قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 15
Like Tree75Likes

موضوع: بررسی مادربورد MSI Big Bang Z77 Mpower

  1. #1
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.

    بررسی مادربورد MSI Big Bang Z77 Mpower

    با سلام خدمت دوستان عزیز

    همان گونه که در جریان هستید، مدتی هست با کمک دوستان روالی را در مجموعه اورکلاکینگ هیروز در پیش گرفته ایم و سعی بر این است حتی الامکان تمامی قطعات High End موجود در بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم تا در حد وسع و توانمان جوابگوی نیازهای کاربران خوب ایرانی باشیم...
    با راه اندازی صفحه اصلی سایت و اتمام طراحی آن، برنامه های ویژه ای داریم که به مرور اطلاع رسانی خواهند شد!


    بررسی مادربورد MSI Big Bang Z77 Mpower

    اگر از علاقه مندان سرسخت بازی های رایانه هستید یا به اورکلاک حرفه ای می پردازید، حتما با سری "Big Bang" کمپانی MSI آشنایی دارید، این "سری خاص" امکانات و ویژگی های متعددی برای گیمرها و اورکلاکرهای حرفه ای دارا می باشد و محصولات عرضه شده بر مبنای این سری تابحال موفق به دریافت جوایز و Award های متعددی گردیده اند. شاید بتوان اینگونه نیز بیان کرد که گل سرسبد محصولات کمپانی MSI در این سری خلاصه می شوند و از این حیث کامل ترین می باشند. MSI Big Bang X79 Xpower II را فراموش که نکرده اید؟ در حال حاضر یکی از حرفه ای ترین مادربوردهای سری X79 بشمار می آید که بدلیل طراحی منحصربفرد و نوآوری های خاص کمپانی MSI می توان به عنوان برترین مادربورد X79 در جهان نیز نام برد! حال برادر کوچکتر آن مبتنی بر چیپست Z77 اینتل معرفی و عرضه شده است، البته با یک تفاوت کوچک/جزئی که در ادامه مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت. سری Big Bang به دلیل امکانات و ویژگی متعدد از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار می باشد، همین موضوع باعث/سبب شده است که کمپانی MSI به عرضه تنها یک محصول از سری Big Bang در هر رده (عموما High End) بسنده نکند و طبقه بندی جدیدی از این سری را با عنوان Mpower معرفی و عرضه کند! لذا از این پس شاهد دو زیر شاخه تحت عنوان Xpower به عنوان پرچم دار این سری برای شکستن رکوردهای جهانی اورکلاکینگ و Mpower برای گیمرها و اورکلاکرهای حرفه ای با "قیمت" تمام شده مناسب تر! خواهیم بود. شایان ذکر است مادربورد Z77 Mpower با شعار "Change the game of overclocking" عرضه می گردد!

    [Only registered and activated users can see links. ]
    برای رویت عکس در سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

    در مورد چیپست Z77 و پردازنده های Ivy Bridge تابحال مطالب متعددی در مقالات و بررسی های مختلف ذکر گردیده است لذا از دوباره گویی پرهیز کرده و با بیان برخی ویژگی های مهم به بررسی مادربورد MSI Big Bang Z77 Mpower می پردازیم. نسل سوم پردازنده های سری Core کمپانی اینتل (3rd Generation Intel® CoreTM) با عنوان Ivy Bridge برای اولین بار از تکنولوژی ساخت 22 نانومتری بهره می برند و به دلیل نوع خاص ترانزیستور های بکار رفته توان مصرفی پردازنده های این نسل نسبت به نسل پیشین، کاهشی حدودا 20 درصدی داشته است. این در حالی است که قابلیت پشتیبانی پیش فرض از PCI-E Gen 3.0 و فرکانس حافظه بالاتر نیز در این نسل لحاظ گردیده است. همچنین علاوه بر افزایش کارایی و توان محاسباتی پردازنده مرکزی، شاهد بهبود کارایی تراشه گرافیکی مجتمع داخلی (IGPU) با قابليت پشتيباني از DirectX 11 ،OpenGL 3.1 و OpenCL 1.1 نیز می باشیم. درباره چیپست Z77 کمپانی اینتل شاید تنها اشاره به این نکته کافی باشد که طبق عادت دیرینه، کمپانی معظم اینتل همواره با معرفی نسل جدید پردازنده های خود، سوکت و چیپست جدیدی را نیز برای عرضه آماده می کند. این بار نیز چیپست تکامل یافته Z77 در ادامه روند موفقیت های چیپست های سری 6 و البته با امکانات و قابلیت های بیشتر پای به عرصه رقابت گذاشته است. از امکانات مفید این چیپست می توان به پشتیبانی از Intel® Smart Response Technology، Intel® Rapid Storage Technology، Intel® Rapid Start Technology، Intel® Smart Connect Technology همراه با SATA III و USB 3.0 اشاره کرد.



    OverView:

    آنچه که در نگاه اول توجه شما را به سوی خود جلب خواهد کرد، شکل ظاهری و رنگ بندی مادربورد MSI Big Bang Z77 Mpower می باشد که همسو و هماهنگ با خنک کننده انحصاری کمپانی MSI برای کارت های گرافیکی، تحت عنوان "Twin Frozr IV" طراحی شده است که زیبایی خاصی به مادربورد بخشیده است و این زیبایی با نصب کارت گرافیکی MSI (سری لایتنینگ) بروی سیستم دو چندان نیز می شود! رنگ مشکی مات PCB یا بورد این محصول نیز بهمراه قطعات، اسلات های رم و کارت گرافیکی به رنگ مشکی بیش از پیش به زیبایی آن افزوده است. شاید این سوال در ذهن شما نقش ببندد که این مادربورد از لحاظ ظاهری (Layout) شباهت نزدیکی به مادربورد MSI Z77A-GD65 دارد، ولی با این وجود تحت نام Mpower عرضه شده است؟! درواقع می توان این گونه به این موضوع پاسخ داد که Mpower نسخه بهبود یافته/ارتقا یافته Z77A-GD65 در کالبدی جدید می باشد. با بررسی ویژگی های این مادربورد، درخواهید یافت روحی (جانی!) تازه در مادربورد Mpower دمیده شده است!

    [Only registered and activated users can see links. ]
    برای رویت عکس در سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

    سیستم مدیریت توان مادربورد که وظیفه حیاتی تغذیه و تامین ولتاژ مورد نیاز پردازنده را بر عهده دارد، به 16 فاز DrMOS II از نوع Hybrid Digital Power ارتقاء یافته و قابلیت اورکلاک مادربورد نیز همراه با کارایی (Performance) آن به طور چشم گیری بهبود یافته است. قابل ذکر است از مجموع 16 فاز دیجیتال، 12 فاز به تغذیه پردازنده مرکزی و 4 فاز نیز به تغذیه سایر بخش ها از جمله IGPU، IMC، ... اختصاص دارد. این در حالی است که 2 فاز DrMOS II نیز به صورت جداگانه برای حافظه های DDR3 در نظر گرفته شده است. از مزیت های سیگنال دیجیتال می توان به ارائه ولتاژی با ثبات، پایداری و دقت به مراتب بیشتر در کنار زمان پاسخ دهی (Response) سریع تر اشاره کرد. همچنین به سبب بهره گیری از تکنولوژی APS یا Active Phase Switching در اوقات بیکاری (Idle) با خاموش کردن فازهای اضافی، به طور محسوسی باعث کاهش مصرف انرژی سیستم می گردد. از این رو مادربوردهای MSI در زمینه Power Saving همواره عملکرد بسیار خوبی داشته و رقیب سرسختی برای دیگر کمپانی های سازنده مادربورد تلقی می گردند. تامین جریان مورد نیاز پردازنده را نیز یک کانکتور 8 پین 12v از نوع E-ATX بر عهده دارد.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    برای رویت عکس در سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

    در کنار این موارد می توان به گواهی نامه جدید کمپانی MSI با عنوان "OC Certified" و شرایط گارانتی بهتر این محصول در حین/صورت اورکلاکینگ اشاره کرد که در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت. نباید فراموش کرد PCB یا بورد این محصول نیز برای پایداری بیشتر هنگام اورکلاکینگ و شرایط سخت محیطی چون دماهای زیر صفر درجه! (اورکلاک با استفاده از نیتروژن مایع) بهینه سازی شده و سعی گردیده اطراف سوکت پردازنده و اسلات های PCI-E از لحاظ عایق بندی برای اکستریم اورکلاکینگ بدور از هرگونه مشکلی (ازدحام قطعات الکترونیکی) باشند. سیستم کولینگ (Thermal Design) مادربورد Z77 Mpower از خنک کننده Twin Frozr IV کارت های گرافیکی کمپانی MSI الهام گرفته شده و از نوع Passive می باشد. این مجموعه با استفاده از یک SuperPipe و هیت سینک های متخلخل برای دفع هرچه بهتر حرارت سیستم توان مادربورد حتی در شرایط سخت و عدم وجود جریان هوا به بهترین نحو ممکن بهینه سازی شده است تا جوابگوی لودهای طولانی مدت و سنگین باشد. استفاده از پیچ و مهره فلزی نیز یکی از نکات مثبت این مادربورد برای حصول اطمینان از تماس مناسب سیستم کولینگ و چیپ های DrMOS II می باشد.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    برای رویت عکس در سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

    Intel® Z77 Chipset Based

    OC Certified: Military Class Burn-in Test Passed •
    Military Class III components: Top quality & stability •
    OC Genie II: Auto OC to boost performance in 1 sec •
    Click BIOS II: Easy-to-use UEFI BIOS interface •
    THX TruStudio PRO: deliver the fullest audio experience •
    Support Bluetooth & Wi-Fi •


    Military Class III:
    مادربوردهای کمپانی MSI بدلیل بهره مندی از جدیدترین قطعات الکترونیکی تحت استاندارد Military Class III (نسل سوم کلاس نظامی) ضمن داشتن عمر مفید بالا، از کیفیت ساخت و کارایی فوق العاده بالایی نیز برخوردار می باشند. قطعات الکترونیکی تحت استاندارد Military Class III بدلیل گذراندن 7 تست دشوار و سخت مربوط به گواهی MIL-STD-810G (استاندارد نظامی کشور ایالات متحده آمریکا) در آزمایشگاه های معتبر و شرایط شبیه سازی شده، گواهینامه مربوط به کیفیت و پایداری (Quality & Stability) را با موفقیت دریافت کرده اند. علاوه بر خازن های تخت Hi-C با هسته تانتالیوم و هشت برابر طول عمر بیشتر، چوک های SFC با 30% ظرفیت جریان بیشتر بهمراه 10% بازدهی بهتر، خازن های جامد (Solid Cap) با هسته آلومینیومی و عمر مفیدی بالغ بر 10 سال، در نسل سوم کلاس نظامی (Military Class III) شاهد معرفی نسخه جدیدی از فازهای DrMOS با عنوان DrMOS II می باشیم. از ویژگی های بارز DrMOS II می توان به افزایش 30% بازدهی انرژی، کاهش 16 درجه ای دمای کاری، دو برابر سرعت پاسخ دهی (Response) بیشتر و Double Thermal Protection (محافظ حرارتی) اشاره کرد.
    DTP یا محافظ حرارتی دوگانه، با همراهی سنسور دمایی که بروی چیپ های DrMOS II نصب شده است وضعیت و دمای سیستم توان مادربورد را زیر نظر دارد و چنانچه دمای فازهای DrMOS II در صورت بروز مشکلی به 115 درجه سانتیگراد برسد، LED قرمز رنگی بروی مادربورد شروع به چشمک زدن کرده و پنجره اخطاری نیز به صورت Pop Up بروی دسکتاپ ظاهر می گردد (مستلزم نصب نرم افزار Control Center می باشد) تا کاربر از مشکل بوجود آمده در سیستم اطلاع حاصل کند. اما در صورتی که دمای فازهای مذکور به 130 درجه سانتیگراد برسد، این پروتکشن به صورت خودکار نسبت به خاموش کردن سیستم اقدام می کند! قابل ذکر است این تدابیر برای امنیت بیشتر سیستم توان مادربوردهای MSI لحاظ گردیده است، چرا که دمای کاری فازهای DrMOS II حتی تحت لود و فشار 100% نیز بسیار پایین بوده و بدلیل بازدهی انرژی بالا اتلاف انرژی بسیار پایینی دارا می باشند.



    OC Certified:
    همراه با مادربورد Z77 Mpower شاهد معرفی استاندارد جدیدی تحت عنوان OC Certified می باشیم که پایداری سیستم در هنگام اورکلاکینگ را تضمین کرده و به نوعی توسعه یافته استاندارد Military Class III تلقی می گردد. در واقع این استاندارد به پروسه تست اورکلاکینگ بروی محصولات MSI اطلاق می شود، بدین صورت که محصول مورد نظر باید تست استرس Prime95 را به مدت 24 ساعت (بی وقفه!) با استفاده از خنک کننده آبی (Water Cooling) و درحالتی که پردازنده اورکلاک شده است با موفقیت به پایان برساند! دلیل انتخاب خنک کننده آبی در این تست و پروسه عدم ایجاد جریان هوا پیرامون سیستم توان مادربورد (PWM) می باشد تا تست مذکور در سخت ترین شرایط ممکن و بدون هیچ گونه جریان هوایی که باعث خنک شدن سیستم توان مادربورد شود، اجرا گردد!! قابل ذکر است در حالت لود 100% (با استفاده از تست Prime95) فشار مضاعفی به پردازنده و مادربورد وارد می گردد، لذا در صورتی که مادربورد مورد نظر از سیستم توان قدرتمند و کیفیت ساخت بالایی برخوردار نباشد، قادر نخواهد بود تست 24 ساعته را (بدون هیچ جریان هوایی!) با موفقیت پشت سر بگذارد! این میزان برای مادربوردهای دیگر با طراحی رفرنس یا پیش فرض طبق ادعای کمپانی MSI حدود 3 ساعت می باشد. علاوه بر این موضوع، کمپانی MSI شرایط گارانتی بهتری برای کابران و اورکلاکرهای حرفه ای که از Z77 Mpower استفاده می کنند در نظر گرفته است، از این رو با خیالی راحت و آسوده می توانید به اورکلاک سیستم خود بپردازید و نگران صدمه دیدن و فاقد گارانتی شدن مادربورد خود طی فرآیند اورکلاکینگ نباشید.




    LGA1155 Socket & Memory Support:
    MSI Big Bang Z77 Mpower با تمامی پردازنده های نسل دوم (Sandy Bridge) و سوم (Ivy Bridge) سری Core اینتل (برای سوکت LGA1155) سازگار بوده و قابلیت پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس کاری بیش از 3000 مگاهرتز (در حالت اورکلاک) را از طریق چهار شکاف حافظه بروی مادربورد دارا می باشد. این در حالی است که سوکت LGA1155 بکار رفته در این مادربورد ساخت کمپانی شناخته شده Lotes بوده و از کیفیت ساخت بسیار بالایی نسبت به نمونه مشابه کمپانی Foxconn برخوردار می باشد. با کمی دقت بیشتر متوجه می شویم اسلات های حافظه نیز محصول کمپانی Lotes می باشند، این موضوع یکی از نقاط قوت مادربوردهای کمپانی MSI و Z77 Mpower بشمار می آید!

    [Only registered and activated users can see links. ]
    برای رویت عکس در سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

    3Way AMD CrossFireX/nVIDIA SLI:
    از سوی دیگر سه اسلات PCI-E نسل سوم (Gen 3.0) نیز امکان استفاده از کارت های گرافیکی بروز AMD و nVIDIA را در چینش های مختلف (دو گانه و سه گانه) برای گیمرهای حرفه ای فراهم می کند. البته باید اشاره کرد برای فعال سازی و استفاده از اسلات سوم PCI-E حتما باید پردازنده ای از سری Ivy Bridge بروی مادربورد نصب گردد در غیر این صورت تنها دو اسلات PCI-E در حالت (Gen 2.0) قابل استفاده خواهند بود . همچنین برای افزایش جریان هوا بین دو کارت گرافیکی نصب شده بروی سیستم یا جلوگیری از بروز مشکل به هنگام نصب دو کارت گرافیکی سه اسلاته در حالت SLI یا CrossFire اسلات های PCI-E اول و دوم با فاصله بیشتری نسبت به هم قرار گرفته اند. به منظور افزایش پایداری سیستم در حالت Multi GPU و تامین جریان مورد نیاز مضاعف سیستم نیز یک کانکتور 6 پین PCI-E 12v بروی مادربورد تعبیه شده است.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    برای رویت عکس در سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

    Lucid Virtu MVP:
    کمپانی Lucid را به خاطر دارید؟ برای اولین بار فن آوری Multi-GPU یا ترکیب کارت های گرافیکی AMD و nVIDIA (حذف محدودیت های SLI و CrossFire) توسط این کمپانی معرفی و عرضه شد! پس از فن آوری Lucid Virtu (قابلیت سوئیچ خودکار بین IGPU و کارت گرافیکی) بروی مادربوردهای Z68، این بار شاهد فن آوری جدیدی با عنوان Virtu MVP بروی مادربوردهای Z77 می باشیم. به طور ساده این فن آوری با بهره گیری از توانایی پردازشی گرافیک مجتمع داخلی پردازنده (IGPU) در کنار کارت گرافیکی نصب شده بروی سیستم، افزایش نرخ فریم ها (fps) در بازی ها را به دنبال دارد. این پروسه الگوریتم خاصی داشته و با بهینه سازی یا حذف پردازش های زائد بین پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی باعث افزایش کارایی در اجرای بازی ها می گردد.


    THX TruStudio PRO:
    مادربورد Z77 Mpower از تراشه صوتی Realtek® ALC898 همراه با استاندارد صوتی THX TruStudio Pro بهره می برد، از این رو اصواتی با بیشترین کیفیت و شفافیت ممکن را در خروجی 7.1 کاناله برای کاربران و گیمرهای حرفه ای مهیا می سازد. THX TruStudio Pro نشان تجاری برترین استاندارد فرآوری و پردازش جلوه های صوتی و مجازی می باشد که طی سال ها تحقیق و بررسی کمپانی های مطرح THX و Creative بدست آمده است.



    امکانات اورکلاکینگ:

    Easy Button3:
    کلیدهای روشن/خاموش، ریست به همراه OC Genie II یا اورکلاک خودکار را شامل می گردد که در گوشه سمت راست بالای مادربورد برای راحتی بیشتر در سیستم های Open Air، قرار گرفته اند! در صورتی که از پروسه اورکلاکینگ اطلاعاتی ندارید ولی مایل به انجام آن هستید، تنها با فعال کردن OC Genie (در حالتی که سیستم خاموش است) سیستم بصورت خودکار اورکلاک می گردد. در این حالت چیپ مربوط به OC Genie II با شناسایی پردازنده و حافظه های نصب شده بروی سیستم، بهترین پروفایل ممکن برای اورکلاک آنها را اعمال می کند. شایان ذکر است بایستی در حالت اورکلاک از کولینگ مناسبی برای دفع حرارت پردازنده استفاده نمایید.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    برای رویت عکس در سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

    V-Check Points:
    با استفاده از یک دستگاه ولت متر، براحتی می توانید ولتاژهای مختلف سیستم را بصورت آنی و لحظه ای چک نمایید.

    Debug LED:
    دیباگر یا نشان دهنده وضعیت سیستم، هنگام اورکلاکینگ بسیار مفید بوده و در صورت بروز مشکل از طریق کدهای نمایش داده شده اورکلاکر را برای حل مشکل یاری می کند.


    Clear Cmos Button:
    برای پاکسازی حافظه Cmos و بازگردانی تنظیمات بایوس به حالت اولیه (Default) دکمه ای در پنل پشتی (I/O) مادربورد تعبیه شده است.

    Multi Bios II:
    بهر دلیلی هنگام اورکلاکینگ، نوسانات جریان برق شهری یا بروز رسانی ناقص ممکن هست بایوس مادربورد شما دچار مشکل شود. کمپانی MSI برای این رفع این موضوع دو چیپ بایوس بروی مادربوردهای خود تعبیه کرده است که از طریق یک DIP سوئیچ (A-B) براحتی می توانید بایوس بوت (Boot) را تغییر دهید. همچنین برای بازیابی (Recovery) بایوس آسیب دیده، کافی است سیستم را بوسیله بایوس سالم بوت کرده وارد بایوس شوید و سپس DIP سوئیچ را بروی بایوس آسیب دیده قرار دهید و از طریق M Flash نسبت به بروز رسانی آن اقدام کنید. به همین راحتی!


    Go 2 Bios Button:
    برای درک بهتر این ویژگی کافیست مادربورد Z77 Mpower را یک بار تست کنید! این مادربورد بوت بسیار سریعی داشته و در صورتی که SSD بروی سیستم نصب کرده باشید، هنگام روشن شدن سیستم، بلافاصله پس از نمایش لوگو مادربورد، یک راست صفحه خوش آمد ویندوز/سیستم عامل را مشاهده خواهید کرد! (روند فوق حتی با نصب هارد مکانیکی نیز تست گردید) این موضوع هرچند ویژگی مثبتی برای این مادربورد تلقی می گردد ولی ممکن هست برای اورکلاکرها چندان خوشایند نباشد! چرا که برای ورود به بایوس باید تلاش مضاعفی (!) انجام دهند. راه حل کمپانی MSI بسیار ساده است، دکمه Go 2 Bios را هر زمان و هر کجایی که هستید فشار دهید، در بوت بعدی سیستم بصورت خودکار وارد بایوس خواهید شد!


    MSI Control Center:
    هر یک از کمپانی های مادربورد سازی و بزرگان اورکلاک، نرم افزاری اختصاصی برای مدیریت تنظیمات مختلفی از جمله فرکانس ها، ولتاژها، تایمینگ ها و ... در محیط سیستم عامل/ویندوز دارا می باشند تا پروسه اورکلاکینگ با سهولت بیشتری انجام گیرد و کمپانی MSI نیز از این موضوع مستثنی نیست! نرم افزار Control Center ظاهر شکیل و زیبایی (انفجار Big Bang) داشته و اطلاعات مختلفی پیرامون مادربورد، پردازنده، حافظه ها و ... در اختیار کاربر قرار می دهد. این در حالی است که تمامی گزینه های مورد نیاز برای اورکلاک پردازنده و حافظه ها نیز قابل دسترسی بوده و دارای رابط کاربری بسیار ساده ای (User Friendly) می باشد.

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    Command Center:
    در نهایت علاوه بر ویژگی های متعددی که ذکر گردیدند، برای اولین بار شاهد شبکه بی سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n بروی مادربورد Z77 Mpower می باشیم که این امکان را فراهم می کند با استفاده از گوشی هوشمند خود بر وضعیت سیستم نظارت داشته و در صورت لزوم اقدام به اورکلاک آن نمایید. Command Center قابلیت جدیدی می باشد که کمپانی MSI برای اولین بار بروی مادربورد Z77 Mpower معرفی کرده و طراحی آن را یکی از مهندسین نرم افزار مشهور دنیا بر عهده داشته است.

    Total Fan Control:
    شاید برای شما نیز جالب و خوشایند باشد که تمامی فن های نصب شده در سیستم خود را بتوانید مدیریت کنید، بدون آنکه نیازی به خرید ابزار/دستگاه (گران قیمت) کنترل دور فن ها داشته باشید؟! تمامی کانکتورهای فن لحاظ شده بروی مادربورد Z77 Mpower از نوع 4 پین PWM بوده و از طریق بایوس و همچنین نرم افزار Control Center در محیط ویندوز براحتی می توانید مونیتور (مشاهده) و مدیریت نمایید.


    Back Panel I/O Ports:
    پانل پشتی مادربورد Z77 Mpower بدور از هرگونه کم و کاستی دیده می شود و از نکات قابل توجه آن تعداد بالای پورت مفید USB 3.0 می باشد! قابل ذکر است میزان ضخامت طلای به کار رفته در پورت های PS/2 و USB (ویژه گیمینگ) به 30um افزایش یافته است تا به نیازهای گیمرهای حرفه ای پاسخ گفته شود. این درگاه بهینه سازی شده علاوه بر افزایش حساسیت ماوس در بازی ها، افزایش عمر مفید و کاهش استهلاک کانکتورها را نیز به دنبال دارد.
    - یک پورت PS/2 برای اتصال ماوس/کیبورد
    - دکمه Clear Cmos
    - دو پورت USB 2.0
    - شش پورت USB 3.0
    - یک پورت شبکه RJ45 با استفاده از تراشه Realtek® 8111E
    - یک پورت خروجی اپتیکال S/PDIF
    - شش ورودی و خروجی Audio
    - یک خروجی تصویر HDMI v1.4
    - یک خروجی تصویر DisplayPort
    - Wi-Fi 802.11 b/g/n
    - Bluetooth 3.0+HS


    علاوه بر پورت های خارجی، شش پورت USB 2.0 داخلی (سه کانکتور) بهمراه دو پورت USB 3.0 داخلی (یک کانکتور) نیز بروی مادربورد تعبیه شده است. از مجموع هشت پورت USB 3.0، چهار پورت توسط چیپست Z77 و چهار پورت نیز توسط چیپ کمکی Renesas® uDP72020 مهیا شده است. همچنین با استفاده از پورت های HDMI & DisplayPort می توانید از تکنولوژی Dual-Display (دو مانیتور) نیز بهره مند شوید.


    Storage:
    مادربورد Z77 Mpower دارای دو پورت SATA III 6Gb/s و چهار پورت SATA II 3Gb/s (ارائه شده توسط چیپست Z77) با قابلیت پشتیبانی از RAID 0/1/5/10 برای اتصال ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات و اپتیکال درایو ها می باشد. قابل ذکر است این پورت ها نیز ساخت کمپانی Lotes می باشند! (به لطف 3TB+ Infinity امکان نصب هارد دیسک با حجم بیش از 3 ترابایت نیز بر روی سیستم مهیا شده است.)


    در نهایت اشاره ای کوتاه به برخی ویژگی های دیگر مادربورد Z77 Mpower:
    Click Bios II رابط گرافیکی با قابلیت پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی
    Super Charger جهت شارژ 3 برابر سریعتر دستگاه های پرتابل مانند iPad/iPod
    Winki 3 به منظور آنلاین شدن و جست و جو در محیط اینترنت در عرض چندین ثانیه



    تست و بررسی:
    پس از معرفی ویژگی ها، امکانات و تکنولوژی های بکار رفته در مادربورد MSI Big Bang Z77 Mpower، زمان تست عملی این شوالیه سیاه () با استفاده از بنچمارک های مختلف فرا می رسد!

    سیستم تست:
    Intel Core i7 3770K
    MSI Big Bang Z77 Mpower
    Transcend Axe Ram DDR3 2400MHz Cl10
    Thermaltake ToughPower XT 875w 80+ Bronze
    Thermaltake Frio Air Cooler
    MSI Big Bang Test Bed

    سیستم عامل و بنچمارک ها:
    Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit Service Pack 1
    AIDA64 Extreme Edition 2.60.2100
    SiSoftware Sandra Professional 2012.10.18.21
    CineBench 11.529


    قبل از هر چیزی و طبق روال همیشگی با استفاده از نرم افزار CpuZ نگاهی خواهیم داشت به مشخصات سخت افزاری سیستم در حالت پیش فرض:
    (پروفایل XMP مربوط به حافظه ها فعال گردیده است)

    [Only registered and activated users can see links. ]

    در گام دوم با استفاده از بنچمارک معروف AIDA64، کارایی حافظه ها و پردازنده در تست های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد:






    در گام سوم بنچمارک SiSoftware Sandra و تست مربوط به Multi-Core Efficiency اجرا می گردد:


    در گام چهارم، بنچمارک محبوب و کاربردی Cine Bench در حالت پیش فرض اجرا می گردد:
    این نرم افزار معیار مناسبی برای سنجش قدرت محاسباتی پردازنده های مختلف، خصوصا در نرم افزارهای شبیه سازی و رندر تصاویر 3 بعدی تلقی می گردد.

    امتیاز: 8.04 pts
    [Only registered and activated users can see links. ]


    حال نوبت آن می رسد که سیستم فوق را کمی اورکلاک کرده تا از کارایی پردازنده Core i7 3770K بیش از پیش بهره مند شویم. برای این منظور از طریق بایوس اقدام به افزایش فرکانس پردازنده تا 4.5GHz کرده و تمامی تکنولوژی های مربوط به کاهش مصرف انرژی از جمله C1E، C-State و ... نیز غیرفعال می گردد. لازم به ذکر است Cpu Vcore, System Agent, CPU IO به ترتیب 1.25v, 1.11v, 1.07v لحاظ گردیده است.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    در گام دوم با استفاده از بنچمارک معروف AIDA64، مجدد کارایی حافظه ها و پردازنده در تست های مختلف (در حالت اورکلاک) مورد بررسی قرار می گیرد:






    در گام سوم بنچمارک SiSoftware Sandra و تست مربوط به Multi-Core Efficiency مجدد اجرا می گردد:


    در گام چهارم، بنچمارک محبوب و کاربردی Cine Bench در حالت اورکلاک مجدد اجرا می گردد:

    امتیاز: 9.23 pts
    [Only registered and activated users can see links. ]

    در طول تست های انجام شده، افزایش کارایی نسبت به اورکلاک انجام شده محسوس و چشم گیر می باشد به گونه ای که کاربران با استفاده از یک فن کولر عادی براحتی می توانند این پروفایل را به صورت 24/7 استفاده نمایند. دلیل انتخاب فرکانس 4.5GHz نیز همین موضوع می باشد، در حالی که فرکانس های بالاتر با استفاده از فن کولر دور از دسترس نبود! طی فرآیند اورکلاکینگ و در طول بنچمارک های مختلف ولتاژ نمایش داده شده توسط نرم افزار CpuZ و اندازه گیری شده توسط V-Check Points تلرانس (نوسان) بسیار کمی داشته که از قدرت سیستم توان مادربورد Z77 Mpower حکایت دارد. همچنین دمای سینک های سیستم توان مادربورد نیز همان گونه که انتظار می رفت در حد مطلوبی قرار داشت.


    نتیجه گیری پایانی:
    نتیجه گیری پایانی در مورد این مادربورد خوش رنگ کمپانی MSI چندان سخت نخواهد بود چنانچه تمامی بخش های بررسی را بخوبی مطالعه کرده باشید. بدور از هرگونه اغراقی کافی هست یک بار این مادربورد را از نزدیک مشاهده و تست نمایید، به خوبی تفاوت آن با مادربوردهای هم رده و حتی بالاتر برای شما مشخص خواهد شد. چنانچه تا بدین روز نظر مساعدی نسبت به مادربوردهای Z77 کمپانی MSI نداشته اید، مطمئن باشید از امروز طرز فکر شما تغییر خواهد کرد!! چرا که مادربورد MSI Big Bang Z77 Mpower نقطه عطفی در روند رو به رشد کمپانی MSI تلقی می گردد و از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار می باشد! البته این بدین معنی نیست که مادربورد قدرتمند MSI Big Bang X79 Xpower II را از یاد برده ایم، خلاء موجود در سری محصولات Z77 کمپانی MSI سرانجام با مادربورد MSI Big Bang Z77 Mpower از بین رفت.
    از طرفی مادربورد مذکور با قیمت تمام شده بسیار مناسبی نسبت به سایر رقبا در اختیار کاربران، گیمرها و اورکلاکرهای حرفه ای قرار گرفته است که نکته مثبتی برای آن بشمار می آید. شعار کمپانی MSI در تولید و عرضه این مادربورد نیز کارایی بالا در کنار قیمت مناسب می باشد که با حذف لوازم جانبی غیر ضروری، بیشترین تمرکز ممکن را معطوف مادربورد و سیستم توان آن کرده است. حال نتیجه گیری پایانی را بر عهده خوانندگان محترم گذاشته و این بررسی را به اتمام می رسانیم...




    با تشکر از توجه شما، امیدوارم مفید واقع شود
    در نهایت باید شخصا از زحمات زیادی که رضای عزیز (Rezasam1) برای زیبا شدن عکس های این بررسی کشیدند صمیمانه تشکر کنم.
    * تصاویر این بررسی به صورت اختصاصی تهیه شده اند!

    تیم اورکلاکینگ هیروز
    علی کریمخانی


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  2. 40 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    ahmaden (21st December 2012),AMIR_HA (21st December 2012),arman_kad (22nd December 2012),atisoc0936 (22nd December 2012),Behnam_2337 (21st December 2012),Blue Rose (21st December 2012),CROSSHAIR (21st December 2012),Don_Corleone (21st December 2012),ErfanDL (21st December 2012),EVGA-OC (21st December 2012),First.Last (21st December 2012),golabettruter (1st July 2013),HWANWOONG (21st December 2012),mahdi8063 (9th January 2013),MAKAN (21st December 2012),Mehdi_FXX (21st December 2012),mohammad72 (9th January 2013),morteza.p (21st December 2012),Mr. DB (9th January 2013),NAVID OC (21st December 2012),OSTAD CJ (21st December 2012),Osuk (21st December 2012),overclock990 (21st December 2012),p.X (22nd December 2012),PC Games (22nd December 2012),Reza Y (22nd December 2012),Rezasam1 (21st December 2012),ROULY (9th January 2013),saeid72 (10th January 2013),sapple (21st December 2012),SenatorPC (9th January 2013),SETIZEN (21st December 2012),smrbh (22nd December 2012),TERRORIST (21st December 2012),The Joker (21st December 2012),trian (29th March 2013),Turok (21st December 2012),Varand (21st December 2012),XoMa (21st December 2012),ZeNer (22nd December 2012)



  3. #2
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.
    رزرو شد برای ارسال عکس ها و فایل های ویدئویی بیشتر


    فایل ویدئویی مربوط به مادربورد Z77 Mpower که دیدنش خالی از لطف نیست:

    [Only registered and activated users can see links. ]
    حجم: 16 مگابایت



    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]



    با تشکر


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  4. 28 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    ahmaden (21st December 2012),arman_kad (22nd December 2012),atisoc0936 (22nd December 2012),Behnam_2337 (21st December 2012),Blue Rose (21st December 2012),CROSSHAIR (21st December 2012),Don_Corleone (21st December 2012),First.Last (21st December 2012),golabettruter (1st July 2013),Goodman (21st December 2012),HWANWOONG (21st December 2012),MAKAN (21st December 2012),Mehdi_FXX (21st December 2012),mohammad72 (21st December 2012),morteza.p (21st December 2012),NAVID OC (21st December 2012),Osuk (21st December 2012),p.X (29th May 2013),Reza Y (22nd December 2012),Rezasam1 (21st December 2012),sapple (21st December 2012),SETIZEN (21st December 2012),smrbh (24th December 2012),Subzero7111 (9th January 2013),The Joker (21st December 2012),Varand (21st December 2012),XoMa (21st December 2012),ZeNer (22nd December 2012)



  5. #3
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    بسیار عالی و کامل و بی نقص بود علی جان
    جدای از تمام امکانات فوق الاده من بدجوری رفتم تو کف کنترل سنتر این اعجوبه :دی
    قیمتشم الان خیلی مناسبه ...واقعا 700 تومن برای این بورد تو همچین اوضاع بازاری در مقایسه رقیبی مثل ماکسیموس 5 اکستریم بسیار عالیه

    Rezasam1 and atisoc0936 like this.


    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  6. 17 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    ahmaden (21st December 2012),arman_kad (22nd December 2012),atisoc0936 (22nd December 2012),Behnam_2337 (21st December 2012),Blue Rose (21st December 2012),Don_Corleone (21st December 2012),First.Last (21st December 2012),Goodman (21st December 2012),MAKAN (18th May 2013),mohammad72 (21st December 2012),morteza.p (21st December 2012),Olesius (21st December 2012),Osuk (21st December 2012),Rezasam1 (21st December 2012),sapple (21st December 2012),SETIZEN (21st December 2012),XoMa (21st December 2012)



  7. #4
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    نام واقعی
    احمد
    سن
    34
    نوشته ها
    83
    تشکر شده 596 بار در 88 پست
    ahmaden آنلاین نیست.
    بسیار عالی بود علی جان ، بسی لذت بردیم
    همه چی رو تقریبا گفتی و اجازه ندادی چیزی بگیم ولی یه چیزی نگفتی با اجازه من بگم:D
    در انتهای خط تولید این مادربورد ، msi تمام بورد های mpower رو میاد تک تک تحت تست prime 95 میزاره و اورکلاک میکنه ( مطابق گفته اقاي alex ظاهرا تا 4.6 گیگاهرتز اور میکنن...)
    یعنی هر کدوم از بوردهای mpower z77 را بخرید توی خود خط تولید کارخونه اورکلاک شدن !
    ویرایش توسط Olesius : 21st December 2012 در ساعت 12:02 PM
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  8. 16 کاربر بابت این ارسال مفید از ahmaden تشکر کرده اند:

    arman_kad (22nd December 2012),atisoc0936 (22nd December 2012),Behnam_2337 (21st December 2012),Don_Corleone (21st December 2012),First.Last (21st December 2012),Goodman (21st December 2012),Mehdi_FXX (21st December 2012),mohammad72 (21st December 2012),morteza.p (21st December 2012),Olesius (21st December 2012),Osuk (21st December 2012),Rezasam1 (21st December 2012),sapple (21st December 2012),SETIZEN (21st December 2012),The Joker (21st December 2012),XoMa (21st December 2012)



  9. #5
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehdi_FXX نمایش پست ها
    بسیار عالی و کامل و بی نقص بود علی جان
    جدای از تمام امکانات فوق الاده من بدجوری رفتم تو کف کنترل سنتر این اعجوبه :دی
    قیمتشم الان خیلی مناسبه ...واقعا 700 تومن برای این بورد تو همچین اوضاع بازاری در مقایسه رقیبی مثل ماکسیموس 5 اکستریم بسیار عالیه

    ممنونم مهدی جان

    کنترل سنتر نسخه 2.5 واقعا پیشرفت خوبی داشته و قابلیت های زیادی برای اورکلاک در اختیار کاربر قرار می ده! فقط باید بشینی و کار کنی :دی
    همین طور هم که گفتید، در حال حاضر و با توجه به قیمت های کنونی بازار ایران شاید بهترین انتخاب ممکن در این رنج قیمتی هست و فکر نمی کنم در این رنج قیمتی بشه مادربورد بهتری تهیه کرد!
    از لحاظ کارایی و قابلیت اورکلاک هم تفاوت آنچنانی با مادربورد ماکسیموس IV اکستریم گرون قیمت (!) نداره...

    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmaden نمایش پست ها
    بسیار عالی بود علی جان ، بسی لذت بردیم
    همه چی رو تقریبا گفتی و اجازه ندادی چیزی بگیم ولی یه چیزی نگفتی با اجازه من بگم:D
    در انتهای خط تولید این مادربورد ، msi تمام بورد های mpower رو میاد تک تک تحت تست prime 95 میزاره و اورکلاک میکنه ( مطابق گفته اقاي alex ظاهرا تا 4.6 گیگاهرتز اور میکنن...)
    یعنی هر کدوم از بوردهای mpower z77 را بخرید توی خود خط تولید کارخونه اورکلاک شدن !
    ممنونم احمد جان
    چقدر ریز بین هستید، این مورد یادم بود ولی می خواستم همراه با فیلم در پست دوم ذکر کنم :-P

    البته مثالی که زدید با پروسه ای که کمپانی MSI انجام می ده، خیلی متفاوت هست

    با توجه به اینکه این مادربورد با شعار OC Certified تولید و عرضه می شه، بدیهی هست کمپانی قبل از خروج محصول از کارخانه تستی رو برای تضمین کیفیت و کارایی محصول انجام بده! مشابه کاری که دیگر برندها مثل کرسیر یا جی اسکیل روی حافظه های فرکانس بالاشون انجام می دن، تا از پایداری و سازگاری حافظه ها اطمینان حاصل کنند...

    Each MSI Z77 MPower mainboard produced is tested at the factory under a 24 hour Military Class burn-in test, under a high CPU overclock under heavy load conditions. This validates and ensures the highest level of performance under the most demanding condition possible.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  10. 17 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    ahmaden (21st December 2012),arman_kad (22nd December 2012),atisoc0936 (22nd December 2012),Behnam_2337 (21st December 2012),Blue Rose (21st December 2012),Don_Corleone (21st December 2012),Goodman (21st December 2012),HWANWOONG (21st December 2012),MAKAN (21st December 2012),Mehdi_FXX (21st December 2012),mohammad72 (21st December 2012),morteza.p (21st December 2012),Osuk (21st December 2012),Rezasam1 (21st December 2012),sapple (21st December 2012),SETIZEN (21st December 2012),XoMa (21st December 2012)



  11. #6
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    علی جان تشکر ویژه بابت بررسی خوبتون،امیدوارم تا راه اندازی صفحه اصلی سایت مدلی در بازار نباشه که توسط سایت بررسی یا تست نشده باشه
    مادربرد بسیار مناسبی از همه لحاظ می باشد،کمپانی msi همیشه با تولیدات ویژه خود دو اصل کیفیت و قیمت مناسب را همیشه برای دوستداران سخت افزار و اورکلاک یادآوری می کند.
    باتشکر
    Rezasam1 and atisoc0936 like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  12. 13 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    atisoc0936 (22nd December 2012),Behnam_2337 (21st December 2012),Don_Corleone (21st December 2012),Goodman (21st December 2012),MAKAN (21st December 2012),Mehdi_FXX (21st December 2012),mohammad72 (21st December 2012),morteza.p (21st December 2012),Olesius (21st December 2012),Rezasam1 (21st December 2012),sapple (21st December 2012),SETIZEN (21st December 2012),XoMa (21st December 2012)



  13. #7
    Retired Moderator
    SETIZEN آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    اصفهان
    نام واقعی
    حسین
    نوشته ها
    1,128
    تشکر شده 5,032 بار در 886 پست
    SETIZEN آنلاین نیست.
    علی جان واقعا عالی بود.

    کلا از سری Big Bang خیلی خوشم میاد.

    عکس ها هم خیلی زیبا شدند.کاش هر چه زودتر صفحه اصلی سایت OK بشه
    Rezasam1 and atisoc0936 like this.


    Motherboard : MSI Big Bang Marshal - B3 Processor : Intel Core i7 2600k
    Main Memory : G.SKILL Trident X Series 16GB (2 x 8GB) :D Graphics Card : MSI N580 GTX Lightning
    Cooling : Cooler Master V8 Power Supply : Thermaltake toughpowe 1350w
    <a href=http://och.boxup.ir/images/10685481067149458153.jpg target=_blank rel=nofollow>http://och.boxup.ir/images/10685481067149458153.jpg</a>

  14. 14 کاربر بابت این ارسال مفید از SETIZEN تشکر کرده اند:

    arman_kad (22nd December 2012),atisoc0936 (22nd December 2012),Behnam_2337 (21st December 2012),Blue Rose (21st December 2012),Don_Corleone (21st December 2012),First.Last (21st December 2012),Goodman (21st December 2012),Mehdi_FXX (21st December 2012),mohammad72 (21st December 2012),morteza.p (21st December 2012),Olesius (21st December 2012),Rezasam1 (21st December 2012),sapple (21st December 2012),XoMa (21st December 2012)



  15. #8
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.
    علی آقای عزیز از زحمت و وقتی که می ذارید نهایت تشکر رو دارم. (می دونم که سرتون شلوغه)
    مادربرد بسیار خوب و حرفه ای هست که توسط شما دوست عزیز به صورت کامل و موشکافانه بررسی گردید.
    Rezasam1 and atisoc0936 like this.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  16. 12 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    ahmaden (21st December 2012),arman_kad (22nd December 2012),atisoc0936 (22nd December 2012),Blue Rose (21st December 2012),Don_Corleone (22nd December 2012),Goodman (21st December 2012),Mehdi_FXX (23rd December 2012),morteza.p (22nd December 2012),Olesius (21st December 2012),Rezasam1 (21st December 2012),sapple (31st December 2012),XoMa (21st December 2012)



  17. #9
    OCH Member
    atisoc0936 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    سبزوار
    نام واقعی
    مهدي مشقي
    سن
    33
    نوشته ها
    640
    تشکر شده 5,538 بار در 653 پست
    atisoc0936 آنلاین نیست.
    بابا ما چند روز نبودیم دوستان ترکوندن
    چند تا از دوستان بررسی گذاشتن کامل
    بابا بزارین یکی یکی بخونیمشون
    چی بگم
    دمتون مذاب (گرم کمه دیگه )
    Behnam_2337 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory : 8GB 1600 G.skill T6.8.6 Graphics Card
    Cooling : XSPC KIT Power Supply
    در خدمت برو بچ سبزواری هم هستیم
    موضوع: تفاوت کابل های DVI در تعداد پین ها و ...

    سبزواری ها ببینن


  18. 11 کاربر بابت این ارسال مفید از atisoc0936 تشکر کرده اند:

    ahmaden (22nd December 2012),Behnam_2337 (22nd December 2012),Dismissed (29th May 2013),Don_Corleone (22nd December 2012),Mehdi_FXX (23rd December 2012),mohammad72 (23rd December 2012),morteza.p (22nd December 2012),Olesius (22nd December 2012),p.X (29th May 2013),sapple (31st December 2012),XoMa (22nd December 2012)



  19. #10
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.
    از لطف دوستان ممنونم

    عذر می خوام دیر جواب می دم، هدف آشنایی کاربران با محصولات موجود در بازار ایران هست، تا صفحه اصلی حاضر بشه سعی می کنیم در همین فروم مطالب رو قرار بدیم!
    دیگر دوستانی هم که سیستم یا قطعه جدیدی تهیه کردند که تابحال معرفی نشده (و علاقه مند نیز هستند!) می تونن یک بررسی ساده و چندین تست در فروم قرار بدن

    با تشکر از توجه همگی
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  20. 12 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    ahmaden (23rd December 2012),arman_kad (23rd December 2012),atisoc0936 (24th December 2012),Behnam_2337 (24th December 2012),MAKAN (23rd December 2012),Mehdi_FXX (23rd December 2012),mohammad72 (23rd December 2012),morteza.p (23rd December 2012),sapple (31st December 2012),smrbh (24th December 2012),Turok (23rd December 2012),XoMa (23rd December 2012)



صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. پیش نمایش MSI Big Bang Z77 MPower
    توسط Don_Corleone در انجمن Intel
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: 10th October 2012, 04:45 PM
  2. معرفی و بررسی MSI Big Bang Marshal P67
    توسط Olesius در انجمن Intel
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 3rd October 2012, 08:30 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •