نتایج بنچمارک های Ashes Of singularity Beta 2
یکی از بازی های استراتژیک جالب و نوین ای که در شرف عرضه است بازی AOTS هست که از ابتدای عرضه با همکاری AMD سعی در اعمال بنفیت های DX12 بود . بازی به شکلی طراحی شده که حجم زیادی از Drawcall ها را باید به GPU بفرستد و میدانیم در این زمینه محصولات AMD برتبری در خوری نسبت به رقبای انویدیا دارند .
در فاز بتا 2 تست های گرافیک ها عرضه شده و Fury x تا 24% از حریف انویدیایی اش سریعتر است . در کارت های انویدیا هنوز شکل async بسته است و انویدیا با زوشن کردن async کاهش نرخ درخواست دستور دارد .
اما این تمام ماجرا نیست و میبینیم با خاموش کردن ASYNC COMPUTE نه تنها برای انویدیا بلکه برای AMD هم فریم تایم باریک تر و بازی Smooth تر و نرم تر شده - ( استفاده بیش از حد از دستوات مختلط برای ضعیف کردن حریف دامن خود amd را هم گرفته )
ابتدا تست ها را ببینیم .
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
برتری تا 24% amd مشخص هست . محصولات amd بسیار بهتر ظاهر شدن .
حال با نگاهی به فریم تایم ها خط باریک و بسیار خوب فریم دهی انویدیا را میبینیم : ( که با خاموش کردن async بسیار بهتر شده :
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
حال بیایید نگاهی به همین خط در محصول رقیب
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
تعداد استاتر ها و قطر خط فریم تایم amd نسبت به انویدیا بیشتر است و این نشان میدهد در همه حالت باز هم انویدیا بهتر در محدوده میانگین فریم تایم فریم ریت هارا نگه داشته .
با دقت در همین لاگ فریم تایم فیوری میبینیم :
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
به طور کل این بازی دستورات مختلف و نیازمد async زیادی ارسال میکند اما محصول انویدیا در فریم ریت تبین 16% در fhd تا 24% در 4k از حریف در fps خام عقب تر هست . اما در smooth بودن هنوز هم برتری واضحی دارد واین نشان از سرعت بالای پردازش دیتا های بهینه شده حتی برای amd هست .
به شکل کلی async compute برای انویدیا تعداد draw call هارا کاهش داده اما برای amd تا 80% افزایش داشته .
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
این هم نتایج تست فاز بتا 2 بازی ashes of singularity . به شکل واضح انویدیا در FPS خام از حریفش به شکل محسوسی عقب تر هست اما برتری خوبی در عدم استاتر نسبت به حریف دارد . انویدیا باید بتواند به شکل قابل توجهی نرخ فراخوانی دستورات را افزایش دهد تا بتوند این برتری را در fps میانگین هم حفظ کند . اما فعلا با توجه به سعدم پشتیبانی تماماً سخت افزاری async compute اگر در بازی ها از این فیچر زیاد استفاده شود از حریف عقب می ماند .