قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 22
Like Tree26Likes

موضوع: .: بررسی فنی کارت گرافیک MSI Radeon R9 270X HAWK :.

  1. #1
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.

    .: بررسی فنی کارت گرافیک MSI Radeon R9 270X HAWK :.





    AMD Radeon R9 270X

    در تاریخ 25 ماه سپتامبر سال 2013 میلادی کمپانی AMD برای اولین بار خانواده ی جدید کارتهای خود را با نام Radeon Rx معرفی کرد و به نظر میرسد که کار خانواده Radeon HD به پایان رسیده است ضمن آنکه تغییر اساسی در نام گذاری کارتهای گرافیک جدید این کمپانی صورت گرفته. اگر بخواهیم خانواده Radeon Rx را دسته بندی کنیم میتوانیم آنها را به کارتهای گرافیک Radeon R7 , Radeon R9 و Radeon R5 تقسیم کنیم. با کمی تامل میتوان متوجه شد این دسته بندی شبیه دسته بندی کمپانی nVIDIA برای کارتهای گرافیک خود است که بعد از عوض شدن نام گذاری از GTX xxx استفاده کرد که میتوان به GT , GTS , GTX اشاره کرد. کمپانی AMD نیز مشابه این کار را انجام داد و همانند کمپانی nVIDIA برای شروع خانواده جدید از عدد 200 استفاده کرد. نسل جدید کارتهای گرافیک کمپانی AMD شامل کارتهای Radeon R9/R7/R5 2X0 است که در برخی از آنها پسوند X به آنها افزوده میشود که بیانگر XT در اسم رمز آنها است.

    با گذشت زمان و انتشار اطلاعات بیشتر از این کارتهای گرافیک مشخص شد بجز چند کارت گرافیک بقیه کارتهای گرافیک سری 200 جدید نیستند و در واقع متعلق به Radeon HD 7000 هستند اما با تکلنوتوژی های به روز شده ای مانند نسخه جدیدتر DirecX11 و Open GL همینطور از فرکانس های کاری بالاتر که به طبع کارایی آنها را افزایش خواهد داد. در تاریخ 8 ماه دسامبر سال 2013 میلادی کارت گرافیک AMD Radeon R9 270X رسما معرفی شد. این کارت گرافیک یکی از آن کارتهای متعلق به سری Radeon HD7000 با اندکی بروز رسانی است. در واقع این کارت همان Radeon HD 7870 با معماری GCN است و هر دوی آنها از تراشه Pitcairn XT استفاده میکنند اما فرکانس های کاری در R9 270X کمی بالاتر است و جالبتر آنکه اندکی ارزانتر است!
    این کارت گرافیک در سری Mid-Range قرار میگیرد و رقیب آن کارت گرافیک nVIDIA Geforce GTX660Ti است که بنظر میرسد کارت گرافیک Radeon HD7870 که رقیب این کارت نیز محسوب میشد آن چنان در ماموریت خود موفق ولی در ادامه خواهیم دید که R9 270X میتواند این ضعف را جبران کند یا خیر! البته باید این کارت گرافیک را با کارتی در سری GTX700 کمپانی nVIDIA مقایسه کنیم ولی هنوز رقیبی از این کمپانی برای R9 270X وارد گود نشده است.



    همان طور که گفتیم اين کارت گرافيک داراي تراشه Pitcairn XT بر پایه معماری Graphic Core Next است. اين تراشه داراي داراي 2 ميليارد و 800 ميليون ترانزيستور است با فناوري ساخت 28 نانومتر (28nm) است و اندازه سطح (Die Size) آن به 212 ميلي متر مربع ميرسد.Pitcairn XT داراي 80 واحد بافت گذاري يا Texture و 32 واحد رنگ ROP است. همچنین اين تراشه از 1280 پردازنده استريم در قالب 20 واحد پردازشي که هر کدام داراي 64 پردازنده استريم است استفاده شده(در تصوير بالا اين واحد ها قرمز رنگ هستند و روي آنها GCN نوشته شده).
    اين تراشه همچين داراي 128 واحد ROP از نوع استينسل (Z/Stencil ROP Unit 128 ) , دو موتور هندسي (Dual Geometry Engines) و دو موتور پردازش ناهمگام يا Dual Asynchronous Compute Engines) ACE) است که بخش کوچکي از ويژگي هاي معماري GCN ميباشد.

    اين کارت گرافيک داراي 2048 مگابايت حافظه گرافيکي از نوع GDDR5 با سرعت کلاک 1400 مگاهرتز است (از آنجایی که این حافظه ها Quad rate هستند فرکانس موثر يا کاری آنها 4 برابر فرکانس واقعی یعنی 5600 مگاهرتز است) و در کنار 4 واحد مموري کنترلر 64 بيتي از نوع دو کاناله که مجموعا 256 بيت رو تشکيل ميدهند, ميتواند پهناي باند 153.6GB/s رو فراهم کند.
    سرعت کلاک هسته اين کارت 1050 مگاهرتز است. همچنين سرعت واحد پيکسل زن (Pixle Filrate) و سرعت واحد بافت گذاري (Texture Filrete) به ترتيب 32.0GPixel/s و 80.0GTexel/s است. سرعت پردازش محاسبات رياضي آن نیز به 2.69 ترافلاپ (2.69 TFLOPS) ميرسيد.

    اين کارت گرافيک براي برقرار کردن ارتباط با مادربورد از گذرگاه PCI-E X16 نسخه 3.0 استفاده ميکند. البته تمام کارت هاي گرافيکي که از اين نسخه استفاده ميکنند در مادربوردهاي مبتني بر نسخه 2.0 نيز قابل استفاده هستند.
    از ديگر ويژگي هاي اين کارت گرافيک ميتوان به پشتيباني از آخرين نسخه دايرکت ايکس(DX11.2) و سايه زن (SM5.0) و OpenGL نسخه 4.3 و پردازش مستقيم نسخه 5 (DircetCompute5) اشاره کرد.
    اين کارت گرافيک از فناوري منحصر به فرد AMD با نام Eyefinity پشتيباني ميکند با اين تفاوت که نسخه 2 اين تکلونوژي با کارت هاي گرافيک سري 7000 رادئون معرفي شدند.با استفاده از اين تکلونوژي ميتوانيد از 6 مانيتور استفاده کنيد. و بيشترين تغيير نسخه 2 به 1 استفاده از سيستم صداي ديجيتال چند نقطه اي مجزا يا Discrete Digital Multi-Point Audio است. حداکثر توان مصرفی این کارت 180 وات است.





    MSI Radeon R9 270X HAWK


    کمپاني تايواني Micro-Star International يا به اختصار MSI از سال 1985 فعاليت خود را در زمينه توليد قطعات کامپيوتر آغاز کرد و امروزه در دنياي سخت افزار کسي نيست که با محصولات اين کمپاني مانند کارت گرافيک , مادربورد , لپ تاپ , All-in-one و ديگر محصولات اين کمپاني آشنا نباشد. در جريان مسابقات اورکلاکينگ MSI Master Overclocking Arena Grand Final 2008 بين کمپاني MSI و اورکلاکرهايي که در اين مسابقه حضور داشتند صبحتهايي درباره اين سري از کارتهاي گرافيک صورت گرفت و اورکلاکرها نيازهاي خود را براي اورکلاکينگ اعلام کردند و اين کمپاني براي اولين بار رده بسيار خاصي از کارتهاي گرافيک را در سال 2009 با نام Lightning توليد و روانه بازار ساخت که اولين عضو اين خانواده MSI N260GTX Lightning نام داشت. در حال حاضر سري Lightning خانواده بسيار کاملي از تمام کارتهاي گرافيک High-End زمان خود هستند و اگر نگاهي داشته باشيم به پيشينه هر يک از اين کارتهاي اين سري, متوجه خواهيم شد هر نسل نسبت به نسل قبل پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است و به جرات ميتوان گفت در کارتهاي گرافيک کمپاني هاي ديگر نميتوان چنين پيشرفتي را يافت و همين موضوع باعث شد تا کارتهاي گرافيک اين کمپاني تا به امروز بي رقيب باشند. اين مسئله نه تنها در مورد کارتهاي گرافيک Lightning بلکه در مورد ساير رده هاي کارتهاي گرافيک اين کمپاني صدق ميکند. MSI تنها يک هدف از توليد اين کارتهاي گرافيک دارد و آن شکستن رکوردهاي جهاني است و تا به امروز در اين امر بسيار موفق بوده است. حتي اورکلاکر مشهور گيگابايت, Hicookie نيز به موضوع اعتراف کرد. کارتهاي گرافيک اين کمپاني تا به امروز بهترين کارتهاي گرافيک شناخته شده و خانواده آنها بيش از پيش با رده هايي چون Gaming , Hawk و.... کامل شده است.
    سریHawk نیز همانند Lightning برای اورکلاک طراحی و ساخته میشوند با این تفاوت که این سری شامل بهترین کارت Mid-Range هر نسل از کارتهای گرافیک است اما طراحی مدار رگولاتور و PCB آنها به پیشرفتگی کارتهای Lightning نیست.

    کارت گرافيکي که امروز قصد داريم به بررسي کامل و تخصصي آن بپزداريم آخرین شاهین سیاه کمپانی MSI با نام دقيق MSI Radeon R9 270X HAWK است. اين کارت را میتوان بهترین و قویترین کارت گرافیک این کمپانی بر مبنای کارت AMD Radeon R9 270X دانست.



    کارت گرافيک مورد نظر ما داراي بسته بندي بزرگ, بسيار شکيل و زيبا همانند کارت 780 لایتنینگ که قبلا بررسی کردیم است. به طوريکه وقتي براي اولين بار به بسته بندي کارت نگاه ميکنيد به معناي واقعي هيجان زده خواهيد شد! و اين حس را به شما القا ميکند که با کارت گرافيک قدرتمندي طرف هستد حتی با اینکه میدانید این کارت گرافیک در رده متوسط قرار دارد.
    متعلقات اين کارت شامل دو تبديل 6 پين , دفترچه راه اندازي کارت گرافيک , دفترچه مخصوصا کارتهاي هاوک , تبدیل DVI به VGA و 3 کابل کابل V-Check Point است. در کل بايد گفت اين کارت گرافيک از بسته بندي بسيار زيبا و لوازم جانبي کاملي برخوردار است.






    بعد از خارج کردن کارت گرافيک از جعبه آن با کارت بسيار زيبايي روبرو خواهيد شد که به دو رنگ مشکي و زرد مزين شده است و در نگاه اول زيبايي فوق الاده آن نظر شما را کاملا جلب خواهد کرد. اولين چيزي که موجب تعجب شما خواهد شد طراحي کولينگ زیبای این کارت گرافیک است.



    حال ميرسيم به سيستم کولينگ اين کارت .جايي که حرفهاي بسياري براي گفتن دارد و قصد داريم به صورت موشکافانه آن را بررسي کنيم. خنک کننده اين کارت گرافيک نسل چهارم خنک کننده هاي TwinFrozer کمپاني MSI با نام TwinFrozer IV Advance است که در کارت R9 280X Gaming این کمپانی نیز بکار رفته است. اين خنک کننده به حدي زيباست که در نگاه اول به کارت مجذوب طراحي آن خواهيد شد. خطوط تيز و نامتعارف , سايز بزرگ فن ها به همراه رنگ بندي مشکي و زرد زيبايي فوق الاده اي به اين کارت ميدهند و به گفته اين کمپاني به ميزان قابل توجهي خنکتر و بي صداتر عمل ميکند.


    کمپانی MSI بر روی هیت پایپ های این سیستم کولینگ یک پلیت بزرگ از جنس مس با روکش نیکل را قرار داده که باعث تسریع بخشیدن به دفع حرارت از سطح GPU میشود.



    در اين خنک کننده از 4 هيت پايپ 6 ميليمتري و یک هیت پایپ 8 میلیمتری از جنس مس با روکشي از فلز نيکل استفاده شده تا حرارت دريافتي از سطح GPU به سريعترين شکل ممکن به هيت سينک ها انتقال دهند.



    هیت سینک بزرگ این کولر کاملا یکپارچه است بطوریکه گرمای گرفته شده از GPU توسط هیت پایپ ها در تمامی قسمت های هیت سینک پخش میشود تا به بهترین شکل از سطح هیت سینک ها دفع شود.حالت این هیت سینک ها افقی است که بهترین حالت است زیرا هوا در طرفین کارت جریان دارد و به بیرون از کیس هدایت میشود.



    تمام قسمت PCB اين کارت توسط هيت سينک سيني شکل بزرگي که روي آن قرار گرفته است خنک ميشود. اين هيت سينک ميتواند تمامي قسمتهاي حساس مانند مدار VRM هاي GPU و Memory , تمامي IC هاي بکار رفته در سطح PCB که از خود مقداری گرما توليد ميکنند و ديگر قسمت هاي PCB را خنک ميسازد.



    همچنين داخل اين هيت سينک تعدادي نوارهاي مخصوص قرار دارد که رابط حساس مانند مموري و مداز تغذيه را به اين هيت سينک بزرگ متصل نمايد تا گرما بهتر منتقل شود.




    پشت PCB کارت نيز توسط هيت سينک سيني شکل بزرگ ديگري وجود دارد که گرماي توليد توسط پشت PCB را دفع کند که اين امر نيز باعث ميشود دماي PCB در حد پاييني باشد.



    سيستم کولينگ اين کارت داراي 2 فن قدرتمند 100 میلیمتری با 2 کنترلر PWM است. فن های این سیستم کولینگ مانند قبل از تکنولوژی هایی مثل Propeller Blade بهره میبرند. به این معنی که پره های فن پروانه ای شکل هستند و میتوانند 20 درصد جریان هوا رو افزایش دهند که همین موضوع باعث میشود کارایی این خنک کننده بالاتر رود. همچنین برای اینکه گرد و غبار وارد کارت گرافیک نشود از تکنولوژی Dust removal Technology نیز بهره میبرند. به کمک این تکنولوژی گرد و غبار وارد کارت نمیشود و عملیات خنک سازی بهتر انجام میشود. اساس این عملیات به این صورت است که فن ها 30 ثانیه به صورت معکوس چرخیده و 30 بعد را به صورت عادی میچرخند. در واقع فن های این کارت میتوانند به هر دو طرف چرخش کنند.



    حال نگاهی میکنیم به تراشه Pitcairn XT.این تراشه ساخت کشور تایوان میباشد.فرکانس این GPUهمانطور که گفتیم 1050 مگاهرتز است اما کمپانی MSI فرکانس آن را به 1150 مگاهرتز افزایش داده است.



    چیپ های مموری بکار رفته در این کارت مانند نمونه رفرنس ساخت کمپانی Elpida است. در تصویر زیر یکی از 8 چیپ مموری این کارت را مشاهده میکنید که ظرفیت هر کدام از آنها 256 مگابایت است و در کنار یکدیگر 2048 مگابایت (2 گیگابایت) مموری این کارت گرافیک را تشکیل میدهند و همان طور که در ابتدا گفتیم فرکانس آنها 1400 مگاهرتز است. (4800 مگاهرتز موثر یا کاری) متاسفانه این مموری ها کیفیت خوبی ندارند و از قابلیت اورکلاک پایینی برخوردار هستند.



    حال میرسیم به بررسی مدار رگلاتور یا VRM (مخفف Voltage regulator module به معنای سیستم مدیریت توان) این کارت گرافیک که یکی از مهمترین قسمت های کارت گرافیک است و کمپانی MSI برای کارتهای گرافیک مخصوص خود همیشه سعی کرده در این قسمت نهایت توانایی خود را به خرج دهد.

    وقتی کولینگ کارت را از جدا کنید و هیت سینک بزرگ سینی شکل را از روی بورد بردارید با نگاه به مدار تغذیه و بورد کارت به کیفیت ساخت بالای ادوات بکار رفته پی خواهید برد.

    (همچنین کمپانی MSI در قسمت جلوی کارت 3 کانکتور در نظر گرفته است که برای اندازه ی گیری ولتاژ GPU , مموری و PLL کاربرد دارند.این ویژگی که از آن با V-Chek Point یاد میشود اورکلاکر را قادر میسازد ولتاژ دقیق و لحظه به لحظه ی قسمت ها ذکر شده را اندازه گیری کند. همان طور که در ابتدا گفتیم کابل هایی برای این کار در محتویات جعبه موجود میباشد(.


    کمپانی MSI در ساخت کارتهای گرافیک Hawk نیز تمامی بورد را از اول طراحی میکند و PCB این کارتهای گرافیک همیشه نسبت به بورد مرجع طول و عرض بیشتری دارند زیرا برای ساخت PCB آنها نیاز به فضای بیشتری برای جا دادن تمام قطعات دارند. قطعات الکترونیکی بکار رفته در ساخت بورد این کارت که از استاندارد نظامی سطح 4 یا Military Class IV برخواردار هستند شامل NEW SFC , Dark Solid Cap و Hi-c Cap میباشند که کارایی آنها در شرایط بسیار سخت کاری تضمین شده است و از پاس کردن 7 تست بسیار سنگین شوک دمایی , تست رطوبت , تست لرزش , تست فشار کم , تست دمای بالا , تست دمای پایین و تست شوک استاندارد MIL-STD-810G را از سازمان دفاع ایالات متحده آمریکا دریافت میکنند.
    در مورد کیفیت قطعات بکار رفته در مدار تغذیه باید گفت به کیفیت کارتهای لایتنینگ نمیرسند اما قطعات بسیار با کیفیتی محسوب میشوند.

    مدار تغذیه این کارت از نوع 1+2+8 فاز است. از این تعداد 8 فاز برای GPU , دو فاز برای مموری و یک فاز برای قسمت PLL در نظر گرفته شده.در تصاویر زیر به ترتیب مدار تغذیه GPU و مموری + PLL را مشاهده میکنید.






    (PLL مخفف Phase Locked Loop هست. این مدار یک فاز بسته است که وظیفه اون یکسان سازی فرکانسهای تولید شده در فازهای دیگه هست. این مدار میتواند کمک شایانی به برقراری و یکدست شدن فرکانسهای تولیدی در فازهای هسته و حافظه های کارتهای گرافیک کند. البته اگر در این مدار، توان اسلات PCI-E (که 75 وات است) را هم در بر گرفته باشد، قطعا می تواند در یکسان سازی و در اختیار گذاشتن توان این اسلات با فازهای مدار رگولاتور هم سهیم باشد. همونطور که میدانید، نمونه مدار PLL رو هم میشود در مادربردها (یکسان سازی فرکانسهای تولید شده فازهای رگولاتور ولتاژ مادربرد جهت ارائه به پردازنده) پیدا کرد. )


    New SFC یا Super Ferrit Choke به چوک های جدیدی گفته میشود که در مدار تغذیه آن به کار رفته است. چوک هایی با هسته فریت، 30% ظرفیت جریان بیشتر و 20% بازدهی انرژی بهتری نسبت به چوک های متداول دارا می باشند.

    Hi-C Cap کوتاه شده عبارت Highly-Conductive Capacitor به خازن هایی با با رسانایی بالا گفته میشود که هسته آنها فلز بسیار نادر تانتالیوم است و به سختی یافت میشود و پایداری فوق الاده ای را به همراه دارد. این خازنها رسانایی فوق الاده بالایی دارند و قدرت GPU را تثبیت کرده که باعث میشود اورکلاکینگ بهتر شود. برای درک بهتر موضوع باید گفت از این خازن ها در شاتل های فضایی و ماهواره ها استفاده میشود!

    Dark Solid Capبه خازنهای جامد بکار رفته در PCB این کارت گرفته میشود با این تفاوت که سطح کدری دارند. این خازنها از هسته آلومینیومی تشکیل شده اند و پوشش ویژه ای برای حفاظت در برابر زنگ زدگی دارند و عمر بسیار مفید آنها 10 سال است! همچنین این خازنها ضد انفجار هستند و دمای پایینی دارند. این خازن ها همچنین ریپل بسیار پایین و کارایی بالاتری دارند.

    CopperMOSبه ماسفت های طلایی این کارت گفته میشود. از این ماسفت ها در مدار رگلاتور GPU این کارت گرافیک استفاده شده که ماسفتهای خاص مسی هستند و طوری طراحی شدند که از خنک کننده دو طرفه بهره ببرند و کارایی در خنک کنندگی را به بهترین شکل انجام دهند. همچنین 2 برابر ظرفیت جریان نسبت به ماسفت های رایج دارند و 20 درصد نسبت به ماسفت های معمولی خنکتر هستند.



    حال به سراغ IC ولتاژ کنترلر GPU میرویم.این IC یکی از مهمترین IC های کارت گرافیک است و نقش بسیار مهم و حیاتی در کارت گرافیک دارند.این تراشه که نام تجاری آن عوض شده ساخت ساخت کمپانی CHiL بوده و مدل دقیق آن IR3563B و ساخت کمپانی International Rectifier است.



    در پشت PCB کارت دقيقا پشت تراشه گرافیکی 2 عدد خازن Hi-c Cap بکار رفته است که باعث ميشود جريان بهتري به GPU برسد و با اين کار احتمال سوختن کارت پايين بيايد.



    در پشت PCB کارت دقیقا پشت VRM قسمت GPU کارت 8 عدد LED قرار دارد. زمانی که هر کدام از آنها روشن باشد به این معناست که فاز مورد نظر فعال است. و به وسیله تکلونوژی APS کنترل میشوند. APS مخفف کلمات Active Phase Switching است که در حالت عادی فعال است. در حالت Idle تنها دو عدد از LED ها روشن است در حالت لود بسته به سبک بودن و یا سنگین بود لود 4 یا 6 یا 8 LED روشن میشود اما با سوئیچ به حالت LN2 این تکلونوژی کاملا غیر فعال شده و تمام LED ها در حالت عادی نیز روشن است.



    کمپانی MSI برای این کارت گرافیگ ویژگی Dual-Bios را در نظر گرفته است. بایوس اول زمانی که کارت در حالت عادی مشغول کار است فعالیت میکند. اما بایوس دوم برای حالت LN2 بهینه شده است. همچنین با سوئیچ به بایوس دوم APS غیر فعال شده و هر 8 فاز GPU کارت آماده فعالیت هستند و OCP غیر فعال شده (تا حدود غیرفعال میشود نه کاملا) و جریان بیشتری آماده رسیدن به GPU است. OCP مخفف Over Current Protection به معنای محافظ جریان بیش از حد است. نبود این محافظ باعث میشود ناگهان جریان بسیار بالا و غیر قابل تحملی به GPU برسد و موجب سوختن آن شود.
    همچنین زمانی که کارت تشخیص دهد بایوس اول از کار افتاده است به طور اتوماتیک بایوس دوم را فلش میکند و کارت را با بایوس دوم راه اندازی میکند. سوئیچ دستی بین دو بایوس از طریق دکمه ای کوچک در بالای کارت انجام میشود.








    اين کارت براي تغذيه کامل از 2 دو اتصال گر برق 6 پين بهره ميبرد و به همراه توانی که گذرگاه PCI-E میتواند تامین کند در مجموع بالای 225 وات برق برای این کارت تامین میشود. البته این کارت گرافیک میتواند در صورت لزوم بسیار بسیار بیشتر از این مقادیر را تامین کند . این کارت گرافیک بر خلاف نمونه رفرنس 19 وات توان کمتری مصرف میکند یعنی 161 وات.



    خروجی های تصویر این کارت دو پورت DVI از نوع Dual-link، یک خروجی HDMI نسخه 1.4a و یک پورت DisplayPort نسخه 1.2 است. البته یکی از پورت های DVI از نوع DVI-I و دیگری از نوع DVI-L است. کمپانی MSI در این کارت از پلیت های طلایی یا به اصلاح Gold-Plated Connector برای خروجی ها استفاده میکند که باعث میشود انتقال سیگنال بهبود یابد و به عنوان محافظ زنگ زدن نیر عمل میکنند. همچنین با این قابلیت امکان اتصال به صفحه نمایش به حداکثر رسیده و طول عمر کارت گرافیک را افزایش میدهد.





    بنچمارک و تست

    در ابتدا به معرفی سیستم تست میپردازیم:





    مانند بررسی های گذشته اینبار نیز از چند کارت گرافیک برای مقایسه استفاده کردیم. از آنجایی که کارت گرافیک Radeon HD7870 نیز از تراشه یکسانی بهره میبرد برای ما بسیار جالب است که بدانیم کارت گرافیک مورد نظر ما تا چه میزان قدرتمندتر شده است. به همین جهت از کارت گرافیک MSI Radeon HD7870 TwinFrozer III در تست ها استفاده شده است. همین طور تصمیم گرفتیم از کارت گرافیک ASUS Radeon HD7950 Direct CUII در تست ها استفاده کنیم. وجود کارت گرافیک HD7950 کار را برای کارت گرافیک ما بسیار سخت میکند. همین طور از کارت گرافیک MSI GTX660Ti Power Edition نیز در تست ها استفاده شد تا رقیب اصلی این کارت نیز حضور داشته باشد. اگر به یاد داشته باشید در بررسی های قبل کارت HD7870 نتوانست از پس این کارت به خوبی برآید و همان طور که در ابتدا گفتیم باید دیدHD7870 در لباس جدید و با توان بیشتر میتواند پوز رقیب را به زمین بمالد یا خیر؟! زمان آن رسیده تا این موضوع را روشن کنیم

    درایورهای کارت گرافیک استفاده شده ForecWare 310 برای کارت گرافیک GTX660Ti و Catalyst 13.1 برای کارت گرافیک HD7870 و HD7950 است اما به دلیل اینکه کارت 270X از این درایور پشتیبانی نمیکند از درایور 13.6 استفاده کردیم. برای رفع هر گونه محدودیت از جانب پردازنده آن را از فرکانس 3.4 گیگاهرتز به 4.4 گیگاهرتز یه با عبارتی 30 درصد اورکلاک کردیم.






    ابتدا مشخصات کارت گرافیک را از زبان GPU-Z مشاهده میکنیم:



    فرکانس GPU همان طور که مشاهده میکنید 1150 مگاهرتز است که این مقدار 100 مگاهرتز یا 10 درصد بیشتر از نمونه رفرنس است. فرکانس مموری نیز مانند نمونه رفرنس همان 1400 مگاهرتز است.


    3DMark Vantage
    اولین تستی که اجرا کردیم 3Dmark vantage است که تستی بسیار سنگین که بر پایه DirectX10 میباشد. این تست حتی از 3Dmark11 نیز سنگینتر است.و حالت مورد نظر ما نیز Performance میباشد.


    در این تست کارت گرافیک مورد نظر با کارت GTX660Ti که رقیب اصلی آن است کارایی کارایی یکسانی را بدست می آورد و 10 درصد از HD7870 قویتر ظاهر میشود اما از کارت HD7950نیز 10 درصد عقب میماند.


    3DMark11
    دومین تستی که اجرا کردیم 3DMark11 است.همان طور که از اسم آن پیداست این تست بر مبنای DirectX11 است و مانند 3DMark Vantage تست بسیار سنگینی محسوب میشود.این تست را نیز در حالت Performance اجرا کردیم.


    در این تست کارت گرافیک با کارت گرافیک HD7950 نتایج یکسانی را کسب میکند و از کارت HD7870 باز هم 10 درصد قویتر ظاهر میشود از کارت GTX660Ti حدود 8 درصد عقب میماند که اين اختلاف به تغييراتي که nVIDIA در درايورهاي خود در بخش LOD داده است مربوط ميشود.


    HWBot Unigine Heaven
    تست بعدی Unigine Heaven است که با استفاده از نرم افزار ساخت HWBot می توان امتیاز دقیقی کارت گرافیکی بدست آورد. همچنین این تست سنگینترین تست برای کارت های گرافیک است و فشار مضاعفی بر کارت گرافیک وارد میکند که یکی از دلایل آن رزولیشن بالای آن است.هر چقدر رزولیشن تست بیشتر باشد فشار وارده بر کارت بیشتر میشود.نکته دیگر در این مورد این تست استفاده بسیار کم از پردازنده است و بیش از 98 درصد نتیجه نهایی به کارت گرافیک وابسته است و تنها 2 درصد حتی کمتر به پردازنده وابسته است.


    در این تست هیچ چیز به کمک کارتهای گرافیک نمی آید! و فقط باید با اتکا بر قدرت خود از این آزمون بیرون آیند. همانطور که مشاهده میکنید کارت گرافیک ما با HD7950 نتایج تقریبا یکسانی را کسب میکند و از HD7870 نیز 10 درصد جلو میوفتد همینطور از کارت GTX660Ti نیز 8 درصد قویتر ظاهر میشود و تغییرات LOD نیز نتوانست کمکی به آن کند.


    پس از اجرای چند بنچ مارک حال نوبت به آن رسیده تا قدرت کارتهای گرافیک را در محیط بازی ها بسنجیم تا ببینیم امتیازهای گرفته شده تا چه حد در بازی ها صدق میکند.


    Crysis Warhead
    تست بعدی ما Crysis Warhead نام دارد. با شنیدن نام این بازی ناخداگاه یاد صحنه های گرافیکی بالا و جزئیات بسیار دقیق, نفس نفس زدن کارتهای High-End و نرسیدن به فریم ریت مطلوب میوفتیم. در زمان عرضه اولین نسخه این بازی هیچ کارتی نمیتوانست در چینش تکی فریم ریت مناسبی را ارائه دهد اما با گذشت زمان و تولید کارت های گرافیک قویتر میتوانیم شاهد اجرای این بازی در رزولیشن و فریم ریت دلخواه باشیم.
    این بازی از دایرکت ایکس نسخه 10 استفاده میکند و با استفاده از نرم افزار FBWH Bench tool برای تست گرافیکی استفاده کردیم. مرحله مورد نظر Ambush و تنظیمات در حالت Enthusiast و FSAA غیرفعال شده است.


    در این تست کارت گرافیک مورد نظر 10 درصد از GTX660Ti و 5 درصد از HD7950ضعیفتر ظاهر میشود. همچنین از کارت HD7870 نیز 10 درصد قویتر ظاهر میشود.


    Batman Arkham City
    تست بعدی Batman Arkham City است. این بازی نیز بر مبنای DirectX11 است و از nVIDIA Physx نیز پشتیبانی میکند که باعث میشود فیزیک بازی از بار پردازنده برداشته شده و قویتر شود و بجای پردازنده, کارت گرافیک این وظیفه را بر دوش گرفته و این موضوع باعث افزایش فریم میشود اما برای اینکه شرایط عادلانه باشند این گزینه را غیر فعال کردیم.FSAA نیز مانند تست های دیگر غیر فعال گردید.


    در این تست نیز کارت گرافیک ما 15 درصد از GTX660Ti و 6 درصد از HD7950ضعیفتر ظاهر میشود. همچنین از کارت HD7870 نیز 10 درصد قویتر ظاهر میشود.


    Hitman Absolution
    تست بعدی ما نیز Hitman Absolution نام دارند.این بازی جدیدترین تست برای کارت های گرافیک میباشد که بسیار سنگین است و از صحنه هایی با گرافیک بسیار بالا و زیبایی برخوردار است.تمام تنظیمات مانند تست های قبل در بالاترین حد خود قرار گرفته و FSAA نیز غیر فعال شده است.


    در این تست کارت ما 20 درصد قویتر از GTX660Ti و 15 درصد قویتر از HD7870 ظاهر میشود و اختلاف خود را به اوج خود میرساند. اما از HD7950 حدود 6 درصد عقب میوفتد.


    Lost Planet 2
    تست بعدی ما Lost Planet 2 نام دارد.این بازی بر مبنای DirectX11 است و از بین دو تست گرافیکی تست دوم را انتخاب کردیم. تمام تنظیمات در بالاترین حد قرار گرفته و FSAA نیز غیر فعال گردید.


    این بازی به طرز عجیبی برای کارتهای گرافیک nVIDIA بهینه است به طوری که کارت GTX660Ti از کارت گرافیک ما 28 درصد قویتر ظاهر میشود و اختلاف خود را به حداکثر میرساند.


    در قسمت تست در محیط بازی جمعا از 4 بازی Crysis Warhead , Lost Planet 2, Batman Arkham City,Hitman Absolution, استفاده کردیم. از این 4 عنوان سه بازی دارای لوگوی nVIDIA هستند و برای کارت های گرافیک این کمپانی بهینه سازی شده اند بغیر از Hitman Absolution که لوگوی AMD دارد و برای کارت های گرافیک این کمپانی بهینه سازی شده است. همان طور که مشاهده کردید کارت گرافیک مورد نظر ما در بازی هیتمن تنها توانست از رقیب خود جلو بیوفتد و سایر نتایج را به رقیب خود واگذار است.


    اورکلاکينگ
    حال به هيجان انگيزترين قسمت بررسي يعني اورکلاکينگ ميرسيم. در اين قسمت با استفاده از نرم افزار معروف , محبوب و قدرتمند MSI AfterBurner موجود در CD جعبه کارت, اورکلاک ميکنيم. MSI AfterBurner را میتوان کاملترین و بهترین نرم افزار اورکلاکینگ کارتهای گرافیک با ظاهری زیبا نامید. این نرم افزار دارای قسمت های بسیار مختلفی برای مانیتورینگ دما است و بیشتر آنها را باید از منوی تنظیمات فعال کرد. همچنین ظاهر نرم افزار نیز قابل تغییر است و میتوانید رنگ های متنوعی را برای آن انتخاب کنید. در مورد افزایش فرکانسها و ولتاژهای مختلف نیاز به تعریف نیست و مانند گذشته میتوانید ولتاژ قسمت های GPU , Memory و PLL را افزایش دهید. وجود این نرم افزار به تنهای یک مزیت بزرگ محسوب میشود و اين در حالي است که خيلي از کارتهاي گرافيک برندهاي ديگر داراي نرم افزار اورکلاکينگ مناسبي نیستند. نکته بسیار جالبی به آن پی بردیم نمایش دمای قسمت VRM بود که نرم افزار افتربرنر بسیار دقیق آن را نشان داد اما GPU-Z بسیار غیر منطقی این دما را نشان داد!

    به دلیل اینکه نسخه داخل CD جعبه کارت گرافیک نتوانست ولتاژی را اعمال کند از نسخه 3 Beta 17 استفاده کردیم. در نهایت با افزایش 100 میلی ولت برای مموری و GPU که نهایت مقدار خود بود توانستیم به فرکانس 1325 برای GPU و 1580 مگاهرتز برای مموری برسیم. در اینجا بیشتر به بی کیفیت بودن مموری های الپیدای این کارت پی بردیم. اگر مموری ها این کارت حتی ساخت کمپانی هاینیکس بودند به مراتب بیشتر میتوانستیم مموری ها را اورکلاک کنیم. ممکن است فکر کنید انتظار مموری هایی با چنین کیفیتی بر روی یک کارت گرافیک رده متوسط خواسته نا معقولی است اما کمپانی رقیب برای کارت های رده متوسط خود مانند GTX660Ti مموری هایی را قرار میدهد که به راحتی میتوانند تا فرکانس 1800 مگاهرتز اورکلاک شوند و به فرکانس های بالاتر نیز دست پیدا کنند. حتی بایوس حالت LN2 نیز کمکی به ما نکرد زیرا این کارت مانند کارتهای انویدیا مشکل محدودیت توان ندارد. اما در مجموع GPU کارت به خوبی اورکلاک شد و فراموش نکنید که فرکانس دیفالت این کارت 100 مگاهرتز از نمونه رفرنس بالاتر است و ما باز هم به مقدار قابل توجهی آن را افزایش دادیم اما از اورککلاک مموری ها راضی نبودیم که بخاطر چیپ استفاده شده است ولی قابلیت اورکلاک را در کل خوب ارزیابی میکنیم.



    پس از اورکلاک کارت گرافيک تصميم گرفتيم سنگينترين تست موجود يعني HWBOT Unigine Heaven را اجرا کنيم تا ببينيم در کنار اين مقدار افزايش فرکانس امتياز کارت نيز چه مقدار افزايش پيدا ميکند.


    نتايج کاملا واضح است و همانطور که مشاهده ميکنيد افزايش کارايي 12 درصدي مشاهده میشود. اختلاف با سایر کارتها نیز واضح است.


    دما و صدا
    حال نوبت آن رسيده تا به بررسي دما و صداي توليدي توسط کارت بپردازيم. براي ثبت دماي کارت در حالت بيکاري از تب سنسور موجود در نرم افزار GPU-Z استفاده کرديم. دماي کارت در حال بيکاري تنها 28 درجه است (!) این موضوع از یک جهت بیشتر باعث تعجب ما شد زیرا در حال حاضر دمای محیط تست گرم است و حداکثر دور فن در اين حالت فقط و فقط 900 RPM است! در اين حالت کارت گرافيک مورد نظر کاملا بي صدا است و احساس صدايي در اطراف خود نخواهيد کرد حتی اگر گوش را به فن های کارت نزدیک کنید هیچ صدایی نخواهید شنید. در حالت لود کامل نيز دماي کارت گرافيک به 69 درجه درجه ميرسيد. این دمای برای این کارت گرافیک ممکن است کمی بالا بنظر برسد اما دقت کنید ما از وسایل گرمازا استفاده میکنیم و دمای محیط کمی بالاتر است. ضمن آنکه حداکثر دور فن در اين حالت تنها 1042RPM است که باور آن واقعا سخت است!!! در این حالت نیز کارت گرافیک ما از نظر صدای تولیدی هیچ فرقی با حالت بیکاری ندارد و میتوان به صحت گفته کمپانی MSI پی برد که میگوید صدای تولیدی کارت در حالت بیکار 20 و در حالت لود 21 دسی بل است!! برای درک بیشتر موضوع باید گفت این مقدار صدای تولید شده بسیار کمتر از مقدار نویز یک اتاق ساکت است که در آن صدایی نخواهید شنید!
    در حالت اورکلاک نيز بيشترين دماي ثبت شده 83 درجه در هنگام اجراي تست HWBOT Unigine Heaven است و سرعت فن نيز در اين حالت نهايت به 1594RPM ميرسد! و در اين حالت باز هم صدایی به گوش نمیرسد مگر گوش خود را به فن ها نزدیک کنید و سایلنت بودن کارت بازهم در حالت اورکلاک حفظ میشود. ممکن است با دیدن عدد 83 درجه بگویید کارت بسیار داغی است اما باید دقت کنید دور فن در این حالت تنها 1594 دور در دقیقه است که به تنهایی میتواند این موضوع را توجیه کند و همانطور که گفتیم دمای محیط کارت کمی بالا است.اما میتوانید سرعت چرخش فن را کمی بالاتر ببرید تا دما به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بهرحال باز هم سیستم کولینگ شاهکار کمپانی MSI ما را شگفت زده کرد.



    تنها یک نتیجه میتوان گرفت... Cool & Quiet !



    نتیجه گیری
    حال به مهمترین قسمت بررسی میرسیم. زیرا زمان آن رسیده است تا از تست ها و بنچمارک های گرفته شده به یک نتیجه گیری کلی برسیم. در این مقاله به بررسی کامل کارت گرافیک MSI Radeon R9 270X HAWKپرداختیم. در طول تست ها این کارت گرافیک کارایی بسیار خوبی را از خود نشان داد خصوصا در بخش کولینگ و سایلنت بودن.طراحی کارت بسیار زیبا و چشم نواز است. سیستم کولینگ کارت فوق الاده است. کیفیت ساخت این کارت بسیار بالاست. مدار تغذیه آن قدرتمند است. گیمرها میتوانند ساعت ها در سکوت مطلق با آن به اجرای گیم های سنگین بپردازند. PCB این کارت بین چندین لایه سیستم خنک کننده گیر افتاده و به خوبی تمام قسمت های آن خنک میشود. اورکلاکرها از ویژگی های منحصر به فرد آن بسیار خوشحال خواهند شد. نرم افزار اورکلاکینگ آن هم نیاز به تعریف ندارد. قابلیت اورکلاک آن هم خوب است. در نهایت لازم به ذکر است کمپانی MSI در قبال تمام قابلیت هایی که به کارت گرافیک خود افزوده است قیمت آن را 230 دلار بیشتر در نظر گرفته است که تنها 30 دلار بیشتر از نمونه رفرنس است.


    نقاط قوت:

    +کیفیت ساخت بالا
    +مدار تغذیه قدرتمند
    +خنک کننده TwinFrozer IV Advanceبا کارایی خنک و بسیار ساکت
    +هیت سینک کامل برای VRM و حافظه ها
    +نرم افزار اورکلاکینگ قدرتمند MSI AfterBurner
    +بسنه بندی زیبا
    +امکانات حرفه ای اورکلاکینگ
    +قابلیت اورکلاک خوب برای GPU

    نقاط ضعف:

    -قابلیت اورکلاک پایین مموری ها





    در انتها جا داره از دوستان عزیزم پژمان جان , علی جان و فرشاد جان که در تهیه این بررسی یاری کردند تشکر ویژه ای کنم.


    با تقدیم احترام فراوان
    مهدی یحیایی
    OveclockingHeroes.com

    ویرایش توسط Mehdi_FXX : 28th December 2013 در ساعت 11:22 AM


    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  2. 36 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    3adegh (24th December 2013),Agent 47 (24th December 2013),aliniceboy (11th April 2014),Aliover (13th July 2014),AMD Radeon (24th December 2013),Artemis (24th December 2013),Behnam_2337 (25th December 2013),benyps (24th December 2013),Blue Rose (24th December 2013),Don_Corleone (24th December 2013),ErfanDL (29th December 2013),First.Last (29th December 2013),Hamed_Classic (12th February 2014),Hamidreza (25th December 2013),iSteve (29th December 2013),jalal (30th December 2013),magiteq (24th December 2013),masoudps3 (4th November 2014),moc (24th December 2013),mohammad72 (29th December 2013),mohammad775 (24th December 2013),morteza.p (24th December 2013),Olesius (24th December 2013),Optimus Prime (24th December 2013),oranoos (29th December 2013),p.X (25th December 2013),perans (3rd November 2014),Reza Y (24th December 2013),sapple (2nd March 2014),SASANOC (25th December 2013),SETIZEN (24th December 2013),smrbh (25th December 2013),TERRORIST (24th December 2013),The Joker (24th December 2013),Turok (29th December 2013),XoMa (24th December 2013)



  3. #2
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    چیپ حافظه با شماره کد W2032BBBG-6A-F برای کار در فرکانس 1500MHz طراحی شدند،قرار گیری فرکانس چیپ ها در 1400MHz واقعا نکته ضعیفی در این کارت گرافیک هست،از نقاط ضعف دیگر این کارت گرافیک می توان به مصرف زیاد در لودینگ،قیمت بیشتر(تقریبا گران ترین 270x) و اورکلاک کارخانه ای کم اشاره کرد.با توجه به عملکرد تقریبا مشابه با ارزان ترین GTX 760 ولی قیمت نسبی کمتر بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.متاسفانه قیمت زیاد این کارت گرافیک عملا بلای جانش خواهد شد چون HD 7950 مرجع با game bundle بیشتر به چشم میاد.
    ویرایش توسط Blue Rose : 24th December 2013 در ساعت 06:02 PM
    p.X likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  4. 19 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    Agent 47 (24th December 2013),AMD Radeon (24th December 2013),Artemis (24th December 2013),Behnam_2337 (25th December 2013),benyps (24th December 2013),Don_Corleone (24th December 2013),iSteve (29th December 2013),magiteq (24th December 2013),Mehdi_FXX (24th December 2013),morteza.p (24th December 2013),Olesius (24th December 2013),p.X (25th December 2013),Reza Y (24th December 2013),sapple (2nd March 2014),SASANOC (25th December 2013),SETIZEN (24th December 2013),smrbh (25th December 2013),The Joker (24th December 2013),XoMa (24th December 2013)



  5. #3
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    علی جان این چیپ های حافظه در نمونه رفرنس هم بکار رفتند و کمپانی msi در این مورد تغییری ایجاد نکرده و خود کمپانی AMD هم فرکانس این حافظه ها رو این کلاک قرار داده تا لااقل شاهد افزایش فرکانس 200 مگاهرتزی باشیم.

    در مورد مصرفش همونطور که گفتم بر خلاف نمونه رفرنس 19 وات توان کمتری مصرف میکنه که بخاطر مدار تغذیه کارت هست که میتونه مصرف توان رو به خوبی مدیریت کنه...حتی نمونه رفرنس هم توان 180 واتی که داره بازم خوبه

    در مورد قیمت واقعا بی انصافیه اینطور بگیم....در قبال این همه قابلیت هایی که به کارت افزوده شده فقط 30 دلار گرونتر هست!

    در مورد اورش هم همینطوره....بقیه کارتهای رفرنس دیفالت 1050 هستند و این کارت 1150...تازه شما میتونید بدون افزایش هیچ گونه ولتاژی فرکانس حدود 1250 رو ست کنید و استفاده کنید



    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  6. 14 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Agent 47 (24th December 2013),Artemis (24th December 2013),Behnam_2337 (25th December 2013),Blue Rose (24th December 2013),iSteve (29th December 2013),magiteq (24th December 2013),morteza.p (24th December 2013),Olesius (24th December 2013),Reza Y (25th December 2013),sapple (2nd March 2014),SASANOC (25th December 2013),SETIZEN (24th December 2013),smrbh (25th December 2013),XoMa (24th December 2013)



  7. #4
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehdi_FXX نمایش پست ها
    علی جان این چیپ های حافظه در نمونه رفرنس هم بکار رفتند و کمپانی msi در این مورد تغییری ایجاد نکرده و خود کمپانی AMD هم فرکانس این حافظه ها رو این کلاک قرار داده تا لااقل شاهد افزایش فرکانس 200 مگاهرتزی باشیم.

    در مورد مصرفش همونطور که گفتم بر خلاف نمونه رفرنس 19 وات توان کمتری مصرف میکنه که بخاطر مدار تغذیه کارت هست که میتونه مصرف توان رو به خوبی مدیریت کنه...حتی نمونه رفرنس هم توان 180 واتی که داره بازم خوبه

    در مورد قیمت واقعا بی انصافیه اینطور بگیم....در قبال این همه قابلیت هایی که به کارت افزوده شده فقط 30 دلار گرونتر هست!

    در مورد اورش هم همینطوره....بقیه کارتهای رفرنس دیفالت 1050 هستند و این کارت 1150...تازه شما میتونید بدون افزایش هیچ گونه ولتاژی فرکانس حدود 1250 رو ست کنید و استفاده کنید

    مهدی جان منظورم از مصرف زیاد در حالت لودینگ هست که بیشتر از 255 وات مصرف می کند در حالت بی کاری نسبت به رقیب خود DCII Top بهتر عمل کرده اما لودینگ بیشتر مصرف داشته
    اما همه این ها وقتی به خنک کننده قدرتمند Twin Frozr IV Advanced می رسند حرفی برای گفتن ندارند.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  8. 16 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    Agent 47 (24th December 2013),AMD Radeon (24th December 2013),Artemis (24th December 2013),Don_Corleone (24th December 2013),iSteve (29th December 2013),magiteq (24th December 2013),Mehdi_FXX (24th December 2013),morteza.p (24th December 2013),Olesius (24th December 2013),overclock990 (25th December 2013),Reza Y (25th December 2013),sapple (2nd March 2014),SASANOC (25th December 2013),SETIZEN (24th December 2013),smrbh (25th December 2013),XoMa (24th December 2013)



  9. #5
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    علی جان اون مصرف کل سیستم هست و 161 وات مصرف این کارت هم در بیشترین حالت ممکن هست اون عددی که شما میگید احتمالا از سایت Guru3D دیدید و باید بگم اون مصرف کل سیستمه

    به تب gpu-z دقت کنید:



    کلاک جی پی یو و مموری به ترتیب 1150 و 1400 مگاهرتز هستند و کارت در حالت فول لود قرار داره و مصرف کارت تنها 117 واته



    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  10. 14 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Agent 47 (24th December 2013),AMD Radeon (24th December 2013),Artemis (24th December 2013),Blue Rose (24th December 2013),Don_Corleone (24th December 2013),iSteve (29th December 2013),magiteq (24th December 2013),morteza.p (24th December 2013),Reza Y (25th December 2013),sapple (2nd March 2014),SASANOC (25th December 2013),SETIZEN (24th December 2013),smrbh (25th December 2013),XoMa (24th December 2013)



  11. #6
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehdi_FXX نمایش پست ها
    علی جان اون مصرف کل سیستم هست و 161 وات مصرف این کارت هم در بیشترین حالت ممکن هست اون عددی که شما میگید احتمالا از سایت Guru3D دیدید و باید بگم اون مصرف کل سیستمه

    به تب gpu-z دقت کنید:

    کلاک جی پی یو و مموری به ترتیب 1150 و 1400 مگاهرتز هستند و کارت در حالت فول لود قرار داره و مصرف کارت تنها 117 واته
    با چه نرم افزاری روی لود قرار گرفته؟چون امکان نداره با furmark اینقدر مصرف داشته باشه.
    تمام بررسی های موجود عملکرد در هر وات رو خیلی کمتر از مدل مرجع می دونند.



    ویرایش توسط Blue Rose : 24th December 2013 در ساعت 06:54 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  12. 16 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    Agent 47 (24th December 2013),AMD Radeon (24th December 2013),Artemis (24th December 2013),Don_Corleone (24th December 2013),iSteve (29th December 2013),magiteq (24th December 2013),Mehdi_FXX (24th December 2013),morteza.p (24th December 2013),Olesius (24th December 2013),overclock990 (25th December 2013),Reza Y (25th December 2013),sapple (2nd March 2014),SASANOC (25th December 2013),SETIZEN (24th December 2013),smrbh (25th December 2013),XoMa (24th December 2013)



  13. #7
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    علی جان تستی که ما گرفتیم بنچمارک هیون هست که بسیار بسیار سنگینه

    وقتی تو اون بنچمارک همچین مصرفی داره فکر کنم تو بازی هایی که میکنیم روزانه از این بیشتر نباشه

    فکر کنم بهتره پژمان جان بیان یه توضیحی بدند


    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  14. 13 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Agent 47 (24th December 2013),Artemis (24th December 2013),Blue Rose (24th December 2013),iSteve (29th December 2013),magiteq (24th December 2013),morteza.p (24th December 2013),Olesius (24th December 2013),Reza Y (25th December 2013),sapple (2nd March 2014),SASANOC (25th December 2013),SETIZEN (24th December 2013),smrbh (25th December 2013),XoMa (24th December 2013)



  15. #8
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehdi_FXX نمایش پست ها
    علی جان تستی که ما گرفتیم بنچمارک هیون هست که بسیار بسیار سنگینه

    وقتی تو اون بنچمارک همچین مصرفی داره فکر کنم تو بازی هایی که میکنیم روزانه از این بیشتر نباشه

    فکر کنم بهتره پژمان جان بیان یه توضیحی بدند
    فکر کنم تفاوت در سیستم بنچمارک گیری یا رزولوشن،کانفیگ بنچمارک گیری باعث این اختلاف شده چون واضح که یک متغیر این وسط از قلم افتاده
    برای استفاده که بدون شک بهترین R9 270X موجوده اما نظر من بیشتر سر این قضیه که تفاوت این نمودارها و چارت ها در چیه؟
    مثلا در نمودار زیر سایت guru3d بیشترین مصرف کارت گرافیک رو 178W تعیین کرده که با توجه به TDP180W کاملا منطقی به نظر میرسه.



    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  16. 11 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    Agent 47 (25th December 2013),Artemis (25th December 2013),iSteve (29th December 2013),magiteq (25th December 2013),Mehdi_FXX (25th December 2013),moc (25th December 2013),overclock990 (25th December 2013),Reza Y (25th December 2013),sapple (2nd March 2014),smrbh (25th December 2013),XoMa (25th December 2013)



  17. #9
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    راستش من بیشتر از این اطلاعاتم قد نمیده علی جان ولی تو این نمودار نکات جالبی داره

    مثلا مصرف 200 واتی 7950 رو زده 138 وات یا مثلا چند تا کارت دیگه رو که نگاه کردم 30 الی 40 وات یا بیشتر کمتر زده ولی مثلا 270 رو درست در اورده ...فکر کنم برمیگرده به دلایلی که خودت گفتی



    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  18. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Agent 47 (25th December 2013),Blue Rose (25th December 2013),iSteve (29th December 2013),magiteq (25th December 2013),moc (25th December 2013),Reza Y (25th December 2013),sapple (2nd March 2014),SETIZEN (25th December 2013),smrbh (25th December 2013),XoMa (25th December 2013)



  19. #10
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.



    WM-01 or Power Thingy



    فکر کنم تفاوت در نوع سنجش باشه که بسته به تست کننده میتونه سخت افزاری یا نرم افزاری باشه،به احتمال زیاد سایت Techpowerup هم از همین روش سخت افزاری استفاده کرده است.این روش همانطور که مشخصه متغیر های دیگری را نیز مورد سنجش قرار می دهد.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  20. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    Agent 47 (25th December 2013),iSteve (29th December 2013),Mehdi_FXX (25th December 2013),moc (25th December 2013),Olesius (25th December 2013),Reza Y (25th December 2013),sapple (2nd March 2014),SETIZEN (25th December 2013),smrbh (25th December 2013),XoMa (25th December 2013)



صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. .::بررسی MSI GTX760 HAWK VS ASUS GTX760 DirectCU II ::.
    توسط Agent 47 در انجمن Nvidia
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 19th November 2013, 12:51 PM
  2. پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 29th October 2012, 11:55 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •