سلام دوستان
توی تاریخ اشتباه کردم به خاطر منبع ...
اسلاید هایی هم قبل از مراسم و نمایش اصلی بیرون امده که خیلی احتمال داره مثل سابق بعضی اسلاید هاش کم باشه
تصویری از compute unite های جدید وگا نداریم
توانایی محاسبه 32 بیتی از 64 به 128 رسیده
در هر ALU که 32 بیتی باشد می تواند به جای پذیرش یک دستور 32 بیتی ، دو دستور 16 بیتی در کنار هم قبول کند
بازدهی 64 بیتی متغییر است !!!
یک احتمال هست که در نظر نگرفتم و اونم اینه که هر CU از 64 به 128 رسیده !!!!!!!!!!!!
و دو مسیره و اینا برای کنترل دو تا 64 تایی کنار هم هست !!!
البته ممکنه اینطوری نباشه و خود قسمت های CU ادرس دهی جداگانه داشته باشند
معماری برای کلاک و ipc بیشتر طراحی شده
در هر کلاک دو برابر دستور متفاوت دریافت میکنه و کلاک های ان نیز افزایش پیدا کرده
معماری همانند نسل های قبلی بخش محاسباتی شدر و ادرس دهی جداگانه دارد
یک سیستم کاملا انقلابی و جدید کنترل کش اضافه شده که اجازه دسترسی به حافظه اضافی SSD همانند رم گرافیک را میدهد
که باعث می شود در صنعت سینما که به داده های ترابایتی نیاز دارد کمک خیلی بالایی باشد
ساختمان جئومتری جدید که همانند Fury چهار تا در کل است اما از ادرس دهی کلی 4 شکل در کلاک به 11 شکل در کلاک رسیده !!!
بیشتر از 2 برابر ضرفیت جئومتری بیشتر
دو مسیر برای پردازش هم زمان جئومتری و انجام پیکسل گذاری برای هر CU !!!!
فشرده سازی رنگ قوی تر !!
rop یا RBE ها دسترسی به کش L2 دارند که باعث بهبود توانایی سایه زنی تاخیر یافته و همچنین حذف قسمت های پنهان شده است
الان معماری وگا توانایی tiled یا BINning Rasterization را دارد که باعث کاهش مصرف پهنای باند و عمل پیکسل گذاری بیهوده می شود
تمام دوستان بعد از معرفی و اطلاعات کامل خودتون هم هر چی دلتون میخواد بنویسید و به روش خودتون گزارش بدید . می خواهیم جشن بگیریم