قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 3 از 13 نخستنخست 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 21 به 30 از 128
Like Tree21Likes

موضوع: سوالات و مشکلات در خصوص تلویزیون ها و مانیتور

  1. #1
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    35
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.

    سوالات و مشکلات در خصوص تلویزیون ها و مانیتور

    با عرض سلام و ادب


    دوستان گرامی تاپیک فوق به منظور طرح سوالات در رابطه با مشکلات نمایشگرها ایجاد شده است . شما عزیزان میتوانید سوالات خود را از این تاپیک مطرح کرده و پیگیری نمایید .
    کاربران عزیز از ایجاد تاپیک های مشابه پرهیز کزده و تمامی سوالات در رابطه با نمایشکرها را در این تاپیک مطرح نمایید .

    با تشکر


    -------------------------------------------------
    ویرایش توسط magiteq : 14th May 2014 در ساعت 02:43 AM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  2. 14 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    Aliover (26th November 2013),Artemis (9th March 2014),Behnam_2337 (26th August 2013),Don_Corleone (10th March 2014),ErfanDL (17th February 2014),mohammad72 (26th August 2013),morteza.p (26th November 2013),Olesius (25th August 2013),Raiden (12th September 2013),Reza Y (11th November 2013),SaeedSYS (29th March 2014),SETIZEN (26th August 2013),sMohammad (13th September 2013),The Joker (9th March 2014)



  3. #21
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    39
    نوشته ها
    3,013
    تشکر شده 24,323 بار در 2,633 پست
    Agent 47 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط ErfanDL نمایش پست ها
    دوستان سلام. میخواستم بدونم بهترین روش برای تمیز کردن نمایشگرهای LCD چی هست ؟ مخصوصا پاک کردن چربی از روی LCD

    با تشکر
    سلام عرفان جان شاید این متن و خونده باشی ( اما گمان کنم انجام پذیر باشه)
    ۱ ـ هرگز مایع تمیزکننده را مستقیما به صفحه اسپری نکنید: پاشیدن مستقیم مایع تمیز کننده روی صفحه نمایش دستور بسیار خوبی برای پیدایش یک فاجعه است! اگر کمی دقت کنید در بروشور تمامی محلول های تمیزکننده نیز اسپری روی دستمال پاشیده می شود و هیچ گاه این محلول ها را نباید مستقیما روی صفحه نمایش اسپری کرد.
    همان طور که می دانید یکی از مهم ترین ویژگی های نمایشگرهای امروزی برخوردار نبودن از قاب یا صفحات محافظ است. به عبارت دیگر هرچه این دستگاه ها پیشرفته تر می شوند قسمت های اضافه در آنها کمتر شده و ظرافت آنها افزایش می یابد. در چنین شرایطی اسپری شدن محلول های مایع روی صفحه نمایش موجب می شود تا محلول براحتی از قاب باریک کنار صفحه به لایه های داخلی نمایشگر نفوذ کرده و مایع به سرعت در کل سطح زیرین صفحه نمایش پخش شود.
    یکی از نمونه های بارز نفوذ مایع به لایه های تصویر در نمایشگر های LCD، پیدایش لکه های سیاه وحشتناک در گوشه های تصویر است. اگرچه این لکه ها ممکن است خیلی کوچک باشند، اما شانس تبخیرشدن آنها بدون برجای گذاشتن اثر معیوب روی نمایشگر تقریبا صفر است!
    ۲ ـ هرگز از الکل یا محلول های آمونیاکی استفاده نکنید: همان طور که گفتیم نباید محلول تمیزکننده را مستقیما به صفحه اسپری کنید، اما این به آن معنا نیست که شما مجاز به اسپری کردن هر محلولی روی دستمال هستید! بسیاری از کاربران شیشه شورهای معمولی را برای تمیزکردن انواع شیشه و دیگر موضوعات شبیه به شیشه مورد استفاده قرار می دهند! توجه داشته باشید که صفحه نمایشگرهای LCD و تلویزیون های HD با شیشه پنجره تفاوت های بسیار زیادی دارد.
    این صفحات در برابر مواد شیمیایی مقاوم نیستند و ممکن است با یک بار تماس با مواد شیمیایی به طور کامل صدمه ببینند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات هیچ گاه از محلول شیشه پاک کن، محلول های دارای الکل و دیگر محلول های آمونیاکی استفاده نکنید.
    ۳ ـ هرگز از حوله های کاغذی آشپزخانه و دستمال های چندمنظوره استفاده نکنید: حوله های کاغذی که در آشپزخانه استفاده می شوند برای خشک کردن دستان شما و پاک کردن چربی از روی آن بسیار مفیدند، اما این حوله ها به هیچ وجه برای پاک کردن سطوح ظریف طراحی نشده اند و مشکل از همین جا شروع می شود، چرا که نمایشگرهای امروزی فوق العاده ظریف و حساس هستند.
    سطح حوله های کاغذی در تصاویر میکروسکوپی همچون سنباده حالت سایندگی دارد و می تواند براحتی روی صفحه نمایش مانیتور یا تلویزیون شما خش بیندازد و به آن صدمه بزند.
    نمونه مشابه دیگری که صدمات مشابهی همچون حوله های کاغذی را به دنبال دارد نیز دستمال های چندمنظوره هستند. دستمال های چندمنظوره برای نظافت هر چیزی ممکن است استفاده شوند. ممکن است براده های فلزی، خرده های چوب و بسیاری از موارد بسیار ریز دیگر در بافت های این دستمال ها گیر کرده باشند و هنگام کشیدن روی صفحه نمایش، براحتی آن را ساییده و صدمات جبران ناپذیری را به آن وارد کنند.
    این کارها را انجام دهید
    حالا که با خطرات احتمالی که مانیتور و تلویزیون شما را تهدید می کند آشنا شدید نوبت به روش های تمیز کردن صحیح این نمایشگرهای حساس می رسد. پیش از هرچیز به شما توصیه می کنیم برای افزایش عمر نمایشگرهای خود شرایطی را به وجود آورید تا کمتر نیازمند تمیز کردن آنها باشید. به عبارت دیگر شما باید کارهایی را انجام دهید که موجب می شوند نمایشگرهای شما تمیز بمانند.
    برخی از این کارها عبارتند از قراردادن نمایشگر در مکان های دور از گرد و غبار، آموزش به فرزندانتان درخصوص تماس نداشتن دست ها روی صفحه تلویزیون، درخواست از همسر یا سایر دوستانتان درخصوص نبود تماس مستقیم نوک انگشتان با صفحه نمایش برای نشان دادن بخشی از تصویر به شما و… .
    در ادامه شما را با روش های مختلف تمیز کردن نمایشگرهای LCD و تلویزیون های HD آشنا می کنیم. توجه داشته باشید که این مراحل را باید به ترتیب انجام دهید. همچنین در صورتی که یک مرحله به اتمام می رسد باید دست نگه دارید و چنانچه نمایشگر تمیز شده بود کار را به اتمام برسانید. در غیر این صورت اگر همچنان آثاری از کثیفی روی نمایشگر به چشم می خورد به مرحله بعد رفته و از روش بعدی کمک بگیرید.
    ـ آماده سازی نمایشگر: کمترین کاری که باید برای آماده سازی دستگاه انجام دهید خاموش کردن آن است، اما توصیه ما به شما جدا کردن کابل برق دستگاه از پریز برق است. (هرگز صفحه نمایش را تا زمانی که خنک نشده است تمیز نکنید)
    ـ گردگیری صفحه نمایش: یکی دیگر از کارهایی که پیش از تمیز کردن کامل باید انجام دهید گردگیری است. گردگیری به معنای زدودن گرد و غبار از صفحه نمایش بدون لمس کردن آن است. به عبارت دیگر استفاده از روش هایی همچون به کارگیری هوای فشرده برای زدودن گرد و غبار بهترین کار برای گردگیری بدون لمس صفحه نمایش است.
    مرحله اول؛ پاک کردن آرام صفحه نمایش با دستمال میکروفیبر خشک و تمیز: دستمال کاغذی، حوله کاغذی آشپزخانه، دستمال های چندمنظوره و به طور کلی هیچ چیزی غیر از دستمال میکروفیبر نباید صفحه نمایش ها را لمس کند! دستمال های میکروفیبر را براحتی می توانید از فروشگاه ها خریداری کنید و در اولین مرحله استفاده از یک دستمال خشک و تمیز را به شما توصیه می کنیم. بسیاری از گرد و غبارهای باقی مانده و لکه های برجای مانده در اثر تماس نوک انگشتان با صفحه نمایش با همین دستمال خشک، تمیز می شود.
    فراموش نکنید که هنگام تمیز کردن صفحه نمایش به هیچ وجه نباید روی صفحه فشار آورید و این عملیات را کاملا به آرامی انجام دهید. به هیچ وجه حرکت دایره ای روی صفحه نداشته باشید و دستمال را از بالا به پایین یا از چپ به راست روی صفحه حرکت دهید.
    مرحله دوم؛ پاک کردن آرام صفحه نمایش با دستمال میکروفیبر مرطوب شده با آب مقطر: در بسیاری از موارد یک دستمال میکروفیبر به تنهایی می تواند لکه ها را از روی صفحه نمایش پاک کند. اما اگر لکه ها پاک نشد و نیازمند افزایش قدرت پاک سازی این دستمال ها بودید می توانید آنها را با آب مقطر مرطوب کنید (استفاده از آب شیر توصیه نمی شود، چرا که مواد معدنی محلول در آب شیر می تواند به صفحه نمایش صدمه بزند).
    دستمال باید به حدی مرطوب باشد که خیسی را در آن کاملا مشاهده کنید، اما میزان خیسی نیز به حدی باشد که آب به هیچ وجه از آن چکه نکند. (توجه داشته باشید که شما به هیچ وجه قصد ندارید یک قطره آب نیز از دستمال چکه کرده و به لایه های درونی صفحه نمایش نفوذ کند)
    مرحله سوم؛ پاک کردن آرام صفحه نمایش با دستمال میکروفیبر مرطوب شده با مخلوطی از آب مقطر و سرکه سفید: در ۹۹درصد از موارد یک دستمال میکروفیبر به تنهایی برای تمیز کردن صفحه نمایش کافی است. اما شاید کودک شما هنگام مشاهده پرنده ای بزرگ در تلویزیون قصد داشته باشد به آن غذا بدهد و صبحانه خود را که روی آن کره بادام زمینی مالیده شده است را با کشیدن روی صفحه تلویزیون به پرنده تعارف کند!
    در چنین شرایطی نباید انتظار داشت دستمال به تنهایی لکه های به وجود آمده را پاک کند. در این شرایط پیشنهاد می کنیم دستمال خود را با مخلوطی از آب مقطر و سرکه سفید مرطوب کنید. نسبت هریک از این موارد باید ۵۰درصد باشد و حرکت آرام دستمال روی صفحه نمایش و میزان رطوبت آن نیز همچون موارد فوق است.
    ErfanDL, Aliover and stopre like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  4. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Agent 47 تشکر کرده اند:

    Aliover (17th February 2014),ErfanDL (17th February 2014),magiteq (17th February 2014),morteza.p (17th February 2014),smrbh (17th February 2014),stopre (17th February 2014)



  5. #22
    Network Administrator
    ErfanDL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    MikroTik RouterOS
    نام واقعی
    عرفان
    نوشته ها
    3,034
    تشکر شده 17,392 بار در 2,993 پست
    ErfanDL آنلاین نیست.
    ممنون فرشاد جان اینو خوندم قبلا اما دقیقا همین کارها رو کردم ولی جای دستمالی که کشیدم رو مانیتور مونده هر جوری هم پاک میکنم جای دستمال به سمت دیگه مانیتور میوفته


    Motherboard : ASUS P8P67 WS Revolution - DUAL BIOS MOD Processor : Core i5 3570 @ 4.0 GHz - 1.1 V - 45° C
    Main Memory : G.Skill TridentX 8GB (2x4GB) @ 2400 MHz Graphics Card : ASUS ROG STRIX 1080Ti 11G Gaming
    Cooling : Tuniq Tower 120 Extreme V2 Power Supply : GREEN GP885-B


  6. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از ErfanDL تشکر کرده اند:

    Agent 47 (17th February 2014),Aliover (17th February 2014),morteza.p (17th February 2014),smrbh (17th February 2014)



  7. #23
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    39
    نوشته ها
    3,013
    تشکر شده 24,323 بار در 2,633 پست
    Agent 47 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط ErfanDL نمایش پست ها
    ممنون فرشاد جان اینو خوندم قبلا اما دقیقا همین کارها رو کردم ولی جای دستمالی که کشیدم رو مانیتور مونده هر جوری هم پاک میکنم جای دستمال به سمت دیگه مانیتور میوفته
    عرفان جان ، من یکبار با اسپری مخصوص پاک کردن شیشه عینک این کارو کردم و هیچ مشکلی نداشت....
    گمان کنم دسمالی که استفاده کردی متحرک بوده
    ErfanDL and Aliover like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  8. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Agent 47 تشکر کرده اند:

    Aliover (17th February 2014),ErfanDL (17th February 2014),magiteq (17th February 2014),morteza.p (17th February 2014),smrbh (17th February 2014),stopre (17th February 2014)



  9. #24
    Network Administrator
    ErfanDL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    MikroTik RouterOS
    نام واقعی
    عرفان
    نوشته ها
    3,034
    تشکر شده 17,392 بار در 2,993 پست
    ErfanDL آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Agent 47 نمایش پست ها
    عرفان جان ، من یکبار با اسپری مخصوص پاک کردن شیشه عینک این کارو کردم و هیچ مشکلی نداشت....
    گمان کنم دسمالی که استفاده کردی متحرک بوده
    اینم باید امتحان کنم. دستمالم هم از این میکروفیبر هست مثلا مخصوص این کاره حسابی اعصابم خورد شده چربی پخش شده روش کل سطح مانیتور
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard : ASUS P8P67 WS Revolution - DUAL BIOS MOD Processor : Core i5 3570 @ 4.0 GHz - 1.1 V - 45° C
    Main Memory : G.Skill TridentX 8GB (2x4GB) @ 2400 MHz Graphics Card : ASUS ROG STRIX 1080Ti 11G Gaming
    Cooling : Tuniq Tower 120 Extreme V2 Power Supply : GREEN GP885-B


  10. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از ErfanDL تشکر کرده اند:

    Agent 47 (17th February 2014),Aliover (17th February 2014),atisoc0936 (17th February 2014),morteza.p (17th February 2014),smrbh (17th February 2014),stopre (17th February 2014)



  11. #25
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    35
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط ErfanDL نمایش پست ها
    اینم باید امتحان کنم. دستمالم هم از این میکروفیبر هست مثلا مخصوص این کاره حسابی اعصابم خورد شده چربی پخش شده روش کل سطح مانیتور
    عرفان با این دستمال های نرمی که برای پاک کردن عینک هست و حتما هم دیدی
    با اب خیس کن و پاک کن و بلافاصله با سشوار از دور خشک کن
    ErfanDL, Agent 47 and Aliover like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  12. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    Agent 47 (17th February 2014),Aliover (17th February 2014),Blue Rose (17th February 2014),ErfanDL (17th February 2014),morteza.p (17th February 2014),smrbh (17th February 2014)



  13. #26
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تبریز
    نام واقعی
    علی
    سن
    32
    نوشته ها
    1,304
    تشکر شده 8,024 بار در 1,123 پست
    Aliover آنلاین نیست.
    واییییییییییییییییییییییی ییی نهههههههه
    من چند ماه پیش با اسپری تمیز کننده مدار کل مانیتور رو غسل دادم.بعد تازه قبل این کار یک بار مانیتور رو هم پولیش زدم که سطحش صاف تر شد.
    یعنی الان من چی کار کردم؟
    البته مانیتور بنده LG W1942S هست که سطح خودش مات هست.
    بعدش هم با پولیش CD کناره های مانیتور رو هم پولیش زدم که عین آینه شده.
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard : msi Z87 M Gaming Processor : Intel Core i5 4670K @4.6 GHz1.23 v
    Main Memory : (2*2)Corsair Dominator GT 2000Cl8@2200 7-8-6 Graphics Card : msi R9 280 Gaming OC 1150-1500
    Cooling : Coolermaster Hyper TX3 with CFIII Thermal paste Power Supply : GREEN GP-885B

  14. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از Aliover تشکر کرده اند:

    Agent 47 (17th February 2014),atisoc0936 (17th February 2014),Blue Rose (17th February 2014),ErfanDL (17th February 2014),magiteq (17th February 2014),smrbh (17th February 2014),TRIDENT (18th February 2014)



  15. #27
    Network Administrator
    ErfanDL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    MikroTik RouterOS
    نام واقعی
    عرفان
    نوشته ها
    3,034
    تشکر شده 17,392 بار در 2,993 پست
    ErfanDL آنلاین نیست.
    دوستان مشکل برطرف شد. با آب مقطر کاملا تمیز شد

    ممنون از کمک همه


    Motherboard : ASUS P8P67 WS Revolution - DUAL BIOS MOD Processor : Core i5 3570 @ 4.0 GHz - 1.1 V - 45° C
    Main Memory : G.Skill TridentX 8GB (2x4GB) @ 2400 MHz Graphics Card : ASUS ROG STRIX 1080Ti 11G Gaming
    Cooling : Tuniq Tower 120 Extreme V2 Power Supply : GREEN GP885-B


  16. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از ErfanDL تشکر کرده اند:

    Aliover (17th February 2014),Blue Rose (17th February 2014),magiteq (17th February 2014),smrbh (17th February 2014),TRIDENT (18th February 2014)



  17. #28
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    نوشته ها
    21
    تشکر شده 9 بار در 5 پست
    Viper آنلاین نیست.
    سلام


    فرق hdmi‏ با Display port‏ چیه؟


    کیفیتشون در داده ها فرق میکنه؟

    ممنون


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply



  18. #29
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    39
    نوشته ها
    3,013
    تشکر شده 24,323 بار در 2,633 پست
    Agent 47 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Viper نمایش پست ها
    سلام


    فرق hdmi‏ با Display port‏ چیه؟


    کیفیتشون در داده ها فرق میکنه؟

    ممنون
    سلام دوست عزیزم
    پورت DisplayPort جایگزینی برای HDMI در آینده و نسل حاضر است ، اگر مانتیور شما DisplayPort ساپورت میکند و کار گرافیک شما نیز DisplayPort ساپورت میکند
    میتوانم بگم کیفیت Dp بهتر از HDMI است گرچه هر دو صوت و تصویر را بصورت دیجیتال انتقال میدهند اما DP در مورد رفرش ریت هیچ محدودیتی ایجاد نمیکند...
    و چون بیشتر پرژکتور ها و لپ تاپ ها و مانتیور های امروزی HDMI را ساپورت میکنند DP هنوز جای نیوفتاده است.. اما اگر در کل بخواهید بدونید ( DP کیفیت بهتری برای مانیتور های حرفه ایی فراهم میکند تا HDMI)




    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  19. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از Agent 47 تشکر کرده اند:

    Artemis (9th March 2014),First.Last (10th March 2014),magiteq (9th March 2014),SETIZEN (9th March 2014),smrbh (9th March 2014),TERRORIST (9th March 2014),The Joker (9th March 2014)



  20. #30
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    نوشته ها
    21
    تشکر شده 9 بار در 5 پست
    Viper آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Agent 47 نمایش پست ها
    سلام دوست عزیزم
    پورت DisplayPort جایگزینی برای HDMI در آینده و نسل حاضر است ، اگر مانتیور شما DisplayPort ساپورت میکند و کار گرافیک شما نیز DisplayPort ساپورت میکند
    میتوانم بگم کیفیت Dp بهتر از HDMI است گرچه هر دو صوت و تصویر را بصورت دیجیتال انتقال میدهند اما DP در مورد رفرش ریت هیچ محدودیتی ایجاد نمیکند...
    و چون بیشتر پرژکتور ها و لپ تاپ ها و مانتیور های امروزی HDMI را ساپورت میکنند DP هنوز جای نیوفتاده است.. اما اگر در کل بخواهید بدونید ( DP کیفیت بهتری برای مانیتور های حرفه ایی فراهم میکند تا HDMI)


    مرسی فدات شم.

    چندتا سؤال دیگه دارم بی زحمت جواب بدید.

    1-‏ ارزونترین مانیتور Full HD‏ که D-Port‏ ساپورت کنه رو لطفا معرفی کنید.

    2-‏ فرق Analog‏ و‎ Dvi ‎‏ چیه؟

    3- کیفیت داده های کدوم بیشتره؟


    ممنون عزیز


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  21. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از Viper تشکر کرده است:

    First.Last (10th March 2014)



صفحه 3 از 13 نخستنخست 12345 ... آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •