یکی از بازی های استراتژیک جالب و نوین ای که در شرف عرضه است بازی AOTS هست که از ابتدای عرضه با همکاری AMD سعی در اعمال بنفیت های DX12 بود . بازی به شکلی طراحی شده که حجم زیادی از Drawcall ها را باید به GPU بفرستد و میدانیم در این زمینه محصولات AMD برتبری در خوری نسبت به رقبای انویدیا دارند .
در فاز بتا 2 تست های گرافیک ها عرضه شده و Fury x تا 24% از حریف انویدیایی اش سریعتر است . در کارت های انویدیا هنوز شکل async بسته است و انویدیا با زوشن کردن async کاهش نرخ درخواست دستور دارد .
اما این تمام ماجرا نیست و میبینیم با خاموش کردن ASYNC COMPUTE نه تنها برای انویدیا بلکه برای AMD هم فریم تایم باریک تر و بازی Smooth تر و نرم تر شده - ( استفاده بیش از حد از دستوات مختلط برای ضعیف کردن حریف دامن خود amd را هم گرفته )
ابتدا تست ها را ببینیم .
برتری تا 24% amd مشخص هست . محصولات amd بسیار بهتر ظاهر شدن .
حال با نگاهی به فریم تایم ها خط باریک و بسیار خوب فریم دهی انویدیا را میبینیم : ( که با خاموش کردن async بسیار بهتر شده :
حال بیایید نگاهی به همین خط در محصول رقیب
تعداد استاتر ها و قطر خط فریم تایم amd نسبت به انویدیا بیشتر است و این نشان میدهد در همه حالت باز هم انویدیا بهتر در محدوده میانگین فریم تایم فریم ریت هارا نگه داشته .
با دقت در همین لاگ فریم تایم فیوری میبینیم :
به طور کل این بازی دستورات مختلف و نیازمد async زیادی ارسال میکند اما محصول انویدیا در فریم ریت تبین 16% در fhd تا 24% در 4k از حریف در fps خام عقب تر هست . اما در smooth بودن هنوز هم برتری واضحی دارد واین نشان از سرعت بالای پردازش دیتا های بهینه شده حتی برای amd هست .
به شکل کلی async compute برای انویدیا تعداد draw call هارا کاهش داده اما برای amd تا 80% افزایش داشته .
این هم نتایج تست فاز بتا 2 بازی ashes of singularity . به شکل واضح انویدیا در FPS خام از حریفش به شکل محسوسی عقب تر هست اما برتری خوبی در عدم استاتر نسبت به حریف دارد . انویدیا باید بتواند به شکل قابل توجهی نرخ فراخوانی دستورات را افزایش دهد تا بتوند این برتری را در fps میانگین هم حفظ کند . اما فعلا با توجه به سعدم پشتیبانی تماماً سخت افزاری async compute اگر در بازی ها از این فیچر زیاد استفاده شود از حریف عقب می ماند .
9 کاربر بابت این ارسال مفید از Veyron تشکر کرده اند:
asdaf (25th February 2016),magiteq (26th February 2016),moc (26th February 2016),msover (25th February 2016),Olesius (26th February 2016),Reza Y (28th February 2016),SaeedSYS (25th February 2016),SYNCMASTER (25th February 2016),TERRORIST (26th February 2016)
[Only registered and activated users can see links. ]
مقاله ای از extremetech منتشر شده که لپ کلام گفته به چشمان خودتان اعتماد کنید
برای اندازه گیری استاتر یا لگ دو ابزار وجود دارد FRAPS و FCAT
که اولی فریم های تولید شده بر روی صفحه را اندازه گیری میکند و دیگری با ارسال تیک هایی به هسته های گرافیک و اندازه گیری ،میزان استاتر را می سنجد
async compute به صورت سخت افزاری و برای پردازش همزمان دستورات قطعا تفاوت هایی با شرایط عادی دارد
در FCAT استاتر های زیادی گزارش شده است اما وقتی که توسط چشم یا FRAPS اندازه گیری شده است هیچ تفاوتی بین amd و انویدیا نبوده و حتی نمودار انها خیلی مشابه هم بوده است
در اینجا amd برای حل این موضوع اعلام کرده است که انها اهمیت ابزار FCAT را برای اندازه گیری تائید می کنند و به همین خاطر در درایور های اینده از این قابلیت، پشتیبانی مناسب سخت افزار را خواهند کرد
AMD has told us that it recognizes the value of FCAT in performance analysis and fully intends to support the feature in a future driver update. In this case, however, what FCAT shows is happening simply doesn’t match the experience of the actual output — and it misrepresents AMD in the process.
7 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:
magiteq (26th February 2016),moc (27th February 2016),Olesius (26th February 2016),Reza Y (28th February 2016),SaeedSYS (26th February 2016),TERRORIST (27th February 2016),Veyron (26th February 2016)
[Only registered and activated users can see links. ]
مقاله ای از extremetech منتشر شده که لپ کلام گفته به چشمان خودتان اعتماد کنید
برای اندازه گیری استاتر یا لگ دو ابزار وجود دارد FRAPS و FCAT
که اولی فریم های تولید شده بر روی صفحه را اندازه گیری میکند و دیگری با ارسال تیک هایی به هسته های گرافیک و اندازه گیری ،میزان استاتر را می سنجد
async compute به صورت سخت افزاری و برای پردازش همزمان دستورات قطعا تفاوت هایی با شرایط عادی دارد
در FCAT استاتر های زیادی گزارش شده است اما وقتی که توسط چشم یا FRAPS اندازه گیری شده است هیچ تفاوتی بین amd و انویدیا نبوده و حتی نمودار انها خیلی مشابه هم بوده است
در اینجا amd برای حل این موضوع اعلام کرده است که انها اهمیت ابزار FCAT را برای اندازه گیری تائید می کنند و به همین خاطر در درایور های اینده از این قابلیت، پشتیبانی مناسب سخت افزار را خواهند کرد
AMD has told us that it recognizes the value of FCAT in performance analysis and fully intends to support the feature in a future driver update. In this case, however, what FCAT shows is happening simply doesn’t match the experience of the actual output — and it misrepresents AMD in the process.
بسیار عالی
داشتم میگفتم خاک بر سر ای ام دی ک async compute رو نقطه قوتش معرفی کرده اخر سر استارتر داره!!
ولی معلوم شد درست گفتن
[Only registered and activated users can see links. ]
مقاله ای از extremetech منتشر شده که لپ کلام گفته به چشمان خودتان اعتماد کنید
برای اندازه گیری استاتر یا لگ دو ابزار وجود دارد FRAPS و FCAT
که اولی فریم های تولید شده بر روی صفحه را اندازه گیری میکند و دیگری با ارسال تیک هایی به هسته های گرافیک و اندازه گیری ،میزان استاتر را می سنجد
async compute به صورت سخت افزاری و برای پردازش همزمان دستورات قطعا تفاوت هایی با شرایط عادی دارد
در FCAT استاتر های زیادی گزارش شده است اما وقتی که توسط چشم یا FRAPS اندازه گیری شده است هیچ تفاوتی بین amd و انویدیا نبوده و حتی نمودار انها خیلی مشابه هم بوده است
در اینجا amd برای حل این موضوع اعلام کرده است که انها اهمیت ابزار FCAT را برای اندازه گیری تائید می کنند و به همین خاطر در درایور های اینده از این قابلیت، پشتیبانی مناسب سخت افزار را خواهند کرد
AMD has told us that it recognizes the value of FCAT in performance analysis and fully intends to support the feature in a future driver update. In this case, however, what FCAT shows is happening simply doesn’t match the experience of the actual output — and it misrepresents AMD in the process.
البته اون مقاله منظورش لاگ fcat سایت گورو 3d هست و لاگ فریم تایمی که سایت Computerbased گذاشته دقیقا به این اشاره کرده و از لاگ فریم تایم خود بازی استفاده کرده نه fcat پس این برای computerbase صادق نیست:
Although the benchmark 2 of Ashes of the Singularity is equipped with its own FCAT overlay, only made by the game itself log files are used for frametimes diagrams.Because the FCAT overlay produces incorrect results and Nvidia has [Only registered and activated users can see links. ] is not adjusted for the DirectX 12 API.
پس این در موردت دقت frametime سایت کامپیوتر بیس.
درمورد guru3d هم نتایج لاگ FCAT رو من از سایت Guru3d نزاشتم . که اینطور که پیداست بسیار فاحعه بار بوده اما خوب نشون دهنده حقیقت هم نبوده .
ابازر سنجش فریم تایم عاملی بود که سایت techspot برند amd رو مجبور کرد به فکر درست کردنش بیوفته هرچند که انصافا کار مشکلی بود اما امروزه فریم تایم gcn همرده با انویدیایتس و بسیار خوبه .
ویرایش توسط Veyron : 26th February 2016 در ساعت 09:43 PM
7 کاربر بابت این ارسال مفید از Veyron تشکر کرده اند:
asdaf (26th February 2016),magiteq (26th February 2016),moc (27th February 2016),msover (26th February 2016),Olesius (26th February 2016),Reza Y (28th February 2016),TERRORIST (27th February 2016)