موزیلا طی کنفرانس خبری خود حضور سیستم عامل فایرفاکس برای گوشی های هوشمند را به طور رسمی اعلام کرد. همچنین آنها اعلام کردند که با 18 اپراتور، کمپانی کوالکام و چهار سازنده گوشی هوشمند (هواوی، ZTE، ال جی و آلکاتل) به توافق برای همکاری دست یافته اند. هدف از ساخت سیستم عامل فایرفاکس، ارائه سیستم عاملی اپن سورس بوده است تا توسعه دهندگان وب بتوانند ابزار ها و نرم افزار های خود را به راحتی برای آن طراحی کرده و روی فروشگاه فایرفاکس قرار دهند.




سیستم عامل فایرفاکس از نرم افزار های ساخته شده بر اساس HTML 5 استفاده کرده و بیشتر برای بازارهای نه چندان حرفه ای و Entry Level در نظر گرفته شده است. در حال حاضر نرم افزار های مختلفی از جمله نرم افزار های مخصوص شبکه های اجتماعی، چند بازی از کمپانی EA و نقشه HERE نوکیا در این فروشگاه وجود دارد. از بابت امنیت و حفاظت از اطلاعات نیز با چیزی مشابه مرورگر وب فایرفاکس روبرو خواهیم بود.


همزمان با معرفی این سیستم عامل دو گوشی One Touch Fire محصول آلکاتل و ZTE Open نیز معرفی شدند. گوشی One Touch Fire ابتدا در چین و امریکای لاتین عرضه خواهد شد و سپس به بازار اروپا (ابتدا در لهستان) نفوذ خواهد کرد. این گوشی از پردازنده ی گیگاهرتزی در کنار 256 مگابایت حافظه RAM، دوربین 3.2 مگاپیکسلی، 512 مگابایت حافظه ذخیره سازی قابل افزایش و صفحه نمایش 3.5 اینچی استفاده میکند. گوشی ZTE Open نیز امکاناتی مشابه با Alcatel One Touch Fire دارد. کمپانی های هواوی و ال جی نیز اعلام کرده اند که به زودی گوشی های هوشمند خود مجهز به این سیستم عامل را به بازار عرضه خواهند کرد.



منبع: [Only registered and activated users can see links. ]