قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
Like Tree29Likes
  • 16 Post By Behnam_2337
  • 8 Post By Behnam_2337
  • 1 Post By Mehdi_FXX
  • 1 Post By Reza Y
  • 1 Post By Mehdi_FXX
  • 2 Post By magiteq

موضوع: بررسی مادربرد G1.Sniper 5 گیگابایت

  1. #1
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.

    بررسی مادربرد G1.Sniper 5 گیگابایت

    مقدمه

    با عرضه نسل چهارم پردازنده های سری Core کمپانی اینتل تحت عنوان هاسول (Haswell) در سه ماهه دوم سال 2013 میلادی، مادربوردهای سازگار با این پردازنده ها نیز مبتنی بر چیپست جدید کمپانی اینتل با عنوان Z87 بتدریج توسط کمپانی های مختلف معرفی و عرضه گردیدند. از این رو شاهد رقابتی داغ و نفس گیر بین کمپانی های مطرح برای ارائه محصولاتی جدید بوده و این موضوع طیف وسیعی از انتخاب های متفاوت را برای کاربران خانگی و حرفه ای فراهم کرده است.
    کاربران ایرانی با روال و برنامه کاری کمپانی اینتل طی این چند سال به خوبی آشنا شده و در جریان گام های های تیک - تاک این کمپانی در عرضه پردازنده های جدید قرار دارند.

    حال بعد از سری پردازنده های Ivy Bridge (نسل سوم پردازنده های سری Core) به عنوان "تیک" پروسه 22 نانومتری که علی رغم دمای کاری نسبتا زیاد فروش خوبی را تجربه کردند، سری پردازنده های Haswell (نسل چهارم پردازنده های سری Core) به عنوان "تاک" با همان تکنولوژی ساخت 22 نانومتری پا به عرصه گذاشتند. همواره "تیک" با تغییر کلی معماری و تکنولوژی ساخت پردازنده همراه بوده و "تاک" نیز ریز معماری جدیدی با تغییرات جزئی در پی دارد. لذا آن گونه که انتظار می رفت در بخش پردازنده مرکزی اختلاف بین Ivy Bridge و Haswell ناچیز بوده و برگ برنده Haswell را پشتیبانی از فرکانس حافظه بالاتر (بالطبع پهنای باند بالاتر)، مدیریت و بازدهی انرژی (Power Efficiency) به مراتب بهتر و تراشه گرافیکی مجتمع قدرتمند آن یعنی HD4600 رقم می زند که جهش بزرگی نسبت به HD4000 تلقی شده و کاربران برای اولین بار می توانند با آن به بازی کردن بپردازند!

    هم زمان با عرضه پردازنده های Haswell شاهد تغییر سوکت پردازنده نیز از LGA1155 به LGA1150 می باشیم، این بدان معناست که پردازنده های Haswell قابل استفاده بروی مادربوردهای Z77، H77 و ... نخواهند بود. در ادامه برنامه کاری کمپانی اینتل این تغییر سوکت و عرضه پردازنده های جدید همواره با عرضه چیپست جدیدی همراه بوده است که در این مورد نیز چیپست Z87 اینتل پا به عرصه گذاشته است که به نوعی می توان آن را ارتقاء یافته یا نسخه بروزتری از چیپست Z77 معرفی کرد! شاید به عنوان بارزترین ویژگی های قابل اشاره در مورد چیپست Z87 اینتل می توان به افزایش تعداد پورت های SATA 6Gb/s بصورت پیش فرض، ویژگی های Intel® Rapid Recover Technology (Intel® RRT)،Intel® High Definition Audio (Intel® HD Audio) و پشتیبانی از سه صفحه نمایش (Display) بطور همزمان اشاره کرد. شایان ذکر است چیپست Z87 اینتل همراه با چیپست H87 و B85 برای جایگزینی سری 7 معرفی شده اند.

    کمپانی گیگابایت همواره جزء سه برند اول و از کمپانی های پیشرو خصوصاً در زمینه تولید مادربورد و کارت گرافیکی از سال 1986 میلادی کار خود را آغاز کرده و برای چندین سال بیشترین میزان فروش مادربورد را به خود اختصاص داده است، در این میان کمپانی های Asus و MSI نیز در رقابت تنگاتنگی با این برند تایوانی قرار دارند. از نکات بارز در مورد مادربوردهای گیگابایت استاندارد انحصاری این کمپانی می باشد که تحت عنوان Ultra Durable در سال 2006 میلادی معرفی گردید.



    فعالیت این کمپانی در حوزه مادربورد بسیار گسترده بوده و رنج های مختلفی را شامل می گردید ولی چند سالی است که به صورت تخصصی اقدام به ارائه مادربردهای سری ویژه گیمینگ و اورکلاکینگ نموده است تا گیمرها و اورکلاکرهای حرفه ای را به خوبی پوشش دهد. محصولات و کمپانی گیگابایت تابحال جوایز و Award های متعددی را از آن خود کرده اند که از آن جمله می توان به کسب عنوان Top 20 Taiwan Global Brand در سال 2010 میلادی اشاره کرد.
    مادربوردهای سری گیمینگ کمپانی گیگابایت تحت عنوان G1 با رنگ بندی مشکی و سبز همراه با امکانات و ویژگی های متعدد برای پوشش نیازهای گیمرهای حرفه ای عرضه شده و در کنار مادربوردهای سری اورکلاکینگ برترین رده از محصولات کمپانی گیگابایت را بخود اختصاص داده اند.




    مادربورد G1.Sniper 5


    مادربورد G1.Sniper 5 در فورم فکتور EATX یعنی 30.5 در 26.4 سانتیمتر تولید شده و از PCB مشکی مات بهره می برد، PCB این مادربورد طبق اذعان کمپانی سازنده در مقابل رطوبت، دمای پایین، اتصال کوتاه یا شوک الکتریکی بهینه سازی شده و باعث افزایش بازدهی انرژی نیز می گردد. لایه های متعدد PCB و جداسازی سیکل های انرژی که وظیفه تغذیه بخش های حیاتی مادربورد را برعهده دارند پایداری بهتر مادربورد را تحت شرایط گوناگون و اورکلاکینگ بدنبال خواهد داشت. قابل ذکر است مادربورد G1.Sniper 5 موفق به کسب نشان طراحی و نوآوری در جریان نمایشگاه کمپیوتکس 2013 گردیده است.


    اکنون به تشریح ساختمان مادربرد می پردازیم. سطح عمده ای از بخش بالای مادربورد به هیت سینک بخش مدیریت سیستم توان مادربورد اختصاص دارد! این هیت سینک را یک فن DC کوچک همراهی کرده و امکان اتصال واترکولینگ و قرار گرفتن این بخش در لوپ واترکولینگ نیز مهیا شده است. خنک کننده Passive چیپست Z87 نیز ترکیب رنگ مشابهی داشته و با استفاده از یک هیت پایپ به بخش VRM مادربورد متصل شده است.
    روی این بخش لوگوی لایت سری G1 و نام مادربورد بچشم می خورد. ترکیب رنگ کلی مادربورد ناخودآگاه کاربر را به سمت و سوی کارت های گرافیکی nVIDIA و سری جیفورس آن سوق می دهد!




    پردازنده و سیستم مدیریت توان:

    G1.Sniper 5 با تمامی پردازنده های نسل چهارم سری Core اینتل با عنوان Haswell (برای سوکت LGA1150) من جمله Core™ i7/ i5/ i3 ،Pentium و Celeronسازگار بوده و سوکت پردازنده نیز ساخت کمپانی Foxconn می باشد که انتظار می رفت چنین محصولی از سوکت بادوام کمپانیLotes بهره می برد!
    سیستم مدیریت توان مادربورد (Voltage regulator module) یا به اختصار VRM یکی از مهمترین بخش های حیاتی یک مادربورد بوده و هر یک از کمپانی های سازنده مادربورد تکنولوژی های خاص و منحصربفردی را در این بخش بکار می گیرند. سیستم مدیریت توان، تغذیه جریان پردازنده مرکزی (CPU) را بر عهده داشته و مادربورد G1.Sniper گیگابایت نیز مجهز به 16 فاز (در مجموع) از نوع IR3550 PowIRstage همراه با کنترولر دیجیتال IOR می باشد. دو فاز نیز برای تغذیه ماژول های حافظه DDR3 اختصاص یافته است.
    چیپهای IR3550 PowIRstage ساخت کمپانی International Rectifier یک نوع آی سی مجتمع بوده که یک ماسفت High Side بهمراه دو ماسفت Low Side و Driver IC را شامل می گردد که بازدهی انرژی بسیار بالایی داشته و حرارت بسیار کمی نیز تولید می کند. همچنین این آی سی ها توانایی عبور 60 آمپر جریان را دارا می باشند!



    سیستم توان این مادربورد نیز همچون دیگر محصولات High End موجود در بازار از نوع دیجیتالی بوده و این موضوع تاثیر بسزایی در افزایش کارایی و بازدهی و کاهش مصرف انرژی مادربورد خواهد داشت. همچنین اورکلاک پردازنده مرکزی و پایداری آن در فرکانس های بالا نیز به سهولت انجام می پذیرد.
    در این بخش خازن های جامد Nippon Chemi-Con با عمر مفید بالغ بر 10 هزار ساعت به چشم می خورند که اخیرا توسط کمپانی های سازنده مادربرد به وفور استفاده می گردند! چوک های فریت با ظرفیت جریان بالای 60 آمپر نیز آخرین عضو این بخش از مادربورد می باشند. شایان ذکر است تمامی این قطعات تحت استاندارد انحصاری گیگابایت با عنوان Ultra Durable™ 5 Plus قرار داشته و در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارا می باشند.
    جریان مورد نیاز پردازنده مرکزی نیز از طریق یک هشت پین E-ATX تامین می گردد.



    G1.Sniper 5 قابلیت پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس کاری بیش از 3000 مگاهرتز (در حالت اورکلاک) را از طریق چهار شکاف حافظه بروی مادربورد دارا بوده و با پروفایل XMP اینتل نیز سازگار می باشد.
    در این بخش کانکتور 24 پین 12v جهت تغذیه مادربورد، کلید های Reset/Power، Clear Cmos، دیباگر وضعیت سیستم، سوئیچ تغیر بایوس و وضعیت آن بهمراه نقاط اندازه گیری ولتاژهای سیستم در این بخش قرار دارند.


    سوئیچ تغییر بایوس اشاره ای به ویژگی Dual-Bios مادربورد دارد که در صورت بروز مشکل برای بایوس اول براحتی کاربر می تواند بایوس دوم را بوت کرده یا از روی بایوس اول ریکاوری یا بازگردانی کند. همچنین ویژگی Single Bios یا Dual Bios نیز از طریق یک DIP سوئیچ دیگر برای کاربر قابل انتخاب می باشد. نقاط اندازه گیری ولتاژ نیز براحتی و تنها با استفاده از یک ولت متر اطلاعات دقیقی از ولتاژ های لحظه ای سیستم در اختیار کاربر قرار می دهد.




    مادربورد گیمینگ باید از هر لحاظ کامل باشد! چهار اسلات PCI-E X16 نسل سوم (Gen 3.0) همراه با سه اسلات PCI-E X1 برای مادربورد G1.Sniper 5 توسط کمپانی گیگابایت در نظر گرفته شده است که امکان ترکیب کارت های گرافیکی AMD و nVIDIA را در چینش های چهارگانه (4Way) فراهم می کند. همان طور که در مقالات مختلف به محدودیت ذاتی پردازنده های Haswell اشاره گردیده برای بهره مندی از چینش چندگانه و خصوصا چهار گانه (4Way) چیپست کمکی PLX PEX8747 برای افزایش تعداد لنز یا مسیر گرافیکی بروی این مادربورد تعبیه شده است، از این رو کارت های گرافیکی اول و دوم در چینش دوگانه (2way Sli/CF) از پهنای مسیر کامل X16 بهره خواهد برد و در صورت نصب چهار کارت گرافیکی پهنای مسیر آنها به ترتیب به صورت X8-X8-X8-X8 خواهد بود. قابل ذکر است در حالت چینش دوگانه یا Dual اسلات PCI-E اول و سوم در مود X16 فعال می باشند از این رو کاربران مشکلی از بابت نصب کارت گرافیکی سه اسلاته نخواهند داشت.




    تراشه صوتی:


    یک مادربورد خاص با مصارف گیمینگ باید تفاوت قابل لمسی در موارد مختلف با سایر مادربوردها داشته باشد، مورد اول که ذکر گردید اسلات های گرافیکی برای بهره گیری از چند کارت گرافیکی بود. حال مورد دوم و مهمی که گیمرها دائما با آن برخورد داشته و در القای حس بازی و واقع نمایی آن موثر می باشد سیستم صوتی، کیفیت و میزان نویز آن می باشد.
    کمپانی گیگابایت همچون دیگر اعضای سری گیمینگ یا G1 سیستم صوتی قدرتمندی (AMP UP) با امکانات متعدد برای مادربورد G1.Sniper 5 نیز در نظر گرفته است. در کنار اسلات های کارت گرافیکی لوگو فلزی طلایی رنگ Sound Core3D جلب توجه می کند که تراشه صوتی قدرتمند چند هسته ای ساخت کمپانی Creative را در دل خود جای داده است. این تراشه صوتی قدرتمند وظیفه آنالیز و پردازش اصوات را به صورت سخت افزاری بر عهده داشته و در کنار آن نیز تکنولوژی های صوتی دیگری نظیر SoundBlaster به صورت نرم افزاری آن را همراهی می کند. از ویژگی های جالب این سیستم صوتی می توان به سهولت تعویض و جایگزینی چیپ آمپلی فایر اشاره کرد!




    ایزوله کردن یا جداسازی سیگنال های صوتی از دیگر بخش های مادربورد نیز به منظور کاهش نویز حاصل امروز توسط کمپانی های مطرح مادربوردسازی مورد توجه قرار گرفته است و در این پروسه خازن های صوتی خاص (Nichicon) همراه با چیپ آمپلی فایر (AmpliFier) ضمن ######## و تقویت امواج صوتی باعث افزایش کیفیت، شفافیت یا کریستالیزه اصوات می گردد. همچنین برای تکمیل شدن این چرخه و انتقال هرچه بهتر سیگنال های صوتی از جک های صدای طلا اندود استفاده شده است. بکار گیری چیپ آمپلی فایر این امکان را فراهم می سازد که کاربران از هدفون ها و سیستم های صوتی حرفه ای خود بروی G1.Sniper 5 استفاده لازم را ببرند! قابل ذکر است کمپانی گیگابایت یک چیپ آمپلی فایر نیز برای کانکتور Front Panel در نظر گرفته است.




    شبکه:


    در نهایت مورد سوم و ضروری برای سیستم گیمینگ شبکه مناسب آن می باشد. مادربورد G1.Sniper 5 از کنترولر شبکه قدرتمند Killer E2201 از محصولات جدید ساخت کمپانی Qualcomm Atheros بهره می برد که با سیستم عامل های ویندوز هفت و هشت به طور کامل سازگار می باشد. امروزه کمتر کسی یافت می شود که با کنترولر شبکه Killer آشنایی چندانی نداشته باشد، این کنترولر برای بسیاری از کاربران و گیمرهای حرفه ای شناخته شده بوده و کاهش زمان تاخیر (latency) و افزایش پهنای باند در شبکه خصوصا بازی های آنلاین و تحت شبکه را در پی دارد که لگ های مرسوم در بازی های شبکه ای را بطور کامل رفع می کند.



    در لوازم همراه مادربورد، یک کارت توسعه PCI-E نیز مربوط به شبکه بی سیم Wi-fi 802.11 a/b/g/n و Bluetooth نسخه 4.0قرار دارد که در یکی از اسلات های PCI-E X1 مادربورد قابل نصب می باشد. تراشه این کارت توسعه ساخت کمپانی Qualcomm Atheros بوده و Connectivity بالایی را با ابزارها و دستگاه های مختلف فراهم می سازد. همراه این کارت توسعه یک عدد آنتن مربوط به آن نیز ارائه شده است. قابل ذکر است تراشه Wi-fi این ماژول توانایی پشتیبانی از 5GHz در حالت Dual باند را دارا می باشد.

    ذخیره سازها (Storage):

    همان گونه که اشاره گردید، از ویژگی های جدید چیپست Z87 اینتل پشتیبانی از شش پورت SATA 6Gb/s بصورت پیش فرض می باشد که نسبت به چیپست Z77 قابل تامل می باشد. مادربورد G1.Sniper 5 نیز از شش پورت SATA 6Gb/s مذکور با قابلیت پشتیبانی از حالت های مختلف Raid 0/1/5/10 همراه با چهار پورت SATA 6Gb/s دیگر که توسط چیپ Marvell® 88SE9230 مهیا شده است بهره می برد.



    در این پلتفورم کاربران می توانند با ترکیب هارد جامد به عنوان کش یا حافظه موقت پرسرعت برای هارد مکانیکی از تکنولوژی Intel Smart Response استفاده نمایند که این قابلیت افزایش سرعت بوت سیستم، بارگذاری فایل ها و نرم افزارهای سنگین را در پی خواهد داشت. در کنار اسلات های SATA نیز پورت SATA Power قرار گرفته است که وظیفه تامین جریان مورد نیاز کارت های گرافیکی در چینش های چندگانه را بر عهده دارد.


    Back Panel I/O Ports:


    در پانل پشتی مادربورد G1.Sniper 5 نیز تمامی پورت های ضروری حضور داشته و از این بابت نیز کامل می باشد. این پلتفورم با ترکیب خروجی تصویر های HDMI و DisplayPort از تصویر یکسان یا گسترده بروی دو یا سه مانتیور پشتیبانی می کند که مزیت بسیار خوبی تلقی می گردد. همان گونه که ذکر گردید جک های صدای مادربورد و برخی پورت های دیگر برای افزایش کارایی و کاهش نویز در ساخت آنها طلا بکار رفته است.



    - یک پورت کومبو PS/2 برای اتصال ماوس/کیبورد
    - دو پورت USB 2.0
    - شش پورت USB 3.0
    - دو پورت شبکه RJ45 (پورت دوم ساخت کمپانی اینتل می باشد)
    - دو پورت خروجی coaxial/optical S/PDIF
    - شش ورودی و خروجی Audio
    - دو خروجی تصویر HDMI v1.4
    - یک خروجی تصویر DisplayPort

    چهار پورت داخلی USB 2.0 (دو کانکتور هدر) بهمراه چهار پورت داخلی USB 3.0 (دو کانکتور هدر) نیز بروی مادربورد تعبیه شده است. از مجموع ده پورت USB 3.0 بصورت پیش فرض چهار پورت توسط چیپست Z87 و شش پورت نیز توسط دو چیپ کمکی Renesas® uPD720210 مهیا شده است.


    عکسهای بیشتر از مادربرد Gigabyte G1.Sniper 5


    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]


    بررسی مادربرد Gigabyte G1.Sniper 5 به پایان رسید. در پست بعد به نتایج تستهای این مادربرد خواهیم پرداخت.



    تهیه شده توسط لابراتوار اختصاصی انجمن اورکلاکینگ هیروز



    **** هرگونه کپی برداری از این مقاله ممنوع است ****


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  2. 28 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (6th October 2013),Aliover (9th October 2013),AMIR_HA (6th October 2013),Artemis (6th October 2013),atisoc0936 (28th February 2014),Blue Rose (6th October 2013),ErfanDL (6th October 2013),hi1 (19th February 2014),IceFire (20th October 2013),iSteve (6th October 2013),magiteq (6th October 2013),MAKAN (6th October 2013),Mehdi_FXX (6th October 2013),mohammad72 (6th October 2013),mohammad775 (6th October 2013),morteza.p (7th October 2013),Olesius (6th October 2013),overclock990 (6th October 2013),Reza Y (9th October 2013),SASANOC (6th October 2013),SETIZEN (6th October 2013),smrbh (6th October 2013),Subzero7111 (6th October 2013),TERRORIST (6th October 2013),The Joker (6th October 2013),Varand (6th October 2013),XoMa (6th October 2013),ZeNer (9th October 2013)



  3. #2
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.

    تستهای مادربرد Gigabyte G1.Sniper 5



    مشخصات سیستم تست





    Aida64 CPUID




    تست پهنای باند




    بنچمارک پردازنده با نرم افزار Aida64





    بنچمارک Cache و Memory با نرم افزار Aida64






    تست پردازنده و مادربرد با نرم افزارهای گرافیکی 3D Mark






    تست مادربرد و پردازنده با نرم افزار Cine Bench R11.5 - X64






    تست پردازنده با نرم افزار محبوب Wprime




    سخن پایانی

    کاربران گیمینگ همواره بدنبال سیستمی با سرعت بالا و تاخیر پایین هستند. این موضوع برای گیمرها به قدری حیاتی است که از هزینه های سرسام آور برای تهیه سیستمی کاراتر ابایی ندارند. سازندگان نیز با درک این نیاز مبرم، بخش قابل توجهی از نیرو و تحقیق خود را به طراحی محصولات مختص گیمینگ اختصاص داده اند.
    در برندهای صاحب نام نیز با تولیدات به خصوصی مواجه می شویم که گیمرها را در بر می گیرد. در بازه زمانی بین سالهای 2010 تا 2013 کمپانی گیگابایت نیز با شناخت مناسبی از بازار گیمرها، با طراحی و تولید مادربردهای مخصوص گیمینگ توانسته است سهم قابل توجهی از بازار فروش این گروه پر تعداد را به خود اختصاص دهد.
    مادربردی که به آن پرداخته شد یکی از تولیدات منحصر بفرد کمپانی گیگابایت برای گیمینگ حرفه ای است. قدرت این محصول با بکارگیری قطعات باکیفیت و تکنولوژیهای انحصاری این شرکت دو چندان شده است. قدر مسلم اینکه مادربرد G1.Sniper 5 اولین و یا آخرین محصول تولید شده این رده نبوده و تولید سری گیمینگ با ارائه آپشن های بیشتر ادامه خواهد داشت.

    در طول بررسی تمام دقت ما به امکانات مادربرد در بخش گیمینگ معطوف بود اما این باعث نشد تا توانایی این مادربرد را در اورکلاکینگ از یاد ببریم. لذا با استفاده از بایوس کامل مادربرد، نسبت به افزایش فرکانسهای پردازنده و حافظه ها اقدام کردیم که نتیجه بسیار رضایت بخش و تعجب برانگیز بود. این محصول در بخش OC نیز از امکانات و قدرت بسیار مناسبی برخوردار است.
    در تستهایی که بعد از اورکلاک پردازنده و حافظه ها انجام شد مشخص گردید که انعطاف پذیری مادربرد در اورکلاکینگ حرفه ای نیز به خوبی مد نظر طراحان محصول قرار داشته است. شاید بدلیل قرار گرفتن این محصول در گروه گیمینگ، حصول نتایج اورکلاک پردازنده برای ما دور از انتظار بود. در زیر نتیجه اورکلاک پردازنده و حافظه ها آورده شده:

    [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ]


    با در نظر گرفتن جمیع جهات می توان این محصول را به گیمرهای سطوح مبتدی، میانه و حرفه ای پیشنهاد کرد. البته با در نظر گرفتن شرایط خاص بازار ایران، شاید خرید این محصول در نگاه اول کمی پر هزینه بنظر برسد اما با مقایسه مادربرد G1.Sniper 5 با دیگر محصولات هم قیمت، می توان به ارزش واقعی این مادربرد پی برد.
    البته قضاوت نهایی را با توجه به تستهای مادربرد بر عهده خوانندگان محترم گذاشته و مطمئنیم که بهترین قاضی ایشان خواهند بود.
    این محصول در بازارهای خارجی حدوداً 400 دلار به فروش می رسد.
    مادربردهای برند گیگابایت با گارانتی گروه شرکتهای آواژنگ ارائه می شود.

    در انتها جا دارد از زحمات دوستان خوبم در نمایندگی محترم کمپانی گیگابایت در ایران و همچنین گروه شرکتهای آواژنگ به جهت اینکه این محصول را برای بررسی در اختیار لابراتوار اختصاصی انجمن اورکلاکینگ هیروز قرار دادند صمیمانه قدردانی کنم. همچنین از زحمات دوستان بسیار گرانقدرم علی آقا و فرشاد عزیز نیز سپاسگزارم.
    امیدوارم این بررسی که حاصل تلاش دوستان شما در لابراتوار اختصاصی اورکلاکینگ هیروز بوده مورد استفاده قرار گرفته باشد.




    ** هرگونه کپی برداری از این مقاله ممنوع می باشد.
    **
    ویرایش توسط Behnam_2337 : 9th October 2013 در ساعت 01:46 PM


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  4. 25 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (6th October 2013),Aliover (9th October 2013),AMIR_HA (9th October 2013),Artemis (6th October 2013),Blue Rose (6th October 2013),Don_Corleone (6th October 2013),ErfanDL (6th October 2013),IceFire (20th October 2013),iSteve (6th October 2013),magiteq (6th October 2013),MAKAN (6th October 2013),Mehdi_FXX (6th October 2013),mohammad72 (6th October 2013),morteza.p (7th October 2013),Olesius (6th October 2013),overclock990 (6th October 2013),Reza Y (9th October 2013),sapple (7th October 2013),SASANOC (6th October 2013),SETIZEN (6th October 2013),smrbh (6th October 2013),ماهی (6th October 2013),Varand (6th October 2013),XoMa (6th October 2013),ZeNer (9th October 2013)



  5. #3
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    مثل همیشه عالی بود
    بنظرم مادربورد خوبی باید باشه و شخصا نظرمو نسبت به نسل های قبلی این مادربورد جلب کرد امیدوارم قیمت مناسبی هم داشته باشه

    Aliover likes this.


    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  6. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Aliover (9th October 2013),Behnam_2337 (9th October 2013),Blue Rose (18th October 2013),Olesius (9th October 2013),Reza Y (9th October 2013),sapple (12th October 2013),SETIZEN (9th October 2013),smrbh (9th October 2013)



  7. #4
    OCH Member
    Reza Y آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    29
    نوشته ها
    95
    تشکر شده 589 بار در 102 پست
    Reza Y آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehdi_FXX نمایش پست ها
    مثل همیشه عالی بود
    بنظرم مادربورد خوبی باید باشه و شخصا نظرمو نسبت به نسل های قبلی این مادربورد جلب کرد امیدوارم قیمت مناسبی هم داشته باشه

    قیمت امروز 18,450,00 تومن هست البته به نظر من با وجود asus maximus VI Extreme با قیمت 15,200,00 تومن ارزش خرید ندارد این برد.
    magiteq likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  8. 9 کاربر بابت این ارسال مفید از Reza Y تشکر کرده اند:

    Aliover (9th October 2013),Behnam_2337 (9th October 2013),Blue Rose (18th October 2013),Don_Corleone (9th October 2013),magiteq (9th October 2013),Mehdi_FXX (9th October 2013),Olesius (9th October 2013),SETIZEN (9th October 2013),ZeNer (9th October 2013)



  9. #5
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    با این قیمت ارزش خرید نداره

    Aliover likes this.


    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  10. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Aliover (9th October 2013),Blue Rose (18th October 2013),magiteq (9th October 2013),Reza Y (9th October 2013),sapple (12th October 2013),SETIZEN (9th October 2013)



  11. #6
    Moderator
    magiteq آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    عطا
    سن
    35
    نوشته ها
    3,185
    تشکر شده 16,693 بار در 3,031 پست
    magiteq آنلاین نیست.
    هیچ دلیل وجود نداره یک گیمر ایرانی بره سراغ همچین بردی چون تمام امکانات که برای گیمینگ در این برد در نظر گرفته شده با قیمت کمتر و کارائی بالاتر میشه تهیه کرد به عنوان مثال چیپ صوتی که استفاده کرده در واقع همون quad core3d مورد استفاده در کارت های sound blaster z هست که با قیمت 400 تومن میتونید تهیه کنید و به نظر من تفکیک پذیری بهتری میده نسبت به پکیج AMP UP و حالا فرض کنید یک مادبورد خیلی مناسب 1 میلیونی به علاوه کارت صدای 400 تومنی و یه اسپیکر مناسب با قیمت 400 تومن و عملا کیفیت خیلی بهتری رو تو قسمت صوتی تجربه میکنید و دیگه دلیل نداره سراغ این برد صرفا به خاطر چیپ صوتی ایش برید. چیپ شبکه اش هم در ایران با وجود وضعیت زیر ساخت افتضاح اینترنت کلا بی مصرف هست . در مورد چیپ PLX 8747 هم بود و نبودش تفاوتی نداره. با این اوصاف بیشتر هزینه های که برای این برد شده در ایران کمترین کابرد رو داره و در اخر اینکه تمام مادربردهای HIGH -END گیمینگ هم هستن چه لوگوی GAMING رو داشته باشه و چه نداشته باشه و این برند گیمینگ یه حرکت کاملا عوام فریبانه و تبلیغاتی.
    ویرایش توسط magiteq : 10th October 2013 در ساعت 12:06 AM
    Aliover and MAKAN like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply




  12. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از magiteq تشکر کرده اند:

    Agent 47 (9th October 2013),Aliover (9th October 2013),arman_kad (9th October 2013),Blue Rose (18th October 2013),MAKAN (9th October 2013),Mehdi_FXX (9th October 2013),Reza Y (9th October 2013),sapple (12th October 2013),SETIZEN (9th October 2013),smrbh (9th October 2013)




کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •