درود دوستان همانطور که خبر دارید قرار است شرکت SONY، کنسول جدیدی با ویژگی های بروز شده عرضه نماید به گفته برخی از رسانه ها و کارشناسان هدف از عرضه این کنسول جدید هدف قرار دادن محتوای 4K می باشد برای اجرای بازی ها و در کنار ان اجرای فیلم ها .
به تازگی وب سایتی اقدام به منتشر کردن مشخصات اولیه ولی هنوز به صورت رسمی تایید نشده است، ولی گفته می شود بخش اصلی که تغییرات زیادی به خود دیده است بخش IGPU می باشد و پردازنده از معماری جگواری هشت هسته ای AMD بهره خواهد برد ، این طور که از شواهد مشخص هستش بخش iGPU کنسول از نسل جدید معماری GCN باشد ولی هنوز سوی مدیران SONY تکذیب نشده است .
کماکان کنسول جدید از حافظه با حجم 8 GB از نوع GDDR5 بهرخواهد برد با پهنای باند 218 GIGABYTE همراه با افزایش فرکانس این بخش.
از اونجایی که ما در کنسول برنامه نویسی مستقیم و سطح پایین رو داریم دیگه خیلی از قسمت های سخت افزاری تحت دایرکس و ویندوز به درد نمی خوره
و شما لازم نیست که از API های مشترک بین چند سخت افزار استفاده کنید . مهم ترین چیز در کنسول قدرت خام محاسباتی هست
اگر انویدیا میخواست برای کنسول گرافیک بسازه باید مثل قدیم از هسته های خالص با معماری پردازنده IBM و ... استفاده میکرد
و پورت های افتضاح و مشکل بر روی pc
اما به لطف amd شما بیشترین قدرت خام و تاکید بر روی محاسبات بر روی پلتفرم X86 دارید . بیشترین قدرت محاسباتی و موازات با یک معماری سخت افزار دستکتاپی
اونم با پشتیبانی از Async و ... . الان خیلی از Developer ها می تونند خیلی از نیاز هاشون رو به compute بسپرند
و Amd با استفاده از افزونه ها و ... برای کنسول و مشابهاتش روی ویندوز و ... میتونه اینده بازی سازی رو به سمت خودش جهت بده
خود سونی و ماکروسافت دستشون بند نبوده و ازادی داشتن تا هرچی دوست دارند انتخاب کنند اما بهترین گزینه انها amd بوده چون می دونستند که چی انتخاب میکنند
و اگه الان سرعت پیشرفت pc از کنسول سرسام اور شده و تفاوت ها داره خیلی زیاد میشه .حتی اگه انویدیا هم بود نمی تونست مورد بهتری رو ارائه بده .
و این اتفاقی هست که داره می افته و یا زود باید براش راه حل بدی یا اینکه صبر کنی و اتفاقی بیفته که دیگه چیزی برای جبران نمونده یا اینکه اصلا اهمیتی ندی
از نظر من با دایرکس 12 و open GPU دیگه فرقی بین کنسول و pc دیگر وجود نخواهد داشت .
به جز بهینه سازی های بهتر و عمیق تر برای GCN برای دوشیدن بیشتر معماری و بازدهی مجانی و بیشتر و بازهم بردی دیگر برای amd
اگر انویدیا میخواست برای کنسول گرافیک بسازه باید مثل قدیم از هسته های خالص با معماری پردازنده IBM و ... استفاده میکرد
و پورت های افتضاح و مشکل بر روی pc
اما به لطف amd شما بیشترین قدرت خام و تاکید بر روی محاسبات بر روی پلتفرم X86 دارید . بیشترین قدرت محاسباتی و موازات با یک معماری سخت افزار دستکتاپی
اونم با پشتیبانی از Async و ... . الان خیلی از Developer ها می تونند خیلی از نیاز هاشون رو به compute بسپرند
خود سونی و ماکروسافت دستشون بند نبوده و ازادی داشتن تا هرچی دوست دارند انتخاب کنند اما بهترین گزینه انها amd بوده چون می دونستند که چی انتخاب میکنند
ازی های بهتر و عمیق تر برای GCN برای دوشیدن بیشتر معماری و بازدهی مجانی و بیشتر و بازهم بردی دیگر برای
اگر انویدیا میخواست برای کنسول گرافیک بسازه باید مثل قدیم از هسته های خالص با معماری پردازنده IBM و ... استفاده میکرد
و پورت های افتضاح و مشکل بر روی pc
بایدی در کار نیست این کاملا به نظر تولید کننده کنسول برمیگرده
نسل قبل مایکروسافت و سونی تصمیم گرفتن از پردازنده های IBM استفاده کنند و بطبع معماری کنسولهای نسل هفتم POWER PC شد و دنیایی با X86 فاصله داشت
سونی مایکروسافت براحتی میتونستن این نسل از INTELX86 و NVIDIA استفاده کنن . که در این صورت باز هم معماری همون X86 میشد.
اون پورت بد بازیهای نسل قبل ربطی به انویدیا نداشت بدلیل استفاده از معماری IBM POWER PC کنسولها بود که نسبت به X86 بسیار فاصله داشت
خود سونی و ماکروسافت دستشون بند نبوده و ازادی داشتن تا هرچی دوست دارند انتخاب کنند اما بهترین گزینه انها amd بوده چون می دونستند که چی انتخاب میکنند
ازی های بهتر و عمیق تر برای GCN برای دوشیدن بیشتر معماری و بازدهی مجانی و بیشتر و بازهم بردی دیگر برای
نخیر دوست من بهترین انتخاب برای سونی و مایکروسافت AMD نبوده بلکه چاره ایی جز انتخاب AMD نداشتن
به دو دلیل
1: AMD کمپانی که روی CPU و GPU همزمان کار میکنه این هماهنگی لازم برای تولید و ساخت کنسول راحت تر میکنه از این نظر گزینه بهتریه
2: هزینه شخصی سازی تراشه های NVIDIA و INTEL به مفتی ارزونی AMD نیست .
برای مثال APU که در X1 بکار رفته شده بطور کامل توسط مایکروسافت خریداری شده و حق دخل تصرف و تغییرات کامل در معماری کنسولشو داره که اینتل و انویدیا به این سادگی ( مجانی ) اجازه همچین کاری نمیدن.
از طرفی کنسول اکثرا مخاطب عام داره و قیمت نهایی کنسول بسیار مهمه برای همین سونی و مایکروسافت مجبور شدن از AMD برای ساخت کنسول کمک بگیرن
بقول خود شما
لان خیلی از Developer ها می تونند خیلی از نیاز هاشون رو به compute بسپرند تمام بازیها بر مبنای معماری GCN AMD طراحی تولید میشن
و نکته جالبش اینه با وجود اینکه تمام بازیها برای معماری AMD ساخته و رو PC پورت میشن ولی بازم تو اکثر بنچمارکهای بازیها NVIDIA بسیار بهتر عمل میکنه
مگرنه اگه کنسولهای نسل هشتم توشون از معماری NVIDIA CUDA استفاده شده بود که کلا AMD تو همه بنچمارکها محو بود
[Only registered and activated users can see links. ]
طبق امار PS4 تا الان نزدیک 30 میلیون فروش داشته با اومدن PS4.5 مسلما تعداد زیادی از کنسول گیمرها مجبورن ارتقا بدن.
در کل مطمئن باشید این سیـاست کنسول بین نسلی با وجود AMD همچنان ادامه داره
نوشته اصلی توسط golabettruter
حالا رسیدی سر حرف من که اونجا میگفتم یک pc با قطعات high end چقدر میتونه قیمت داشته باشه که اکثریت کاربرا حاضر به پرداخت همچین هزینه ای بشن حالا میگی این کنسول چقدر میتونه قیمت داشته باشه 700 دوولار (خوب اینکه الان 980ti که قیمتش فقط 700 دوولاره که بقیه قطعات چی پس ؟؟!!!) جواب رو قبلا خودتون دادید (کسی که دنبال کیفیت بالا هست و میخواد با بالاترین تنظیمات از نهایت کیفیت استفاده کنه همیشه دنبال قطعات با کیفیت و کارایی بالا میره و هزینشو پرداخت میکنه نه اینکه بره سراغ قوطی حلبی )
در مورد قیمت پلی استیشن نئو شما نگران نباش چون amd میسازه از لحاظ قیمتی مشکلی نداره حله داداش
بازار کنسولها خیلی فرق داره با بازار PC
کنسول مخاطب عام داره کسی که کنسول میخره قیمت و هزینه کنسول براش خیلی مهمه ( برای همینه سونی مایکروسافت تو این نسل رفتن سمت AMD مفت فروش تا جایی که بتونن قیمت نهایی کنسول کم کنن )
که البته ثمره این مفت فروشی AMD این شد که کنسولها هنوز قادر به اجرای 1080 60FPS نیستن . مجبورن بخاطر معماری درخشان AMD دوباره کنسول بین نسلی با قدرت بیشتر روانه بازار کنن
اصلا سونی مایکروسافت سود زیادی روی فروش سخت افزاری کنسول نمیکنن . بیشتر سودشون روی شبکه های انلاین کنسولی و هزینه های ماهیانه سالیانه این شبکه هاس
برعکس کسی که میره سمت PC کیفیت اجرایی براش مهمه و مسلما میدونه برای کیفیت بیشتر باید بیشتر هم هزینه کنه.
نوشته اصلی توسط golabettruter
من موندم اگر همین پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان رو اینتل و انودیا میساختند ایا شما در اون موقع نظراتتون راجع بهش همین ها بود و لقب قوطی حلبی بهش میدادی یا اون موقع میشد بهترین ابزار برای گیمینگ رو دست هم نداشت چون انودیا و اینتل ساخته بودنش ولی الان AMD ساخته شده قوطی حلبی و جلو پیشرفت صنعت PC رو هم گرفته
والا الان که توی کنسولهای نسل هشتم از معماری فوق قدرتمند AMD استفاده شده این حال روز کنسولهاس بزنم به تخته اینقدر قوی هستن که ( هنوز دو سال نشده سرو کله کنسول بین نسلی پیدا شده )
منم موندم تو این نسل تمام بازیها بر مبنای GCN AMD ساخته و رو PC پورت میشن بازم کارت گرافیکهای AMD تو اکثر بنچمارکها حرفی جلو NVIDIA ندارن
وای بحال اینکه در ساخت کنسولها از NVIDIA .INTEL استفاده میشد بازیها بر مبنای معماری اینا ساخته میشدن . AMD کلا محو میشد
ویرایش توسط VFSDF : 21st April 2016 در ساعت 04:03 AM
بایدی در کار نیست این کاملا به نظر تولید کننده کنسول برمیگرده
نسل قبل مایکروسافت و سونی تصمیم گرفتن از پردازنده های IBM استفاده کنند و بطبع معماری کنسولهای نسل هفتم POWER PC شد و دنیایی با X86 فاصله داشت
سونی مایکروسافت براحتی میتونستن این نسل از INTELX86 و NVIDIA استفاده کنن . که در این صورت باز هم معماری همون X86 میشد.
اون پورت بد بازیهای نسل قبل ربطی به انویدیا نداشت بدلیل استفاده از معماری IBM POWER PC کنسولها بود که نسبت به X86 بسیار فاصله داشت
نخیر دوست من بهترین انتخاب برای سونی و مایکروسافت AMD نبوده بلکه چاره ایی جز انتخاب AMD نداشتن
بهترین انتخاب برای سونی و مایکرو همین AMD بوده چون اولا انودیا APU ساز نیست و اینتل هم گرافیکهای مجتمعش به درد لای جرز میخوره پس تنها شرکتی که توانایی ساخت چیپی با توانایی بالا رو داشت AMD بود
در ضمن اگر مثلا سونی و مایکرو از اینتل و انودیا میخواستن استفاده کنن باید هر کدوم جدا سفارش میشد و رویه یک پورد نصب میشد بعد اونوقت هزینه تولید برای سونی و مایکرو رو میدونی چقدر تموم میشد تازه فکر کن به دست مصرف کننده بخواد برسه چی میشد
کل هزینه چیپی که برای سونی و مایکرو تموم شده 99 اوودلاریه ایا انودیا و اینتل همچین چیپستی با این قیمت دارند ؟؟؟!!!
به دو دلیل
1: AMD کمپانی که روی CPU و GPU همزمان کار میکنه این هماهنگی لازم برای تولید و ساخت کنسول راحت تر میکنه از این نظر گزینه بهتریه خوب خودت داری میگی تنها کمپانی میتونه همزمان رویه CPU و GPU کار کنه AMD هست بعد در جمله بالا نوشتی چاره ای نداشتند سونی و مایکرو ؟؟!!!
2: هزینه شخصی سازی تراشه های NVIDIA و INTEL به مفتی ارزونی AMD نیست . خوب خدا خیرت بده برادر پس وقتی میدونی هزینه انودیا و AMD سر سام اوره چطوری با هم مقایسشون میکنی
برای مثال APU که در X1 بکار رفته شده بطور کامل توسط مایکروسافت خریداری شده و حق دخل تصرف و تغییرات کامل در معماری کنسولشو داره که اینتل و انویدیا به این سادگی ( مجانی ) اجازه همچین کاری نمیدن.
از طرفی کنسول اکثرا مخاطب عام داره و قیمت نهایی کنسول بسیار مهمه برای همین سونی و مایکروسافت مجبور شدن از AMD برای ساخت کنسول کمک بگیرن
بقول خود شما
و نکته جالبش اینه با وجود اینکه تمام بازیها برای معماری AMD ساخته و رو PC پورت میشن ولی بازم تو اکثر بنچمارکهای بازیها NVIDIA بسیار بهتر عمل میکنه در DX11 بله و در DX12 فعلا که حتی با معماری نسل اول هم همه چیز داره برعکس اتفاق میفته تستهای بازی Killer instinct رو نگاه کن 290x داره پا به پای 980ti میاد یا همون بازی کوانتوم بریک ....
مگرنه اگه کنسولهای نسل هشتم توشون از معماری NVIDIA CUDA استفاده شده بود که کلا AMD تو همه بنچمارکها محو بود
[Only registered and activated users can see links. ]
طبق امار PS4 تا الان نزدیک 30 میلیون فروش داشته با اومدن PS4.5 مسلما تعداد زیادی از کنسول گیمرها مجبورن ارتقا بدن.
در کل مطمئن باشید این سیـاست کنسول بین نسلی با وجود AMD همچنان ادامه داره 30 میلیون ؟؟!!!!! فقط ps4 طبق اخرین امار نزدیک 55 میلیون فروخته شده ps4.5 هم گفتم قراره فقط برای قابلیت مجازی بیاد کسی مجبور نیست ارتقا بده در ضمن سونی بازی سازا رو مجبور کرده برای هر کدوم جداگانه بازی بسازن
بازار کنسولها خیلی فرق داره با بازار PC
کنسول مخاطب عام داره کسی که کنسول میخره قیمت و هزینه کنسول براش خیلی مهمه ( برای همینه سونی مایکروسافت تو این نسل رفتن سمت AMD مفت فروش تا جایی که بتونن قیمت نهایی کنسول کم کنن ) خوب پس اگر کسی که کنسول میخره و هزینه براش مهمه اونوقت مایکرو و سونی چطوری با این هزینه های سر سام اور میخواستن سراغ انودیا و اینتل برن حتما برای اینکه ارزون دربیاد اینتل یه cor 2 qoud q6600 و انودیام چیپ 480 خودشو میداد تا سر هم کنن کنسول نسل 8 بسازن
که البته ثمره این مفت فروشی AMD این شد که کنسولها هنوز قادر به اجرای 1080 60FPS نیستن . مجبورن بخاطر معماری درخشان AMD دوباره کنسول بین نسلی با قدرت بیشتر روانه بازار کنن ثمره مفت فروشی نیست داداش کاربرا توقعشون از یک apu 100 دولاری زیادی بالا رفته
اصلا سونی مایکروسافت سود زیادی روی فروش سخت افزاری کنسول نمیکنن . بیشتر سودشون روی شبکه های انلاین کنسولی و هزینه های ماهیانه سالیانه این شبکه هاس
برعکس کسی که میره سمت PC کیفیت اجرایی براش مهمه و مسلما میدونه برای کیفیت بیشتر باید بیشتر هم هزینه کنه.
والا الان که توی کنسولهای نسل هشتم از معماری فوق قدرتمند AMD استفاده شده این حال روز کنسولهاس بزنم به تخته اینقدر قوی هستن که ( هنوز دو سال نشده سرو کله کنسول بین نسلی پیدا شده )
منم موندم تو این نسل تمام بازیها بر مبنای GCN AMD ساخته و رو PC پورت میشن بازم کارت گرافیکهای AMD تو اکثر بنچمارکها حرفی جلو NVIDIA ندارن
وای بحال اینکه در ساخت کنسولها از NVIDIA .INTEL استفاده میشد بازیها بر مبنای معماری اینا ساخته میشدن . AMD کلا محو میشد
درسته انودیا میتونه جلو تر بیفته اما با دوز و کلک و اضافه کردن محتویاتی که خودشم میدون کارتهای رقیب داخلش خراب میشن
فعلا هم با dx 12 که هر چی بازی اومده کارتهای سری AMD200 دارن میرسن به سری GTX 900
شما هم فعلا برید با شعارهای انودیا برای کارایی کارتهاش با DX 12 حال کنید تا پاسکال بیاد و معجزه کنه
ویرایش توسط golabettruter : 21st April 2016 در ساعت 12:34 PM
اینکه خبر PS4K یا Neo معتبر باشه درسته، شرکت SONY قصد داره کنسول جدیدی با سخت افزار جدید در بخش IGPU منتشر کنه هنوز مشخص نیستش که از چه معماری قسط دارند استفاده کنند قطعا معماری GCN 1.1 نیست چون معماری GCN 1.0 - 1.1 - 1.2 نیاز به بروز رسانی بلاکهای UVD دارند باری پشتیبانی از 4K یکی از احتمالاتی هستش که میشه داد یا قطعا برای پخش محتوای و اجرای 4K نیاز به معماری جدید هستش، این که این مشخصات در بخش IGPU منتشر شده است شدیدا نزدیک به Polaris 10 حالا R9 470 / X یا R9 480/X می تونه باشه، اگر کنسول جدید شاهدش باشیم قطعا قطعات جدیدی با مهندسی ساخت جدیدی همراه خواهیم بودش، نمی دونم شرکت SONY برای پردازش محتوای 4K ایا به فکر پردازنده هم نیز هستش یا نه چون 4K چالشی برای پردازنده ها می باشد احتمالا شرکت SONY بروی قدرت GPU تمرکز کرده است تا بتواند محتوای 4K با نرخ فریم 30 اجراء کند بازم احتمال هستش با دو برابر شدن CU و معماری جدید ما شاهد افزایش 3 برابری قدرت IGPU NEO با کنسول PS4 هستیم، خوب همگی می دونید که پردازنده PS4 از دستورالعمل های X86 پشتیبانی می کند واین که کد نویسی برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان اسان تر و قطعا شرکت SONY قصد ندارد از این مزیت اصلی که براش فراهم شده به معماری دیگری کوچ کند و این که توسعه دهندگان می توانند با نرم افزارها PS4 که کدهاش درون PC به صورت Native هم می باشد ای کاش سونی در کنار بروز رسانی IGPU به فکر CPU هم باشد بیشترین گلوگاه برای 4K از سوی پردازنده هستیم یکی از خوبی طراحی فوق العاده قدرتمند CELL این بودش که وحشتناک برای پردازش های توازی بودش درسته برنامه نویسی برای این معماری سخت هستش ولی می تونستید برنامه بنویسید که بیشترین کارایی ازش بگیرید.
مطرح هستش که SONY جه تغییراتی قرار هستش تو دستورالعمل هاش ایجاد کنه آیا می خواد تعداد Brunch هاش در دستورالعمل ها مانند: AVX که در نسل حال حاضر شاهدش هستیم بهینه کند یا تعداد این AvX Add/Mul را افزایش دهد، این طوری که میشه براورد کرد با افزایش فرکانس کاری ما هم شاهد افزایش AVX باشیم از اون طرف می دونیم که AVX دستورالعمل بسیار سنگینی هستش با افزایش دستورالعمل ایا می تواند Throughput را نیز حفظ نماید .
من میخوام به GNMو GNMX دسترسی داشته باشم
ویرایش توسط TERRORIST : 21st April 2016 در ساعت 06:00 PM
پشتیبانی ازبازی ها در رزولوشن 4kچیز سخت وپیچیده یی هستش اونم واسه کنسولی که قراره قیمتش بالای 700نباشه
حتی اگه از پلاریس هم برای gpuاستفاده بشه بازهم پهنای باند218 مشکل سازمیشه و نیازبه افزایش پهنای باندوجودداره
به نظرم پشتیبانی ازرزولوشن qhdمنطقی ترهستش باتوجه به منابع سونی واین شرکت میتونه از حربه اپ اسکیل برای دستیابی به 4kاستفاده کنه
پشتیبانی ازبازی ها در رزولوشن 4kچیز سخت وپیچیده یی هستش اونم واسه کنسولی که قراره قیمتش بالای 700نباشه
حتی اگه از پلاریس هم برای gpuاستفاده بشه بازهم پهنای باند218 مشکل سازمیشه و نیازبه افزایش پهنای باندوجودداره
به نظرم پشتیبانی ازرزولوشن qhdمنطقی ترهستش باتوجه به منابع سونی واین شرکت میتونه از حربه اپ اسکیل برای دستیابی به 4kاستفاده کنه
درود
اگر برنامه نویسی بازیسازها دقیق باشه و واقعا برای بهینه سازی بازی که میسازن وقت بزارن همون 218 گیگ پهنای باند از سرش زیادیه گفتم همه اینها بر میگرده به خود بازیساز
شما الان اگر به مشخصات کارت 980 نگاه کنید پهنای باندش 224 گیگ بیشتر نیست ولی از پس خیلی از بازیها در رزولوشن 4k تقریبا میشه گفت با فریم ریت 30Fps بر اومده تازه انهایی هم که به مشکل میخوره بر میگرده به بهینه نبودن بازی
شما بازی متال گیر فانتوم پین رو نگاه کن حتی در رزولوشن 4k هم خیلی از کارتها فریم ریتشون مناسبه
شما الان اگر به مشخصات کارت 980 نگاه کنید پهنای باندش 224 گیگ بیشتر نیست ولی از پس خیلی از بازیها در رزولوشن 4k تقریبا میشه گفت با فریم ریت 30Fps بر اومده تازه انهایی هم که به مشکل میخوره بر میگرده به بهینه نبودن بازی
شما بازی متال گیر فانتوم پین رو نگاه کن حتی در رزولوشن 4k هم خیلی از کارتها فریم ریتشون مناسبه
اولا اینکه کارت 980 معماریش خیلی فرق میکنه با معماری gcnکه درکنسول سونی استفاده میشه ونمیشه گفت چونکه کارت980 باپهنای باند224گیگ داره 4kجواب میده پس کنسول سونی هم میتونه
دوما اینکه الان حتی 980هم توبازی های جدید نمیتونه بطورکامل ازپس 4kبربیاد و دلیلشم اینه که پهنای باندش کمه
شمااینجارونگاه کن! [Only registered and activated users can see links. ]
خب دراینجا چی میبینیم؟
اینجامقایسه ای هستش بین کارتهای گرافیک از سایت معتبر tech power up
دراینجا ما داریم که گرافیک 980tiدر رزولوشن 900pحدودا15درصداز980سریعتره ولی در رزولوشن 4kاختلافشون 22میشه و این به دلیل پهنای باندبیشتر980tiهستش که 337گیگ برثانیه هستش
بطورکلی باافزایش رزولوشن نیازبیشتری به پهنای باندهستش ودلیل اینکه کارتهای amdدر رزولوشن های بالاتر بهترعمل میکنندهم همین هستش چونکه نسبت به رقیب سبزپهنای باندبیشتری دارند
البته بحث معماری ریزپردازنده هم هستش ولی اصلش همین پهنای بانده
خوب دوستان طی خبری که منتشر شده است که این خانم Lisa Su اعلام کرده اند که کنسول های جدید واقعیت دارند و این شرکت قرار است برای سه شرکت SONY - Microsoft - Nintendo برای کنسول اینده بخش های اصلی این کنسول ها را خواهد ساخت و همچنین این شرکت از فروش کنسول های جدید مبلغ 1.5 بیلیون دلار درامد خواهد داشت.
انتظار می رود کنسول های جدید در تاریخ سه ماه سوم سال میلادی 2016 عرضه شوند و اولین کنسول از شرکت نینتندو NX باشد و بعد از ان NEO خواهد بود، به تازگی خبری منتشر شده است که شرکت محبوب Microsoft از متوقف شدن کنسول XBOX 360 خود خبر داد.
[Only registered and activated users can see links. ]
امروز گزارش شده بازی Mirror’s Edge Catalyst
روی XBOX ONE با رزولوشن افتضاح 720P اجرا میشه و روی PS4 هم بروی 900P اجرا خواهد شد
_____________________ AMD خوب میدونه تو بازار PC با بودن INTEL NVIDIA هیچ شانسی نداره
شک نکنید AMD برای کسب درامد بیشتر بعد از عرضه PS4.5 سونی مجبور میکنه دوباره هر طور شده کنسول PS4.75 عرضه کنه
کلا کنسول گیمرها باید حسابی هزینه کنن تا خدایی نکرده AMD ورشکست نشه سامسونگ نخرتش
منبعد به لطف AMD در هر نسل شاهد چندین کنسول بین نسلی خواهیم بود
ویرایش توسط VFSDF : 23rd April 2016 در ساعت 12:14 AM
اولا اینکه کارت 980 معماریش خیلی فرق میکنه با معماری gcnکه درکنسول سونی استفاده میشه ونمیشه گفت چونکه کارت980 باپهنای باند224گیگ داره 4kجواب میده پس کنسول سونی هم میتونه
دوما اینکه الان حتی 980هم توبازی های جدید نمیتونه بطورکامل ازپس 4kبربیاد و دلیلشم اینه که پهنای باندش کمه
شمااینجارونگاه کن! [Only registered and activated users can see links. ]
خب دراینجا چی میبینیم؟
اینجامقایسه ای هستش بین کارتهای گرافیک از سایت معتبر tech power up
دراینجا ما داریم که گرافیک 980tiدر رزولوشن 900pحدودا15درصداز980سریعتره ولی در رزولوشن 4kاختلافشون 22میشه و این به دلیل پهنای باندبیشتر980tiهستش که 337گیگ برثانیه هستش
بطورکلی باافزایش رزولوشن نیازبیشتری به پهنای باندهستش ودلیل اینکه کارتهای amdدر رزولوشن های بالاتر بهترعمل میکنندهم همین هستش چونکه نسبت به رقیب سبزپهنای باندبیشتری دارند
البته بحث معماری ریزپردازنده هم هستش ولی اصلش همین پهنای بانده
درسته که معماری تفاوت داره ولی در کنسول سخت افزارها تقریبا واحد هستند یعنی برنامه نویسی برای سخت افزار ps4 و ایکس باکس وان تقریبا به یک شکل صورت میگیره در کنسول جدید هم خودتون که میدونید معماری پولاریس با نسل قبلش رویه کنسولها زمین تا اسمون متفاوته تازه چه معلوم amd به سرش نزنه یه موقع بیاد حافظه های HBM رو بزاره داخل کنسولها
در ضمن چیپ گرافیکی به کار رفته در کنسولها از سری HD7800 هست (فک کنم باشه7850 ) و باید هم تفاوت کنه ولی با اومدن پولاریس بر رویه کنسولها قضیه فرق میکنه
شما معماری دو سری از کارتهای سری 900 و سری 700 از یک شرکت هستند ولی سری 700 کجا و سری 900 کجا شما تقریبا در 99 درصد تستها میبینید کارت 980 با 4 گیگ بافر از کارت تایتان بلک با 6 گیگ بافر در 4K بالاتره حتی با اینکه پهنای باند تایتان بلک بالاتره باز هم حتی اگر با فرکانس هسته و مموری یکسان باشند ضمنا تمام اینها به پهنای باند بر نمیگرده معماری خود CU ها هم خیلی مهمه
دراینجا ما داریم که گرافیک 980tiدر رزولوشن 900pحدودا15درصداز980سریعتره ولی در رزولوشن 4kاختلافشون 22میشه و این به دلیل پهنای باندبیشتر980tiهستش که 337گیگ برثانیه هستش
گفتم در کنسول برنامه نویسی برای سخت افزار انجام میشه و واسطه هایی مثل DX بین اونها نقشش کمرنگه شما در کنسول PS4 بازیهایی که با رزولوشن 1080 و 60 فریم اجرا میشند رو نمیتونید با کارت 7850 در سری دسکتاپ با این رزولوشن و فریم 60 بگیرید در صورتی که از لحاظ پهنای باند تقریبا با هم یکی هستند این دوتا چیپ