قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 4 از 4 نخستنخست ... 234
نمایش نتایج: از 31 به 36 از 36
Like Tree31Likes

موضوع: هدیه کریسمس NVIDIA به دارندگان Fermi سری 400 و 500

  1. #1
    Game Assistant
    VFSDF آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    VahiD
    نوشته ها
    796
    تشکر شده 6,671 بار در 869 پست
    VFSDF آنلاین نیست.

    هدیه کریسمس NVIDIA به دارندگان Fermi سری 400 و 500



    هدیه کریسمس NVIDIA به دارندگان Fermi سری 400 و 500

    توهین AMD به دارندگان سری 5000 و 6000



    بعد از معرفی API جدید شرکت مایکروسافت موسم به DirectX 12 شرکت AMD صراحتا اعلام کرد معماری منسوخ شده و پیش پا افتاده دو سری 5000 و 6000 این شرکت از API LOW LEVEL جدید سطح پایین پشتیبانی نخواهند کرد.
    و بتازگی بطور کامل ساپورت و پشتیبانی این دو سری قدیمی از کارتهای گرافیکی خود را قطع کرده بطوری که صدای دارندگان این دو سری در امده و متاسفانه اعتراض ها نتیجه ایی نداشته.
    و مشکلات نرم افزاری همیشگی که گریبان گیر طرفدارن اندک AMD میباشد.

    شایان ذکر هست بزودی با انتشار بازیهای DX12 ساپورت دارندگان کارتهای سری 5000 و 6000 AMD قادر به اجرای بازیهای DX12 نخواهند بود و شوربختانه باید دوباره کارت گرافیک ارتقا بدن .

    اما

    در ان طرف میدان , شرکت معظم NVIDIA


    این شرکت روز گذشته با انتشار درایو جدید کارتهای گرافیکی خود نسخه 361.43 دوباره به همگان ثابت کرد در ساپورت نرم افزاری کارتهای گرافیکی حرف اول اخر میزند.

    اینک دقیقا زمانیست که خریداران OLD CLASS معماری محبوب و قدیمی NVIDIA فرمی هدیه کریسمس خود را دریافت کنن

    بله درست شنیدید تمامی دارندگان سری 400 و 500
    با این درایو بهWDDM2.0 و FACTOR LEVEL 11.3 در Windows 10 مجهز خواهند شد.
    و براحتی قادر خواهند بود حتی در اینده بازیهای DX12 ساپورت اجرا کنند

    برای بررسی این قابلیت ضمن بررسی درایو جدید NVIDIA میتوانید با وارد کردن عبارت dxdiag در RUN مشخصات جدید این درایو بینظیر بررسی کنید.


    تغییرات شکل گرفته بعد از نصب درایو جدید بروی سیستم من

    [Only registered and activated users can see links. ]


    اضافه شدن DX12 در نرم افزار معروف GPU_Z



    با تشکر از شرکت NVIDIA


    Motherboard : ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 Processor : Intel® Core™ i7 12700K
    Main Memory : G.SKILL TridentZ Gold Royal Series DDR4 32GB CL16 Graphics Card : NVIDIA GeForce GTX 1080 GALAX HOF 8GB GDDR5X
    Cooling : DEEPCOOL Castle 360 EX Power Supply : Corsair HX850i 80 Plus Platinum
    PC GAMER
    Always in Next Gen



  2. 16 کاربر بابت این ارسال مفید از VFSDF تشکر کرده اند:

    Dezi (27th December 2015),ErfanDL (22nd December 2015),EVGA-OC (28th December 2015),ΛŁłЯΞzΛ (1st January 2016),MASTER OC 7 (22nd December 2015),Olesius (23rd December 2015),Optimus Prime (25th December 2015),overclock990 (23rd December 2015),p.X (29th December 2015),P_A_Y_A_M (29th December 2015),Reza Y (24th December 2015),ROULY (26th February 2016),SASANOC (22nd December 2015),SYNCMASTER (23rd December 2015),Veyron (22nd December 2015),zeus (23rd December 2015)



  3. #31
    Active Member
    golabettruter آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    سن
    39
    نوشته ها
    348
    تشکر شده 1,245 بار در 299 پست
    golabettruter آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Veyron نمایش پست ها
    باو سواد خواندن انگلیسی به خدا یک YES یا NO نیست . چرا نمیتونید ترجمه کنید خبر میزارید اونم با اغماض

    تاخیر نه تعلیق : سواد خواندن ابتدایی انگلیسی : تعلیق یعنی معلق ماندن و بلاتکلیف بودن امری اما تاخیر یعنی دیرکرد در انجام کاری .

    بیانیه گذشته انویدیا :

    Fermi support was delayed till the end of the year in an official statement by Nvidia

    با بیانیه رسمی انویدیا پشتیبانی فرمی تا تا پایان سال میلادی تاخیر خورد .

    بیاینیه جدید :

    With the Game Ready driver, [Only registered and activated users can see links. ] and [Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ] offer complete support for DirectX 12. [Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ] will gain support for DirectX 12 titles later this year, around the arrival of the first wave of DirectX 12 content

    با درایور های GR ، جی پی یو های ماکسول و کپلر پشتیبانی کامل از dx12 را ارائه دادند . gpu های مبتنی بر Fermi پشتیبانی از عناوین dx12 را اواخر امسال ، حدود رسیدن موج اول مضامین dx12 را بدست می اورند .

    نکته جالبی که اشاره کرده اینه :
    To be fair to them however, DX12 content is still scarce – so it is entirely possible that they are waiting for some actual titles to land before rolling out support for Fermi GPUs

    برای اینکه انصاف رو داشته باشیم ، مضامین و عناوین DX12 هنوزبسیار کمیاب و نایاب هست ، بنابر این کاملا ممکن هست که اونها منتظر عرضه حداقل تعدادی عناوین حقیقی DX12 باشند تا قبل از اینکه بخواهند برای fERMI ها کاری رو انجام بدهند .

    این هم لیست کارت های فرمی و پشتیبانی dx12 از اونها





    باو چرا سواد ترجمه ندارید ترجمه می کنید : یا درست ترجمه کنید یا نکنید .

    این ماکارونی بعد از 6 سال هنوز هم بر سر زبان هاست و عامل عذاب و فشار بر روی عشاق است . محصولات آن دوره رقیب نه تنها توسط خود برند خود فروش فراموش شدن بلکه محصول 1.5 سال بعد از اون یعنی 6900 هم چندی پیش توسط برند خود فروش به فراموشی سپرده شد .




    نه تنها 6970 بلکه 6950 و 6870 و 6850 و 6990 پر استاتر . از نسل قبلترش هم hd5870 و 5970 سرشار از استاتر الان عصر خداحافظی با اونهاست و سالهاست خبری از اونها نیست .

    اما الان بعد از 6 سال از عرضه فرمی نه تنها فراموش نشدن بلکه در اخر سال میلادی و اول 2016 هنوز هم در تیتر خبر هاست .

    خوب معماری که به قول شما 6 سال پیش با گرماش همه مارو عذاب میده یعنی چی پشتیبانی dx 12 با تاخیر مواجه شده مگه میخواد تازه رونمایی بشه که نتونسته تستهای dx 12 رو پاس کنه
    حالا گیریم تاخیر یا تعلیق چه فرقی داره انودیا با این کارش چه چیزی رو میخواد بگه باز حتما گند کاری دیگه ای بالا اورده که نمیخواد کاربرانش رو سوپرایز کنه
    این اصلا معنی نداره یه بار بگی پشتیبانی میکنه باز یه بار بگی تاخیر خورده یه بار بگی معلقه یعنی چی مسخره کردی مارو گیر اوردی !!!!!!
    اگر پشتیبانی میکنه یعنی چی تاخیر خورده یه بار مثل ادم بگو یا پشتیبانی میکنه یا نمیکنه مسخره بازی از این بالا تر !!!!!
    شما که ترجمه بلدی چرا اون قسمتی که در باره نداشتن بخش async یا به قول شما پشتیبانی نکردن ماکارونی فرمی که از مهمترین بخشها برای dx12 هست رو نذاشید
    we also know thanks to white papers that Fermi barely qualifies for DX12 support. Infact, it does not fully support major features (if at all) – like Async Compute

    وقتی واژه تعلیق میاد یعنی معلق شده و معلوم نیست نامعلومه حالا به نظر شما فرقش با تعویق یا تاخیر چیه تاریخ که براش تعیین نشده

    مسخره بازیهای انودیا از زمان معماری فرمی تا الان :
    با وجود نداشتن بخش async comput در هیچ یک از معماریهای انودیا همچنان این شرکت کاربرانش رو وعده های سر خرمن میده که تمامی معماریها از نسل ماکارونی فرمی تا مکسول fully dx12.1 suport هستند ولی در عمل چیزه دیگه ایه
    الان هم که یک کند کاری دیگه میخواد بالا بیاره روش نمیشه علنی بیاد بگه یه بار میگه پشتیبانی میکنه یه بار میگه پشتیبانی نمیکنه

    اگر قرار باشه با درایور پشتیبانی از dx 12 صورت بگیره amd لعنت ا... علیه مجبور نمیشد بگه با سری 6000 و 5000 خداحافظی کنید
    دقیقا مثل زمان عرضه dx 11 اوایل معماری سری hd4000 تا dx 10.2 پشتیبانی کردند ولی به خاطر اینکه در dx 11 بخشهای سخت افزاری جدید تر نیاز بود معماری تغییر پیدا کرد
    زمانی dx 11 اومد لازمه اون داشتن tessellator engin بود یعنی بخشی که در جی پی یو بتواند موزاییک کاری در اجسام یا همون چند برابر کردن چند ضلعی ها رو انجام بده بخشی که سری 4000 و gt200 انودیا ازش محروم بودن

    این معماری کارت 5870 که دارای بخش tessllator برای موزاییک کاری یا تسلیشن هست



    اینم معماری RV770 کارت 4870 هست که فاقد این بخشه


    حالا برای بنده توضیح بده چطوری فقدان این بخش در بخش سخت افزاری قراره با درایور حل بشه

    اینم بلوک دیاگرام هسته GTX280






    وقتی هم معماری فرمی همین بخش async comput رو نداره هیچ معنی نداره بخواد با درایور همچین چیزی رو جایگزین کنه
    این چیزی بود که انودیا حتی در معماری مکسول با بازی ashes صداش در اومد و حتی درخواست حذف اونو در تست بازی داد

    به قول خودت سخت نیست یکم تحقیق کن بعد نظر بده
    ویرایش توسط golabettruter : 30th December 2015 در ساعت 06:18 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  4. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از golabettruter تشکر کرده اند:

    msover (31st December 2015),Reza Y (1st January 2016),SYNCMASTER (30th December 2015),TERRORIST (30th December 2015)



  5. #32
    Moderator
    TERRORIST آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    هر جایی که عملیات تروریستی باشه.
    نام واقعی
    Behzad
    نوشته ها
    2,023
    تشکر شده 14,918 بار در 2,102 پست
    TERRORIST آنلاین نیست.
    golabettruter@ ببین Fermi فقط فقط در حد API است هستش نه Hardware از DX12 پشتیبانی می کنه و هیچ مزیتی برای کاربرانش نداره ، پشتیبانی از DX12 فقط باید سخت افزاری توسط GPU صورت بگیره Fermi FL 11.1 پشتیبانی نمی کنه چطوری میخواد DX12 را با حداقل منابع اش را پشتیبانی کنه. مهمترین ضعف تو سری 9 همین ASC ها هستند Fermi هم پشتیبانی نمی کنه.در حد API بدبختی پشتیبانی می کند


    Motherboard : Asus X99-Deluxe-USB 3.1 Processor : Intel Core i7 6900K
    Main Memory : Gskill 4*8 Freq: 3200 MHZ 32 GB Graphics Card : Gigabyte GTX 1080 G1
    Cooling : Cooler Master MasterAir Maker 8 Power Supply : Cooler Master V-850 Full Modular



  6. 3 کاربر بابت این ارسال مفید از TERRORIST تشکر کرده اند:

    golabettruter (31st December 2015),Reza Y (1st January 2016),SYNCMASTER (30th December 2015)



  7. #33
    OCH Member
    Veyron آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    سن
    36
    نوشته ها
    391
    تشکر شده 2,004 بار در 379 پست
    Veyron آنلاین نیست.
    گلابتون جان رفتي با بهزاد فكراتونو رو هم ريختين بعد سر آخر به اين رسيدين :

    زمانی dx 11 اومد لازمه اون داشتن tessellator engin بود یعنی بخشی که در جی پی یو بتواند موزاییک کاری در اجسام یا همون چند برابر کردن چند ضلعی ها رو انجام بده بخشی که سری 4000 و gt200 انودیا ازش محروم بودن
    حالا برای بنده توضیح بده چطوری فقدان این بخش در بخش سخت افزاری قراره با درایور حل بشه
    بعد فكر نميكني تيكه تيكه و بخش به بخش Epic Fail بشی مثل اين جمله تاريخيت همراه با آقا بهزاد

    ‎نورپردازی vxgi ربطی به پردازنده گرافیکی ندارد یعنی پردازنده گرافیکی باعث ایجاد این نوع نورپردازی نداره
    آخه چرا توی مسائلی که سواد و بهره هو ش ی کافی برای تحلیل اون رو ندارید اظهار نظر میکنید . مجبورید ؟؟؟ :

    بگذريم بخش به بخش بريم سراغ فيل fail های شما دوست من -

    سوالاتتون :

    این معماری کارت 5870 که دارای بخش tessllator برای موزاییک کاری یا تسلیشن هست

    اینم معماری RV770 کارت 4870 هست که فاقد این بخشه
    ١) اولين Epic Fail : ناشی از فقدان بهره Intelligence

    تسليشن يا موزاييك كاري تكنيك ابداعي ATI فقيد در ابتداي عصر Unified shader بود. اولين تراشه اي هم كه از اين تكنيك ( tesselation) بهره برد Xenos در كنسول x360 بود و بعد از اون Ati سعي داشت وجود اين بخش رو جزو لاينفك D3D بكنه . ( که در عصر dx11 موفق شد )

    بعد از xenos در اولين تراشه unified معرفي شده توسط Ati/amd يعني HD2900xt هم شاهد به كار گيري تسليتور در بخش Fe و d3d graphic engine تراشه بوديم .

    دوست اپيك فيل عزيزم جناب گلابتون اگر در همون عكس دياگرام RV770 اي هم كه دادي سواد اندك خواندن دياگرام رو داشتي در كنار Setup Engine يك مستطيل زرد رنگ ميديدي كه نوشته programmable Tesselator و اين زمان HD2900xt هم بوده .

    بله دوست اپيك فيل عزيز Rv770 هم tesselator دارد . لاقل عكسي كه ميدي رو با دقت نگاه بكن اينجور اپيك Fail نشي .

    این بخش FE تراشه rv770 در عکس گلابتون که خودش داده و تسلیتور که دورش خط قرمز کشیده شده



    اینم یک تصویر واضح تر از بلوک دیاگرام rv770



    اینم بخش fe و تسلیتور :




    [Only registered and activated users can see links. ]

    اگر اندكي هم اطلاعات و سابقه ساخت تراشه هاي گرافيكي رو داشتيد چنين اپيك فيل عظيمي چون گذشته نمي افريديد - اخه تا كي من بايد با عاشقان فعال و اما بهره ه و ش ي كم كلنجار برم .

    اینارو ول کن چرا HD4870 . من برات Tesselator رو توی hd2900xt اولین تراشه unified برند amd/ati اون زمان میارم شکل زیر دیاگرام R600 مربوط HD2900XT هست :



    اینم توضیحات اولین تسلیتور در اون زمان :

    AMD has included a tessellator on their hardware, which is able to take input geometry and amplify it before passing it on to the vertex shader. This is something that Microsoft is planning on adding to future versions of DirectX as well, but in the meantime developers will need to take special steps to utilize the hardware.

    روال G engine در HD2900XT مربوط به سال 2006-2007 :

    [Only registered and activated users can see links. ]



    آخه گلابتون جان آزار داری نمیتونی چیزیو تحلیل کنی درموردش حرف میزنی بحث میکنی توی سایت ؟ خدا وکیلی اگر من چنین گافی داده بودم مثل اون گاف معروفت برای VXGI به خدا تا الان خود کشی کرده بودم . بسه دیگه ( قرص برنج هم برات جوابگو هست گلابتون جان )

    ٢) دومين Epic Fail : ناشی از ............

    وقتی هم معماری فرمی همین بخش async comput رو نداره هیچ معنی نداره بخواد با درایور همچین چیزی رو جایگزین کنه
    این چیزی بود که انودیا حتی در معماری مکسول با بازی ashes صداش در اومد و حتی درخواست حذف اونو در تست بازی داد
    کجا وچه کسی گفته که ASYNC COMPUTE از طریق درایور قابل برنامه ریزی نیست ؟ شما اپیک فیل های عشاق AMD که نمیدونید تسلیتور از زمان HD2900XT هم در کارت های AMD بوده ؟؟ ( شما بهره هوشی بالاهای رهروان AMD که حتی از معماری خودش هم خبر ندارید ؟؟؟ )

    DX12 تا الان بیش از 12 فیچر دارد و بسته به پشتیبانی آنها از خود d3d 12شروع بعد FEATURE LEVEL 12-0 و به FEATURE LEVEL 12-1 ختم می شود .

    ASYNC COMPUTE یکی از دقت کنید فقط یکی از ویژگی های DX12 هست که باعث می شود تسک های محاسباتی خارج از روال D3D Piline به شکل همزمان با تسک های های گرافیکی اجرا شود . اتفاقا این فیچر از طریق درایور قابل برنامه ریزی هست و به خاطر سیستم آدرس دهی پردازنده مانند انویدیا ( ****** addressing ) با سرعت بسیار بالایی هم قابل انجام است. ( طوری که در اخرین ورژن درایور انویدیا سرعت محاسبه آن در بازی AMD بیس AOTS روی انویدیا سریعتر هم اجرا شده بود (منبع تک ریپورت ))

    از این 12 فیچر اتفاقا 3 فیچر بسیار مهم دیگر هست که حتی AMD آنها را نمی شناسد و اصلا آنهارا ساپورت نمی کند وحتما نیازمند بخش سخت افزاری هستند و از طریق درایور غیر قابل برنامه ریزی هستند : ( البته نداشتن آنها به منزله عدم ساپورت DX12 نیست بلکه سطح ساپورت DX12 کمتر میشود برای حتی fury سطح ساپورت dx12-0 هست )

    1 : Conservative Rasterization

    2: Volume-Tiled Resources

    3: Rasterizer Ordered Views

    با داشتن low ovrhead و شرط more control شما D3D 12 API SUPPRT هستید .

    با داشتن bindless و type UAV Acces و tiled resource شما dx12 سطح فیچر 0 هستید . DX12 Feature Level 12-0

    علاوه بر موارد بالا باداشتن conservation raster و raster ordered view از نظر مایکروسافت شما d3d سطح dx12 feature level 12-1 هستید . (فقط انویدیا و iGPU های اینتل )

    در اوایل عرضه DX12 چارت اشتباه زیر ارائه شد :



    که بعدا اصلاح شد :

    [Only registered and activated users can see links. ]

    بل این بیانیه رسمی از طرف TECHPOWER UP :

    AMD's Graphics CoreNext (GCN) architecture does not support Direct3D feature-level 12_1 (DirectX 12.1), according to a ComputerBase.de report. The architecture only supports Direct3D up to feature-level 12_0. Feature-level 12_1 adds three features over 12_0, namely Volume-Tiled Resources, Conservative Rasterization and Rasterizer Ordered Views.

    Given that GCN doesn't feature bare-metal support for D3D feature-level 12_1, its implementation will be as limited as feature-level 11_1 was, when NVIDIA's Kepler didn't support it. This is compounded by the fact that GCN is a more popular GPU architecture than Maxwell (which supports 12_1), thanks to new-generation game consoles. It could explain why NVIDIA dedicated three-fourths of its GeForce GTX 980 Ti press-deck to talking about the features of D3D 12_1 at length

    آخرین وضعیت ساپورت dx12 و 2 فیچری که هیچ کدوم از معماری های فعلی ساپورت نمیکنند و احتمالا در polaris و pascal داریم :



    جان هرکی دوست دارید نمیتونید در این موارد تحقیق کنید و اطلاعات جمع کنید این سوتی ها و گاف هاي عظیم رو ندید . بابا به خدا هرکی دیگه بود خود کشی میکرد. لاقل برید جام سیانور بزنید بالا . اینقدر سوتی ندید عشاق .
    ویرایش توسط Veyron : 31st December 2015 در ساعت 01:01 AM
    VFSDF, ROULY and Optimus Prime like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  8. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Veyron تشکر کرده اند:

    Optimus Prime (1st January 2016),P_A_Y_A_M (31st December 2015),Reza Y (1st January 2016),ROULY (27th February 2016),SYNCMASTER (31st December 2015),VFSDF (31st December 2015)



  9. #34
    Active Member
    golabettruter آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    سن
    39
    نوشته ها
    348
    تشکر شده 1,245 بار در 299 پست
    golabettruter آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Veyron نمایش پست ها
    گلابتون جان رفتي با بهزاد فكراتونو رو هم ريختين بعد سر آخر به اين رسيدين :



    بعد فكر نميكني تيكه تيكه و بخش به بخش Epic Fail بشی مثل اين جمله تاريخيت همراه با آقا بهزاد



    آخه چرا توی مسائلی که سواد و بهره هو ش ی کافی برای تحلیل اون رو ندارید اظهار نظر میکنید . مجبورید ؟؟؟ :

    بگذريم بخش به بخش بريم سراغ فيل fail های شما دوست من -

    سوالاتتون :



    ١) اولين Epic Fail : ناشی از فقدان بهره Intelligence

    تسليشن يا موزاييك كاري تكنيك ابداعي ATI فقيد در ابتداي عصر Unified shader بود. اولين تراشه اي هم كه از اين تكنيك ( tesselation) بهره برد Xenos در كنسول x360 بود و بعد از اون Ati سعي داشت وجود اين بخش رو جزو لاينفك D3D بكنه . ( که در عصر dx11 موفق شد )

    بعد از xenos در اولين تراشه unified معرفي شده توسط Ati/amd يعني HD2900xt هم شاهد به كار گيري تسليتور در بخش Fe و d3d graphic engine تراشه بوديم .

    دوست اپيك فيل عزيزم جناب گلابتون اگر در همون عكس دياگرام RV770 اي هم كه دادي سواد اندك خواندن دياگرام رو داشتي در كنار Setup Engine يك مستطيل زرد رنگ ميديدي كه نوشته programmable Tesselator و اين زمان HD2900xt هم بوده .

    بله دوست اپيك فيل عزيز Rv770 هم tesselator دارد . لاقل عكسي كه ميدي رو با دقت نگاه بكن اينجور اپيك Fail نشي .

    این بخش FE تراشه rv770 در عکس گلابتون که خودش داده و تسلیتور که دورش خط قرمز کشیده شده



    اینم یک تصویر واضح تر از بلوک دیاگرام rv770



    اینم بخش fe و تسلیتور :




    [Only registered and activated users can see links. ]

    اگر اندكي هم اطلاعات و سابقه ساخت تراشه هاي گرافيكي رو داشتيد چنين اپيك فيل عظيمي چون گذشته نمي افريديد - اخه تا كي من بايد با عاشقان فعال و اما بهره ه و ش ي كم كلنجار برم .

    اینارو ول کن چرا HD4870 . من برات Tesselator رو توی hd2900xt اولین تراشه unified برند amd/ati اون زمان میارم شکل زیر دیاگرام R600 مربوط HD2900XT هست :



    اینم توضیحات اولین تسلیتور در اون زمان :

    AMD has included a tessellator on their hardware, which is able to take input geometry and amplify it before passing it on to the vertex shader. This is something that Microsoft is planning on adding to future versions of DirectX as well, but in the meantime developers will need to take special steps to utilize the hardware.

    روال G engine در HD2900XT مربوط به سال 2006-2007 :

    [Only registered and activated users can see links. ]



    آخه گلابتون جان آزار داری نمیتونی چیزیو تحلیل کنی درموردش حرف میزنی بحث میکنی توی سایت ؟ خدا وکیلی اگر من چنین گافی داده بودم مثل اون گاف معروفت برای VXGI به خدا تا الان خود کشی کرده بودم . بسه دیگه ( قرص برنج هم برات جوابگو هست گلابتون جان )

    ٢) دومين Epic Fail : ناشی از ............



    کجا وچه کسی گفته که ASYNC COMPUTE از طریق درایور قابل برنامه ریزی نیست ؟ شما اپیک فیل های عشاق AMD که نمیدونید تسلیتور از زمان HD2900XT هم در کارت های AMD بوده ؟؟ ( شما بهره هوشی بالاهای رهروان AMD که حتی از معماری خودش هم خبر ندارید ؟؟؟ )

    DX12 تا الان بیش از 12 فیچر دارد و بسته به پشتیبانی آنها از خود d3d 12شروع بعد FEATURE LEVEL 12-0 و به FEATURE LEVEL 12-1 ختم می شود .

    ASYNC COMPUTE یکی از دقت کنید فقط یکی از ویژگی های DX12 هست که باعث می شود تسک های محاسباتی خارج از روال D3D Piline به شکل همزمان با تسک های های گرافیکی اجرا شود . اتفاقا این فیچر از طریق درایور قابل برنامه ریزی هست و به خاطر سیستم آدرس دهی پردازنده مانند انویدیا ( ****** addressing ) با سرعت بسیار بالایی هم قابل انجام است. ( طوری که در اخرین ورژن درایور انویدیا سرعت محاسبه آن در بازی AMD بیس AOTS روی انویدیا سریعتر هم اجرا شده بود (منبع تک ریپورت ))

    از این 12 فیچر اتفاقا 3 فیچر بسیار مهم دیگر هست که حتی AMD آنها را نمی شناسد و اصلا آنهارا ساپورت نمی کند وحتما نیازمند بخش سخت افزاری هستند و از طریق درایور غیر قابل برنامه ریزی هستند : ( البته نداشتن آنها به منزله عدم ساپورت DX12 نیست بلکه سطح ساپورت DX12 کمتر میشود برای حتی fury سطح ساپورت dx12-0 هست )

    1 : Conservative Rasterization

    2: Volume-Tiled Resources

    3: Rasterizer Ordered Views

    با داشتن low ovrhead و شرط more control شما D3D 12 API SUPPRT هستید .

    با داشتن bindless و type UAV Acces و tiled resource شما dx12 سطح فیچر 0 هستید . DX12 Feature Level 12-0

    علاوه بر موارد بالا باداشتن conservation raster و raster ordered view از نظر مایکروسافت شما d3d سطح dx12 feature level 12-1 هستید . (فقط انویدیا و iGPU های اینتل )

    در اوایل عرضه DX12 چارت اشتباه زیر ارائه شد :



    که بعدا اصلاح شد :

    [Only registered and activated users can see links. ]

    بل این بیانیه رسمی از طرف TECHPOWER UP :

    AMD's Graphics CoreNext (GCN) architecture does not support Direct3D feature-level 12_1 (DirectX 12.1), according to a ComputerBase.de report. The architecture only supports Direct3D up to feature-level 12_0. Feature-level 12_1 adds three features over 12_0, namely Volume-Tiled Resources, Conservative Rasterization and Rasterizer Ordered Views.

    Given that GCN doesn't feature bare-metal support for D3D feature-level 12_1, its implementation will be as limited as feature-level 11_1 was, when NVIDIA's Kepler didn't support it. This is compounded by the fact that GCN is a more popular GPU architecture than Maxwell (which supports 12_1), thanks to new-generation game consoles. It could explain why NVIDIA dedicated three-fourths of its GeForce GTX 980 Ti press-deck to talking about the features of D3D 12_1 at length

    آخرین وضعیت ساپورت dx12 و 2 فیچری که هیچ کدوم از معماری های فعلی ساپورت نمیکنند و احتمالا در polaris و pascal داریم :



    جان هرکی دوست دارید نمیتونید در این موارد تحقیق کنید و اطلاعات جمع کنید این سوتی ها و گاف هاي عظیم رو ندید . بابا به خدا هرکی دیگه بود خود کشی میکرد. لاقل برید جام سیانور بزنید بالا . اینقدر سوتی ندید عشاق .
    جناب شاندلیزه عزیز
    شما جواب سوال بنده رو ندادید چطور میشه اوایل معرفی dx 12 انودیا بیاد بگه فرمی از dx 12 پشتیبانی میکنه باز الان بیاد بگه تاخیر خورده یا تعویق افتاده
    سوال بعدی شما عکس بلوک دیاگرام 2900xt یا 4870 رو گذاشتید و بخش تسلیتور اون رو مشخص کردی حالا میشه توضیح بدی چرا پس با اینکه سری 4000 یا همون 2900xt با اینکه این بخش رو داشتند از dx11 پشتیبانی نمی کردند اگر با درایور نویسی قابل برنامه نویسیه چرا نشد مثلا همون سری کارتها حتی به صورت api هم که شده پشتیبانی کنند؟؟؟؟

    epic fail !!!!
    حداقل اینه amd به کاربراش دروغ نگفته یا بخواد چیزی رو از دست بده اونوقت ما شدیم epic fail !!!عجب
    از سال 2012 amd با اولین نسل GCN تا الان با بهبود یافته اون داره با دونسل معماری کاملا جدید کپلر و مکسول مبارزه میکنه و تا الان هم عقب نیفتاده اون وقت amd با طرفداراش شدن epic fail !!!
    کارت 3.5 گیگی به جای 4 گیگی
    دروغ گفتن در مورد پشتیبانی کامل از dx12 با تمامی فیچرلولهاش از نسل فرمی تا مکسول بعد معلوم بشه هیچ کدوم از نسلها پشتیبانی کامل ندارن !!! epic fail ازین بالاتر
    ویرایش توسط golabettruter : 31st December 2015 در ساعت 09:35 AM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  10. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از golabettruter تشکر کرده است:

    Reza Y (1st January 2016)



  11. #35
    Network Administrator
    ErfanDL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    MikroTik RouterOS
    نام واقعی
    عرفان
    نوشته ها
    3,034
    تشکر شده 17,392 بار در 2,993 پست
    ErfanDL آنلاین نیست.
    دوستان لطفا بحث رو تموم کنید! به خاطر دوتا شرکت خوبیت نداره باهم دیگه اینطوری رفتار کنید

    Sent from my C6833 using Tapatalk
    VFSDF and Optimus Prime like this.


    Motherboard : ASUS P8P67 WS Revolution - DUAL BIOS MOD Processor : Core i5 3570 @ 4.0 GHz - 1.1 V - 45° C
    Main Memory : G.Skill TridentX 8GB (2x4GB) @ 2400 MHz Graphics Card : ASUS ROG STRIX 1080Ti 11G Gaming
    Cooling : Tuniq Tower 120 Extreme V2 Power Supply : GREEN GP885-B


  12. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از ErfanDL تشکر کرده اند:

    golabettruter (31st December 2015),msover (31st December 2015),Optimus Prime (1st January 2016),Reza Y (1st January 2016),VFSDF (31st December 2015)



  13. #36
    OCH Member
    Veyron آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    سن
    36
    نوشته ها
    391
    تشکر شده 2,004 بار در 379 پست
    Veyron آنلاین نیست.
    اها حالا شد . جواب سولاتت رو بالا دادم اما دقت نکردی مثل همیشه از کنار اینها با اینکه لقمه جویده شده است میگزرید . زحمات ما به باد میره .

    بگذریم :

    سوال 1 :

    شما جواب سوال بنده رو ندادید چطور میشه اوایل معرفی dx 12 انودیا بیاد بگه فرمی از dx 12 پشتیبانی میکنه باز الان بیاد بگه تاخیر خورده یا تعویق افتاده
    انویدیا فرمی توانایی ساپورت DX12 رو دارد چون 3 شرط لازم و کافی که بالا مطرح کردم رو داره :



    برای داشتن D3D12 API :

    1-شرط لازم توانایی پشتیبانی از low ovrhead : این شرط از طریق driver با داشتن Front end سخت افزاری پیشرفته و اسکالری نه vliw (به علت سر بار زیاد چک ILP ) در فرمی قابل پیاده سازی است . ( اما در سری 5000 و 4000 به علت vliw تقریبا غیر قابل پیاده سازی )

    2- شرط لازم more control :
    این شرط نرم افزاری از سمت شرکت سخت افزاری و با دادن کد های منبع و دسترسی زیاد به سطح منابع GPU به دولوپر ها و توسعه دهنده ها محقق میشه که در فرمی و حتی کارت های دیگر یعنی قدیمی تر نیز ممکن است . ( این شرط لازم هست اما کافی نیست)

    3: شرط A SYNC COMPUTE : این شرط برای انویدیا از طریق بخش آدرس دهی و دستور دهی پیشرفته اسکالری انویدیا یعنی GTE به اختصار Giga thread engine از گذشته ها ممکن بوده و این بخش همانند معماری پردازنده های فعلی در فرمی و کپلر به صورت سر.یال عمل میکند اما با سرعت زمانبندی و آدرس دهی بسیار زیاد . این مورد در Maxwell V2 و GCN به ترتیب با 32 و 64 لاین آدرس دهی اعمال میشود . مکانیزم آنها متفاوت است اما در همه معماری های Fermi-kepler-maxwell-GCN قابل پیاده سازی و یا Emulate هست .

    فرمی هر 3 شرط بالا رو داره . علت تاخیر هم به گفته انویدیا سعی در بهسازی و توانایی اجرای اون بر روی این معماری قدیمی هست که با رسیدن موج اول بازی های dx12 این امکان برای کاربران دارنده معماری فرمی نیز مثل کپلر و ماکسول محقق میود .

    این هم علت اینکه چرا انویدیا dx12-1 هست اما amd فقط DX12-0 .

    شروط لازم و کافی برای DX12-0 و DX12-1



    GCN فعلی 2 شرط CR و ROV برای 12-1 را ندارد .

    سوال 2 :

    سوال بعدی شما عکس بلوک دیاگرام 2900xt یا 4870 رو گذاشتید و بخش تسلیتور اون رو مشخص کردی حالا میشه توضیح بدی چرا پس با اینکه سری 4000 یا همون 2900xt با اینکه این بخش رو داشتند از dx11 پشتیبانی نمی کردند اگر با درایور نویسی قابل برنامه نویسیه چرا نشد مثلا همون سری کارتها حتی به صورت api هم که شده پشتیبانی کنند؟؟؟؟
    کارت های AMD شرط لازم داشتن TESSELATION رو از همان زمان HD2900XT برای پشتیبانی DX11 داشتن اما شرط shader mdoel v.5 رو نداشتن حتی hd4800 series . یعنی hd4870 از shader model v4.1 پشتیبانی میکرد گلابتون عزیز .

    برای داشتن پشتیبانی dx11 دو شرط لازم و کافی نیاز هست در بخش سخت افزاری .یعنی hardware تراشه و بخش FE و D3D Pipline باید این 2 شرط رو داشته باشه:

    1- Shader Model 5 : این شرط لازم هست و فقط سری 5000 به بعد amd و سری 400 به بعد انیویدیا این شرط رو داشتن .

    2- Tesselation : این شرط از زمان hd2900 برای amd محیا بوده اما برای انویدیا از سری 400 به بعد محیا شد . در سری 400 انویدیا کارایی و توانایی تسلیشن به حدی زیاد بود که چندین برابر سری 5000 و 6000 توانایی geometry throughput ایجاد می کرد و حتی با کارت های 2015 amd هم قابل قیاس هست .

    همونطور که دیدی برای HD4870 شرط سخت افزاری Shader model 5 وجود نداره و تراشه از shader model 4.1 پشتیبانی می کند .پس به شکل نرم ازفرای هم ممکن نیست .


    -------

    قبلا همه اینها گفته شده یاد آوری مجدد بود . قبل از اینکه سوالی بکنی و یا چیزیو مطرح کنی حداقل درموردش مطمئن شو . اگر مطمئن نیستی با این قاطعیت و لحن صحبت نکن که اینجوری بشه . از HBAO گرفته تا VXGI و Teselation و DX12 و .... .

    سوال عیب نداره اما بچه بازی متنفرم .

    یکم حرفه مثل ASDAF عزیز از کاربرای حرفه ای AMD بحث بشه من مجبور نیستم اینجوری جبهه شدید بگیرم .
    ویرایش توسط Veyron : 31st December 2015 در ساعت 11:56 AM
    Optimus Prime likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  14. 9 کاربر بابت این ارسال مفید از Veyron تشکر کرده اند:

    golabettruter (31st December 2015),moc (1st January 2016),msover (1st January 2016),Optimus Prime (1st January 2016),P_A_Y_A_M (31st December 2015),Reza Y (1st January 2016),ROULY (27th February 2016),SYNCMASTER (31st December 2015),VFSDF (1st January 2016)



صفحه 4 از 4 نخستنخست ... 234

موضوعات مشابه

  1. آموزش مود کردن بایوس کارت گرافیک های Nvidia و فلش آن
    توسط morteza.p در انجمن بایوس و فیرمور (BIOS & Firmware)
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: 21st June 2016, 08:06 PM
  2. سوالات و مشکلات در مورد نصب و استفاده از درایور های Nvidia
    توسط Agent 47 در انجمن راه انداز ها (Drivers)
    پاسخ: 88
    آخرين نوشته: 18th July 2015, 03:19 AM
  3. تست و مقایسه درایور های Nvidia
    توسط Agent 47 در انجمن راه انداز ها (Drivers)
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: 7th April 2014, 10:14 PM
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 9th November 2012, 05:28 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •