قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 5 از 27 نخستنخست ... 3456715 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 41 به 50 از 266
Like Tree146Likes

موضوع: بحث و تبادل نظر درباره سری PASCAL (نسل آینده تراشه های انویدیا)

  1. #1
    Game Assistant
    VFSDF آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    VahiD
    نوشته ها
    796
    تشکر شده 6,671 بار در 869 پست
    VFSDF آنلاین نیست.

    بحث و تبادل نظر درباره سری PASCAL (نسل آینده تراشه های انویدیا)

    nVidia Pascal Architecture




    بتازگی اعلام شد معماری نسل بعدی انویدیا Pascal architecture با هدف ارائه حداقل 2 برابر بازدهی به توان نسبت به سری ماکسول در مرحله TAPE-OUT قرار گرفت

    معماری Pascal تقریبا تمام شده و در مرحله TAPE-OUT قرار گرفته که بعد از سنتز های سنگین مداری توسط امولاتر های توانمند palladium شرکت cadence به سر انجام رسیده

    مرحله tape-out مرحله ای هست که بعد از اتمام امولیشن و سنتز های مداری فوتوماسک طراحی شده برای شرکت لیتوگراف کننده مثل TSMC یا UMC یا گلوفو فرستاده میشود تا توسط انها ابتدا با Yield پایین و در آینده با بهینه سازی های خود manufacture با yield های قابل قبول بروی ویفر های 16nm ff+ سیلیکونی حک شوند .

    شایان ذکر است سری پاسکال از نسل دوم HBM-2 با پهنای باند حدود 1 ترابایت در ثانیه بهره می برد. پیشبینی میشود تراشه های NVIDIA با معماری پاسکال در کوارتر اول سال 2016 (شاید کوارتر دوم ) به بازار عرضه شود.

    مراحل طراحی معماری پاسکال Pascal تکمیل شده و مرحله tape out به اتمام رسیده و NVIDIA با این سرعت رو به جلو دیگه واقعا کسی جلو دارش نخواهد بود.




    منبع:
    [Only registered and activated users can see links. ]
    ویرایش توسط VFSDF : 13th June 2015 در ساعت 09:57 PM


    Motherboard : ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 Processor : Intel® Core™ i7 12700K
    Main Memory : G.SKILL TridentZ Gold Royal Series DDR4 32GB CL16 Graphics Card : NVIDIA GeForce GTX 1080 GALAX HOF 8GB GDDR5X
    Cooling : DEEPCOOL Castle 360 EX Power Supply : Corsair HX850i 80 Plus Platinum
    PC GAMER
    Always in Next Gen



  2. 21 کاربر بابت این ارسال مفید از VFSDF تشکر کرده اند:

    Amin_CaraGT2 (14th June 2015),AMIR (14th June 2015),amirsss (26th March 2016),asdaf (13th June 2015),ErfanDL (14th June 2015),EVGA-OC (14th June 2015),HEXATOR (4th July 2016),magiteq (13th June 2015),Miladhelios (29th January 2016),mohammad72 (14th June 2015),msover (29th January 2016),Olesius (31st March 2016),Optimus Prime (14th June 2015),overclock990 (13th June 2015),p.X (13th June 2015),P_A_Y_A_M (27th February 2016),Reza Y (14th June 2015),SaeedSYS (25th July 2015),TERRORIST (13th June 2015),ـ☢Devileytion☢ـ (19th March 2016),Veyron (13th June 2015)



  3. #41
    Assistant

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    36
    نوشته ها
    635
    تشکر شده 2,168 بار در 614 پست
    amirsss آنلاین نیست.
    فر کانس هسته اشتباه تایپی نیست

    ۲.۱۱ گیگاهرتز 😱😱😱


    Motherboard : Asus z390m Prime Processor : I7 10700k
    Main Memory : GSKILL TRIDENTZ 3200MHZ C16 2X16GB Graphics Card : Evga gtx 1080 ti sc2
    Cooling : Corsair H105 Power Supply : Corsair HX 1050

  4. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از amirsss تشکر کرده اند:

    msover (7th May 2016),Reza Y (7th May 2016),VFSDF (7th May 2016),zeus (7th May 2016)



  5. #42
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    انویدیا گفته که در مدت دو سال با هزینه ای که برای سفر به مریخ می شد استفاده کرد انها بر روی معماری پاسکال کار کرده اند
    با این حساب یعنی طرح قبلیشون دچار تغییر شده و معماری اونها با حوادث جدید تازه از تنور بیرون امده

    توی اسلاید ها و ارقام داده شده خیلی اغراق شده و اعداد دقیق و واضح نیستند و بیشتر به صورت فریب تبلیغاتی بوده اند و بعضی جاها ارقام تناقض داشته اند
    گفته شده که بازدهی سه برابر . اشتباه فکر نکنید در واقع این عدد مربوط به واقعیت مجازی هست نه بازی . و اون هم در مقایسه با 980 گفته شده
    و اگه در مقایسه با تایتان گفته بشه فقط 2 برابر بازدهی بیشتر در واقعیت مجازی داریم

    1080 با دو بیلیون ترانزیستور بیشتر معماری و تعداد هسته های نزدیک تر به 980ti را دارد اما اینبار به صورت یک چیپ مجزا برای میان رده جاگزاری شده است به لطف لیتوگرافی و معماری ترانزیستور بهتر
    در مقایسه با gp100 که تراشه حداکثر ضرفیت و مصرف 300 وات هست . 2/3 تعداد sm دارد یعنی 40 به 60 و هسته های ان fp64 کمتری دارد که با تخمین مصرف 180 وات عجیب نیست

    980ti در صورت اورکلاک حداکثر به جز واقعیت مجزای در بازی بازدهی یکسان با 1080 با فرکانس پایه را دارد
    فرکانس بالاتر هسته ها نتیجه معماری و لیتوگرافی FF هست

    هسته های بیشتر تراشه gp100 برای رده های بالاتر از 1080 در نظر گرفته شده اند با مصرف بیشتر . و انگار یک پله سطح معماری ها پایین تر اماده است و سطوح بالاتری ایجاد شده

    پاسکال از دایرکت ایکس 12.1 پشتیبانی میکند و بدون فن اوری جدید . پورت های گرافیکی هم بروزترین نیستند

    [Only registered and activated users can see links. ]
    دو بازی که تست گرفته شده اند دارای تکنولوژی های انویدیا بوده اند و تنها عنوان دایرکس 12 دارای گیم ورکس هست که نمی تونیم مبنای مناسبی برای بهبود در دایرکس 12 بگیریم
    در اینجا 1080 با 980 مقایسه شده است

    انویدیا نهایت سعی اش را کرده است تا بهترین بازدهی و پیاده سازی از معماری اش را داشته باشد
    لیتوگرافی و ترانزیستور بیشتر اما ایا بازدهی به اندازه انتظارتان بوده است ایا واقعیت مجازی را به بازدهی بازی ترجیح میدهید


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  6. 11 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    golabettruter (8th May 2016),magiteq (8th May 2016),mahdi8063 (8th May 2016),moc (8th May 2016),msover (8th May 2016),Reza Y (9th May 2016),SaeedSYS (8th May 2016),SYNCMASTER (9th May 2016),TERRORIST (8th May 2016),VFSDF (8th May 2016),zeus (8th May 2016)



  7. #43
    OCH Member
    zeus آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    نوشته ها
    538
    تشکر شده 3,597 بار در 527 پست
    zeus آنلاین نیست.
    دوستان مطمعنینید 40 درصد خوبه ؟چیزی که مشخصه 1080 پاسکال کوچیکه
    ولی تو نقش راه انویدیا اگه خاطرم باشه قرار بود 8 برابر مکس ول باشه چون پاسکال کوچیکه باید بشه 4 برابر متاسفانه دقیق یادم نیست ولی میدونم قرارمون 40 درصد نبود

    در مورد هزینه بیشتر تبلیغاتیه چون شرکتی مثل اینتل سالانه 10 میلیارد هزینه تحقیق توسعشه
    البته انویدیا به پولداری نیست
    لیتوگرافی و ترانزیستور بیشتر اما ایا بازدهی به اندازه انتظارتان بوده است ایا واقعیت مجازی را به بازدهی بازی ترجیح میدهید
    قضیه اینه قراره واقعیت مجازی pc نجات بده با اومدن واقعیت مجازی ادمای بیشتری سیستم شونو ارتقاع میدند
    پس کار روی واقعیت مجازی سود خوبی برا انویدیا داره
    ویرایش توسط zeus : 8th May 2016 در ساعت 12:16 PM دلیل: اپدیت


    Motherboard : GA-EP45T-DS3R Processor : Intel E8400
    Main Memory : Corsair Vengeance 8GB Graphics Card : ASUS 780 Ti DirectCU II
    Cooling : Tuniq Tower 120 Extreme Power Supply : Corsair RM850
    به خاطر کسری یک میخ،نعل اسب گم شد،به خاطر کسری نعل حود اسب گم شد، به خاطر کسری اسب پیغام تحویل داده نشد ،به خاطر تحویل نشدن پیغام
    ،جنگ باختیم


  8. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از zeus تشکر کرده اند:

    asdaf (8th May 2016),magiteq (8th May 2016),Reza Y (9th May 2016),SaeedSYS (8th May 2016),SYNCMASTER (9th May 2016),TERRORIST (8th May 2016),VFSDF (8th May 2016)



  9. #44
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    35
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.
    VR هم یه چیزی مثل 4K هست. حالا حالا جزو سخت افزارهای استوک گیمر نمیشه
    گیمر پرفرمنس میخواد و هر حرکتی NVIDIA بره در نهایت چشم گیمر به فریم ریت توی بازی هست
    اخیرا هم پرفرمنس ها رو به افتضاح دارن میرن و DX12 کار رو بدتر کرده


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  10. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    Reza Y (9th May 2016),SaeedSYS (8th May 2016),SYNCMASTER (9th May 2016),VFSDF (8th May 2016)



  11. #45
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    35
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط zeus نمایش پست ها
    دوستان مطمعنینید 40 درصد خوبه ؟چیزی که مشخصه 1080 پاسکال کوچیکه
    ولی تو نقش راه انویدیا اگه خاطرم باشه قرار بود 8 برابر مکس ول باشه چون پاسکال کوچیکه باید بشه 4 برابر متاسفانه دقیق یادم نیست ولی میدونم قرارمون 40 درصد نبود

    در مورد هزینه بیشتر تبلیغاتیه چون شرکتی مثل اینتل سالانه 10 میلیارد هزینه تحقیق توسعشه
    البته انویدیا به پولداری نیست

    قضیه اینه قراره واقعیت مجازی pc نجات بده با اومدن واقعیت مجازی ادمای بیشتری سیستم شونو ارتقاع میدند
    پس کار روی واقعیت مجازی سود خوبی برا انویدیا داره
    8 برابر بدین معنی نی که 10 فریم بشه 80 فریم
    در کل 7 برابر و 8 برابر مقیاس های کلی هستن و قابل اتکا نیست اصلا


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  12. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    Reza Y (9th May 2016),SaeedSYS (8th May 2016),VFSDF (8th May 2016),zeus (8th May 2016)



  13. #46
    Game Assistant
    VFSDF آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    VahiD
    نوشته ها
    796
    تشکر شده 6,671 بار در 869 پست
    VFSDF آنلاین نیست.
    هم تحلیل بد داریم هم تحلیل خوب . منتها این بر میگرده به نوع تفکر تحلیلگر که چطوری میخواد اخبار بررسی کنه

    قبلا هوش مصنوعی ترول میشد الان شد vr ؟

    در اینجور مواقع ما باید به تجربه خودمون رجوع کنیم
    ببینید وقتی
    7.2 بيليون ترانزيستور یعنی 800 ميليون كمتر از Gm200 قدرتی حتی 30% الی 40% بیشتر از نسل قبل در یک تراشه mid range 256bit بر اورده میکنه این یعنی موفقیت دوباره در معماری پاسکال ( فرکانس کاری بالای 2.1GHz اما هنوز دما ( بدون شلنگ ) روی 67 ثابت مونده )
    هنوز خیلی خیلی زوده برای پیش داوری . پس بهتر بجای تحلیل های غلط منتظر باشیم و ببینیم نتایج به چه صورتی رقم خواهد خود.


    خوب طرفداران amd فعلا به اخرین ریسمان الهی DX12 چنگ میزنن که این خیلی خوبه و قابل قبول
    اما توجه داشته باشید رمدی در اخرین بیانیه خود اعلام کرد DX12 در ویندوز 10 مشکلات زیادی داره و باید باز هم با اپدیت های جدید ویندوز بروز بشه
    از طرفی برعکس forza apex با DX12 عرضه شده و اینطور که من اخرین اخبار دنبال میکنم این بازی با DX12 بسیار بهینه و عالی عملکرده ( پس dx12 وابستگی کاملی به توسعه دهنده داره و نمیشه کسی رو از همین الان روی این api پیروز میدان دونست )

    پس صحبت کردن درمورد DX12 هنوز خیلی زوده (بهتره به چیزی دلخوش نکنیم ) منتظر نتایج forza apex باشیم ( 1080GTX بزودی دست ادیتورها مطرح دنیا میرسه و میتونیم نقدهای درست و مفید مطالعه کنیم )


    قبلا هم اشاره کردم وقتی nvidia نسل با یه تراشه mid range شروع میکنه این یعنی پلاریس کبریت بی خطره
    1070 gtx قیمت و قدرت بینظیری داره و این کارو برای amd بشدت سخت میکنه.





    [Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ]



    ویرایش توسط VFSDF : 8th May 2016 در ساعت 10:42 PM


    Motherboard : ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 Processor : Intel® Core™ i7 12700K
    Main Memory : G.SKILL TridentZ Gold Royal Series DDR4 32GB CL16 Graphics Card : NVIDIA GeForce GTX 1080 GALAX HOF 8GB GDDR5X
    Cooling : DEEPCOOL Castle 360 EX Power Supply : Corsair HX850i 80 Plus Platinum
    PC GAMER
    Always in Next Gen



  14. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از VFSDF تشکر کرده اند:

    asdaf (8th May 2016),magiteq (8th May 2016),msover (11th May 2016),Reza Y (9th May 2016),SaeedSYS (8th May 2016),SYNCMASTER (9th May 2016),zeus (8th May 2016)



  15. #47
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    باید اعتراف کنم که کاری که انویدیا با معماری جدید پاسکال انجام داد رو اصلا انتظارش رو نداشتم
    معماری مکسول از چهار بخش 32 هسته ای تشکیل شده بود که با هم 128 هسته برای هر SM می شد
    اما پاسکال هر sm ان فقط از دو بخش 32 تایی تشکیل شده یعنی نصف مکسول هست
    و اگر front end و مدیریت سریالی قوی که برای مجموع تمام 128 هسته در هر sm پاسکال نیز در نظر می گرفتیم باید شاهد افزایش چشمگیر ترانزیستور بدون تغییر در هسته ها می بودیم

    اما اینجا انویدیا شیوه سریالی قبلی را استفاده نکرده است
    و فقط با تغییر دادن نحوه اتصالات چهار اجزای Sm مکسول توانسته است بدون افزایش ترانزیستور کلی هر 64 هسته sm پاسکال را مستقل کند

    که میتونه به دلیل کمی ساده سازی معمارش باشه و اینکه الگوی قبلی خودش را کنار گذاشته است
    در مقایسه 1080 با 980ti که هسته های یکسان دارند حتی کاهش ترانزیستور هم داشته ایم البته اگر مربوط به قسمت های کنترل مموری و بخش های دیگر نشود

    با این حساب انتظار دارم که بازدهی دایرکس 11 پاسکال از مکسول کمتر باشد اما بازدهی دایرکس 12 ان افزایش پیدا کرده است
    اما هنوز هم قابلیت های قبلی را میتواند تحت دایرکس 12 انجام دهد
    معماری پاسکال نسبت به مکسول تغییرات چشمگیری داشته است که در ضرف دو سال با با هزینه مریخ توانسته اند معماری خودشان را بروز کنند و نزدیک به GCN بسازند
    اما صرفا فقط میتوان انرا یک نسخه بهینه شده برای دایرکس 12 مکسول به حساب اورد

    اما هنوز هم تغییرات بنیادی با gcn وجود دارد که اگر معماری amd دارای ترانزیستور کمتری و بهینگی باشد .قسمت اصلی ان باید به SIMD ان و متفاوت بودن هسته ها مربوط شود
    magiteq and golabettruter like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  16. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    golabettruter (9th May 2016),magiteq (9th May 2016),mmb2014 (9th May 2016),moc (9th May 2016),Reza Y (11th May 2016),SYNCMASTER (9th May 2016),TERRORIST (9th May 2016),zeus (3rd June 2016)



  17. #48
    moc
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    نوشته ها
    239
    تشکر شده 844 بار در 229 پست
    moc آنلاین نیست.
    اخباری رسیده که انویدیا در این نسل از تکنولوژی در رزولوشن های بالا استفاده کرده بدین ترتیب که با بالا رفتن رزولوشن تصویر مخصوصا در 4K چیپ گرافیکی برای جبران کم شدن نرخ فریم فقط محدوده وسط تصویر را به صورت 4K رندر خواهد کرد و در اطراف تصویر رزولوشن تصویر کم خواهد شد و صرفا تصویر Upscale خواهد شد
    حال به این ترفند انویدیا میشه به دو شکل نگاه کرد یکی اینکه این ابداعی ست برا گیمر که لذت 4K را بهتر حس کند یا اینکه ترفند کثیفی ست برای بالا بردن فریم ریت در رقابت با کارتهای حریف
    asdaf likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  18. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از moc تشکر کرده اند:

    asdaf (11th May 2016),magiteq (12th May 2016),Optimus Prime (12th May 2016),raya2 (13th May 2016),Reza Y (14th May 2016),TERRORIST (11th May 2016)



  19. #49
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    فقط به درد شوتر های اول شخص می خوره که تمرکز فرد به نقطه وسط تصویر هست
    اما در بازی های دیگه خراب کاری کرده . فرض کن استراتژی 4k بخوای بری . نگاه میکنی که خخخخخخ


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  20. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    golabettruter (11th May 2016),moc (12th May 2016),Optimus Prime (12th May 2016),TERRORIST (11th May 2016)



  21. #50
    Game Assistant
    VFSDF آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    VahiD
    نوشته ها
    796
    تشکر شده 6,671 بار در 869 پست
    VFSDF آنلاین نیست.

    پادشاه وارد میشود

    به پادشاه جدید تعظیم کنید



    Bus Width =256Bit






    یعنی (GP100 (1080TI دیگه چه غولی میتونه باشه
    ویرایش توسط VFSDF : 14th May 2016 در ساعت 07:58 AM


    Motherboard : ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 Processor : Intel® Core™ i7 12700K
    Main Memory : G.SKILL TridentZ Gold Royal Series DDR4 32GB CL16 Graphics Card : NVIDIA GeForce GTX 1080 GALAX HOF 8GB GDDR5X
    Cooling : DEEPCOOL Castle 360 EX Power Supply : Corsair HX850i 80 Plus Platinum
    PC GAMER
    Always in Next Gen



  22. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از VFSDF تشکر کرده اند:

    magiteq (14th May 2016),mmb2014 (14th May 2016),moc (14th May 2016),Reza Y (14th May 2016),SYNCMASTER (14th May 2016),zeus (3rd June 2016)



صفحه 5 از 27 نخستنخست ... 3456715 ... آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •