In The name of Pascal
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
20.000 تا امتیاز گرافیک 3dmark11 نمیدونم کجا میشه اثباتش کرد .
نمایش نسخه قابل چاپ
In The name of Pascal
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
20.000 تا امتیاز گرافیک 3dmark11 نمیدونم کجا میشه اثباتش کرد .
آقو شما دیگر چرا؟!نقل قول:
نوشته اصلی توسط Veyron [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
GP100 با مموری کنترلر GDDR5(X) + HBM2 ؟؟؟ اینا باید دو تراشه مجزا باشن مثلا یکی با HBM2 باشه با اسم مثلا GP100 یا GP110 و دیگری با GDDR5 با اسم فرضی GP102 :d یا GP100 (اگر اون یکی GP110 باشه)
اون امتیاز هم نیاز به اثبات نداره، چون توی لیتیوگرافی بیشتر 2 قدم جلو رفتن! یعنی بیشتر از تسلا نسبت به کپلر/مکسول! حالا چرا بیشتر به خاطر تکنولوژی FinFET+ و تغذیه بهتر ترانزیستور ها نسبت به سایز و مصرفشون...
مشخصاتشون هم که شبیه مکسول هاست...
همش شایعست دیگه - از الان خیلی از این چیزا می شنوید . دقیقا غیر واقعی بودن به خاطر همون دوال کنترلر بودن GP100 هست یکی برای HBM و یکی GDDR که واقعا عجیبه چنین حرکتی .
نه اتفاقا تست هاش مالی نیست انتظارا خیلی بیشتره
البته همه منتظر تست خطی و سنگین DX12 یعنی 3DMARK هستیم که ببینیم کارتهای الان و نسل بعد اونجا چند مرده حلاجن :دی
هرچند قطعی نیست ولی از پاسکال بزرگ خوشم می اد 16 گیگ رم خوبه ولی انظار داشتم به احترام اهل فن بکنه 32 تا :dنقل قول:
نوشته اصلی توسط Veyron [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
اخر میترسم پاسکال بزرگ بیاد بازی 4k فریم بده 50 تا !
اینطور که جدیدا خوندم ساخت بازی بر اساس dx12 خیلی سخته اگه درست انجام نشه از dx11 بدتر خروجی میدهنقل قول:
البته همه منتظر تست خطی و سنگین DX12 یعنی 3DMARK هستیم که ببینیم کارتهای الان و نسل بعد اونجا چند مرده حلاجن :دی
یکی از چیزهایی حساسه باید در ساخت بازی تایین کنی چند گیک حافظه کارت تاریف بشه
با اومدن hbm2 خیلی گیج کننده میشه
یاد قدیما بخیر مثلث ها رو میکردند تسلیشن تعداد بیشتر میکردند برفرمایید dx 11 اومد
شایعاتی هست که میگن پاسکال از خیلی وقت پیش روی سنگ معماریش کشیده شده بوده
اما به خاطر لیتوگرافی نا مناسب اونا همون پاسکال رو با حذف قسمت های محاسبات با اسم مکسول بیرون دادن
وجود یا نبود async در پاسکال مسئله مهمی هست
اما فعلا خبر امده که انوییدا باز هم به grimworks متوسل شده و به جای HBAO امده VXGI را جایگزین کرده تا افراد دلیل جدیدی برای خریدن گرافیک های نسل جدید داشته باشند که در این زمینه قویتر هست
بازی هایی که از این قابلیت استفاده کنند نسبت به HBAO افت فریم زیادی دارند برای گرافیک های فعلی اما تفاوتی بین amd وانویدیا وجود داره که این تکنیک برای انوییدا به صورت شتابدهنده سخت افزاری اجرا میشه
VXAO با 30 درصد بازدهی بالاتر بر روی مکسول فعلی . پاسکال بماند
خدا به داد بازی های اینده برسه با این کارهای انویدا . شاید خواسته از async انتقام بگیره
اولین تصاویر منتشر شده از 1080gtx /1070gtx
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
از امروز تا سه روز دیگه کنفرانس انویدیا در 2016 GTC هست .
و قرار نمایش از پاسکال و.... بده
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
NVIDIA Pascal GP100 has 3840 CUDA cores
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...][Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
خیلی خب معماری پاسکال هم معرفی شد
منم اینجا نظرات خودم رو میگم
تعداد ترانزیستور ها دوبرابر شده اما بخش اصلی اون مربوط به front end میشه و تعداد کلی خود هسته ها تغییر زیادی نکرده
سیستم و چیدمان جدیدی برای SM ها ایجاد شده که هر 64 هسته جریانی یا همون کودا یک front end مجزا دارند . همانند معماری GCN
خود FE ها به نظر تغییر زیادی نکردند و ریجستر و بخش های دیگر ان همانند مکسول هست
بعضیا میگن که FE بهبود پیدا کرده اما من ترجیح میدم بگم که سهم کودا کورها از fe بیشتر شده . در مکسول 128 تا کودا به ازای هر fe داشتیم
این عامل باعث ایجاد موازات بیشتری در دسترسی به هسته ها می شود و همچنین در برنامه هایی که تمام هسته ها را پر نمی کنند می توانند بخش های بیشتری از گرافیک را خاموش کنند
دسترسی عمیق تر به هسته ها و بهبود محاسبات کودا ها به deep learning کمک میکند .
از انجایی که کودا کور ها به خوبی تغذیه می شوند و برای پاسخ دهی مناسب به هر fe ، کودا کورها فرکانس پایه خیلی بالاتری را دارند
هیچ بخش سخت افزاری مشابه ACE های GCN دیده نمی شود . احتمالا انویدیا در پاسکال بر روی سرعت بیشتر سویچ برای ASYNC حساب باز کرده
در خود هسته ها
fp 16 که در گرافیک های موبایل کاربرد دارد و زمانی شعار بود . اینجا به نصف مکسول کاهش پیدا کرده است که نشون میده برای چه جایگاهی طراحی شده
fp 32 که کاربرد در محاسبات عمومی دارد 10 TF هست که FIJI دارای 8 TF بود
در قسمت fp 64 انویدیا یک کار تاریخی کرده است که همانند GCN دارای نسبت 1:2 به fp 32 شده است
این کار مصرف و فضا را افزایش میدهد اما در محصولات کاربران بازی این بخش کمتر خواهد بود
در گرافیک های cut down به خاطر SM های جدید اگر بخش هایی زده شوند در تمام انها نیز نسبت FE به هسته ها یکسان خواهد بود
با HBM 2 مصرف کلی چیپ کامل 300 وات گفته شده است . مصرف نسخه های ناقص رو هم خودتون می تونید حدس بزنید
با توجه به این مصرف و لیتوگرافی 16 نانومتر انتظار خنک کننده مناسب چیپ می رود
سخن پایانی ام این است که انویدیا با پاسکال در deep learning عرضه اندام کرده است
اما در زمینه بازی و کار های عادی فکر نمی کنم بتونه با گرافیک های جدید amd رقابت کند
در چیپ های ناقص حریف polaris نمی شود و در چیپ کامل حرفی در مقابل VEGA ندارد که کاملا برای بازدهی بالا طراحی شده است و خوشبینانه مساوی باشند
مگر اینکه انویدیا به جز پاسکال معماری مجزایی برای رده پایین و متوسط داشته باشد . که با چیزی که از پاسکال دیدیم باید محال باشه
در زمینه محاسابات شاید حتی نتواند حرفی در مقابل GCN جدید داشته باشد که باید صبر کنیم ببینیم چی میشود
اگر جایی نظر متفاوتی داشتید .نظر دیگر دوستان نیز شنیدن دارد
انتظار بیشتری هم از طرفداران انویدیا داشتم مخصوصا تحلیل های VEYRON عزیز
خبری که وب سایت Chip Hell منتشر کرده است دو کارت گرافیک نسل جدید NVIDIA با مدل های GTX 1080 / 1070 با 8 گیگابایت Memory Amount از نوع GDDR5X برای GTX 1080 و GDDR5 برای GTX 1070 مجهز خواهد بود و این که کارت گرافیک GTX 1080 با شماره GP104-400-A1 شناخته می شود این کارت گرافیک در Port های خروجی تصویر مانند: Display Port ، HDMI ، 1 DVI ، این کارت گرافیک دارای دو کانکتور تامین برق 8 *2 خواهد بود و Memory Interface مربوط به این کارت گرافیک 256 Bit بدلیل تکنولوژی ساخت GDDR5X می باشد
تاریخ عرضه : GTX 1070 نیز در ماه June یا July اعلام شده است که برای رقابت با P10
و همچنین تاریخ عرضه GTX 1080 هم Oct یا Nov اعلام کرده اند.
Maxwell vs Pascal Bandwidth
Geforce GTX 970: 196GB/s
Geforce GTX 1070 / X70: 256GB/s +30.6%
Geforce GTX 980: 224GB/s
Geforce GTX 1080 / X80: 320-384GB/s +42.8-71.4%
Geforce GTX 980 Ti - 336GB/s