معرفی گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان:
همانطور که می دانید، مشتري مداري و توجه به خواست و نيازهاي مشتريان و مصرف كنندگان از جمله مسائلي است كه مي بايست به عنوان يك فرهنگ اقتصادي در كشور ما به شمار آيد. يعني توليد و ارائه خدمات مي بايست براساس نيازهاي مصرف كننده شكل بگيرد و سازمان ها و بنگاه هايي كه بر اين اساس عمل مي كنند مورد تشويق و ترغيب قرار گيرند.
در راستاي اين امر يكي از كارهايي كه در حال حاضر براي حمايت از حقوق مصرف كنندگان و تشويق و ترغيب بنگاه هاي اقتصادي در كشور ما صورت مي گيرد، اعطاي گواهينامه رعايت حقوق مصرف كننده به اين بنگاه هاي اقتصادي است. براي اعطاي اين گواهينامه ابعاد مختلفي از عملكرد بنگاه ها در نظر گرفته مي شود. از مهمترين آنها كيفيت محصول، کیفیت خدمات و قيمت مي باشد كه مي بايست بنگاه هاي درخواست دهنده گواهينامه آن را رعايت كرده باشند. همانطور كه مي دانيم اين مسئله يكي از مهمترين ابعاد حقوق مصرف كننده است كه اين سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، به آن توجه ويژه دارد.
هدف از اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرف کنندگان به استفاده از کالای دارای نشان ملی استاندارد می باشد.
لینک خبر:
[Only registered and activated users can see links. ]