فر کانس هسته اشتباه تایپی نیست
۲.۱۱ گیگاهرتز 😱😱😱
نمایش نسخه قابل چاپ
فر کانس هسته اشتباه تایپی نیست
۲.۱۱ گیگاهرتز 😱😱😱
انویدیا گفته که در مدت دو سال با هزینه ای که برای سفر به مریخ می شد استفاده کرد انها بر روی معماری پاسکال کار کرده اند
با این حساب یعنی طرح قبلیشون دچار تغییر شده و معماری اونها با حوادث جدید تازه از تنور بیرون امده
توی اسلاید ها و ارقام داده شده خیلی اغراق شده و اعداد دقیق و واضح نیستند و بیشتر به صورت فریب تبلیغاتی بوده اند و بعضی جاها ارقام تناقض داشته اند
گفته شده که بازدهی سه برابر . اشتباه فکر نکنید در واقع این عدد مربوط به واقعیت مجازی هست نه بازی . و اون هم در مقایسه با 980 گفته شده
و اگه در مقایسه با تایتان گفته بشه فقط 2 برابر بازدهی بیشتر در واقعیت مجازی داریم
1080 با دو بیلیون ترانزیستور بیشتر معماری و تعداد هسته های نزدیک تر به 980ti را دارد اما اینبار به صورت یک چیپ مجزا برای میان رده جاگزاری شده است به لطف لیتوگرافی و معماری ترانزیستور بهتر
در مقایسه با gp100 که تراشه حداکثر ضرفیت و مصرف 300 وات هست . 2/3 تعداد sm دارد یعنی 40 به 60 و هسته های ان fp64 کمتری دارد که با تخمین مصرف 180 وات عجیب نیست
980ti در صورت اورکلاک حداکثر به جز واقعیت مجزای در بازی بازدهی یکسان با 1080 با فرکانس پایه را دارد
فرکانس بالاتر هسته ها نتیجه معماری و لیتوگرافی FF هست
هسته های بیشتر تراشه gp100 برای رده های بالاتر از 1080 در نظر گرفته شده اند با مصرف بیشتر . و انگار یک پله سطح معماری ها پایین تر اماده است و سطوح بالاتری ایجاد شده
پاسکال از دایرکت ایکس 12.1 پشتیبانی میکند و بدون فن اوری جدید . پورت های گرافیکی هم بروزترین نیستند
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
دو بازی که تست گرفته شده اند دارای تکنولوژی های انویدیا بوده اند و تنها عنوان دایرکس 12 دارای گیم ورکس هست که نمی تونیم مبنای مناسبی برای بهبود در دایرکس 12 بگیریم
در اینجا 1080 با 980 مقایسه شده است
انویدیا نهایت سعی اش را کرده است تا بهترین بازدهی و پیاده سازی از معماری اش را داشته باشد =d>
لیتوگرافی و ترانزیستور بیشتر اما ایا بازدهی به اندازه انتظارتان بوده است ایا واقعیت مجازی را به بازدهی بازی ترجیح میدهید
دوستان مطمعنینید 40 درصد خوبه ؟چیزی که مشخصه 1080 پاسکال کوچیکه
ولی تو نقش راه انویدیا اگه خاطرم باشه قرار بود 8 برابر مکس ول باشه چون پاسکال کوچیکه باید بشه 4 برابر متاسفانه دقیق یادم نیست ولی میدونم قرارمون 40 درصد نبود
در مورد هزینه بیشتر تبلیغاتیه چون شرکتی مثل اینتل سالانه 10 میلیارد هزینه تحقیق توسعشه
البته انویدیا به پولداری نیست
قضیه اینه قراره واقعیت مجازی pc نجات بده با اومدن واقعیت مجازی ادمای بیشتری سیستم شونو ارتقاع میدندنقل قول:
لیتوگرافی و ترانزیستور بیشتر اما ایا بازدهی به اندازه انتظارتان بوده است ایا واقعیت مجازی را به بازدهی بازی ترجیح میدهید
پس کار روی واقعیت مجازی سود خوبی برا انویدیا داره
VR هم یه چیزی مثل 4K هست. حالا حالا جزو سخت افزارهای استوک گیمر نمیشه
گیمر پرفرمنس میخواد و هر حرکتی NVIDIA بره در نهایت چشم گیمر به فریم ریت توی بازی هست
اخیرا هم پرفرمنس ها رو به افتضاح دارن میرن و DX12 کار رو بدتر کرده
8 برابر بدین معنی نی که 10 فریم بشه 80 فریمنقل قول:
در کل 7 برابر و 8 برابر مقیاس های کلی هستن و قابل اتکا نیست اصلا
هم تحلیل بد داریم هم تحلیل خوب . منتها این بر میگرده به نوع تفکر تحلیلگر که چطوری میخواد اخبار بررسی کنه
قبلا هوش مصنوعی ترول میشد الان شد vr ؟:d
در اینجور مواقع ما باید به تجربه خودمون رجوع کنیم
ببینید وقتی
7.2 بيليون ترانزيستور یعنی 800 ميليون كمتر از Gm200 قدرتی حتی 30% الی 40% بیشتر از نسل قبل در یک تراشه mid range 256bit بر اورده میکنه این یعنی موفقیت دوباره در معماری پاسکال ( فرکانس کاری بالای 2.1GHz اما هنوز دما ( بدون شلنگ ) روی 67 ثابت مونده )
هنوز خیلی خیلی زوده برای پیش داوری . پس بهتر بجای تحلیل های غلط منتظر باشیم و ببینیم نتایج به چه صورتی رقم خواهد خود.
خوب طرفداران amd فعلا به اخرین ریسمان الهی DX12 چنگ میزنن که این خیلی خوبه و قابل قبول
اما توجه داشته باشید رمدی در اخرین بیانیه خود اعلام کرد DX12 در ویندوز 10 مشکلات زیادی داره و باید باز هم با اپدیت های جدید ویندوز بروز بشه
از طرفی برعکس forza apex با DX12 عرضه شده و اینطور که من اخرین اخبار دنبال میکنم این بازی با DX12 بسیار بهینه و عالی عملکرده ( پس dx12 وابستگی کاملی به توسعه دهنده داره و نمیشه کسی رو از همین الان روی این api پیروز میدان دونست )
پس صحبت کردن درمورد DX12 هنوز خیلی زوده (بهتره به چیزی دلخوش نکنیم ) منتظر نتایج forza apex باشیم ( 1080GTX بزودی دست ادیتورها مطرح دنیا میرسه و میتونیم نقدهای درست و مفید مطالعه کنیم )
قبلا هم اشاره کردم وقتی nvidia نسل با یه تراشه mid range شروع میکنه این یعنی پلاریس کبریت بی خطره
1070 gtx قیمت و قدرت بینظیری داره و این کارو برای amd بشدت سخت میکنه.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...][Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...][Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...][Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
باید اعتراف کنم که کاری که انویدیا با معماری جدید پاسکال انجام داد رو اصلا انتظارش رو نداشتم
معماری مکسول از چهار بخش 32 هسته ای تشکیل شده بود که با هم 128 هسته برای هر SM می شد
اما پاسکال هر sm ان فقط از دو بخش 32 تایی تشکیل شده یعنی نصف مکسول هست
و اگر front end و مدیریت سریالی قوی که برای مجموع تمام 128 هسته در هر sm پاسکال نیز در نظر می گرفتیم باید شاهد افزایش چشمگیر ترانزیستور بدون تغییر در هسته ها می بودیم
اما اینجا انویدیا شیوه سریالی قبلی را استفاده نکرده است
و فقط با تغییر دادن نحوه اتصالات چهار اجزای Sm مکسول توانسته است بدون افزایش ترانزیستور کلی هر 64 هسته sm پاسکال را مستقل کند
که میتونه به دلیل کمی ساده سازی معمارش باشه و اینکه الگوی قبلی خودش را کنار گذاشته است
در مقایسه 1080 با 980ti که هسته های یکسان دارند حتی کاهش ترانزیستور هم داشته ایم البته اگر مربوط به قسمت های کنترل مموری و بخش های دیگر نشود
با این حساب انتظار دارم که بازدهی دایرکس 11 پاسکال از مکسول کمتر باشد اما بازدهی دایرکس 12 ان افزایش پیدا کرده است
اما هنوز هم قابلیت های قبلی را میتواند تحت دایرکس 12 انجام دهد
معماری پاسکال نسبت به مکسول تغییرات چشمگیری داشته است که در ضرف دو سال با با هزینه مریخ توانسته اند معماری خودشان را بروز کنند و نزدیک به GCN بسازند
اما صرفا فقط میتوان انرا یک نسخه بهینه شده برای دایرکس 12 مکسول به حساب اورد
اما هنوز هم تغییرات بنیادی با gcn وجود دارد که اگر معماری amd دارای ترانزیستور کمتری و بهینگی باشد .قسمت اصلی ان باید به SIMD ان و متفاوت بودن هسته ها مربوط شود
اخباری رسیده که انویدیا در این نسل از تکنولوژی در رزولوشن های بالا استفاده کرده بدین ترتیب که با بالا رفتن رزولوشن تصویر مخصوصا در 4K چیپ گرافیکی برای جبران کم شدن نرخ فریم فقط محدوده وسط تصویر را به صورت 4K رندر خواهد کرد و در اطراف تصویر رزولوشن تصویر کم خواهد شد و صرفا تصویر Upscale خواهد شد
حال به این ترفند انویدیا میشه به دو شکل نگاه کرد یکی اینکه این ابداعی ست برا گیمر که لذت 4K را بهتر حس کند یا اینکه ترفند کثیفی ست برای بالا بردن فریم ریت در رقابت با کارتهای حریف
فقط به درد شوتر های اول شخص می خوره که تمرکز فرد به نقطه وسط تصویر هست
اما در بازی های دیگه خراب کاری کرده . فرض کن استراتژی 4k بخوای بری . نگاه میکنی که خخخخخخ
به پادشاه جدید تعظیم کنید
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Bus Width =256Bit :))
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
یعنی (GP100 (1080TI دیگه چه غولی میتونه باشه :))