[Only registered and activated users can see links. ]
ضمن عرض سلام و خسته نباشید
رویداد GDC 2015 از امروز و به مدت 5 روز آغاز شده و دوستان، میتونن اخبار مربوط به این رویداد رو در این تاپیک قرار بدن و دنبال کنند.
GDC یا Game Developers Conference، کنفرانس سالانهی توسعه دهندگان بازیهای رایانهای هست که در واقع، بزرگترین رویداد بازیهای رایانهای در جهان به حساب میاد.
شرکتهای بسیار زیادی در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد و از جدیدترین فنآوریهای خودشون رونمایی خواهند کرد..
برای اطلاع بیشتر از این نمایشگاه، میتونید به وب سایت رسمی GDC مراجعه کنید..
[Only registered and activated users can see links. ]
[Only registered and activated users can see links. ]
AMD AT GDC 2015
به نظر میرسه دنیای بازی های رایانه ای از این پس متحول خواهد میشه. امسال شاهد معرفی DirectX 12 و کارایی فوق العاده بالای اون بودیم و حالا AMD هم قصد داره تا عملکرد برنامهنویسی Mantle خودش رو به رخ بکشه
علاوه بر اون، AMD برنامه های زیادی رو برای این رویداد داره که در روزهای دوم، چهارم و پنجم مارس، معرفی میکنه...
در ادامه می تونید خلاصه ای از لیست این برنامه ها رو مشاهده کنید.
Getting the Most Out of DirectX12
Visual Effects in Star Citizen
Advancements in Tile-based Compute Rendering
Low Latency and Stutter-Free Rendering in VR and Graphics Applications
Optimizing Games for Graphics Core Next Architecture using AMD Graphics Tools
Augmented Hair in Deus Ex Universe projects: TressFX 3.0
DirectX 12: A New Meaning for Efficiency and Performance
[Only registered and activated users can see links. ]
دوستان میتونن اخبار این رویداد رو در این تاپیک به اشتراک بگذارن....
انویدیا در دعوت نامه ای که برای مطبوعات و اشخاص خاص صنعت فرستاده، از آنها دعوت کرده تا در روز سه شنبه، سوم ماه مارس برای مراسمی در سان فرانسیسکو گرد هم آیند. بر طبق این دعوت نامه، آقای Jen-Hsun Huang رئیس انویدیا، حضار را دعوت به مراسمی کرده که در آن چیزی نمایش داده خواهد شد که به مدت 5 سال در دست ساخت بوده و قرار است آینده این صنعت را به طور کامل متحول کند. من قصد دارم شما را دعوت به شرکت در یک مراسم بسیار ویژه در روز سوم مارس بکنم.
چیزی که من می خواهم با شما به اشتراک بگذارم بیشتر از 5 سال در حال ساخت بوده و آینده صنعت گیم را دوباره تعریف خواهد کرد.
ظاهرا یک کد مخفی در دعوتنامه وجود دارد.
On March 3, you are invited to join NVIDIA CEO Jensen as we unveil a revolutionary new gaming platform
ظاهرا انویدیا قصد معرفی یک کنسول گیم دارد ان هم اندرویدی.
[Only registered and activated users can see links. ]
openGL نسخه جدید یا به عنوان Vulkan در GDC معرفی شده است
که علاوه بر کاهش دادن بار پردازنده شامل قابلیت های دیگری نیز می باشد
اول از همه محدود به ویندوز نیست و قابلیت دیگری که DX 12 و Mantel ندارند استفاده از هرگونه زبان برنامه نویسی شدر هست و میتوان برای گرافیک های دکستاپ و موبایل استفاده کرد
کامپایل شدن شدر به صورت کلی از درایور حذف شده است و درایور تنها لازم دارد که دستور های کامپایل شده را روی سخت افزار اجرا کند
mantel از زبان مشابه DX استفاده میکرد تا کسی مجبور به تغییر کد ها نشود
بخش بررسی چک کردن خطا ها قابلیت غیر فعال شدن را دارند که باز هم باعث کاهش فشار بر پردازنده میشود
vulkan با openCL 2.1 بهترین هماهنگی را دارد که کد نویسی بین این دو را کاهش میدهد [Only registered and activated users can see links. ]
openCL نسخه 2.1 با توجه به اخرین پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری با پشتیبانی از زبان سطح بالا و آسان C++ معرفی شد
که کار را برای برنامه نویسان به شدت ساده کرده است [Only registered and activated users can see links. ]
Liquid VR تکنولوژی جدید amd در زمینه واقعیت مجازی و عینک های واقعیت مجازی می باشد
این بار پردازش واقعیت مجازی توسط الگوریتم های اختصاصی و ابداعی amd در گرافیک این شرکت اجرا می شوند
که واقعی ترین و بالاترین و روانترین تجربه واقعیت مجازی را در اختیار قرار میدهد [Only registered and activated users can see links. ]
ARM تکنولوژِی جدید نور پردازی خودش را معرفی کرد که یکی از تاثیر گذارترین عناصر در کیفیت سینمایی هست
این تکنولوژی جدید در موتورهای بازی سازی 5 unity و unreal استفاده خواهد شد که از pc گرفته تا ابزارهای موبایل را پوشش خواهد داد
و نسبت به دیگر تکنولوژی ها از بازدهی و سبکی و کیفیت و واقعیت بیشتر بهره می برد [Only registered and activated users can see links. ]
سینمای واقعی و طبیعی ترین بازی ها با unity 5 [Only registered and activated users can see links. ]
[Only registered and activated users can see links. ]
Valve از نسل دوم از موتور بازی سازی Source خودش رونمایی کرد
در واقع 11 سال پیش بود که موتور Source توسط این شرکت معرفی و همراهش Counter Strike: Source عرضه شد
حالا به نظر میرسه با عرضه ی Source 2، شاهد نسخه ی دوم از این بازی هم باشیم.
سازندگان اعلام کردند که این موتور بازی سازی فقط در اختیار سازندگان و تولید کنندگان قرار نمی گیره..بلکه خود گیمرها و عموم افراد نیز میتونن از نسخه ی رایگان اون استفاده کنند، درست شبیه به Unity و Unreal Engine
البته هنوز هیچ خبری مبنی بر سازگاری داشتن و یا عرضه ی نسخه ای که با Vulkan سازگاری داشته باشه، توسط Valve منتشر نشده
[Only registered and activated users can see links. ]
اینتل نیز همانند amd به Raptr پیوست تا بهینه ترین تنظیمات برای cpu و IGPU این شرکت برای بازی ها اعمال شود
همچینین بخش فیلم برداری این نرم افزار از تکنولوژی Quick Sync استفاده میکند تا در موقع بازی ها هیچ گونه فشار اضافه ای وارد نشود
دراین نرم افزار بخشی هم برای بروزرسانی درایور با سریعترین زمان ممکن وجود دارد [Only registered and activated users can see links. ]
گزارش شده است که گرافیک fiji در نمایش قابلیت های واقعیت مجازی Amd استفاده شده است
کسی که گزارش کرده است مستقیم از خود Amd عبارت flagship ultra-enthusiast product را شنیده است که ممکن است بیان کننده ی قیمت بالای ان نیز باشد
در نمایش گفته شده است رباتی غول پیکر در شهر هرج و مرج ایجاد می کرده است
و باقی مانده اشیاء ،شناور در هوا در اطراف بودنند و شخصی که درون ماشینی در هوا بود و انفجار 360 درجه ای
محیط به صورت فوق العاده از نظر کیفیت تکستچر ها و نور پردازی و عمق غنی بوده است
و فرد مذکور هرچقدر سعی کرده که با چرخش سریع و تکانه های سرش و عینک مجازی، ایجاد تاخیر و کندی نماید اما اصلا موفق نشده و همه چیز روان بوده است
amd تاکید کرد که توانایی LiquidVR در جنبه هایی همانند محاسبه نا همگام بازه دید با تصاویر که باعث تجربه روان در واقعیت مجازی شده
به لطف بخش ACE که جزئی از معماری GCN می باشد بوده است. که هدف خودش در محاسبات ناهمگون را داشته اما به لطف API جدید مورد استفاده قرار گرفته است
به لطف موتور رادئون جدید و API توانمند شاهد عرضه تجربه واقعا راحت در واقعیت مجازی، جایی که سد بازدهی و تاخیر برداشته شده است می باشیم [Only registered and activated users can see links. ]
شرکت Epic Games با همکاری سازندگان فیلم Hobbit و تکنولوژی های انها توانسته اند تا نمایشی شگفت انگیز از قابلیت واقعیت مجازی را ارائه دهند
گفته شده است صحنه ای مربوط به فیلم هابیت بوده است جایی که اژدها درون قلعه و روی طلاها و تماشاگر در جای بیلبو بگینز بوده است
برخلاف نمایش های دیگر صحنه ای از بازی نبوده و بلکه صحنه ای از فیلم بوده که به شدت واقعی و شگفت انگیز بوده است
گفته شده است که در اینده تکنولوژِی به جایی خواهد رسید که مرزی بین واقعیت مجازی و دنیای واقعی نخواهد بود ! [Only registered and activated users can see links. ]
_________________
آآاااییییی خداااااا من sword art online رو میخوام !!!!! فکرش رو بکنید !!!!!
اینتل اعلام کرد که اوسط سال جاری و احتمالا در نمایشگاه Computex 2015، پردازنده های سری Broadwell خودش رو عرضه و معرفی میکنه
این پردازنده ها از سوکت LGA1150 استفاده میکنن و با تمامی مادربوردهای سری 8 و 9 موجود در بازار و البته با یک بروزرسانی برای بایوس، سازگاری کامل خواهند داشت
پردازنده های 4 هسته ای این سری، تو بالاترین حالت ممکن تنها 65 وات برق مصرف میکنن و پردازنده های دو هسته ای اون هم 28 وات برق مصرف میکنن [Only registered and activated users can see links. ]
شرکت انویدیا هم به دنبال رایگان شدن موتورهای Unreal Engine 4 و Unity 5، سورس کد PhysX رو رایگان کرده که بی ربط به رایگان شدن UE 4 نداشته و نداره...
همچنین PhysX SDK هم به صورت کامل با سیستم عامل های مخلتف مثل اندروید، لینوکس، ویندوز و OS X سازگاری داره [Only registered and activated users can see links. ]
amd اخیرا تمام اسلاید هایی که در کنفرانس gdc 2015 نمایش داده بود را به صورت عمومی منتشر کرد
نکته قابل ذکر این است که سلیقه و هنر انها افزایش داشته و اسلاید هایی زیبا با افکت های متحرک را داریم که باعث شده هر فایل ppsx حدود 30 مگابایت حجم داشته باشد! [Only registered and activated users can see links. ]
توصیه هایی برای کد نویسی بهینه برای DX12
پیشرفت ها در رندرگیری کاشی کاری شده به همراه بهینه سازی ها
مشکلات پردازشی حاضر در واقیت مجازی و تکنولوژی های amd و مختص معماری خاص GCN که باعث تجربه ای روان می شود
استفاده همزمان از چندین کارت گرافیک و گرافیک مجزا برای هر چشم و موتور گرافیکی VALVE از liquid VR پشتیبانی کامل میکند که به لطف آن همانند کودکی 2 برابر در 2 ساعت رشد کرده است!
برنامه های بهینه سازی به همراه مجموعه کامل و بهبود یافته ابزارهای لازم برای معماری GCN
ابزار مخصوص فشرده سازی اطلاعات تصویری برای ram و cpu
استدیو کامل انالیز و خطایابی و رصد cpu و gpu با پشتیبانی جدیدترین api ها و liquid VR به همراه انالیز و ویرایش هسته های سایه زن GCN و ضبط خودکار تغییرات
TressFX 3.0 با بهبود های بازدهی و بصری که در Deus Ex Universe استفاده خواهد شد و پلاگین برای استدیو مایا که باعث خواهد شد که در هرجا و هر زمان و به سادگی به TressFX دسترسی داشته باشید
DX12 معنای جدیدی برای بهینگی و پرفورمنس
تغییرات زیادی از 11 به 12 در اسکلت اصلی به وجود امده است .اگر 11 جاوا اسکریپت باشد 12 C++ خواهد بود
در پایان بعضی از اسلاید ها مشاهده شده است که amd اعلام استخدام برنامه نویس کرده است
_____________________
در 22nd March 2015 کنفرانسی اختصاصی برای واقعیت مجازی VRLA بر گذار خواهد شد که amd یک اسپانسر ویژه خواهد بود [Only registered and activated users can see links. ]
amd
TressFX 3.0 با بهبود های بازدهی و بصری که در Deus Ex Universe استفاده خواهد شد و پلاگین برای استدیو مایا که باعث خواهد شد که در هرجا و هر زمان و به سادگی به TressFX دسترسی داشته باشید
[Only registered and activated users can see links. ][Only registered and activated users can see links. ]
[Only registered and activated users can see links. ]