قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک

MSI Notebook
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 13 از 13
Like Tree8Likes

موضوع: تبادل نظر در مورد سری Volta (نامی قدیمی معماری نوین)

  1. #1
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    221
    تشکر شده 1,634 بار در 227 پست
    asdaf آنلاین نیست.

    تبادل نظر در مورد سری Volta (نامی قدیمی معماری نوین)

    خرد هر کجا گنجی آرد پدید ز نام خدا سازد آن را کلید

    بعد از چند سال تاخیر بلاخره مشخصات و معماری ولتا ان چیزی که برای انویدیا برای رقابت راضی کننده بود نهایی شد

    در GTC 2017 اولین مسئله ای که توسط CEO انویدیا عنوان شد
    جهان پس از قانون مور

    روند افزایش ترانزیستور برای بالا بردن کارایی از دیدگاه افزایش بهینگی مصرف می اید

    در حقیقت کارایی cpu ها هر سال فقط 10 درصد افزایش پیدا می کنند اما gpu رشد قابل توجهی دارد
    به همین خاطر جریان کاهش بار cpu و دادن ان به gpu مخصوصا برای محاسبات سنگین اغاز شده است

    معرفی اولین تراشه سری ولتا با نام تسلا gv100
    طبق گفته انویدیا اندازه سطح این تراشه در نهایت پذیرش سطح لیتوگرافی ممکن است
    815 میلیمتر مربع !!!! و در لیتوگرافی 12 نانومتری مخصوص tsmc برای انوییدا FFN که برابر 21.1 بیلیون ترانزیستور می شود

    به دلیل افزایش مشکلات تراشه در سطوح بزرگ از تعداد 84 sm ان
    4 عدد برای غیر فعال بودن در نظر گرفته شده است و به صورت رسمی تعداد 80 SM اعلام شده

    نسبت به gp100 پاسکال در مصرف یکسان شاهد افزایش تعداد ترانزیستور و سطح تراشه 33 درصدی هستیم
    اما تعداد هسته های سایه زن 42 درصد افزایش داشته . که نشان از بهینه سازی معماری از نظر ترانزیستور دارد

    واحد کنترل حافظه HBM2 پهنای باند 1.2 برابری بیشتری از پاسکال دارد
    NVlink با سرعت بیشتر و حافظه coherency مشترک یکسان بین cpu و gpu
    شکل شاخص معماری انویدیا که متشکل از SM ها و GPC مشترک دارد تفاوتی نکرده
    و هر SM می تواند به صورت یک گرافیک مستقل عمل کند

    اما خود SM ها تغییراتی خیلی زیادی داشته است که ادامه مطلب فقط به ان اختصاص دارد

    [Only registered and activated users can see links. ]

    اولین چیزهایی که جلب توجه میکند تغییر تعداد قسمت های شدر و سایه زن هر sm به 64 عدد است
    که به چهار قسمت 16 تایی تقسیم شده است و دو بخش Tensor cores در هر کدام که تعداد کلی 8 در هر SM می شود

    در سابق انویدیا از simd هایی با طول 4 استفاده می کرده است
    و اگر همچنان این گونه باشد در هر بخش 16 قسمتی sm چهار simd یا چهار مرحله خط لوله با SFU هستند
    انویدیا گفته است که فرکانس را افزایش داده اند اما در gv100 و gp100 فرکانس با وجود sm های بیشتر ولتا تغریبا یکسان هست

    طبق گفته انویدیا sm های جدید 50 درصد بهینه تر هستند
    برخلاف سابق انویدیا بخش های عدد صحیح و شناور سایه زن های خود را از هم جدا کرده است
    که باعث شده است که INT و FP به صورت دستور غیر یکسان و همزمان فعالیت داشته باشند
    یا خاموش کردن بخش دیگر در صورت استفاده نشدن


    Independent Thread Scheduling

    علت یا عامل اصلی تغییرات معماری قابلیت دسته بندی رشته ها به صورت مستقل است
    برخلاف معماری مکسول که دسته بندی بر اساس کامپایلر داشت
    که این تغییر می تواند کمک زیادی در DX12 و Vulkan باشد

    در این تصویر تفاوت اصلی بین مکسول و ولتا را می بینید

    [Only registered and activated users can see links. ]

    در گذشته تمام نخ های یک warp از شمارنده برنامه pc یکسان استفاده می کردند
    ولی در ولتا هر نخ یک شمارنده مجزا و اختصاصی دارد

    [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ]

    که نتیجه باعث می شود که برخلاف مکسول که در sm به صورت همپوشی و قرار دادن اطلاعات
    یکسان در کل یک sm یکسان به صورت قفل شده بود
    در ولتا هرکدام می توانند به صورت دسته بندی دقیق تر و مشخص تر باشند


    مثالی از مدیریت شاخه یا branch و تفاوت انها در هر دو معماری

    [Only registered and activated users can see links. ]

    در مکسول دو شاخه که هر شاخه می تواند اطلاعات دیگری که به دسته ان می خورد داشته باشد
    تا صرفه جویی و مصرف بهینه از ضرفیت simd داشته باشد

    [Only registered and activated users can see links. ]

    اما در مدیریت مستقل نخ ها در ولتا هر شاخه به صورت مستقل هست
    که به ادرس دهی دقیق نخ ها در vulkan منجر می شود بر خلاف حالت قبل که کامپایلر بود

    اتحاد کش سطح اول و کش اشتراکی


    در گذشته و از زمان فرمی بعد از کش سطح دوم ، دو کش جداگانه وجود داشت
    که یکی کش اختصاصی سطح اول و دیگری کش اشتراکی که اطلاعات بین sm ها تبادل میکند

    [Only registered and activated users can see links. ]

    در مدل مکسول نبود کش سطح اول باعث کاهش سرعت 30 درصدی میشد
    اشتراک این دو قسمت به صورتی است که جداگانه نبودن کش سطح اول فقط 7 درصد کاهش سرعت دارد

    [Only registered and activated users can see links. ]

    در ولتا کش سطح اول می تواند coherency از طریق کش سطح دوم داشته باشد
    این قسمت یکی از ضروریت های api های چند نخی جدید هست
    که معماری gcn از همان ابتدا این گونه بوده است


    TENSOR CORES

    این قسمت پردازشی اضافه در sm ها پردازنده های تک منظوره ساده ای هستند
    که در عین توجه به صرفه جویی اندازه برای سرعت بخشیدن به محاسبات ماتریسی هوش مصنوعی هست
    Tensor با همین نام ابتدا توسط google برای هوش مصنوعی ابداء شد و به صورت متن باز و رایگان منتشر شد
    با استفاده از این پردازنده های ساده ضرفیت هوش مصنوعی انویدیا فقط در یک نسل به 12 برابر رسید
    چیزی که خیلی بیشتر از توانایی های cpu و gpu های عمومی هست
    وجود tensor و مرحله اضافه قبل از شدر ها تاخیر قابل قبول 7 میلی ثانیه می اورد

    [Only registered and activated users can see links. ]

    یکی از کاربرد های هوش مصنوعی در تکنیک نور پردازی ray tracing انویدیا هست
    Ray tracing یکی از پردازش هایی هست که سطوح اجسام و اندازه پیکسل ها و تفاوت خیلی زیاد انها فشار به گرافیک می اورد
    اما با گزینش هدفمند پیکسل ها با هوش مصنوعی بازدهی ray tracing خیلی افزایش پیدا می کند
    ویرایش توسط asdaf : 13th May 2017 در ساعت 11:25 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  2. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    amirsss (14th May 2017),ErfanDL (14th May 2017),golabettruter (14th May 2017),Olesius (24th August 2018),Optimus Prime (15th May 2017),Reza Y (15th May 2017),TERRORIST (14th May 2017)



  3. #11
    Active Member
    golabettruter آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    سن
    33
    نوشته ها
    340
    تشکر شده 1,219 بار در 291 پست
    golabettruter آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط VFSDF نمایش پست ها
    AMD BYE BYE

    و اینک پایان کار شرکت منفور amd و سکوت معنی دار اندک طرفداران باقی مانده این شرکت عقب مانده.
    amd زانو زد و تسلیم و مبهوت قدرت بی انتهای nvidia کبیر شد.

    بازی با موتور قدیمی و API تاریخ گذشته DX 11 احتمالا ترسیده فناوری مضحک RTX ها رو هم به این بازی تزریق کنه خخخخ
    چقدر این AMD منفوره که کارت 4 سال پیش وگا 64 باید با کارت 2070 مقایسه بشه


    اختلاف کارایی وگا 64 با 2070



    طفلی 2080 هفده میلیونی اخییی



    HELLO VEGA 56


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply



  4. #12
    Game Assistant
    VFSDF آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    VahiD
    نوشته ها
    796
    تشکر شده 6,668 بار در 869 پست
    VFSDF آنلاین نیست.
    شماها فعلا باید دعا کنید شاید سری جدید تو کار باشه که بعیده تا چهار سال اینده کارت جدید amd منفور تولید کنه.
    برید طرفدار اینتل بشید داره کارت گرافیک تولید میکنه


    Motherboard : ASUS ROG Maximus IX Hero Z270 Processor : Intel® Core™ i7 7700K 4.2GHz
    Main Memory : G.SKILL TridentZ Series DDR4 16GB 3200 Mhz Graphics Card : NVIDIA GeForce GTX 1080 GALAX HOF 8GB GDDR5X
    Cooling : Corsair H100i v2 Extreme Performance Power Supply : Corsair HX850i 80 Plus Platinum
    PC GAMER
    Always in Next Gen





  5. #13
    Active Member
    golabettruter آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    سن
    33
    نوشته ها
    340
    تشکر شده 1,219 بار در 291 پست
    golabettruter آنلاین نیست.
    ما منتظر میمنویم AMD با کارتهای میان ردش برسه به انویدیا AMD لازم نداره کارت HIGH END بزنه سال دیگه بازیهای جدید DX12 وگا 64 میرسه خدمت 2080TI


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply



صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 23rd March 2013, 09:48 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •