ساختن خنک کننده ی بسیار خوبی برای کارت های گرافیک هست که این خنک کننده ها باعث عملکرد بهتر GPU Boost clock می شوند.

    Zotac's GeForce GTX 660 Ti AMP! Edition برای Clock بیشتربسیار جاه طلب هست و دارای برد جمع و جوری می باشد.

    قیمت کارت های گرافیک نیز ممکن هست مورد توجه باشد،Gigabyte's GeForce GTX 660 Ti Windforce 2X OC Edition با قیمتی کمتر از $300 به فروش می رسد.Galaxy's GeForce GTX 660 Ti GC 3 GB قیمتی حدود $340 دارد،Zotac سریع و جمع و جور تنها $10 بیشتر از $300 می باشد.

    اما به خاطر داشته باشید که محدودیت رابط حافظه ی 192bit در کارت گرافیک Nvidia's GeForce GTX 660 Ti به خصوص در 1920x1080 بدون تنظیمات و جزئیات texture می تواند یک ناکارآمدی واقعی حساب شود.




    ترجمه،نوشته و تنظیم شده توسط SWORD-MASTER به نقل از سایت TOMSHARDWARE

    پیشنهاد و انتقادی بود در خدمتم.



    * * * کپی برداری از مطلب فوق تنها با ذکر نام OverClockingHeroes مجاز می باشد * * *
    ویرایش توسط Blue Rose : 22nd September 2012 در ساعت 02:34 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  2. 25 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    Agent 47 (6th June 2014),AMD Radeon (29th November 2012),arman_kad (22nd September 2012),atisoc0936 (22nd September 2012),BLACKY (26th March 2013),Hamed_Classic (22nd September 2012),hr7 (7th June 2014),HWANWOONG (29th November 2012),magiteq (5th September 2014),majidw980 (14th February 2013),mamad67 (29th November 2012),Manhatan (29th November 2012),Mehdi_FXX (2nd October 2012),mmb2014 (6th June 2014),moc (30th November 2012),mohammad72 (24th February 2013),Nemesis6 (22nd September 2012),Rezasam1 (22nd September 2012),sapple (18th November 2012),smrbh (22nd September 2012),The Joker (22nd September 2012),TRIDENT (22nd September 2012),unique (22nd September 2012),vrp_vahid (29th November 2012),XoMa (21st September 2012)



  3. #2
    OCH Member
    atisoc0936 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    سبزوار
    نام واقعی
    مهدي مشقي
    سن
    33
    نوشته ها
    640
    تشکر شده 5,538 بار در 653 پست
    atisoc0936 آنلاین نیست.
    دمت گرم مستر جان چی نوشتی فقط 1 ساعت طول میکشه بخونمش
    خداییش وقت گذاشتی
    و جایی واسه انتقاد نیست


    Motherboard Processor
    Main Memory : 8GB 1600 G.skill T6.8.6 Graphics Card
    Cooling : XSPC KIT Power Supply
    در خدمت برو بچ سبزواری هم هستیم
    موضوع: تفاوت کابل های DVI در تعداد پین ها و ...

    سبزواری ها ببینن


  4. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از atisoc0936 تشکر کرده اند:

    arman_kad (22nd September 2012),Blue Rose (22nd September 2012),Dismissed (29th May 2013),mohammad72 (24th February 2013),sapple (18th November 2012),The Joker (22nd September 2012),TRIDENT (22nd September 2012)



  5. #3
    OCH Member
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    سن
    34
    نوشته ها
    2
    تشکر شده 5 بار در 2 پست
    vrp_vahid آنلاین نیست.
    دستتون درد نکنه من اصلیش رو هی نگاه میکردم و هیچی نمیفهمیدم تا اینجا ترجمشو دیدم واقعا 100 تا لایک هم کمشه :دی

    یه سوال از اساتید داشتم :
    رابط حافظه ی(Memory Interface) چه تاثیری تو عملکرد کارت داره ؟ البته برای یک گیمر !

    و اینکه تفاوت 660TI با 670 چند درصد هست ! و اینکه 500 هزار تومن که اختلاف قیمت دارن برای منه گیمر تفاوت فاحش ایجاد میکنه ؟!


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  6. 3 کاربر بابت این ارسال مفید از vrp_vahid تشکر کرده اند:

    Blue Rose (29th November 2012),mmb2014 (6th June 2014),mohammad72 (24th February 2013)



  7. #4
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط vrp_vahid نمایش پست ها
    دستتون درد نکنه من اصلیش رو هی نگاه میکردم و هیچی نمیفهمیدم تا اینجا ترجمشو دیدم واقعا 100 تا لایک هم کمشه :دی

    یه سوال از اساتید داشتم :
    رابط حافظه ی(Memory Interface) چه تاثیری تو عملکرد کارت داره ؟ البته برای یک گیمر !

    و اینکه تفاوت 660TI با 670 چند درصد هست ! و اینکه 500 هزار تومن که اختلاف قیمت دارن برای منه گیمر تفاوت فاحش ایجاد میکنه ؟!
    رابط حافظه تاثیر مستقیمی در قدرت کارت گرافیک دارد،به طور ساده می توان گفت رابط حافظه کارت گرافیک مثله لوله های یک منبع آب می باشد،هر چقدر قطر این لوله بیشتر باشد شما از آب بیشتری بهره می برید،مصداق gtx 660ti مانند منبع آبی هست که آب فراوان(قدرت gpu) دارد،اما به دلیل خط لوله ی انتقال کوچک(رابط حافظه 192bit) از تمام قدرت و فشار آب بهره نمی برید.شرکت انویدیا برای ایجاد تعادل بین سری 600 از روی عمد رابط حافظه این کارت را پایین تر گذاشته است.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  8. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    HWANWOONG (29th November 2012),magiteq (6th June 2014),mamad67 (29th November 2012),mohammad72 (24th February 2013),sapple (21st December 2012),vrp_vahid (29th November 2012)



  9. #5
    OCH Member
    تاریخ عضویت
    Jun 2014
    سن
    33
    نوشته ها
    1
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    masouti آنلاین نیست.
    خسته نباشید. ممنون از پست خوبتون.

    می خواستم بدونم روی کاغذ کارت مدل گیگابایت و ام اس ای از نظر خنک کنندگی مثل هم هستن ولی در واقعیت هم همینطوره ؟ خنک بودن کارت خیلی برای من مهمه!

    سوال بعدی اینکه برای کارتهای به این بزرگی چه کیس رو پیشنهاد میدین ؟


    Motherboard : Not Specified Processor : Not Specified
    Main Memory : Not Specified Graphics Card : Not Specified
    Cooling : Not Specified Power Supply : Not Specified



  10. #6
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    39
    نوشته ها
    3,013
    تشکر شده 24,323 بار در 2,633 پست
    Agent 47 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط masouti نمایش پست ها
    خسته نباشید. ممنون از پست خوبتون.

    می خواستم بدونم روی کاغذ کارت مدل گیگابایت و ام اس ای از نظر خنک کنندگی مثل هم هستن ولی در واقعیت هم همینطوره ؟ خنک بودن کارت خیلی برای من مهمه!

    سوال بعدی اینکه برای کارتهای به این بزرگی چه کیس رو پیشنهاد میدین ؟
    دوست عزیزم برای سوال خرید کارت گرافیک به این تاپیک :

    [Only registered and activated users can see links. ]

    و برای مشاوره خرید کیس به این تاپیک مراجعه کنید و سوال خودتون و جدا گانه در هر تاپیک بپرسید

    [Only registered and activated users can see links. ]

    این تاپیک بررسی هست ( و فقط سوال های فنی در مورد توضیحات این بررسی مجاز میباشد.)

    با تشکر

    بعد از گذشت 12 ساعت پست شما حذف خواهد شد
    Artemis likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  11. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Agent 47 تشکر کرده اند:

    Aliover (6th June 2014),Artemis (6th June 2014),Don_Corleone (6th June 2014),magiteq (6th June 2014),Mehdi_FXX (7th June 2014),SETIZEN (6th June 2014)




موضوعات مشابه

  1. ولت مد سخت افزاري كارت گرافيك Gainward Geforce 8500GT 512 – DDR2
    توسط Behnam_2337 در انجمن تغییرات سخت افزاری (Hard Mod)
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 25th February 2013, 04:19 PM
  2. پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 21st September 2012, 06:05 PM
  3. پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 21st September 2012, 04:32 PM
  4. پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2nd September 2012, 06:23 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •