دوستان در این تاپیک بحث و تبادل نظر در مورد سری MAXWELL جریان خواهد داشت.
دوستان در این تاپیک بحث و تبادل نظر در مورد سری MAXWELL جریان خواهد داشت.
ویرایش توسط magiteq : 9th December 2014 در ساعت 04:34 PM
|
Agent 47(7th July 2014),aliniceboy (16th September 2014),Aliover(13th August 2014),AMD Radeon (7th July 2014),Amin_CaraGT2 (13th July 2014),AMIR (4th August 2014),arman_kad (9th June 2015),Artemis (12th August 2014),atisoc0936 (8th July 2014),Blue Rose (7th July 2014),castlevania (13th July 2014),CROSSHAIR (11th August 2014),Don_Corleone (7th July 2014),Emir (7th July 2014),ErfanDL (7th July 2014),kral2008 (8th July 2014),MAK (6th October 2014),masoudps3 (9th September 2014),Mehdi_FXX (7th July 2014),msover (7th July 2014),Olesius (17th September 2014),Optimus Prime (8th July 2014),overclock990 (8th July 2014),Reza Y (11th July 2014),SaeedSYS (1st September 2014),Saeid.aZm (16th March 2015),sapple (26th February 2015),smrbh (7th July 2014),stopre (20th July 2014),TERRORIST (8th July 2014),The Joker (7th July 2014),Turok (5th September 2014),ـ☢Devileytion☢ـ (21st September 2014),Veyron (8th July 2014),امید رض (9th December 2014)
برد Lightning برای برای سری 900 عرضه نخواهد شد و تنها برای GM200 به کار گرفته خواهد شد.
|
Aliover(21st September 2014),AMD Radeon (21st September 2014),masoudps3 (21st September 2014),MASTER OC 7 (21st September 2014),mmb2014 (21st September 2014),NAVID OC (22nd September 2014),Olesius (21st September 2014),Optimus Prime (21st September 2014),Reza Y (22nd September 2014),smrbh (21st September 2014),ـ☢Devileytion☢ـ (21st September 2014),Veyron (21st September 2014)
آقا من یه چند تا سوال نیوبی بپرسم .
الان یکی بیاد بگه با دلیل چرا نباید مثلا از سری GTX 600 و GTX 760 به پایین ... کوچ کرد روی مثلا GTX 980 غیره رفرنس یا حتی رفرنس ؟ فرضا همه چیز هم محیاست . پول هست ، از کارتمون هم خسته شدیم 4K یا WQHD هم مانیتورمونه که کارت حاظر نمیکشه ؟ می خوام ببینم فاز انویدیا چیه از تولید این سری ؟ اگه چیزی هست که ما نمیدونیم یکی بگه ما هم در جریان باشین ضرر نداره .
مثلا بگه چون زمستون نسل بعدش میاد ... یا P/P پایینی داره .
یه چیزی رو هم من درک نمیکنم که چطوریه 980 با 2048 هسته کودا ، 780Ti رو با 2880 هسته کودا مقلوب کرده ( نزدیک 40% کاهش کودا ولی پرفنس مساوی )
چرا هنوز nVIDIA روی 256بیت مونده ؟ که نمیشه بیشتر از 4گیگ مموری روش سوار کرد و اینکه این لیتروگرافی 14بود،16بود؟ چند نانومتری بود؟ کجاست پس ؟
|
...New storm has now approach...
Amin_CaraGT2 (21st September 2014),masoudps3 (21st September 2014),Optimus Prime (21st September 2014)
اگر دقت کرده باشی معماری عوض شده توی کپلر در هر SM 192 کودا بود که تو سری تایتان 64 واحد پردازشی هم بهش اضافه میشد ...
کپلر تو بنچمارک کلا از نظر کودا و تعداد ترانزیستور کلا افتضاح بود حتی در حد فرمی هم نبود
اما معماری مکسول تو هر SM 32 کودا هست و شکل قرار گیریشون تفاوت کرده (هم SM ها هم کودا) به شکلی که قدرت پردازشی بصورت وحشتناکی افزایش یافته و توی بنچمارک خیلی خوب عمل میکنه نسبت به کودا و تعداد ترانزیستور و همین هم باعث شده که بیشتر هم فریم بگیره
چرا میشه تا 16 گیگابات هم حافظه روش سوار کرد ولی توی بازی حافظه گرافیکی مهم نیست!
2 گیگابات برای fullhd زیاده فقط شاید 4 گیگ برای 4k کافی نباشه!
چیزی که شگفت انگیزه اینکه نزدیک به 2 میلیارد ترازیستور کمتر استفاده شده نسبت به GK110 !!!
توی AMD از همون قدیم هرچی قدرت پردازشی و بنچمارک گیری بالا بود کارت خوب فریم نمیگرفت!
ویرایش توسط A1C1E : 21st September 2014 در ساعت 06:22 PM
|
♪You Could Walk Straight Through Hell With a Smile♫
Aliover(21st September 2014),AMD Radeon (21st September 2014),Amin_CaraGT2 (21st September 2014),asdaf (22nd September 2014),magiteq (21st September 2014),masoudps3 (21st September 2014),mmb2014 (21st September 2014),Optimus Prime (21st September 2014),smrbh (21st September 2014),TERRORIST (21st September 2014),ـ☢Devileytion☢ـ (21st September 2014)
خیلی ساده بهتون توضیح میدم
عکسو ببین توی هر واحد مربع های سبز رنگی هستند که به اونا میگن کودا کور CUDA CORE . هر کدوم ازین مربع های سبز رنگ یک کارگر فرض کن
توی ماکس ول کارگرها( مربع های سبز رنگ ) دوپینگ شدن خیلی بیشتر و سریع تر از کپلر کار کنن .روشون حسابی کار کردن تا کارایی شون بیشتر بشه
و همچنین
توی عکس مربع های قرمز رنگو نگاه کن اون واحد ها سرکارگر هستن و به فعالیت کارگرها نظارت دارن
خوب الان خیلی راحت میتونی ببینی کارگرها به گروه کوچیک تر تقسیم شدن .. سرکار گر ها هم خیلی راحت میتونن رو تعداد کمتری کودا کور نظارت داشته باشن و ازشون حسابی کار بکشن و بازدهی بره بالا .
یعنی نظارت رو کار کارگرها تو معماری ماکس ول بیشتر شده
برای همین اینقدر کارایی بالا بوده که تصمیم گرفتن از کودا کورهای کمتری در معماری مکس ول استفاده کنن
همین کم شدن تعداد کودا کورها = مساوی با کم شدن ترانزیستورها = میزان مصرف انرژی کمتر
درضمن در ماکس ول از polymorph engine ورژن 3.0 استفاده شده
دقت نکردی 980 داره از تراشه رده میانی mid range بنام GM204 استفاده میکنه این تراشه HIGH END نیست ( تو ببین تازه یه تراشه MID RANGE اومده R9290X گوش مالی داده ) وای بحال GM200چرا هنوز nVIDIA روی 256بیت مونده ؟ که نمیشه بیشتر از 4گیگ مموری روش سوار کرد و اینکه این لیتروگرافی 14بود،16بود؟ چند نانومتری بود؟ کجاست پس ؟
کمی صبر کن سری بعدی که احتمالا 2280GTX نام داره بیاد اون دیگه از تراشه GM200 استفاده میکنه که میشه با رابط 512 بیتی و 8 گیگ رم رو نود پایین تر fab20+FINFET با تعداد واحد های SMM بیشتر
البته: انویدیا توی GM200 دوتا راه داره . یا میاد خیلی راحت فقط تعداد GPC هارو دو برابر میکنه مثلا میشه 32 تا واحد SMM .. ( البته چون میتونه تا مرز 250W تراشه رو جم کنه دستش بازه میتونه تا 40 واحد SMM استفاده کنه )
یا اینکه میاد توی هر واحد GPC بجای چهارتا واحد SMM مثلا از 6 تا 8 واحد SMM استفاده میکنه .. البته گزینه اول احتمالش خیلی بیشتره
ویرایش توسط MASTER OC 7 : 22nd September 2014 در ساعت 01:19 AM
|
غم آلود مباش! این جماعت به نیش زدن عادت دارند … سال هاست که به ” هوای بارانی “ می گویند ” خراب “
A1C1E (21st September 2014),Aliover(21st September 2014),ali_men2004 (22nd September 2014),AMD Radeon (21st September 2014),Amin_CaraGT2 (21st September 2014),asdaf (22nd September 2014),magiteq (21st September 2014),masoudps3 (21st September 2014),mmb2014 (21st September 2014),NAVID OC (22nd September 2014),Optimus Prime (22nd September 2014),OSTAD CJ (22nd September 2014),Reza Y (22nd September 2014),rezax2x (21st September 2014),smrbh (21st September 2014),TERRORIST (21st September 2014),ـ☢Devileytion☢ـ (21st September 2014),Veyron (21st September 2014)
سلام
فقط تعداد کودا کور ملاک نیست.
معماری مکسول از نسخه بهبود یافته کودا استفاده کرده و همچنین Polymorph Engine 3 که در کپلر از نسخه 2 استفاده شده
کش سطح 2 یا L2 Cache از 512KB در GK104 به 2MB در GM204 افزایش یافته
نحوه و وضعیت قرار گیری SMM ها و بخش مموری کنتلر در مکسول بهبود یافته
|
Aliover(21st September 2014),Amin_CaraGT2 (22nd September 2014),asdaf (22nd September 2014),magiteq (21st September 2014),masoudps3 (22nd September 2014),mmb2014 (21st September 2014),NAVID OC (22nd September 2014),SaeedSYS (22nd September 2014),smrbh (21st September 2014),TERRORIST (21st September 2014),The Joker (21st September 2014),ـ☢Devileytion☢ـ (21st September 2014)
من دوتا چیز بگم و برم .
در جواب دوستم مجتبی بگم که 2 گیگ واقعا کمه برای 1080P نمونش تو Watchdogs بدون هیچ گونه مادی با تمام آپشنا حجم مموری تا 3200MB پُر میشه و تو 1600P هم این رقم به بالای 4000MB میرسه . تست شده که میگم با R9 290. هممون هم میدونم که با SLI و CF نمیهش حجم VRAM رو افزایش داد و مثل RAID1 عمل میکنه . برای همینه که من منتظر تایتان دو 8 گیگم !
از مجیدم میخوام بپرسم که این سری HighEnd MAXWELL کی ریلیز میشه ؟ چون الان خیلی سریع کمتر از یک هفته 980 در دسترس هست تو امارات که به ما خیلی نزدیکه .
|
...New storm has now approach...
BIG MAXWELL برای نیمه دوم 2015 برنامه ریزی شده. نام کد این سیلیکن GM200 یا GM210 خواهد بود.در این نسل تراشه کمکی ARM رو هم مشاهده خواهیم کرد
ویرایش توسط magiteq : 22nd September 2014 در ساعت 12:39 AM
|
A1C1E (21st September 2014),Agent 47(22nd September 2014),Aliover(21st September 2014),AMD Radeon (21st September 2014),Amin_CaraGT2 (22nd September 2014),asdaf (22nd September 2014),Blue Rose (22nd September 2014),masoudps3 (22nd September 2014),MASTER OC 7 (22nd September 2014),mmb2014 (21st September 2014),Reza Y (23rd September 2014),SaeedSYS (22nd September 2014),TERRORIST (22nd September 2014),ـ☢Devileytion☢ـ (22nd September 2014),Veyron (21st September 2014)
وقتی که داده درون واحد های کپلر قرار می گرفتند برای نهایت استفاده باید تا اخر پر می شدند و در غیر این صورت باعث هدر رفت انرژی و فضا و ترانزیستور بودن
اما با تقسیم شدن به واحد های کوچکتر باعث شده که وقتی داده کوچکتر درون انها قرار بگیرد دیگر قسمت ها خاموش باشند یا بهینه تر استفاده شوند
به ازای هر دو واحد SMM چهار واحد تکستچر وجود دارد که کش تکستچرها و کش L1 با هم یکی و ترکیب شدن و احتیاج مراجعه به کش L2 را نیز کاهش داده اند
هر هسته کدا بهینه شده به طوری که 40 درصد بیشتر نسبت به نسل قبلی بازدهی دارند
تعداد ROP ها (واحد های رندر پیکسل ها) به 64 رسیده که برای بازدهی در رزولیشن 4k می باشند
انویدیا از سری قبل که پهنای مموری 384 داشت دوباره به 256 عقب نشینی کرد که به خاطر تکنولوژی نسل 3 فشرده سازی رنگ ها هست
که باعث شده 25 درصد داده ها کوچکتر بشوند و پهنای باند کمتری احتیاج داشته باشند و نرخ جابه جایی اطلاعات افزایش داشه
Polymorph Engine 3 هیچ افزایش پرفورمنسی نداشته بلکه تنها قابلیت های جدیدی به ان اضافه شده است[Only registered and activated users can see links. ]
سطح سیلیکن تراشه نسبت به تعداد ترانزیستور کوچکتر است که نشان میدهد انویدیا به فشرده گی بیشتری نسبت به قبل رسیده است
|
A1C1E (22nd September 2014),Agent 47(22nd September 2014),Aliover(22nd September 2014),AMD Radeon (22nd September 2014),Amin_CaraGT2 (22nd September 2014),Blue Rose (22nd September 2014),magiteq (22nd September 2014),masoudps3 (22nd September 2014),mmb2014 (22nd September 2014),Reza Y (23rd September 2014),SaeedSYS (22nd September 2014),smrbh (22nd September 2014),TERRORIST (22nd September 2014),ـ☢Devileytion☢ـ (22nd September 2014)
جدیدترین بررسی های نسل جدید مکسول
- [Only registered and activated users can see links. ](fr)
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
[Only registered and activated users can see links. ]- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ](it)
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ](de)
- [Only registered and activated users can see links. ](fr)
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ](de)
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
- [Only registered and activated users can see links. ]
|
A1C1E (22nd September 2014),Aliover(22nd September 2014),Blue Rose (22nd September 2014),magiteq (22nd September 2014),masoudps3 (22nd September 2014),MASTER OC 7 (22nd September 2014),mmb2014 (22nd September 2014),Optimus Prime (24th September 2014),p.X (23rd September 2014),Reza Y (23rd September 2014),smrbh (22nd September 2014),TERRORIST (22nd September 2014),ZeNer (27th September 2014)
سلام به دوستان عزیزم
بالاخره سری 9xx انویدیا بطور کامل از Dx12 پشتیبانی میکنه یا نه؟
Tnx
|
Amin_CaraGT2 (23rd September 2014)