قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7
Like Tree29Likes
  • 12 Post By Behnam_2337
  • 10 Post By Behnam_2337
  • 1 Post By Olesius
  • 2 Post By Mehdi_FXX
  • 1 Post By Agent 47
  • 1 Post By Blue Rose
  • 2 Post By Behnam_2337

موضوع: بررسی ساختاری مادربرد گیگابایت Gigabyte Z87X-D3H

  1. #1
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.

    بررسی ساختاری مادربرد گیگابایت Gigabyte Z87X-D3H

    مقدمه کوتاه

    اگر دوستان به خاطر داشته باشند، در بررسیهای قبل که بر روی مادربردهای دارای PCH سری 8 کمپانی اینتل انجام شد، به اندازه کافی به ویژگیها و خصوصیات ذاتی سری 8 اشاره شد. در این نوشته قصد نداریم که ویژگیهای چیپست Z87 را موشکافی کنیم اما نگاهی کوتاه به سری 8 خواهیم داشت. سری 8 دارای شش مدل است. مدلهای H81 ،H87 و Z87 نیمه اول این سری را تشکیل می دهند. مدل H81 در ساخت محصولات Low End، مدل H87 برای محصولات Mid-Range و مدل Z87 به عنوان سریعترین عضو خانواده سری 8 برای تولید محصولات High End مورد استفاده سازندگان مادربرد قرار گرفته است.
    اما نیمه دوم شامل Q87، Q85 و B85 است که به لحاظ کارایی و پرفورمنس فاقد ویژگیهای چیپستهای Z87،H87 و H81 بوده اما محصولات ساخته شده بر پایه این چیپستها، گزینه های مناسبی برای استفاده در بخشهای فناوری اطلاعات در شرکتهای بزرگ و سازمانها باست که متاسفانه بدلیل عدم آشنایی و اطلاع مدیران بخش IT (خریداران سیستم) در این شرکتها و سازمانهای کوچک و بزرگ، مادربردهای تولیدی به واسطه این سه چیپست کماکان با بد اقبالی روبرو شده اند.
    همانطور که اشاره شد خانواده سری 8 به اندازه ای دارای تنوع است که کاربران تمامی گروه ها چه در بخش خانگی، اورکلاکرها، گیمرها و کاربران آفیس را شامل گردد. لذا منطقی است که قبل از تصمیم به خرید یک مادربرد سری 8، درباره نیازها و انتظارات به خوبی تحقیق کنیم.


    با این مقدمه کوتاه و در ادامه به بررسی محصولی با چیپست Z87 از کمپانی گیگابایت خواهیم پرداخت که امید می رود با دارا بودن فاکتورهای کیفیت در قطعات و ساخت و همچنین دارابودن فاکتور قیمت / کارایی، از جایگاه خوبی در میان کاربران خانگی میدرنج برخوردار گردد. در ادامه سعی داریم به بررسی مادربرد تازه وارد Z87X-D3H گیگابایت بپردازیم. لطفا ما را همراهی بفرمایید.



    مادربرد Z87X-D3H گیگابایت از چهارمین ویرایش پردازنده های Core اینتل با سوکت LGA 1150 پشتیبانی می کند. پردازنده هایی نظیر Core i7, i5, i3 4xxx, Pentium, Celeron می توانند کانفیگ مناسبی را در اختیار کاربر قرار دهند. این محصول با بکارگیری تکنولوژی انحصاری Ultra Durable ویرایش 5 گیگابایت طیف وسیعی از امکانات بهمراه کارایی مناسب را ارائه می کند. گستره وسیع کارکرد نواحی مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده و PCH با تعبیه خنک کننده های منحصر بفرد و جدید و مدیریت دقیق توان در بخش PWM به واسطه بکارگیری چیپهای مجتمع PowIRstage (ساخت کمپانی مطرح International Rectifier) نشانگر نگاه عمیق طراحان به مقوله کاهش مصرف انرژی توام با حداکثر راندمان کاری است.



    رنگبندی در مادربرد فوق طبق یک عادت دیرینه شکل گرفته که با تلفیق رنگ سفید، آبی، مشکی و طوسی شماتیکی آشنا اما بدون توان جذب بصری به بیننده القا می گردد. بسته بندی محصول نیز از این ترکیب رنگ بندی مستثنی نیست. برجسته کردن فناوری انحصاری Ultra Durable 5.0+ گیگابایت یگانه طرحی است که در بک گراند مشکی رنگ جعبه مادربرد به چشم می خورد.




    محتویات بسته بندی شامل چهار کابل ساتا، پل اتصالی گرافیک Nvidia SLI از نوع فلکسیبل، پنل پشتی I/O، دفترچه راهنمای کاربران، لوگوی گیگابایت و DVD حاوی درایورها و نرم افزارهای اختصاصی و مورد نیاز کاربر است.
    این فناوری شامل بکارگیری خازنهای جامد با عمر بالا، ایمنی بیشتر با تعبیه دو بایوس، جلوگیری از اتصال کوتاه، جلوگیری از تخلیه نابهنگام الکترواستاتیک و استفاده از دو برابر مس بیشتر در ساخت PCB مادربرد است.





    بر روی مادربرد چهار شکاف مختص به نصب حداکثر 32 گیگابایت حافظه non-ECC DDR3 در سرعتهای 1333 و 1600 مگاهرتز (پشتیبانی بیسیک) تا فرکانس 3000 مگاهرتز (اورکلاک حافظه ها) در چینش دو کاناله بهمراه ساپورت پروفایل XMP اینتل به چشم می خورد. اسلاتهای کانال A به رنگ مشکی و اسلاتهای کانال B به رنگ طوسی از یکدیگر متمایز شده تا علاوه بر اختلاط رنگها، کاربر را در نصب آسان و مطمئن حافظه ها یاری کند.
    مدار تغذیه ای شامل 3 فاز دیجیتالی بهمراه آی سی IR 3570A (و آی سی 3598 به عنوان سوئیچر و کنترل کننده چهار ماسفت K0393 با RDS پایین) نیز وظیفه تامین و مدیریت توان و کنترل نهایی بخش تامین انرژی حافظه ها را بر عهده دارند.






    حتما دوستان بخاطر دارند که عدم ارائه پورتهای بیشتر SATA 6Gb/s در چیپست Z77 برخی مشکلات را چه برای سازندگان و چه برای کاربران ایجاد کرده بود. سازندگان ناچار بودند جهت ارائه درگاه های بیشتر ساتا 6 از چیپهای کمکی استفاده کنند که اینگونه طراحی، در نهایت سازندگان و خریداران را با هزینه اضافی مواجه میکرد. لذا به لطف چیپست Z87، تعبیه 6 پورت SATA 6Gb/S در این محصول بدون نیاز به چیپست کمکی محقق گردیده که کافی نیز بنظر می رسد.



    در بخش مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده، مادربرد دارای 8 فاز دیجیتال است که مدیریت 100% دیجیتالی هر فاز به واسطه تعبیه چیپ کنترلرهای PowIRstage محقق خواهد شد. هر فاز دیجیتال شامل یک چوک سوپر فریت بهمراه چیپ IR 3553M تشکیل شده و گرمای اندک حاصل از فعالیت چیپهای فوق به هیتسینک قرار گرفته بر روی آنها انتقال می یابد. مجموعه استفاده از چیپهای PowIRstage و هیتسینک خنک کننده علاوه بر کاهش مصرف انرژی و افت محسوس دمای تولید شده، به افزایش کارایی و ثبات پردازنده در پردازشهای سنگین (اورکلاک / گیمینگ / رندرینگ) منجر شده است.



    مدیریت انرژی در جزیره Digital Phases مدار PWM پردازنده توسط چیپست IR 3563B ساخت کمپانی صاحبنام اینترنشنال رکتیفایر با کیفیتی چشمگیر اعمال می شود. (در بررسیهای گذشته درمورد چیپهای PowIRstage و استفاده گیگابایت از این چیپها در محصولات خود به حد نیاز صحبت شده است).
    سوکت پردازنده این محصول تولید کمپانی فاکسکان بوده و در ساخت پینهای آن از 15 میکرون طلا (جهت اتصال و انتقال دیتای هر چه بهتر بین پردازنده و مادربرد) استفاده شده است.

    تجهیز مادربرد به 3 شکاف توسعه دهنده گرافیکی امکان استفاده از تکنولوژی مالتی گرافیک در این محصول را نوید می دهد. مادربرد Z87X-D3H مجهز به 3 شکاف توسعه دهنده گرافیکی است. دو اسلات گرافیکی این محصول PCI-E 3.0 X16 بوده و می تواند از 16 مسیر اشتراکی PCIe پردازنده بصورت X8/X8 جهت برخورداری از تکنولوژیهای مالتی گرافیک Nvidia SLI و AMD CrossFireX استفاده کند. اسلات سوم گرافیکی مادربرد نیز PCI-E 2.0 X16 است که از مسیرهای PCIe چیپست استفاده کرده و می تواند در سرعت X4 به فعالیت بپردازد.



    چهار سوئیچ ساخت [Only registered and activated users can see links. ] و یک چیپ سوئیچ ساخت [Only registered and activated users can see links. ] نیز مدیریت ارتباط و سوئیچینگ را بر عهده دارند. پشتیبانی از تکنولوژی PCI-E Gen. 3 نیاز به تعبیه سوئیچها و المانهای الکتریکی خاصی جهت ارتباط بین پردازنده و اسلات گرافیکی دارد.
    چندی پیش نیز ادعاهایی مطرح گردید که استفاده از چیپ سوئیچینگ Pericom 2415 (با ظرفیت حداکثر 16 گیگابایت پهنای باند گرافیکی) قادر به ارائه تکنولوژی PCI-E Gen. 3 نیست اما اینکه این ادعا تا چه حد به واقعیت نزدیک است، از صلاحیت و هدف این بررسی خارج است.



    در ادامه اسلاتهای توسعه دهنده، مادربرد مجهز به 3 شکاف PCI-E 2.0 X1 است. علاوه بر این، به منظور بکارگیری برخی دیوایسها نظیر کارتهای صدای قدیمی یک شکاف PCI در بخش پایینی مادربرد (توسط کنترلر IT8892E- مبدل PCI-e به PCI) در اختیار کاربر قرار دارد.
    در بخش پورتهای ارتباطی، این مادربرد به لطف چیپست Z87 دارای شش پورت SATA 6Gbit/s است. بدلیل عدم استفاده از چیپهای کمکی جهت ارائه درگاه های بیشتر ساتا، شش پورت به رنگ مشکی بر روی مادربرد تعبیه شده که در حد نیاز کافی است. بکارگیری دو چیپ Renesas uPD720210 بهمراه چیپست Z87 باعث شده تا سازنده بتواند 10 درگاه پرسرعت USB 3.0 را به کاربر خود ارائه کند (شش پورت بر روی پنل پشتی قابل ارائه توسط چیپست اصلی و چهار پورت بصورت هدر به واسطه دو چیپست Renesas).



    در تمامی مادربردها برقراری اتصال بین منبع تغذیه و مادربرد به گونه طراحی می گردد. بخش اول که توان مورد نیاز مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده (PWM) را تامین می کند، به واسطه تعبیه یک کانکتور 8 پین ATX (دو چهار پین مادگی) قابلیت اتصال خروجی 12 ولت منبع تغذیه به این بخش حیاتی مادربرد را محیا می سازد. رساندن دو یا سه شاخه 12 ولت از منبع تغذیه به این بخش، ضامن پایداری سیستم و پرفورمنس مناسب در مواردی چون اورکلاک پردازنده، گیمینگ و کار با نرم افزارهایی که از تمامی هسته های پردازنده بصورت full Load بهره می برند، خواهد بود. بخش دوم نیز توسط یک کانکتور مادگی 24 پین ATX وظیفه تامین برق مورد نیاز کلی مادربرد را بر عهده دارد.


    پنل پشتی مادربرد شامل ورودیها و خروجیهای زیر است که توسط چیپ کنترلر IT8728F مدیریت می گردند:

    - یک پورت PS2 جهت اتصال موس یا کیبورد
    - دو پورت USB 2.0 (جهت اتصال موس، کیبورد یا استفاده های دیگر)
    - یک خروجی D-Sub جهت استفاده در کارتهای گرافیک قدیمی تر و نمایشگرهای آنالوگ)
    - یک خروجی DVI نوع D
    - یک خروجی HDMI
    - شش پورت USB 3.0
    - یک کانکتور RJ-45 که توسط چیپ کنترلر اینتل بشماره WGI1217V مدیریت شده و در سرعتهای 10/100/1000 قادر به تبادل Data بر روی شبکه است.
    - پنج خروجی و ورودی صدا به واسطه تعبیه کدک صوتی Realtek ALC892 HD (توانایی ارائه 7.1 کانال HD صوتی)
    - یک خروجی/ ورودی صدای دیجیتال S/PDIF




    بایوس مادربرد

    مطابق با سنت دیرینه گیگابایت، این مادربرد به دو بایوس بشماره MXIC 25L6473E تولید کمپانی Macronix International Co. LTD تجهیز شده است. بایوس اول اصلی و بایوس دوم بکاپ است. در صورت اشکال در کارکرد بایوس اول، بایوس دوم وارد مدار شده و عملیات POST را بدون مشکل هدایت خواهد کرد.

    یکی از مواردی که طراحان محصول به خوبی مد نظر قرار داده اند مسئله خنک سازی مادربرد است. اگر از بخش کولینگ مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده و چیپست صرفنظر کنیم، اما از کنار چگونگی مدیریت توان در انواع خنک کننده ها (هوا یا آبی) نمی توان به سادگی گذشت. در برخی از محصولات، متاسفانه به این موضوع مهم توجه خاصی نشده و سازنده صرفاً به ارائه دو یا سه کانکتور جهت اتصال فنها اکتفا می کند. با توجه به اهمیت این موضوع، طراحان این محصول با تعبیه پنج کانکتور چهار پین مختص به اتصال انواع فنهای خنک کننده (ایرکولینگ / واتر کولینگ / فنهای ورودی و خروجی کیس) حساسیت خود را به این مقوله مهم و حیاتی به خوبی نشان داده اند.




    ساپورت نرم افزاری مادربرد را می توان به دو بخش تقسیم نمود. بخش اول استفاده از اینترفیس UEFI در بایوس مادربرد است. این رابط کاربری زیبا چند سالی است که جایگزین محیط سرد و بی روح بایوسهای قدیمی شده و شاید در ابتدا کمتر کسی فکر می کرد که ارائه بایوس گرافیکال UEFI با چنین اقبال و شانسی مواجه گردد. قدر مسلم اینکه بایوسهای UEFI در میانه راه بوده و نیاز به تغییرات و افزایش کارایی بیشتری هستند.

    هر چند این مادربرد برای اورکلاکینگ طراحی نشده اما طراحان گیگابایت، گروه حرفه ای اورکلاکرها را از یاد نبرده اند. در محیط بایوس و در بخشهای مختلف با تنظیمات مختلفی مواجه می شویم که مورد مصرف آن یک کلمه است: اورکلاکینگ !!!
    بدلیل طولانی شدن بررسی و همچنین حجیم شدن صفحه، ارائه عکسهای بایوس مادربرد را به زمانی مناسب تر موکول کردیم.



    اما در بخش دوم، نرم افزار EasyTune معرف همگان هست. چندین سال است که کاربران و دوستداران مادربردهای گیگابایت با این واژه کاملاً آشنا هستند. نرم افزار EasyTune در طی سالیان دراز و به جهت ارائه آپشنهای کاربردی و محیطی بدون باگ و ایراد، دستخوش تغییرات زیادی شد. نرم افزار EasyTune گیگابایت مختص استفاده در محیط سیستم عامل (ویندوز) بوده و دارای گزینه های کاربردی مناسبی است. تب OC در این نرم افزار (Smart Quick Boost) دارای سطوح مختلف تنظیماتی است که می تواند بسته به نیاز کاربر، مورد استفاده قرار گیرد. تب دوم مربوط به کنترل فنهای سیستم و مادربرد است. تبهای Bios@ و EZ Setup نیز از دیگر بخشهای نرم افزار EasyTune داخل DVD همراه مادربرد است.

    مادربرد Z87X-D3H در فورم فاکتور ATX و به اندازه های 305 x 244 میلیمتر تولید و عرضه شده است.
    گارانتی و خدمات پس از فروش مادربردهای گیگابایت توسط گروه شرکتهای آواژنگ ارائه می گردد.
    این محصول هماکنون در بازارهای داخلی به قیمت حدوداً 760,000 تومان در حال فروش است.
    ذکر این نکته لازم است که در برخی از سایتهای خارجی، این محصول به قیمت حدودی 140 دلار (حدوداً 450000 تومان) در حال فروش است که این قیمت فاقد هزینه های حمل (Shipment) و خدمات گارانتی است. ضمن اینکه وارد کنندگان محترم ایرانی در کشور مبدا نیز با هزینه تبدیل دلار به درهم مواجه هستند.
    لذا هزینه تبدیل ارز، هزینه های ارائه خدمات گارانتی و سود باعث می گردد تا قیمت نهایی برای خریدار ایرانی، رقمی بیشتر از قیمت دلاری محصولات کامپیوتری گردد.


    عکسهای بیشتر از مادربرد


    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    در پست بعدی به تستهای مادربرد خواهیم پرداخت.


    نویسنده: بهنام علیمحمدی

    لابراتوار اختصاصی انجمن اورکلاکینگ هیروز




    **** کپی برداری از این مقاله بدون ذکر منبع مجاز نیست ****

    ویرایش توسط Behnam_2337 : 19th November 2013 در ساعت 03:17 PM


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  2. 22 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (18th November 2013),ahmaden (20th November 2013),AMD Radeon (20th November 2013),Amin_CaraGT2 (20th November 2013),AMIR_HA (19th November 2013),Blue Rose (18th November 2013),Don_Corleone (18th November 2013),ErfanDL (18th November 2013),kral2008 (21st November 2013),magiteq (18th November 2013),Mehdi_FXX (18th November 2013),morteza.p (18th November 2013),Olesius (18th November 2013),Reza Y (19th November 2013),sapple (1st March 2014),SETIZEN (18th November 2013),smrbh (19th November 2013),TERRORIST (18th November 2013),The Joker (18th November 2013),Varand (18th November 2013),XoMa (9th January 2014),ZeNer (20th November 2013)



  3. #2
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.

    تستهای مادربرد گیگابایت Gigabyte Z87X-D3H


    *****************

    مشخصات سیستم تست



    ***************************************

    [Only registered and activated users can see links. ]

    ***************************************

    تست مادربرد Z87X-D3H با نرم افزارهای Wprime و SuperPI 1M

    فرکانس پردازنده: 3500 مگاهرتز

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    *****************************************

    تست مادربرد Z87X-D3H با نرم افزارهای Wprime و SuperPI 1M

    فرکانس پردازنده: 4700 مگاهرتز (OC)

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    ****************************************

    تست مادربرد Z87X-D3H (پردازنده-حافظه ها) با نرم افزار Aida64

    فرکانسهای اورکلاک شده 4700 مگاهرتزی پردازنده و 1866 مگاهرتزی حافظه ها

    CPU PhotoWorxx

    [Only registered and activated users can see links. ]
    CPU Hash

    [Only registered and activated users can see links. ]
    CPU AES

    [Only registered and activated users can see links. ]


    FPU-Mandel


    [Only registered and activated users can see links. ]
    FPU Julia
    [Only registered and activated users can see links. ]

    CPU ZLib

    [Only registered and activated users can see links. ]


    CPU Queen


    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory Latency
    [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ]
    FPU VP8

    [Only registered and activated users can see links. ]
    FPU Sinjulia

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory Write

    [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory Read

    [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory Copy

    [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ]

    ****************************************

    نتایج تست حافظه ها با مادربرد Z87X-D3H - نرم افزار Sisoft Sandra

    فرکانسهای پردازنده در حالت پایه و اورکلاک: 3400 و 4700 مگاهرتز (OC)
    فرکانس حافظه ها: 1600 و 1866 مگاهرتزی (OC)

    Memory Transaction Throughput
    1600MHz~1866MHz

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory Bandwidth-1600MHz~1866mhz

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Cach Bandwidth
    4700MHz

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Cach & Memory Latency
    1600MHz~1866mhz

    [Only registered and activated users can see links. ]



    تست پهنای باند حافظه ها در حالت اورکلاک با مادربرد Z87X-D3H - نرم افزار Sisoft Sandra


    فرکانس حافظه ها: 2000 مگاهرتز (OC)

    Memory Bandwidth - 2000MHz

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory Transaction Throughput- 2000MHz

    [Only registered and activated users can see links. ]


    سخن آخر


    همانطور که از نتایج تستها مشخص است مادربرد Z87X-D3H در تستهای با فرکانسهای پایه به نتایج خوبی رسید به گونه ای که این نتایج مناسب در قیاس با تستهای [Only registered and activated users can see links. ] نیز به خوبی نمایان است.
    هرچند که این محصول برای اورکلاکینگ طراحی نشده اما در حین عملیات اورکلاکینگ، مادربرد از خود انعطاف بسیار زیادی نشان داد که این نکته هم تعجب برانگیز بود و هم تا حدودی قابل پیش بینی!!
    در تنظیمات بایوس،بخش مختص به اورکلاکینگ کامل و بی نقص بنظر می رسید و تنظیمات اعمال شده بر روی فرکانس پردازنده و حافظه ها به خوبی و بدون مشکلی اعمال شد. موارد فوق از این منظر مهم است که برخی از سازندگان، محصولات خود را متناسب با گروه کاربری خاص طراحی و عرضه می کنند اما طراحان گیگابایت در مادربرد Z87X-D3H نگاه مناسبی به اورکلاکرها / گیمرها داشته اند و موید این قول، بایوس کامل و سخت افزار مناسب مادربرد است.
    ناگفته نماند بخشی از قدرت مانور و انعطاف مادربرد در اورکلاکینگ مرهون چیپست Z87 است ولی در بازار می توان محصولات گروه آفیس، بیزنس و Home را دید که بر پایه چیپست Z87 طراحی و تولید شده اند، اما فاقد قدرت مناسب اورکلاک حتی در اورکلاک کاربردی (24/7) هستند!

    در بخش اول به ساختار، طراحی و بررسی قطعات سخت افزاری مادربرد Z87X-D3H گیگابایت پرداخته شد. از سهمی که به نتیجه گیری نویسنده مربوط است، می توان پیش بینی کرد که این محصول با در نظر گرفتن فاکتور قیمت / کارایی گزینه مناسب و شایسته ای جهت انتخاب خریداران خواهد بود. شاید نتوان بدون نتایج تستهای مادربرد به تصمیم گیری صحیح رسید اما با مطالعه کامل بخش اول بررسی و اشاراتی که به قطعات باکیفیت و طراحی مناسب محصول شد، میشد حدس زد که مادربرد Z87X-D3H در تستها نیز در حد و قواره خود سربلند باشد.

    به هر ترتیب، آنچه که در بررسی ساختمان و تستهای محصول مشاهده شد این امکان را به ما می دهد تا با توجه به قیمت مناسب مادربرد، بتوانیم آن را به کاربران تمامی گروه ها (منهای اکستریم اورکلاکرها) منجمله گروه اداری، تجاری و خانگی پیشنهاد داد. صد البته که قضاوت نهایی با خوانندگان محترم بوده که کار با این محصول ما را به اتخاذ این نتیجه گیری مصمم کرد.

    در پایان، از زحمات و لطف دوست عزیزم جناب آقای رضایی و همچنین گروه شرکتهای آواژنگ صمیمانه سپاسگزاری می کنم.

    موفق باشید.

    ویرایش توسط Behnam_2337 : 21st November 2013 در ساعت 09:41 AM
    Mehdi_FXX, Varand, smrbh and 7 others like this.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  4. 21 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (19th November 2013),ahmaden (20th November 2013),Amin_CaraGT2 (20th November 2013),AMIR_HA (19th November 2013),Artemis (21st November 2013),Blue Rose (18th November 2013),Don_Corleone (18th November 2013),ErfanDL (18th November 2013),magiteq (19th November 2013),Mehdi_FXX (18th November 2013),morteza.p (18th November 2013),Olesius (18th November 2013),overclock990 (19th November 2013),Reza Y (19th November 2013),sapple (1st March 2014),SETIZEN (18th November 2013),smrbh (19th November 2013),The Joker (18th November 2013),Varand (18th November 2013),XoMa (9th January 2014),ZeNer (20th November 2013)



  5. #3
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.
    تشکر آقا بهنام عزیز از وقتی که صرف کردید. مثل همیشه عالی بود

    در این رنج قیمت رقابت خوبی بین برندها شکل گرفته که مثبت و به نفع کاربران هست

    Sent from my Xperia using tapatalk
    Behnam_2337 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  6. 15 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    Agent 47 (19th November 2013),AMIR_HA (19th November 2013),Artemis (21st November 2013),Behnam_2337 (20th November 2013),Blue Rose (19th November 2013),Don_Corleone (21st November 2013),magiteq (19th November 2013),Mehdi_FXX (20th November 2013),morteza.p (20th November 2013),overclock990 (20th November 2013),Reza Y (19th November 2013),sapple (1st March 2014),SETIZEN (20th November 2013),smrbh (19th November 2013),The Joker (19th November 2013)



  7. #4
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    بسیار عالی بود آقا بهنام مثل همیشه

    Behnam_2337 and Agent 47 like this.


    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  8. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Agent 47 (20th November 2013),Artemis (21st November 2013),Behnam_2337 (21st November 2013),Blue Rose (20th November 2013),Don_Corleone (21st November 2013),morteza.p (20th November 2013),Olesius (20th November 2013),sapple (1st March 2014),SETIZEN (20th November 2013),The Joker (20th November 2013)



  9. #5
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    39
    نوشته ها
    3,013
    تشکر شده 24,323 بار در 2,633 پست
    Agent 47 آنلاین نیست.
    بهنام جان ، داداش گلم ، دستت درد نکنه بسیار عالی بود...
    همانطور که گفتی مادربوردی هست که طراحی اورکلاکینگ نداره اما قابلیت اورکلاک خوبی داره ، این یکی از بهترین گزینه ها هست..

    و ممنونم بخاطر توضیحات کامل شما برادر گلم....
    Behnam_2337 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  10. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Agent 47 تشکر کرده اند:

    Artemis (21st November 2013),Behnam_2337 (21st November 2013),Blue Rose (20th November 2013),Don_Corleone (21st November 2013),Mehdi_FXX (20th November 2013),morteza.p (20th November 2013),Olesius (20th November 2013),Reza Y (17th December 2013),sapple (1st March 2014),SETIZEN (20th November 2013)



  11. #6
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    YAZD
    نام واقعی
    ALI
    سن
    33
    نوشته ها
    1,501
    تشکر شده 10,818 بار در 1,401 پست
    Blue Rose آنلاین نیست.
    طبق صحبت هایی که شد و خود آقا بهنام عزیز هم در جریان هستند،لطفا محبت کنید از دادن پست هایی که جنبه تشکر و قدردانی را دارند خودداری کنید.
    بررسی بسیار کاملی بود،ممنون(فقط خود من تشکر کنم ایرادی نداره)
    باتشکر از اساتید عزیز
    ویرایش توسط Blue Rose : 20th November 2013 در ساعت 04:46 PM
    Behnam_2337 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  12. 12 کاربر بابت این ارسال مفید از Blue Rose تشکر کرده اند:

    Agent 47 (20th November 2013),Artemis (21st November 2013),Behnam_2337 (21st November 2013),Don_Corleone (21st November 2013),magiteq (20th November 2013),Mehdi_FXX (20th November 2013),morteza.p (20th November 2013),Olesius (20th November 2013),Reza Y (17th December 2013),sapple (1st March 2014),SETIZEN (20th November 2013),smrbh (20th November 2013)



  13. #7
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.
    با سلام
    از ابراز محبت دوستانم سپاسگزارم.
    امیدوارم به زودی صفحه اصلی سایت راه اندازی بشه و مقالات بسیار کاربردی در تمامی بخشها که دوستان عزیزم نگارش می کنند رو بتونیم در صفحه اول سایت قرار بدیم.
    این مهم علاوه بر مزایای بیشمار، باعث افزایش رنکینگ سایت هم خواهد شد.
    morteza.p and Blue Rose like this.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  14. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Artemis (21st November 2013),Blue Rose (21st November 2013),Don_Corleone (21st November 2013),magiteq (21st November 2013),Mehdi_FXX (21st November 2013),morteza.p (21st November 2013),Reza Y (17th December 2013),sapple (1st March 2014),SETIZEN (21st November 2013),smrbh (21st November 2013)



موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 14
    آخرين نوشته: 2nd May 2014, 04:16 PM
  2. بررسی مادربرد گیگابایت Gigabyte Z87X-UD5H
    توسط Behnam_2337 در انجمن Intel
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: 8th August 2013, 09:52 AM
  3. تجربه اورکلاک i7 930 با Gigabyte X58A-UD9
    توسط XoMa در انجمن سوکت 1366 (LGA1366)
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 20th March 2013, 12:05 AM
  4. ثبت دو رکورد جدید بوسیله تیم اورکلاکینک Gigabyte
    توسط XoMa در انجمن فناوری اطلاعات (IT)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 28th November 2012, 07:21 PM
  5. بررسی کامل Gigabyte z77x-up5 th
    توسط Varand در انجمن Intel
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 4th September 2012, 05:29 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •