تفاوت میزان Draw Calls بین amd و انویدیا مربوط به تفاوت بین معماری انها مربوط می شود
طبق مقاله ی کاملی که anandtech منتشر کرده است
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
هدف داریکس 12 و mantel اینگونه بود که وقتی بخش های محاسباتی جدا از هم به منابع جداگانه احتیاج دارند پس چرا انها را همزمان اجرا نکینم؟
در بخش هایی DX12 برای تمام معماری ها یکسان هست اما برای اجرای همزمانی بعضی دستورات احتیاج به تغییرات سخت افزاری هست
معماری gcn دارای قسمت های اضافه ای هست که معماری خطی ser.ial انویدیا ندارد و این قسمت ها باعث همزمانی دستورات و افزایش بهره گیری از گرافیک و شدر ها می شود
معماری Fermi/Kepler/Maxwell در یک زمان فقط توانایی اجرای یک نوع درخواست را دارد و نمی تواند همزمان گرافیک و محاسبه را انجام دهد
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
بخش ACE یا Asynchronous Compute Engines بخشی اختصاصی برای معماری GCN هست که تنها دسترسی به هسته های شدر دارد و باعث می شود که محاسبات جدا از گرافیک و در مسیر دیگر همزمان پردازش شوند
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
این بخش ها در گرافیک های xbox one و ps4 نیز استفاده شده اند که می تواند دلیلی برای انتخاب گرافیک amd باشد
سه عنوان بازی ps4 از ACE بهره می برند و تنها Thief برای pc می باشد اما با تبدیل شدن به استانداردی برای DX12 همه گیر خواهد شد
همچنین اهرم اصلی برای تکنولوژی liquid vr هست که باعث پردازش جدا تصاویر از بازه دید و رندر محاسبات می شود
همونطور که می بیندی اجرای افکت ها باعث افت فریم نسبت به اجرای تصاویر خالص می شوند اما با ACE و اجرای همزمان محاسبات باعث افزایش 46 درصدی در فریم دهدی می شود
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
به این صورت از هسته های شدر بیشتر بهره می توان برد و انها را در حداکثر توانشان قرار می دهد
علاوه بر آن تمام گرافیک های GCN دارای بخشی دیگری به نام DMA copy engine می باشند که مدیریت حافظه و اطلاعات را انجام می دهد
با برداشته شدن تمام دستوراتی که احتیاج به نوبت بندی می شوند و اجرای همزمان انها به سرعت و موازات بی نقصی می رسیم
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
به این ترتیب انویدیا باید به فکر تغییر معماری گرافیک هایش باشد که قبلا نیز با استاندارد شدن تکنولوژی های ATI مجبور به آن شده بود
در پایان باید گفته شود که انویدیا بهترین گرافیک ها را برای امروز می زند اما amd گرافیک برای فردا