قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4
Like Tree10Likes
  • 5 Post By Blue Rose
  • 3 Post By Blue Rose
  • 1 Post By Blue Rose
  • 1 Post By Blue Rose

موضوع: تحقیقی مختصر در مورد اثرات گلوگاه gpu's و cpu's در بازی بخش 1

  1. #1
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    29
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,817 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.

    تحقیقی مختصر در مورد اثرات گلوگاه gpu's و cpu's در بازی بخش 1


    20 بازی برای کمک به کشف گلوگاه ها(BOTTLENECKS)

    [Only registered and activated users can see links. ]

    شاید تعجب کنید اگر بازی های مورد علاقه شما قدرت CPU'S و GPU'S بیشتری طلب کنند!!!
    در این تحقیق 20 عنوان متفاوت بازی های رایانه ای به وسیله یک عدد CORE I5 PROCESSOR و نیز یک عدد NVIDIA GTX460 تست شده اند.

    سؤالات زیادی در مورد CPU'S و GPU'S وجود دارند که ما اغلب به دنبال یافتن جواب آن ها هستیم.
    -آیا من نیاز به یک پردازنده 4 هسته ای دارم یا یک عدد پردازنده ی 2 هسته ای کافی هست؟
    -ترکیب یک عدد کارت گرافیک قدرتمند با یک پردازنده ی ضعیف چه تأثیری در عملکرد بازی دارد؟
    -پولم را صرف خرید یک کارت گرافیک سریع یا پردازنده ای نیرومند کنم؟
    -چه مقدار کارایی CPU'S و GPU'S برای بازی های کلاس HD(با کیفیت) نیاز دارم؟

    برای جواب به سؤالات بالا ابتدا تغییراتی در بایوس سیستم ایجاد کردیم تا سطح عملکرد پردازنده های متفاوتی رو بسنجیم،بنابراین شما نتایجی از پردازنده CORE I5 در حالت STOCK(تغییر نکرده)نخواهید دید،فرکانس اصلی یا پایه پردازنده را در 3GHz ثابت کردیم،که این فرکانس برای اکثر پردازنده های به روز و قابل اورکلاک در دسترسی هست.
    سپس پردازنده CORE I5 را مجبور به کار در حالت تک هسته،دو هسته و چهار هسته ای کردیم.(برای بررسی تأثیرات چند هسته ای ها در بهینه سازی بازی ها)در بهترین سناریو CORE I5 چهار هسته ای را به راحتی تا 4GHz اورکلاک کردیم.(فرکانسی بسیار مناسب نسبت به میزان تولید حرارت،مصرف ولتاژ و پایداری)
    پردازنده را با یک عدد GTX460 768MB ست یا جفت کردیم،کارت گرافیکی که در اکثر بازی ها برای رزولوشن HD کافی هست.در تعدادی موارد از کارت گرافیک قدرتمند AMD RADEON HD5870 استفاده کردیم تا تفاوت در عملکرد کارت گرافیک ها را به وضوح مشخص کنیم.
    تست و بررسی ها در رزولوشن 1920x1200 و مد Anti-aliasing و anisotropic filtering در 8xAA و 16xAF انجام شد،هیچ نرم افزار و یا تغییرات خاص اجرایی به زور ضد aliasing استفاده نشده است،به این معنی که اگر ما قادر به فعال کردن تنظیمات داده شده در گزینه های بازی نیستیم، پس ما به سادگی از آن استفاده نمی کنیم.
    در 20 بازی مورد نظر از DirectX 9 تا DirectX 11 استفاده شده است.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    سیستم مورد ارزیابی:

    Nvidia and AMD Graphics Cards

    CPU:Intel Core i5-750 @ 4 GHz (21 x 190 MHz), Lynnfield design, 1.26875 V core voltage, 45 nm, LGA 1156
    Motherboard: Gigabyte P55A-UD7, PCIe 2.0, 3-Way SLI
    Chipset:Intel P55 Express
    Memory: OCZ3G2000LV4GK, PC3-16000 Golden Series, 2 x 2 GB DDR3, 2 x 570 MHz 7-7-7-19 Timings
    Audio: Realtek ALC889
    LAN: 2 x RTL8111D
    HDDs: SATA 3Gb/s, Western Digital Raptor WD300HLFS
    DVD: Gigabyte GO-D1600C
    Power Supply: Cooler Master RS-850-EMBA 850 W

    Drivers & Configuration
    Graphics: AMD Catalyst 10.7, GeForce 258.96
    OS: Windows 7 Ultimate 32-Bit
    DirectX: 9, 10, and 11
    CHIPSET DRIVERS: Intel 9.1.1

    GAME BENCHMARK

    نتایج تست ها محصول دو نمودار هستند:
    نمودار اولی استفاده از CPU'S و GPU'S را به درصد نشان می دهد.نمودار دوم بر روی عملکرد کارت گرافیک در استفاده از تعداد هسته های متفاوت تمرکز کرده است.

    در نمودار اول همیشه CORE I5 PROCESSOR تک هسته ای با خط سیاه و GTX460 GPU توسط خط سبز و در ادامه CPU دو هسته ای همراه با GPU و بعدی CPU چهار هسته ای همراه GPU با فرکانس 3GHz نمایش داده می شوند،در آخر هم CPU چهار هسته ای اورکلاک شده تا 4GHz با GPU مشاهده می شود.
    در هر مورد تعداد خط ها مربوط به تعداد هسته های پردازنده می باشد و میانگین استفاده از پردازنده و کارت گرافیک به صورت مقدار درصد عددی نمایش داده می شود.
    یک توضیح دیگر در مورد عملکرد پردازنده وجود دارد و اونم این هست که بار پردازشی ممکن هست در تعدادی از نتایج تست بین تعداد هسته های پردازنده تقسیم شود،اما چیزی که فقط باید به آن توجه شود سطح استفاده است.فقط به خاطر اینکه بار پردازشی در بین چهار هسته تقسیم می شود دلیل بر این نیست که بازی مورد تست به طور کامل از پردازنده های چند هسته ای استفاده می کند.در حالت ایده آل،تمام هسته ها باید نزدیک 100% استفاده شوند.تقسیم بار پردازشی و مدیریت آن ها مقداری از توان پردازنده رو مصرف می کند.شما بعدا به طور کاملا واضح خواهید دید که واقعا از تمام چهار هسته های پردازنده در بازی GRAND THEFT AUTO 4 استفاده می شود.
    در نمودار دوم شما نرخ فریم را از ترکیب GPU و CPU های متفاوت مشاهده می کنید.

    Alien Vs. Predator

    [Only registered and activated users can see links. ]

    نمودار بازی ALIEN VS PREDATOR چیزی که در بالا گفته شد رو تایید می کند در این تست GPU به شدت گلوگاه ایجاد می کند و وابسته به این نیست که شما یک CPU تک هسته ای یا یک عدد پردازنده چهار هسته ای اورکلاک شده استفاده می کنید.اگر شما تمایل به افزایش نرخ فریم در این بازی دارید باید کارت گرافیک خود را با مدل سریع تری تعویض نمایید.بازی مورد نظر تقریبا 750mb از ظرفیت حافظه کارت گرافیک استفاده می کند،مقداری که کارت گرافیک gtx460 768mb به سختی قادر به تامین مموری مورد نظر هست.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]


    Alpha Protocol

    [Only registered and activated users can see links. ]

    بازی alpha's protocol از unreal engine استفاده می کند،موتوری که با پردازنده های چند هسته ای(multi-core) سازگاری خوبی دارد.این تاثیر در نتایج حاصله قابل رؤیت هست،به صورت کاملا مشهود افزایش تعداد هسته های پردازنده تاثیر بیشتری دارد نسبت به اینکه فرکانس هسته را از 3GHz تا 4GHz تغییر دهیم.
    تنها 450mb از مموری کارت گرافیک استفاده شده است،به دلیل اینکه مد AA در این بازی غیر فعال شده است.همانطور که مشاهده می کنید پردازنده ی تک هسته ای به کلی محو شده هست.همچنین شما می توانید هنگام بازی کردن تفاوت را بین پردازنده ی دو هسته ای با چهار هسته ای در روانی و پویایی بازی احساس کنید.
    برای افزایش نرخ فریم در این بازی شما حداقل به یک پردازنده ی دو هسته ای نیاز دارید همراه با آن کارت گرافیک هم نیاز به تعویض دارد.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]
    ویرایش توسط Blue Rose : 15th September 2012 در ساعت 06:15 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  2. 19 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    ahmaden (9th December 2012),ali_men2004 (28th September 2012),AMD Radeon (13th December 2012),Artemis (8th August 2014),Don_Corleone (14th September 2012),First.Last (17th October 2012),Hamed_Classic (13th September 2012),i am dead (12th September 2012),mohammad72 (25th February 2013),momo000000 (31st May 2013),NAVID OC (13th September 2012),Osuk (13th December 2012),sapple (12th January 2013),SenatorPC (14th September 2012),smrbh (15th September 2012),Subzero7111 (13th September 2012),The Joker (12th September 2012),TRIDENT (13th September 2012),XoMa (12th September 2012)



  3. #2
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    29
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,817 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    Anno 1404

    [Only registered and activated users can see links. ]

    بازی anno 1404 نمی تواند کار زیادی با پردازنده ی دارای بیشتر از دو هسته انجام دهد،یعنی داشتن یک پردازنده ی 4 هسته ای با دو هسته ای فرقی نمی کند.طبق نمودار پردازنده ی تک هسته ای به کلی غرق شده است.
    به دلیل اعمال گزینه AA نزدیک به 680mb از مموری کارت گرافیک استفاده می شود.با افزایش فرکانس از 3GHz تا 4GHz وضعیت بهتر می شود،اما تغییری در نرخ فریم ایجاد نخواهد شد.
    برای تجربه خوب از این بازی شما حداقل نیاز به یک پردازنده ی دو هسته ای و تعویض کارت گرافیک دارید.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]


    Avatar

    [Only registered and activated users can see links. ]

    طبق نتایج یک عدد dual-core cpu برای این بازی کافی هست،اما پردازنده ی تک هسته ای قادر نیست به صورت کامل از قدرت کارت گرافیک بهره ببرد.
    مسئله دیگر این است که اگر به نمودار نرخ فریم توجه کنید خواهید دید که افزایش تعداد هسته ها در پردازنده از دو عدد به چهار عدد بسیار مؤثر هست.
    به دلیل اعمال گزینه AA نزدیک به 750mb از مموری کارت گرافیک استفاده می شود،با افزایش فرکانس از 3GHz تا 4GHz وضعیت بهتر می شود،اما تغییری در نرخ فریم ایجاد نخواهد شد.
    برای لذت بردن از این بازی به شما تهیه پردازنده ای چهار هسته ای و تعویض کارت گرافیک با مدلی بهتر توصیه می شود.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]

    Battlefield: Bad Company 2

    [Only registered and activated users can see links. ]

    بازی battlefield:bad company 2 کاملا از چهار هسته ی پردازنده بهره می برد.
    با اعمال گزینه AA نزدیک به 700mb از مموری کارت گرافیک استفاده می شود.
    برای داشتن نرخ فریم خوب در این بازی شما نیاز به یک پردازنده ی چهار هسته ای و حداقل یک پردازنده ی دو هسته ای اورکلاک شده و تعویض کارت گرافیک خواهید داشت،استفاده از یک پردازنده ی تک هسته ای باعث عملکرد بسیار ضعیفی خواهد شد.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]
    ویرایش توسط Blue Rose : 15th September 2012 در ساعت 05:51 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  4. 14 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    ali_men2004 (28th September 2012),AMD Radeon (14th September 2012),Don_Corleone (14th September 2012),First.Last (17th October 2012),Hamed_Classic (13th September 2012),mohammad72 (25th February 2013),Osuk (13th December 2012),sapple (12th January 2013),SenatorPC (14th September 2012),smrbh (15th September 2012),Subzero7111 (13th September 2012),TERRORIST (6th October 2012),TRIDENT (13th September 2012),XoMa (13th September 2012)



  5. #3
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    29
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,817 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    Bioshock 2

    [Only registered and activated users can see links. ]

    بازی bioshock 2 نیز از unreal engine بهره می برد و در نتیجه به پردازنده های چند هسته ای و اورکلاک شده بهتر پاسخ می دهد.پردازنده تک هسته ای به طور کامل برای کارت گرافیک گلوگاه ایجاد می کند و در حالت ایده آل شما نیاز به یک پردازنده ی چهار هسته ای یا حداقل دو هسته ای اورکلاک شده دارید تا از تمام توان کارت گرافیک بهره ببرید.(جالب است بدانید که کارت گرافیک با یک پردازنده ی تک هسته ای فقط قادر به استفاده از 430mb از حافظه ی خود هست اما هنگامی که با یک پردازنده ی چهار یا دو هسته ای جفت می شود بیش از 735mb از مموری کارت گرافیک استفاده می شود.)
    وقتی وارد بحث برای به روز کردن سیستم برای این بازی می شویم،قطعا ما به یک پردازنده ای چهار هسته ای یا حداقل دو هسته ای می اندیشیم،ایجاد گلوگاه توسط پردازنده های ضعیف در کارت های گرافیکی سری High-End بسیار محسوس تر خواهد شد.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]

    Call Of Duty: Modern Warfare 2

    [Only registered and activated users can see links. ]

    call of duty:modern warfare 2 شدیدا به نوع پردازنده وابسته هست،به گونه ای که بین پردازنده ای تک هسته ای با دو هسته ای تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.
    بیشتر از 710mb از مموری کارت گرافیک در مد AA روشن استفاده می شود.
    برای تجربه خوب از این بازی زیبا و داشتن نرخ فریم قابل قبول شما نیاز دارید که حداقل از یک پردازنده ی دو هسته ای استفاده کنید.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]

    Divinity 2: Ego Draconis

    [Only registered and activated users can see links. ]

    این بازی هم به تعداد هسته های پردازنده بسیار حساس هست و تفاوت پردازنده ی تک هسته ای با دو هسته ای زمین تا آسمان فرق می کند....

    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]
    ویرایش توسط Blue Rose : 15th September 2012 در ساعت 05:53 PM
    mohammad72 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  6. 12 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    ali_men2004 (28th September 2012),AMD Radeon (13th December 2012),Don_Corleone (14th September 2012),First.Last (17th October 2012),Hamed_Classic (13th September 2012),mohammad72 (25th February 2013),sapple (12th January 2013),SenatorPC (14th September 2012),smrbh (15th September 2012),TERRORIST (6th October 2012),TRIDENT (13th September 2012),XoMa (13th September 2012)



  7. #4
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    29
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,817 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    Dragon Age: Origins

    [Only registered and activated users can see links. ]

    استفاده بیش از 630mb مموری کارت گرافیک در مد AA روشن.
    طبق نتایج برای عملکرد خوب در این بازی شما قطعا نیاز به یک پردازنده ی چهار هسته ای دارید.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]

    Grand Theft Auto 4 EFLC

    [Only registered and activated users can see links. ]

    gta 4 eflc بسیار به حافظه ی کارت گرافیک،کارایی پردازنده و عملکرد GPU واکنش نشان می دهد،به این معنی که این بازی به طور کامل از سخت افزار گرانقیمت شما بهره می برد و سیستم شما رو کاملا تحت فشار و زیر بار سنگین قرار می دهد.
    برای این بازی تنها پردازنده ی چهار هسته ای کفایت نمی کند بلکه باید فرکانس و سرعت پردازنده نیز در سطع مطلوبی باشد.
    استفاده از پردازنده ای تک هسته ای در این بازی بسیار مسخره است و عملا امکان بازی کردن وجود ندارد حتی پردازنده ی دو هسته ای هم تنها از 69% کارایی کارت گرافیک استفاده می کند.
    برای تجربه قابل قبول از این بازی شما نیاز به یک پردازنده ی چهار هسته ای دارید و زمانی که پردازنده را اورکلاک می کنید می توانید به تعویض کارت گرافیک نیز فکر کنید!!!

    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]

    تست های دیگری از بازی GTA 4 eflc با کارت گرافیک قدرتمند AMD Radeon HD5870 و همچنین HD5870 Crossfire گرفته شد.
    این تست نشان دهنده ی این هست که علاوه بر استفاده 100% از پردازنده ی مشابه،تعویض کارت گرافیک در عملکرد و نرخ فریم بسیار مؤثر است.
    کارت گرافیک Gtx460 برای بازی GTA 4 مناسب و کافی هست اما استفاده از یک عدد HD5870 1GB کارایی و نرخ فریم رو به صورت چشمگیری افزایش می دهد.

    [Only registered and activated users can see links. ]


    در بخش دوم این مقاله ما به بررسی 10 بازی دیگر می پردازیم،علاوه بر آن ما به ارزیابی عملکرد کلی،مصرف انرژی،تأثیر تعداد هسته های پردازنده در زمان بارگذاری(load time)بازی و حداقل میزان نرخ فریم خواهیم پرداخت.
    بازی های بخش دوم مقاله شامل Just Cause 2, Kane & Lynch 2, Left 4 Dead 2, Mass Effect 2, Prince of Persia: Forgotten Sands, S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, StarCraft 2, Supreme Commander 2, and Wolfenstein می باشند.



    دوستان اگر ترجمه کمی و کاستی داشت به بزرگی خودتون ببخشید....:o
    پیشنهاد و انتقادی بود در خدمتم.
    باتشکر علی

    ترجمه،نوشته و تنظیم شده توسط SWORD-MASTER به نقل از سایت TOMSHARDWARE


    [Only registered and activated users can see links. ]


    * * * کپی برداری از مطلب فوق تنها با ذکر نام overclockingheroes مجاز میباشد * * *
    ویرایش توسط Blue Rose : 15th September 2012 در ساعت 05:58 PM
    mohammad72 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  8. 16 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    ahmaden (9th December 2012),ali_men2004 (28th September 2012),AMD Radeon (13th December 2012),Don_Corleone (14th September 2012),First.Last (17th October 2012),Hamed_Classic (16th September 2012),KaMi (27th January 2015),mohammad72 (25th February 2013),Rashiddivx (26th September 2012),sapple (12th January 2013),SenatorPC (14th September 2012),smrbh (15th September 2012),TERRORIST (6th October 2012),The Joker (19th September 2012),TRIDENT (15th September 2012),XoMa (13th September 2012)




کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •