قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4
Like Tree11Likes
  • 8 Post By The Joker
  • 1 Post By Agent 47
  • 2 Post By ahmaden

موضوع: نقد و بررسی از پیش نمایش Dying Light

  1. #1
    Retired assistant
    The Joker آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    محمد جواد
    نوشته ها
    775
    تشکر شده 7,070 بار در 737 پست
    The Joker آنلاین نیست.

    نقد و بررسی از پیش نمایش Dying Light


    با سلام و درود خدمت تمامی عزیزان




    آیا شما هم از بازی های سبک Survival-Horror خوشتان می آید ؟
    بازی جدیدی که در نمایشگاه E3 2013 معرفی شد و یک عنوان نسل بعد به حساب می آید IP جدید استودیو Techland است که شرکت Warner-Bros وظیفه ی نشر آن را به عهده گرفته است .

    استدویو Techland که قبلآ سری بازی های Dead Island را ساخته است به ما نشان داده است که در به تصویر کشیدن دنیای بی رحم که پر از موجودات جهش یافته و زامبی های احمق که فقط می خواهند شما را بگیرند و بخورند بسیار موفق بوده است .

    اگر شما هم از کشتن و تیکه تیکه کردن زامبی ها با تبر و سلاح های سرد لذت می برید ، پس بدون شک حتمآ باید بازی Dying Light را حتی برای یک بار هم که شده تجربه کنید .

    سبک بازی Dying Light بسیار شبیه سبک بازی های Dead Island و Dead Rising است ، دنیایی پر از زامبی و موجودات جهش یافته که در همه جا پخش هستند و یک لحظه از دست آنها در امان نیستید .



    داستان بازی هم همانند دیگر بازی های این سبک از جایی شروع می شود که در نتیجه ی یک آزمایش نا موفق یک ویروس ناشناخته در سطح شهر پخش می شود که انسان های عادی را به موجوداتی آدم خوار تبدیل می کند .

    شخصیت اصلی بازی که آنتوان نام دارد ، یک انسان کاملا عادی است که در میان این موجودات در شهر گرفتار شده و از قضی خود نیز گرفتار این ویروس کشنده شده است ، اما بنا به دلایلی به موجودی آدمخوار تبدیل نمی شود ، این نشان می دهد که یکی از اصلی ترین قسمت های بازی پیدا کردن دارو برای جلوگیری از تبدیل شدن شخصیت بازی به موجودی آدم خوار است ، البته در این باره اطلاعاتی منتشر نشده است و در تریلر هایی که از گیم پلی بازی منتشر شده است نیز به این موضوع اشاره ایی نشده است ، اما شواهد این طور نشان می دهد ، مانند داروی Zombrex که یکی از اصلی ترین قست از بازی Dead Rising پیدا کردن این دارو بود .

    قبلآ گفته شد که شخصیت بازی یک انسان عادی است ، اما نه کاملا عادی ، بلکه او یک دونده و پارکور کار حرفه ایی است .



    با شنیدن کلمه ی پارکور ممکن است بلافاصله یاد بازی Mirror's Edge بیفتید ، در جواب باید گفت که بله ، بازی در این بخش تا حدودی بسیار زیادی به بازی Mirror's Edge شباهت دارد .

    آنتوان می تواند از در و دیوار بالا برود ، روی پشت بام ها بدود ، در هنگام دویدن با تبری که در دست دارد سر زامبی ها را در سر راه خود قطع کند و ... ، در حقیقت بالا رفتن از قسمت های مختلف و دویدن و ... هسته ی اصلی گیم پلی را شامل می شود .

    گاهی اوقات است که می خواهید از یک خیابان و یا راهی رد شوید ، اما می بینید که آن راه توسط زامبی ها بند آمده است ، در اینجا دو تا انتخاب پیش روی شماست ، تبر خود را در بیارید و سر تک تک زامبی ها را از تنشان جدا کنید که ممکن است به جدا شدن سر خودتون هم منجر بشه ، و راه دوم این است که از ساختمان کنارتان بالا بروید و از پشت بام ساختمان بدون اینکه حتی یکی از زامبی ها متوجه حضورتان شود پایین بیایید و به راه خود ادامه دهید .

    همچنین این تکنیک های پارکور در هنگام فرار از دست زامبی ها نیز بسیار به شما کمک می کند ، می توانید هنگامی که در حال دویدن به سمت یک زامبی هستید ، پای خود را بر روی سرش بگذارید و یک پرش بلند بزنید و بر روی ساختمان بپرید و ... و ...



    بازی Open World است و طبق گفته ی سازندگان محیط بازی بسیار بزرگ است و به لطف پارکور کار بودن شخصیت اصلی بازی ، می توانید به هر نقطه از محیط بازی که می خواهید بروید و هیچ نقطه ی غیر قابل دسترسی در محیط بازی وجود ندارد .

    یکی از اصلی ترین قسمت های بازی و گیم پلی چرخه ی شبانه روز است که این مورد به زیبایی در بازی پیاده شده است .
    زامبی ها و موجودات جهش یافته در طول روز قدرت زیادی ندارند و بهترین زمان برای گشت و گذار در شهر در طول روز است ، اما به محض غروب خورشید و تاریک شدن هوا ، زامبی ها قدرتی چندین برابر روز پیدا می کنند و همینطور خیلی سریع تر از روز شما را شناسایی می کنند و عطششان برای خوردن شما چندین برابر می شود و دیگه مهم نیست که شما روی زمین باشید یا روی پشت بام ساختمان ، آنها دنبال شما می آیند و تا شما را نگیرند ول کن ماجرا نمی شوند ، پس گشت و گذار در شهر در تاریکی اصلآ پیشنهاد نمی شود ، مگر اینکه واقعآ تجهیرات لازم را داشته باشید .



    قبلآ گفته شد که آنتوان هم مانند دیگر مردم به این بیماری کشنده و همه گیر مبتلا شده است ، اما این بیماری علاوه بر مضراتش ، یک مزیت بسیار خوب دارد که واقعآ به بازیکن در مواقع مختلف کمک می کند ، آن مزیت این است که آنتوان قابلیت این را دارد که خطر ناک ترین زامبی ها و مینی باس ها و تعداد زامبی ها را در محیط با ارسال یک پالس از خودش شناسایی کند ، و همینطور گاهی اوقات خود را در میان زامبی های دیگر پنهان کند و ...
    این قابلیت به بازیکن ، مخصوصآ در شب ها بسیار کمک می کند .

    در سرتاسر محیط بازی انواع و اقسام سلاح های سرد از جمله تبر ، چاقو ، آچار ، چکش ، چوب و ... وجود دارد که بازیکن می تواند همه ی آنها را بردارد و از آنها استفاده کند .

    علاوه بر آن همانند بازی های DI و DR قابلیت ترکیب کردن این سلاح ها با یکدیگر و ساختن یک سلاح بسیار قدرتمند وجود دارد ، اما برای این منظور ابتدا باید نقشه آن سلاح را پیدا کنید که چه موادی برای ساخت این سلاح نیاز است ، سپس می توانید با جمع کردن آن سلاح ها ، آنها را با یکدیگر ترکیب کنید و بر ضد زامبی ها از آنها استفاده کنید .



    بازی علاوه بر مراحل اصلی ، دارای مراحل فرعی متنوعی است ، از جمله پاک سازی یک منطقه از وجود زامبی ها ، نجات افرادی که در بین زامبی ها گیر افتادند ، فعال کردن تله هایی که از کار افتادند و ... که باعث می شود بازی حالت متنوعی داشته باشد و بازیکن خسته نشود .

    همچنین بازی دارای سیستم Level Up است که بازیکن با جمع کردن XP می تواند Level خود را ارتقا دهد که باعث باز شدن Skill های جدید و ... می شود ، انجام مراحل فرعی به ارتقا Level بازیکن کمک به سزایی می کند .

    در طول بازی هلی کوپتر ها و هواپیما هایی از بالای شهر رد می شوند و محموله هایی که حاوی مواد غذایی و دارو و ... است در قسمت ها مختلف شهر رها می کنند .
    شما باید قبل از اینکه این محموله ها از بین بروند و یا توسط افراد دیگر گرفته شوند به آنها برسید .

    در طول بازی علاوه بر زامبی ها ، با افراد مزاحمی هم برخورد می کنید که می خواهند شما را بکشند و وسایل شما را غارت کنند ، معمولآ حضور این افراد در اطراف محموله هایی که توسط هواپیما ها انداخته می شوند بیشتر است ، اما در سطح شهر هم با این افراد برخورد می کنید ، ممکن است در یک لحظه همه چی آرام است ، اما یک ثانیه بعد از در و دیوار به سمت شما حمله ور شوند و شما را غافلگیر کنند .



    در سرتاسر محیط بازی تعداد بسیار زیادی تله وجود دارد که بازیکن می تواند از آنها به نفع خودش استفاده کند و به عنوان مثال توجه زامبی ها را به یک نقطه دیگر جلب کند ، علاوه بر آن بازیکن می تواند خودش هم حواس زامبی ها را پرت کند ، گاهی اوقات ممکن است که بخواهید یک وسیله ایی را بردارید ، اما زامبیها اطراف آن وسیله را گرفتند و هیچ راهی برا رسیدن به آن وسیله وجود ندارد ، خوب در اینجا می توانید با پرتاب کردن نارنجک های آتش زا به یک سمت دیگر باعث شوید که زامبی ها دور آتش آن نارنجک جمع شوند و شما در همان حال به آرامی از یک گوشه دیگر بروید و آن وسیله را بردارید .



    موتور گرافیکی بازی Chrome Engine است و گرافیک بازی در سطح بسیار قابل قبولی قرار دارد ، نورپردازی بازی زیبا کار شده است ، افکت قطع شدن اعضای بدن زامبی ها و خون و ... به زیبایی هر چه تمام تر در بازی شبیه سازی شده است .
    همچنین بازی از فیزیک قابل قبولی نیز برخوردار است .

    گیم پلی بازی بسیار روان است و افت فریم در تریلر های به نمایش در آمده به هیچ عنوان وجود نداشت .

    صداگذاری بازی بسیار زیبا کار شده است و تک تک اجسام و اشیا داخل بازی صداهای مخصوص به خودشان را دارند و از این بابت Techland کار خود را بسیار خوب انجام داده است .



    همچنین بازی قابلیت CO-OP هم نیز دارد و می توانید در قالب تیم های 2 نفره و یا 4 نفره به انجام مراحل بپردازید .

    بازی Dying Light شاید دارای داستان و سبک تکراری باشد ، اما دارای پتانسیل بسیار بالایی است ، ترکیب سبک بازی های Mirror's Edge و Dead Island و همچنین گرافیک و صداگذاری مناسب در یک بازی می تواند یک تجربه ی ناب را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد .


    تاریخ عرضه ی این بازی اگر تاخیر نخورد 31 مارس 2014 است و برای پلتفرم های X360-PS3-XONE-PS4 و PC عرضه می شود.

    با تشکر از تمامی عزیزان


    ویرایش توسط The Joker : 9th January 2014 در ساعت 08:10 PM
    smrbh, Artemis, Blue Rose and 5 others like this.


    Motherboard : ECS A785GM-AD3 Processor : AMD Athlon II X4 635
    Main Memory : 2x2GB Geil+Kingmax Graphics Card : AMD Radeon HD 7770 GHZ Edition
    Cooling : DEEPCOOL Gammaxx 300 Power Supply : Green GP580B

  2. 19 کاربر بابت این ارسال مفید از The Joker تشکر کرده اند:

    3adegh (10th January 2014),Agent 47 (9th January 2014),Aliover (10th January 2014),AMD Radeon (9th January 2014),arman_kad (9th January 2014),Artemis (9th January 2014),Blue Rose (9th January 2014),Don_Corleone (9th January 2014),First.Last (9th January 2014),magiteq (9th January 2014),moc (9th January 2014),mohammad72 (9th January 2014),mohammad775 (9th January 2014),Optimus Prime (9th January 2014),SaeedSYS (1st April 2014),sapple (2nd March 2014),smrbh (9th January 2014),TERRORIST (9th January 2014),Veyron (9th January 2014)



  3. #2
    OCH Member
    ali_men2004 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    علی
    سن
    40
    نوشته ها
    187
    تشکر شده 924 بار در 171 پست
    ali_men2004 آنلاین نیست.
    مرسی وخسته نباشی همشهری
    ویرایش توسط ali_men2004 : 9th January 2014 در ساعت 04:07 PM


    Motherboard : giga z68 Processor : i7 2700k
    Main Memory : 2×4 1600 Graphics Card : giga 3x 760 oc
    Cooling : frio Power Supply : 600eu

  4. 9 کاربر بابت این ارسال مفید از ali_men2004 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (9th January 2014),Aliover (10th January 2014),Artemis (9th January 2014),Blue Rose (9th January 2014),Don_Corleone (9th January 2014),magiteq (9th January 2014),mohammad72 (9th January 2014),Optimus Prime (9th January 2014),The Joker (9th January 2014)



  5. #3
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    39
    نوشته ها
    3,013
    تشکر شده 24,323 بار در 2,633 پست
    Agent 47 آنلاین نیست.
    بسیار بسیار ممنونم محمد جواد جان....
    بازی خوبی به نظر میاد
    ***********************
    اما جالبی این بازی به موتور گرافیکی Chrome Engine 6 هست.
    که اولین بار بر روی این بازی پیداه شده است و قابلیت های فیزیکی و صداگذاری و تکنیک های یک انجین مناسب را به همراه دارد.
    نسخه های قبلی این موتور گرافیکی برای بازی Call of Juarez: The Cartel و Call of Juarez: Bound in Blood استفاده شده بود
    و فقط هم برای این دوبازی بود نسخه 5 و 4 این موتور گرافیکی اگر با اون دو بازی آشنائیت کافی داشته باشید میتوانید گرافیک این بازی را حدس بزنید.

    با تشکر فراوان از دوست عزیزم محمد جواد
    Artemis likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  6. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Agent 47 تشکر کرده اند:

    3adegh (10th January 2014),Aliover (10th January 2014),Artemis (10th January 2014),Blue Rose (9th January 2014),Don_Corleone (9th January 2014),magiteq (9th January 2014),mohammad72 (9th January 2014),Optimus Prime (9th January 2014),smrbh (9th January 2014),The Joker (9th January 2014)



  7. #4
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    نام واقعی
    احمد
    سن
    34
    نوشته ها
    83
    تشکر شده 596 بار در 88 پست
    ahmaden آنلاین نیست.
    خوندم چقدر قشنگ بود ممنون
    من زامبی این چیزا زیاد خوشم نمیاد ولی این بازیو حتما اگه اومد بازیش میکنم.
    Agent 47 and Aliover like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  8. 3 کاربر بابت این ارسال مفید از ahmaden تشکر کرده اند:

    Agent 47 (10th January 2014),Aliover (10th January 2014),The Joker (10th January 2014)



موضوعات مشابه

  1. نقد و بررسی از پیش نمایش بازی METRO: Last Light
    توسط Agent 47 در انجمن نقد و بررسی
    پاسخ: 50
    آخرين نوشته: 21st April 2014, 05:32 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •