قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 18 از 18
Like Tree47Likes

موضوع: بررسی ایرکولر coolermaster Hyper 212 Evo

  1. #1
    OCH Member
    iSteve آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    ناصر
    سن
    33
    نوشته ها
    178
    تشکر شده 1,325 بار در 176 پست
    iSteve آنلاین نیست.

    Post بررسی ایرکولر coolermaster Hyper 212 Evo

    --------------------------------------- به نام خداوند بخشنده ی مهربان ----------------------------------------------------------

    سلام، در این تاپیک قصد داریم تا به بررسی کولر پردازنده ی Hyper 212 Evo از شرکت coolermaster بپردازیم.



    این کولر داستان بسیار جالب و جذابی برای من داشت که میخوام از یک زاویه ی دیگه و از نزدیک این داستان رو از اول تعریف کنم!
    دمای قطعات برای همه ی عاشقان سخت افزار یک مسئله ی مهم هست، چرا که هیچ کدوم از ما دوست نداریم قطعات نازنینمون گرمشون باشه! گزشته از اینها هر چه دمای یک قطعه پایین تر باشه طول عمر مفید بیشتری داره و کارایی بالاتری رو برای کاربر به ارمغان میاره.
    خوب میریم سر اصل مطلب و تعریف داستان جذاب این کولر دوست داشتنی یعنی coolermaster Hyper 212 Evo:
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    این کولر طبق اعلام شرکت سازنده از سوکت های اینتل شامل 2011-1155-1156-1150-1366-775 و سوکت های AMD از جمله FM2 - FM1 - AM3 - AM3+ - AM2+ - AM3 - AM2 پشتیبانی کامل میکنه.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    لوازم داخل جعبه شامل: هیت سینک اصلی - یک عدد فن 12 سانتی coolermaster - خمیرسیلیکون کولرمستر معمولی - پایه فلزی برای نگهداری هیت سینک روی بورد - بلاک فلزی پشت مادربورد - پایه های پلاستیکی نگهدارنده برای نصب فن دوم - پیچ و مهره برای نصب پایه ها و فن دوم - ابر محافظ لرزش برای نصب فن دوم و همچنین یک وسیله ای که نمیدونم بهش چی بگم! یک آچار هست که داخل مهره ها میوفته تا با چهارسو پیچ ها رو سفت کنیم که بدون اون نمیشه پیچ ها رو سفت کنیم، به همراه دفترچه های راهنمای نصب و... (تصویر سمت راست از اینترنت گرفته شده)
    [Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ]



    مشخصات فن:
    فنی که همراه با کولر در جعبه عرضه میشه یک فن 12cm پلاستیکی براق و دودی هست که کیفیت ساخت خوبی داره.
    [Only registered and activated users can see links. ]
    این فن PWM هست و میتونه به صورت خودکار با توجه به دمای cpu تعداد دورش رو بین 600 تا 2000دور در دقیقه (%10 +-) و با فشار هوای خروجی بین حدودا 30CFM تا 83CFM تنظیم کنه. مقدار نویزی که تولید میکنه بسته به تعداد دورش بین 9 تا 36 دسی بل هست. طول عمر مفیدش 40,000 ساعت تخمین زده شده.
    این فن از طریق یک کانکتور 4پین تغذیه میشه و وزنش 104 گرم هست.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    مشخصات هیت سینک و هیت پایپ ها:
    تعداد 4 عدد هیت پایپ 6میلیمتری از جنس تماما مسی که کف کولر رو هم پوشوندن به سمت بالا میان و به 57 عدد پره ی آلومینیومی هیت سینک متصل هستند. با توجه به ارتفاع کلی 16سانتی متری میتونید روی اکثر کیس ها بدون مشکل نصبش کنید. وزن هیت سینک 465گرم هست که در نوع خودش بسیار سبکه.
    [Only registered and activated users can see links. ]

    فناوری های استفاده شده در این کولر:


    یکی از خصوصیاتی که شرکت کولر مستر به اون تکیه کرده طراحی کف کولر هست. کف کولر در واقع همون ادامه ی هیت پایپ های مسی هستن که باعث سرعت انتقال بسیار بهتر دما میشه اما نکته ی جالبی که در این طراحی هست اینه که هیت پایپ ها در قسمت کف کولر چفت هم هستند طوری که فکر میکنید با هم ادغام شدن. در اصل و وقتی که از نزدیک مشاهده میکنید با هم ادغام نشدن و فقط تا جایی که امکان داشته به هم چفت شدن.
    این طراحی نسبت به طراحی کولرهای مشابهی که هیت پایپ ها در کف کولر قرار دارند باعث انتقال بهتر و سریع تر دما میشه چون در نمونه های دیگه گرما باید در قسمت هایی که هیت پایپ حضور نداره ابتدا به آلومینیوم و سپس به هیت پایپ ها منتقل بشه اما در این کولر دما مستقیما و بدون هیچ واسطه ای به هیت پایپ منتقل میشه.


    میرسیم به نصب کولر! در ابتدا برای کسانی مثل بنده که تجربه ی زیادی در نصب کولرهای غیر استوک نداریم ممکنه ابتدا نیاز پیدا کنیم دفترچه ی راهنمای نصب رو یه نگاهی بندازیم اما در کل نصب کولر Hyper 212 Evo چندان سخت و پیچیده نیست.

    ابتدا کولر استوک خودشو باز کردم و خمیر سیلیکون قدیمی رو از روش کاملا تمیز کردم. گیره ی نگهدارنده ی کولر که در پشت مادربورد نصب میشه رو بستم، برای اینکار به آچاری که داخل جعبه وجود داشت نیاز بود.
    [Only registered and activated users can see links. ]
    سپس خمیر سیلیکون موجود در جعبه رو روی cpu ریختم. این خمیر سفت نیست و میشه گفت نرمه اما کیفیت خوبی نداره و خیلی زود خشک میشه. تقریبا بعد از یک هفته کارکرد وقتی دوباره کولر رو باز کردم دیدم که اوضاع خمیرش فاجعه اس و خیلی خشک شده!
    [Only registered and activated users can see links. ]
    در حالت عادی که کولر رو آکبند خریدم فن روی هیت سینک نصب بود اما برای نصب نیاز بود که اول فن رو از روش باز کنیم، گیره ی نگهدارنده ی هیت سینک به گیره ی نگهدارنده ی پشتی پیچ میشه و هیت سینک رو نگه میداره (تصویر سمت راست از اینترنت گرفته شده):
    [Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ]
    اما وقتی پیچ ها رو محکم کردم هنوز هیت سینک یک مقداری سرجاش اینور اونور میرفت اما اصلا از جاش بلند نمی شد.
    و اتمام کار نصب:
    [Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ]
    یکی از مزیت های این کولر این هست که با رم هیچ مشکلی نداره! همینطور که در تصاویر بالا میبینید روی دوتا مادربورد تست کردم و هیچ تداخلی با رم ها نداره و اصلا مزاحم رم های شانه بلند که هیت سینک بلند دارن نمیشه. (تصویر سمت چپ از اینترنت گرفته شده)



    [Only registered and activated users can see links. ] تست دما و کارایی:

    مشخصات سیستم تست:
    cpu: intel pentium E2200 2.2GHz @ 3.4GHz
    mainboard: Asus P5QC
    ram: 1X2GB
    VGA: Gigabyte 8400GS


    ابتدا تست دما رو در حالتی میگیریم که روی سیستم فن استوک نصب هست.
    نرم افزار core temp و AIDA 64، دمای cpu رو در حالت حداکثر فشار کاری که زیر تست و استرس نرم افزار تست AIDA 64 هست و همینطور حداقل دما نشون میده:
    [Only registered and activated users can see links. ]
    همینطور که میبینید در حالت عادی حداقل دما 47 درجه بوده و در حداکثر فشار کاری دما به 83 درجه رسیده! در تمام مدت زمان تست و لود کامل، دمای cpu با فن استوک هرگز از 80درجه پایین تر نرفت.

    تست دما با کولر coolermater Hyper 212 Evo:
    حالا نوبت به تست دما با کولر جدیدم هست! قبل از اینکه دما رو ببینم از این کولر انتظار داشتم که دمای cpuی حداقل 30 تا 35 درجه نسبت به کولر استوک کاهش بده، پس با توجه به اطمینانی که از برند و شرکت کولرمستر داشتم انتظاراتم رو از این کولر بالا بردم.

    پس از نصب کولر Hyper 212 Evo سیستم رو روشن کردم و تست دما گرفتم اما ..... :
    [Only registered and activated users can see links. ]

    همش همین بود؟ یک کولر استوک قیمتش 10 تا 20 تومن هست و من این کولر رو 125تومن خریدم، آیا تفاوت بین یک کولر 15تومنی با یک کولر 125تومنی فقط 9درجه ست؟؟؟؟!!!!
    با این کولر دما در حداکثر فشار کاری و با همون شرایط محیطی و همون خمیر از 83 درجه (با کولر استوک) به 74درجه رسید!
    اینجا بود که تو سرم زدم!

    اگه یه جای کار عیب داشته پس عیب کار کجا بود؟

    مزیت هایی که Hyper 212 داره یکیش فن خوب اون هست که حجم خوب و مناسبی از هوا رو منتقل میکنه و یکی از مهمترین نقاط قوتش طراحی کف کولر هست که هیت پایپ ها یا همون لوله های انتقال حرارت به صورت مستقیم با سطح IHS پردازنده در تماس هستند و به خاطر طراحی خاص خودش، حرارت بدون واسطه به این لوله ها انتقال داده میشه. اما یکی از مهمترین نقاط ضعفش همین کف کولره! کف کولر رو که از نزدیک نگاه کنید به هیچ عنوان شبیه کف کولر نیست و بیشتر شبیه ظروف مسی ای هست که با چتکه ی سیمی سطحشو تمیز کرده باشن!
    [Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ]
    به دلیل اینکه دوربین خوبی نداشتم تصاویر بالا از اینترنت گرفته شده.
    همینطور که میبیند اصلا سطح خوبی نداره برای همین تصمیم گرفتم که کف کولر رو lap (سیقلی) کنم. در زمانی که داشتم lap میکردم مادرم همش میگفت اونها لوله هستن اینقدر میسابونی الان سوراخ میشه! البته ریسک هم داشت اما میدونستم که این کولر رو شرکت کولرمستر ساخته نه دیپ کول که یه کم lap کنی مسش تموم بشه و برسی به آلومینیوم!
    پس از lap کردن وقتی سطح براق شد با خمیر براق کننده ی فلزات جلاسنج سطح رو کاملا آیینه ای کردم طوری که میتونم به جرات بگم از lap شرکتی بهتر شد! (البته تعریف از خودم نیست)
    [Only registered and activated users can see links. ]
    دوربینم کیفیت خوبی نداره معذرت میخوام.



    و تست دما بعد از lap کردن coolermaster Hyper 212 Evo

    حالا پس از lap دوباره کولر رو بستم و تست دما گرفتم:

    [Only registered and activated users can see links. ]

    نتیجه چیزی نبود که انتظارشو میشکیدم! من با خودم گفتم با lap کردن شاید نهایتا بین 5 تا 8 درجه دما پایین تر بیاد اما در عین ناباوری 35 درجه کاهش دما نسبت به قبل از lap کردن داشتم! و در کل دمای حداکثر فشار کاری از 74 درجه (قبل از lap کردن) به 39درجه (بعد از lap) کاهش پیدا کرد.
    و اینجا بود که در نهایت ناامیدی امیدوار شدم!






    پر کاهی بود تقدیم به کاربران گرامی و اساتید بزرگوار فروم موفق باشید

    هرگونه کپی برداری از این مطلب تنها با ذکر منبع بلا مانع است.
    ویرایش توسط iSteve : 28th September 2013 در ساعت 12:00 AM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  2. 38 کاربر بابت این ارسال مفید از iSteve تشکر کرده اند:

    ABS92 (12th December 2013),Agent 47 (28th September 2013),Aliover (28th September 2013),ali_men2004 (4th October 2013),AMD Radeon (4th October 2013),arman_kad (28th September 2013),Armin2012 (29th September 2013),Artemis (28th September 2013),Behnam_2337 (28th September 2013),Blue Rose (28th September 2013),Don_Corleone (28th September 2013),ErfanDL (28th September 2013),eshraghi2013 (4th October 2013),Hamed_Classic (28th September 2013),IceFire (28th September 2013),mad4tex (2nd October 2013),magiteq (27th September 2013),MAKAN (29th September 2013),Mehdi_FXX (28th September 2013),mmb2014 (11th June 2015),mohammad72 (27th September 2013),mohammad775 (28th September 2013),morteza.p (28th September 2013),Mr. DB (3rd October 2013),musanggt (20th October 2013),NAVID OC (11th June 2015),Olesius (28th September 2013),Optimus Prime (28th September 2013),overclock990 (28th September 2013),p.X (28th September 2013),Reza Y (28th September 2013),sapple (28th September 2013),SETIZEN (28th September 2013),Subzero7111 (4th October 2013),TERRORIST (28th September 2013),Varand (28th September 2013),Veyron (28th September 2013),XoMa (28th September 2013)



  3. #11
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    35
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط mad4tex نمایش پست ها
    جنس چینی همیشه یه جاش میلنگه
    بسیاری از برندها کارخانه های ساختشون در چین هست اما با نظارت مستقیم کمپانی اما یکی از برند هایی که تو ایران فکر میکنم این کلمه شیطانی ساخت چین رو نداره
    zalman هست که مستقیم زده ساخت کره جنوبی یا noctua که تایوان هست.
    iSteve likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  4. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    Agent 47 (4th October 2013),iSteve (4th October 2013),mmb2014 (11th June 2015),Olesius (4th October 2013),SETIZEN (4th October 2013)



  5. #12
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    39
    نوشته ها
    3,013
    تشکر شده 24,323 بار در 2,633 پست
    Agent 47 آنلاین نیست.
    دوستان عزیز در نظر داشته باشید ، محصولات بیشتر آنها در دستان چین و تولید کنندگان آن هست ، حتی کارتهای گرافیکی که بصورت رفرنس به فروش میرسند ، محصول چینی که در ایران نیز موجود هست مانند این کولر ، از نوع درجه یک خواهد بود در غیر اینصورت کولر مستر چنین اشتباهی را نخواهد کرد ، به هیچ عنوان نمیتوان گفت که برند های دیگر مانند zalman یا برند دیگر که عطا جان فرمودند 100 درصد تایوانی یا کره ایی باشد ، چون باز هم کارگر چینی و چین درش نقش خواهد داشت.
    iSteve likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  6. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از Agent 47 تشکر کرده اند:

    Aliover (4th October 2013),iSteve (4th October 2013),magiteq (4th October 2013),MAKAN (4th October 2013),Olesius (4th October 2013),sapple (7th October 2013),SETIZEN (4th October 2013)



  7. #13
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    همونجا
    نام واقعی
    احمدرضا
    سن
    31
    نوشته ها
    70
    تشکر شده 316 بار در 73 پست
    mad4tex آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Agent 47 نمایش پست ها
    دوستان عزیز در نظر داشته باشید ، محصولات بیشتر آنها در دستان چین و تولید کنندگان آن هست ، حتی کارتهای گرافیکی که بصورت رفرنس به فروش میرسند ، محصول چینی که در ایران نیز موجود هست مانند این کولر ، از نوع درجه یک خواهد بود در غیر اینصورت کولر مستر چنین اشتباهی را نخواهد کرد ، به هیچ عنوان نمیتوان گفت که برند های دیگر مانند zalman یا برند دیگر که عطا جان فرمودند 100 درصد تایوانی یا کره ایی باشد ، چون باز هم کارگر چینی و چین درش نقش خواهد داشت.
    بالاخره باید یه جوری سره این یک میلیارد نفر جمعیت چین رو گرم کنن !

    محصول چینی که در ایران نیز موجود هست مانند این کولر ، از نوع درجه یک خواهد بود در غیر اینصورت کولر مستر چنین اشتباهی را نخواهد کرد
    جنس درجه یک، کف هیت سینکش مشکل نداره .
    iSteve likes this.


    Motherboard : MSI Koft77 Pro Processor : Pentium 4 3.00
    Main Memory : Patriot 1GB Graphics Card : Onboard
    Cooling : Stock Power Supply : Corsair RM650

  8. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از mad4tex تشکر کرده اند:

    Aliover (4th October 2013),Blue Rose (18th February 2014),iSteve (4th October 2013),Olesius (4th October 2013)



  9. #14
    OCH Member
    Subzero7111 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Mashhad
    نام واقعی
    Hosein
    سن
    32
    نوشته ها
    124
    تشکر شده 1,282 بار در 148 پست
    Subzero7111 آنلاین نیست.
    درود
    واقعا قیمت این کولر 120 تومن شده ؟؟
    قیمت tx3 چند شده پس ؟

    واقعا فکر خوبی کردین و لپ کردین ونتیجه بسیار خوبی نیز گرفتین که کاملا قابل توجه بود
    معمولا با لپ کردن همون 5 درجه نهایتا تاثیر داشته باشه حالا اگه خیلی خاص باشه بگیم 10 درجه اما اینجا 35 درجه خیلی قابل تامل هست !!! و به نظرم یه کدوم از تست ها ایراد داشته که نتیجه ها چنین شده
    در ضمن تست های مثل aida رو معمولا 10 تا 20 دقیقه تست میگیرن و نتیجه رو ثبت میکنن ولی شما قبل از لپ حدودا 3.5 دقیقه و بعد از لپ 30 ثانیه تست گرفتین
    اگر میتونین یه تست CINEBENCH 11.5 هم بگیرین
    در ضمن متن بسیار زیبایی نوشتین بهتون تبریک میگم جزو اولین نوشته هایی بود که با خواندن جند کلمه دوست داشتیم بازم ادامه بدیم مخصوصا اون قسمتی که مادرتون بهتون گفته لوله هارو سوراخ نکنی
    Aliover and iSteve like this.


    Motherboard : MSI Big Bang Z77 MPower Processor : Core i7-3770K
    Main Memory : CORSAIR DOMINATOR GT 8GB 2133 Graphics Card : Gainward GeForce® GTX 670 2GB
    Cooling : CORSAIR H70 Power Supply : Cooler Master: Silent Pro 1000W
    NICK NAME IN Call Of Duty MW3 : Z3U$ | $ubz3r0


  10. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Subzero7111 تشکر کرده اند:

    Aliover (4th October 2013),Blue Rose (18th February 2014),iSteve (4th October 2013),magiteq (4th October 2013),MAKAN (4th October 2013),mohammad72 (4th October 2013),Olesius (4th October 2013),SASANOC (4th October 2013),SETIZEN (4th October 2013),smrbh (4th October 2013)



  11. #15
    OCH Member
    iSteve آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    ناصر
    سن
    33
    نوشته ها
    178
    تشکر شده 1,325 بار در 176 پست
    iSteve آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Subzero7111 نمایش پست ها
    درود
    واقعا قیمت این کولر 120 تومن شده ؟؟
    قیمت tx3 چند شده پس ؟

    واقعا فکر خوبی کردین و لپ کردین ونتیجه بسیار خوبی نیز گرفتین که کاملا قابل توجه بود
    معمولا با لپ کردن همون 5 درجه نهایتا تاثیر داشته باشه حالا اگه خیلی خاص باشه بگیم 10 درجه اما اینجا 35 درجه خیلی قابل تامل هست !!! و به نظرم یه کدوم از تست ها ایراد داشته که نتیجه ها چنین شده
    در ضمن تست های مثل aida رو معمولا 10 تا 20 دقیقه تست میگیرن و نتیجه رو ثبت میکنن ولی شما قبل از لپ حدودا 3.5 دقیقه و بعد از لپ 30 ثانیه تست گرفتین
    اگر میتونین یه تست CINEBENCH 11.5 هم بگیرین
    در ضمن متن بسیار زیبایی نوشتین بهتون تبریک میگم جزو اولین نوشته هایی بود که با خواندن جند کلمه دوست داشتیم بازم ادامه بدیم مخصوصا اون قسمتی که مادرتون بهتون گفته لوله هارو سوراخ نکنی
    خواهش میکنم حسین جان، نظر لطف شماست، در مورد اینکه تست های قبلی در شرایط مناسبی نبوده، قبلا هم توضیح دادم و برای مختصر و مفید شدن فضا اونها رو دیگه توضیح نمیدم
    اما در مورد تست 30ثانیه ای در بار دوم درست میفرمایید باید مدت زمان بیشتری تست میگرفتم تا جلب اعتماد بشه اما دمای cpu در همون 5-7 ثانیه ی اول دیگه ثابت شد و هیچ تغییری نکرد، هنوزم کولر رو دارم و اگه خواستید میتونیم تست رو در شرایط سخت تری بگیرم(اگه حالت خاصی مدنظر شماست پ.خ بفرمایید تا تست بگیرم و در پست اول قرار بدم)
    اما در دفعه ی اول هم وضعیت به همین گونه بود یعنی همون ثانیه های اول دما ثابت موند و در طول چند دقیقه ی بعدی هیچ تغییری در دما نداشتم برای همین در تست دوم بعد از لپ کردن دیگه زمان زیادی به این کار اختصاص ندادم.(که کاش زمان بیشتری میذاشتم تست بگیره) ولی مطمئنم در دقیقه های بعد هم هیچ تغییری نمیکرد.
    Subzero7111, Artemis and Aliover like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  12. 12 کاربر بابت این ارسال مفید از iSteve تشکر کرده اند:

    Aliover (4th October 2013),Artemis (5th October 2013),Blue Rose (18th February 2014),magiteq (4th October 2013),MAKAN (4th October 2013),mohammad72 (4th October 2013),Olesius (4th October 2013),SASANOC (4th October 2013),SETIZEN (4th October 2013),Shahin007 (4th October 2013),smrbh (4th October 2013),Subzero7111 (4th October 2013)



  13. #16
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Jun 2015
    نوشته ها
    25
    تشکر شده 19 بار در 10 پست
    T_L_O_T_D آنلاین نیست.
    دوستان 2 سوال
    من این کولر رو حدود 2 سال دارم شاید بیشتر. thermal paste که روش بود فاسد شده به نظرتون؟
    چه thermal paste بگیرم براش بهتره؟ چیز هایی پیدا کردم deepcool z9 و thermalright chill 3 بوده. این ها خوبن به نظرتون؟


    Motherboard : asus z97 pro gamer Processor : intel 4690k
    Main Memory : gskill trident x 2x4gb 2400 Graphics Card : xfx 6950 2GB unlocked
    Cooling : cooler master hyper 212 + Power Supply : corsair 850w



  14. #17
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    35
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط T_L_O_T_D نمایش پست ها
    دوستان 2 سوال
    من این کولر رو حدود 2 سال دارم شاید بیشتر. thermal paste که روش بود فاسد شده به نظرتون؟
    چه thermal paste بگیرم براش بهتره؟ چیز هایی پیدا کردم deepcool z9 و thermalright chill 3 بوده. این ها خوبن به نظرتون؟
    بله تفریبا عمرش تموم شده
    در بخش کولینگ برای خرید خمیر مشاوره بگیرید


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  15. 3 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    NAVID OC (11th June 2015),Olesius (11th June 2015),T_L_O_T_D (10th June 2015)



  16. #18
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    نوشته ها
    289
    تشکر شده 1,452 بار در 268 پست
    NAVID OC آنلاین نیست.
    تجربه کار با 212 plus را داشتم که خیلی شبیه به این مدل است ( به غیر از فن، تفاوت دیگه ای ندیدم)
    دقیقا کولر من هم کفش اصلا سیقل نبود. اما نتایج خیلی خوبی گرفتم. جوری که در بالاترین حالت اور و حداکثر فشار کاری دما اصلا بالا تر از 70 درجه نرفت. نکته دیگر اینکه خمیر کولر مستر را من با چند نمونه خمیر دیگه تست کردم، که باید بگم خمیر ضعیفی است.
    اگر توانستم سیستم 775 ای را که فروختم قرض بگیرم، تست می گیرم ببینم چی می شود.
    ممنون بابت نوشته خوب و کاربردی شما


    Motherboard : MSI Z77 AGD 65 Processor : Core I7 3770K
    Main Memory : ADATA GAMING 2000MHZ 8gig Graphics Card : ASUS GTX 570 DCII
    Cooling : Antec Water Cooler 620 Power Supply : ACBEL 680


  17. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از NAVID OC تشکر کرده است:

    Olesius (11th June 2015)



صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •