قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
Like Tree10Likes
  • 10 Post By The Joker

موضوع: ضبط تصاویر از صفحه ی دسکتاپ

  1. #1
    Retired assistant
    The Joker آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    محمد جواد
    نوشته ها
    775
    تشکر شده 7,070 بار در 737 پست
    The Joker آنلاین نیست.

    ضبط تصاویر از صفحه ی دسکتاپ




    با سلام و درود خدمت تمام دوستان و عزیزان


    حتمآ تا به حال پیش آمده که بخواهید از کامپیوتر و صفحه ی دسکتاپ خود ویدئو ایی تهیه کنید و در یک کنفرانس و یا کلاس و ... آن را به نمایش بگذارید ، اما نمی دانستید که باید چکار کنید و از چه نرم افزاری استفاده کنید ، در این تاپیک با یکدیگر نحوه ی ضبط تصاویر از صفحه ی دسکتاپ را می آموزیم ، امیدوارم که مورد قبول عزیزان واقع بشود .

    یکی از قدرتمند ترین نرم افزار ها در زمینه ی تهیه فیلم و تصویر از دسکتاپ ، نرم افزار Camtasia Studio است که امکانات بسیار زیاد و متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد ، کاربر می تواند فیلم را تهیه کند و سپس در همان محیط نرم افزار به ویرایش کردن فیلم بپردازد ، قسمت های اظافه را حذف کند ، افکت های مختلف را بر روی فیلم پیاده کند و ده ها امکانات دیگر ، اما یکی از نکات منفی این نرم افزار حجم بالای آن می باشد که باعث می شود کاربران به نرم افزار های ساده تر و کم حجم تر روی بیاورند و از آنها استفاده کنند ، البته ذکر این نکته ضروری است که حجم بالای نرم افزار در کنار امکانات فوق العاده ایی که در اختیار کاربر قرار می دهد کاملآ هم معقول به نظر می رسد .

    در این تاپیک بنده ی حقیر قصد معرفی برنامه ی کاملآ رایگان و پر قدرت Open Broadcaster Software را دارم ، این نرم افزار از حجم کمی برخورداره و فقط به ضبط تصاویر می پردازد ، پس برای ویژگی های مختلف نظیر بریدن قسمت های اظافه ی فیلم و افکت های مختلف باید از نرم افزار های دیگری کمک بگیرید .

    می توانید جدیدترین نسخه ی این نرم افزار کاملآ رایگان را از لینک زیر دریافت کنید
    [Only registered and activated users can see links. ]

    خوب ، حالا بریم سراغ آموزش ، برای اولین بار که شما نرم افزار را باز می کنید با صفحه ی زیر رو به رو می شوید که اگر بلافاصله بر روی Start Recording کلیک کنید ، با یک صفحه ی کاملآ سیاه رو به رو می شوید که باید هم همین گونه شود چون هنوز نرم افزار تنظیم نشده است .






    ابتدا وارد گزینه ی Setting شوید ، در این قسمت از پنل سمت چپ چندین سربرگ دیگر در اختیار شما قرار می گیرد که گزینه ی هر کدام از این سربرگ ها به صورت جداگانه توضیح داده می شود .

    ابتدا از سربرگ General می توانید تنظیمات مربوط به زبان نرم افزار و نام پروژه ایی که بر روی آن کار می کنید را می توانید تنظیم کنید . گزینه های دیگر بهتره دست نخورده باقی بمانند .





    سپس وارد سربرگ Encoding بشوید ، در این مرحله باید نوع Encode کردن ویدئو و کدک مورد استفاده را تعیین کنید ، نرم افزار OBS به صورت پیش فرض از کدک H.264 برای اینکد کردن استفاده می کند که علاوه بر حجم مناسب ، ویدئو خروجی نیز از کیفیت مناسبی بر خوردار می باشد ، همچنین اگر کارت گرافیک شما انویدیا می باشد می توانید گزینه ی Nvidia NVENC را فعال کنید تا عملیات اینکد کردن توسط کارت گرافیک انجام شود ، در غیر این صورت نرم افزار به صورت پیش فرض از پردازنده ی مرکزی ( CPU ) برای اینکد کردن ویدئو استفاده می کند.

    از قسمت Max Bitrate می توانید میزان بیتریتی ویدئو خود را تعیین کنید ، هر چه بیت ریت بالاتر ، کیفیت ویدئو خروجی نیز بالاتر ، اما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که حجم ویدئو خروجی هم خیلی بیشتر می شود ، این نکته را هم مد نظر داشته باشید که میزان بیت ریت باید متناسب با میزان رزولیشن مانیتور شما باشد ، به عنوان مثال بیت ریت 1000 و رزولیشن 1280x720 ویدئو ایی کاملآ با کیفیت مناسب خروجی می دهد ، در حالی که حجم ویدئو نیز بسیار مناسب است ، اما همین میزان بیت ریت 1000 در رزولیشن 1920x1080 ممکن است که ویدئو نهایی از کیفیت پایین برخوردار شود .

    از قسمت Audio Encoding هم می توانید کدک و میزان بیت ریت صدای فیلم نهایی خود را تعیین کنید ، در این قسمت هم هر چه بیت ریت بالاتر کیفیت صدا نیز بیشتر ، اما تفاوت آن این است که اگر شما بیت ریت را بر روی 64 و یا 320 قرار دهید ، حجم فایل خروجی تغییر آنچنانی نمی کند . کانال صدا را هم همیشه بر روی Stereo تنظیم کنید .






    در نهایت بعد از تنظیم کردن ، وارد سربرگ Broadcast Setting بشوید .
    در این سر برگ ابتدا از قسمت Mode دو گزینه در اختیار شما قرار می گیرد ، اولین گزینه که Live Stream نام دارد و به شما این امکان را می دهد که با انتخاب یک سرور ، به صورت زنده فیلمی که در حال ضبط کردن هستید بر روی آن سرور آپلود شود و قرار گیرد ، اما اگر می خواهید که خروجی فیلم ، کامپیوتر خود شما باشد گزینه ی دوم یعنی File Output Only را انتخاب کنید .

    سپس از قسمت File Path مکانی که دوست دارید فیلم در آنجا ذخیره شود را انتخاب کنید .
    4 گزینه ی دیگر نیز کلید های میانبری هستند که می توانید برای نرم افزار تنظیم کنید که با فشردن آن کلید به صورت اتوماتیک نرم افزار آن کار را انجام دهد ، به عنوان مثال با فشردن کلید R برنامه شروع به ضبط فیلم کند ، به صورت پیش فرض کلیدی برای نرم افزار تنظیم نشده است .






    در سربرگ Video همانطور که از نام آن پیداست ، می توانید تنظیمات مربوط به ویدئو خود از جمله رزولیشن خروجی و میزان فریم را تعیین کنید .
    در اینجا بنده یک پرانتزی باز کنم و یک توضیحی راجع به فریم خدمت شما ارائه بدهم ، یک فریم در حقیقت یک تصویر کاملآ ثابت و بی حرکت است ، یک فیلم بسته به زمان آن از میلیون ها میلیون و یا میلیارد ها میلیارد فریم تشکیل شده است که زمانی که این فریم ها به صورت پشت سر هم بدون وقفه پخش می شوند ، چشم ما این فریم ها را نمی تواند تشخیص دهد و از هم متمایز کند و بنابراین ما فیلم رو می بینیم .

    حال در قسمت FRAME بر اساس می زانی که تعیین می کنید مثلآ 24 یا 29 ، این تعداد فریم های ما در یک ثانیه هستند ، یعنی یک ثانیه فیلم از 29 فریم تشکیل شده است ، بنابراین یک فیلم 10 ثانیه ایی که با 29 فریم بر ثانیه در حال پخش شدن است از 290 فریم تشکیل شده است ( 29x10=290 ) .






    در سربرگ Audio نیز می توانید تنظیمات مربوط به میکروفن و صدای خروجی و کارت صدا ... را تنظیم کنید و سربرگ Advanced هم تنظیمات پیچیده تری را در اختیار شما قرار می دهد که پیشنهاد می شود به تنظیمات این قسمت دست نزنید .

    در نهایت بعد از اینکه تمام تنظیمات را انجام دادید و از همه چی مطمئن شدید بر روی کلید ok در پایین صفحه کلیک کنید تا به صفحه ی اصلی نرم افزار برگردید .

    خوب در اینجا بر روی Start Recording کلیک کنید باز هم با همون صفحه ی کاملآ سیاه رو به رو می شوید با اینکه تنظیمات را هم انجام دادید ، در جواب باید گفت که شما تنها تنظیمات را انجام دادید ، اما هنوز منبعی که قصد ضبط تصاویر از آن را دارید برای نرم افزار تعیین نکردید ، خوب ممکن است با خودتون بگویید منبع همین مانیتور جلوی چشمم هست دیگه ، ولی همان را هم باید به نرم افزار بشناسونید

    برای این منظور در صفحه ی اصلی در قسمت Sources راست کلیک کنید و گزینه ی ADD را انتخاب کنید .






    در این قسمت همانطور که مشاهده می کنید چندین گزینه ی در اختیار شما قرار می گیرد ، این نرم افزار قابلیت ضبط تصاویر از درون بازی را نیز دارد و برای این منظور دیگر لازم نیست که برای ضبط قسمتی از بازی از نرم افزار های Fraps و یا Msi Afterburner استفاده کنید ، اما از آنجایی که این تاپیک در مورد ضبط تصاویر از صفحه ی دسکتاپ است ، به موضوع بازی پرداخته نمی شود .

    اگر اولین گزینه ی یعنی Window Capture را انتخاب کنید ، یک پنجره ی دیگر باز می شود و به شما این امکان را می دهد که تنها از یکی از چندین پنجره هایی که در حال حاظر در کامپیوتر شما باز است فیلم تهیه کنید ، به عنوان مثال در تصویر زیر بنده 2 پنجره ی Yahoo و Topic را باز کردم ، با انتخاب پنجره ی Yahoo نرم افزار تنها از پنجره ی یاهو مسنجر تصاویر را ضبط می کند و پنجره های دیگر کاری ندارد .






    اما اگر می خواهید که از تمام صفحه ی دسکتاپ خود فیلم تهیه کنید ، گزینه ی Monitor Capture را انتخاب کنید .
    بلافاصله مشاهده می کنید که یک پنجره همانند پنجره ی بالا باز می شود ، از قسمت Monitor می توانید تعداد مانیتور هایی که در حال حاظر به سیستم شما متصل هستند را انتخاب کنید که نرم افزار به صورت پیش فرض تعداد مانیتور ها را شناسایی می کند ، به عنوان مثال شما اگر 3 مانیتور دارید ، اما می خواهید که نرم افزار تنها از یک مانیتور تصاویر را ضبط کند ، تعداد مانیتور ها را به 1 تغییر دهید .






    خوب اکنون نرم افزار کاملآ تنظیم شده است و منبع برای ضبط تصاویر نیز به آن شناسانده شده است ، تنها کاری که باید بکنید کلیک کردن بر روی Start Recording است تا بلافاصه عملیات ضبط آغاز شود و اگر یک میکروفن نیز به سیستم متصل کرده باشید می توانید صحبت بکنید تا صدای شما نیز در ویدئو خروجی ضبط شود .







    امیدوارم که مورد پسند عزیزان واقع شده باشه ، این نرم افزار بر خلاف حجم کمش امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد و عزیزانی که فقط قصد ضبط تصاویر از صفحه ی دسکتاپ خود را دارند کاملا مناسب است ، تنظیم کردن نرم افزار هم در کمتر از چند دقیقه انجام می شود ، در حقیقت شما می توانید بدون دستکاری تنظیمات اظافی فقط یک خروجی برای ذخیره ی فیلم و منبع ضبط تصاویر را تنظیم کنید و تمام .



    کپی از مطلب تنها با ذکر منبع بلامانع است
    منبع : Overclockingheroes.com

    با تشکر
    ویرایش توسط The Joker : 22nd April 2014 در ساعت 02:18 AM
    morteza.p, smrbh, Artemis and 7 others like this.


    Motherboard : ECS A785GM-AD3 Processor : AMD Athlon II X4 635
    Main Memory : 2x2GB Geil+Kingmax Graphics Card : AMD Radeon HD 7770 GHZ Edition
    Cooling : DEEPCOOL Gammaxx 300 Power Supply : Green GP580B

  2. 17 کاربر بابت این ارسال مفید از The Joker تشکر کرده اند:

    Aliover (21st April 2014),AMD Radeon (24th April 2014),Artemis (22nd April 2014),asdaf (22nd April 2014),atisoc0936 (22nd April 2014),barbod24 (8th February 2015),Blue Rose (21st April 2014),Don_Corleone (21st April 2014),Emir (22nd April 2014),First.Last (21st April 2014),magiteq (22nd April 2014),morteza.p (22nd April 2014),overclock990 (22nd April 2014),sapple (23rd February 2015),SETIZEN (22nd April 2014),smrbh (22nd April 2014),TRIDENT (24th April 2014)



  3. #2
    Retired Moderator
    SETIZEN آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    اصفهان
    نام واقعی
    حسین
    نوشته ها
    1,128
    تشکر شده 5,032 بار در 886 پست
    SETIZEN آنلاین نیست.
    ممنون از محمد جواد عزیز بابت معرفی این نرم افزار متن باز و آزاد.


    Motherboard : MSI Big Bang Marshal - B3 Processor : Intel Core i7 2600k
    Main Memory : G.SKILL Trident X Series 16GB (2 x 8GB) :D Graphics Card : MSI N580 GTX Lightning
    Cooling : Cooler Master V8 Power Supply : Thermaltake toughpowe 1350w
    <a href=http://och.boxup.ir/images/10685481067149458153.jpg target=_blank rel=nofollow>http://och.boxup.ir/images/10685481067149458153.jpg</a>

  4. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از SETIZEN تشکر کرده اند:

    Artemis (22nd April 2014),barbod24 (8th February 2015),Don_Corleone (22nd April 2014),Emir (22nd April 2014),magiteq (22nd April 2014),morteza.p (22nd April 2014),smrbh (23rd April 2014),The Joker (22nd April 2014)



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •