تاپیک فوق جهت بحث و گفتگو در مورد بازیهای رایانه ای و تبادل نظر دوستان در رابطه با بازیهای pc ایجاد شده است .
به همین جهت از دوستان عزیزم خواهشمندم نظرات و بحثهای خود در مورد بازیها را در این قسمت مطرح کنند .
همچنین امیدوارم با ایجاد این بخش از ارسال مواردی جز اخبار گیم در تاپیک "جدید ترین اخبار بازی های رایانه ای" جلوگیری به عمل بیاید .
پیشاپیش از همکاری دوستان عزیزم نهایت تشکر را دارم ...
ویرایش 15 ابان 1395
نوشته اصلی توسط mohammad72
سلام خدمت تمامی عزیزان
دوستان از این به بعد برای تمامی بازیهای جدید یه تاپیک جداگانه زده میشه که میتونید از اون برای بحث و تبادل و نظر استفاده کنید
سعی کنید تو این تاپیک بیشتر در مورد بازی های متفرقه و یا مباحث عمومی بازی ها صحبت کنید
همینطور اگر برای هر بازی که مد نظرتون بود (چه جدید و چه قدیمی) و یا هر موضوع دیگهای که به بازیها مربوط میشد، تاپیک جداگانه وجود نداشت، خودتون تاپیکش رو تو انجمن بازی ها ایجاد کنید
فرشاد خان، این نصف جمله ای که معنی کردی برام قابل فهم نیست یعنی چی ؟ توضیح میدی ؟
>> در ضمن اینکه Physx در دستان انویدیا هست
دلیلی بر انحصاری بودنش نیست.
وقتی خود انویدیا بازی و طراحی نمیکنه بر پایه Physx پس انحصاری نیست.
انحصاری به بازی هایی میگن که مثلا شما به هیچ عنوان نتونی اون و با کارتهای AMD یا انویدیا اجرا کنی و فقط با یکی از کارتهای این دو کمپانی اجرا میشه.
همانطور که بازی HITMAN و BIOSHOCK و TOMB RAIDER دارای گزینه هایی بودند که در کارتهای AMD فریم بهتری و میگرفتن...خوب اگر کارتهای انویدیا اصلا قابلیت اجرای هر 3 بازی را نداشتند میشد انحصاری AMD !!! و یا بر عکس....اما Physx یک آپشن در برخی از بازی ها هست که بر روی کارتهای NVIDIA قابل پردازش میباشد.(این دلیل بر انحصاری بودن نداره)
وقتی AMD بازی هایی را تحت پوشش کارتهای خودش قرار میده و amd game evolved برچسب یک بازی میشه ( به این معنی هست بر روی کارتهای AMD بهتر جواب خواهید گرفت و همراه خرید برخی از کارتهای AMD این بازی رایگان میشه...و همینطور NVIDIA با لوگوی It's Meant To Be Played این کارو انجام میده...انحصار و انحصاری در کنسول ها معنی پیدا میکنه.
amd game evolved و It's Meant To Be Played نام تجاری فروش بیشتر کارتهای گرافیکی هست ، کمپانی های سازنده هم یا با amd همکاری میکنن یا با انویدیا .....
موتور گرافیکی هم که احتیاج به آب و رنگ باشه میاد از Physx استفاده میکنه مانند AC4 و BATMAN یا یکسری دیگر از بازی ها....
من جمله ایی و معنی نکردم بهزاد خان.
موفق باشی
ویرایش توسط Agent 47 : 14th April 2014 در ساعت 09:48 AM
سلام روحالله جان خوبی داداش؟
البته این موضوع فیزیک توسط موتور گرافیکی CryEngine3 انجام شده Physic هست و انویدیا Physx این دوتا با هم فرق دارند...
در دموی منتشر شده فقط به تخریب پذیری موتور بهینه شده اشاره شده ، اما فیزیک انویدیا شامل خیلی از موارد دیگر نیز میشود.
در ضمن اینکه Physx در دستان انویدیا هست دلیلی بر انحصاری بودنش نیست... تمامی بازی ها از Physx انویدیا استفاده نمیکنند....( کمتر بازی هایی همچون Batman و نسخه آخر AC و Borderland ) و شاید هم چند نمونه دیگر باشه مانند MAFIA ...در نهایت هم کسی بخواد از فیزیک انویدیا استفاده کنه خرجش کارت گرافیکی انویدیا هست!!! تازه اونم از نوع HIGH END ، و بعد هم در مورد بازی Watch Dogs که خبر ها نشان میده UBI هم داره با انویدیا همکاری میکنه ، هنوز کمتر از دو ماه تا عرضه این بازی مونده 27 May که :
A Watch Dog’s coder shows how Nvidia’s latest visual enhancement and optimization technologies are being used in creating dynamic in-game Chicago
در صحبتهایی که طراح و انجینیرهای بازی انجام دادن ، در مورد کیفیت بصری بازی و محیط از تکنولوژی هایی که بر روی GPU های انویدیا حاکم هست استفاده میکنند و تست های نهایی نسخه PC با کارتهای انویدیا انجام میدهند و به نوعی در این بازی نیز لوگوی زیبای انویدیا یعنی :
از تکنیک سایه HBAO+ Horizon Based Ambient Occlusion که برای بهبود واقعی جلوه دادن سایه ها و همچنین آبنجکتها در این بازی ذکر شده است ، Engineer بازی ( Wesley Yin-Poole) ذکر شده اعتقاد دارد HBAO+ انویدیا کیفیت بهتری نسبت به باقی دست آورد ها میباشد و دومین تکنیکی که بر روی این بازی بهینه شده است TXAA از انویدیا میباشد ، Engineer باز به این مسئله اشاره کرده که TXAA انویدیا حالت سینماتیکی بهتری نسبت به دیگر تکنیک های AA میباشد و TXAA در بازی بر تمامی درخت ها شاخه ها علف ها و سطوح حاکم است و این تکنیک بهترین بهینگی فریم دهی را در بازی خواهد داشت و همچین به این نکته اشاره کرده است که :
"By working with Nvidia we really want to make sure PC gamers will be able to enjoy and explore the most realistic and visually stunning world environment ever created, "the Windy City like you've never seen it before."
با همکاری انویدیا میخواهند واقعا حس لذت بردن از یک بازی را به گیمر بدهند ، و در آخر به این جمله اشاره شده است در شهری به نام ( باد) جلوه های گرافیکی خواهید دید که تا به حال در هیچ گیمی مشاهده نشده است!!
[Only registered and activated users can see links. ]
سلام فرشادجان
منظور من از انحصار این نبود که چرا مثلا انویدیا داره بازی انحصاری میسازه اینو همه هم میدونیم که چنین کاری نمیکنه..
منظور من اینه که همونطور که مثلا TressFX روی کارتهای NVIDIA جواب میداد باید طوری می بود که فیزیکس هم روی کارتهای AMD و حتی INTEL هم جواب بده..
و مطمینا موتورهای معروف گرافیکی مثل کرای انجین یا انریل انجین4 یا RAGE راکستار همگی فیزیک مربوط به خودشون رو دارن و رو همه کارتها هم جواب میدن
در مورد HBAO+ خواستم بگم این افکت روی کارتهای AMD هم Tفکر کنم هست ..تو بازی AC4
سلام فرشادجان
منظور من از انحصار این نبود که چرا مثلا انویدیا داره بازی انحصاری میسازه اینو همه هم میدونیم که چنین کاری نمیکنه..
منظور من اینه که همونطور که مثلا TressFX روی کارتهای NVIDIA جواب میداد باید طوری می بود که فیزیکس هم روی کارتهای AMD و حتی INTEL هم جواب بده..
و مطمینا موتورهای معروف گرافیکی مثل کرای انجین یا انریل انجین4 یا RAGE راکستار همگی فیزیک مربوط به خودشون رو دارن و رو همه کارتها هم جواب میدن
در مورد HBAO+ خواستم بگم این افکت روی کارتهای AMD هم Tفکر کنم هست ..تو بازی AC4
سلام عزیزم....خوب کسی نگفت که +HBAO روی کارتهای AMD نیست اما تکنیک به نمایش گذاشتنش متفاوت هست و بحث فریم گیری هم درش دخیل هست..
اما اگر منظورت از T همون TXAA هست این تکنیک مخصوص کارتهای NVIDIA هست.از سری 600 به بالا.
TressFX با پردازنده های AMD و معماری GCN هماهنگی کامل دارد ، بله در انویدیا هم میتونی این افکت و داشته باشی اما افت زیاد فریم!! ( چرا انویدیا خودش دست به کار شده برای تکنیکی که مانند TressFX انجام میشه ) TressFX یک تکنیک انحصاری نیست بلکه روی کارتهای AMD بهتر جواب میده.
اما با حرفت راجب موتور های گرافیکی که قابلیت فیزیک خوبی داشته باشند موافق هستم چون اونوقت افت فریم هم در کارتهای NVIDIA نمیبینیم....
اما Physics و Physx متفاوت هست. و کلا پردازش و عملیاتش هم متفاوت هست ، فیزیک یک بازی با موتور گرافیکی اون انجام میشه و بسته به قدرت اون موتور گرافیکی صورت میگیره
و نمیشه در بازی این گزینه رو ON یا OFF کرد ، اما Physx که مثلا در بازی AC4 با پچ آپدیت اضافه شد ، قابلیت دود و گرد و غبار و خورده های شکسته چوب و در کشتی بهتر به نمایش میگذاشت و باعث افت فریم هم میشد...و در این تکنیک دستت بازه خاموش یا روشنش کنی...
عزیزم ، بازی HOMEFRONT نسخه اول هم داشت که توسط شرکت THQ ساخت شده بود ، که بعد از از هم پاشیدگی این کمپانی بازی hOMEFRONT و پروژه اون و Crytek خریداری کرد و داره روش کار میکنه بازی سبک COD و BF و داره و اگر هم یک سرچی توی نت برنی از گیم پلی بازی دستت میاد...
چرا سوزنت گیر کرده روی Crysis???
چون تقریبا از سبک مثه بتل و کال آف خسته شدم
همش شروع میشه تر تر باید بکشی و بری جلو همش هم عادی هست هیچ هیجانی نداره
به علت شلوغی زیاد هم توش اون آهنگ پس زمینه که به بازی جون میده شنیده نمیشه
بیشتر از کرایسیس خوشم میاد چون بیشتر اوقات بدونه این که دشمنت ببینتت میتونی بکشیش (نه برایه سادگیش که بگی بزاری آسون فرت فرت بکشی ) هیچ وقت آسون بازی نکردم
با نسخه 2 ش یه 2 3 ماهی زندگی کردم طوری که تموم میشد باز دوباره و میشه گفت هیچ بازی سبکه تفگی ای رو تا حالا اینقدر بازی نکرده بودم
به شخصه خیلی خوشم اومد که دشمنان قوی تر از خودت رو باید بکشی نه همسان و یک جنس
با توجه به این که 780ti در witcher 3 شیره اش کشیده شده و با توجه به تاریخ عرضه بازی که 2015 هست
پس زیاد مشکلی نیست چون یک maxwell high end ( که اواخر 2014 یا اوایل 2015 عرضه میشه) با قیمت کمتر از 780ti در بالاترین تنظیمات به راحتی میتونه فریم بگیره.
با توجه به این که 780ti در witcher 3 شیره اش کشیده شده و با توجه به تاریخ عرضه بازی که 2015 هست
پس زیاد مشکلی نیست چون یک maxwell high end ( که اواخر 2014 یا اوایل 2015 عرضه میشه) با قیمت کمتر از 780ti در بالاترین تنظیمات به راحتی میتونه فریم بگیره.
سلام عطا جان ، خوب با بیشتر صحبتات موافق هستم و در کل خوب یک MAXWELL و یا نسل بعدی AMD به راحتی باید برای نسل جدید بهینه باشند اما خوب اگر بخواهیم در نظر بگیریم..
تستی که با GTX780 Ti گرفتن منصفانه نیست MSAAx8 !!! بازی کرایسیس و اگر با همین تکنیک تست بگیری که R9-295x2 هم بزور بتونه 45 فریم بگیره....اینکه بازی سال گذشته هم هست ، کلا این تکنیک MSAA سنگین هست ، وقتی تکنیک های FXAA و TXAA هست MSAA غیر از فشار زیاد به کارت چیز خاصی به ارمغان نمیاره
سلام عطا جان ، خوب با بیشتر صحبتات موافق هستم و در کل خوب یک MAXWELL و یا نسل بعدی AMD به راحتی باید برای نسل جدید بهینه باشند اما خوب اگر بخواهیم در نظر بگیریم..
تستی که با GTX780 Ti گرفتن منصفانه نیست MSAAx8 !!! بازی کرایسیس و اگر با همین تکنیک تست بگیری که R9-295x2 هم بزور بتونه 45 فریم بگیره....اینکه بازی سال گذشته هم هست ، کلا این تکنیک MSAA سنگین هست ، وقتی تکنیک های FXAA و TXAA هست MSAA غیر از فشار زیاد به کارت چیز خاصی به ارمغان نمیاره
فرشاد جان در این بازی یک تکنیک به اسم fur tech استفاده شده که به شدت پرفرمنس می طلبه و بسیار سنگین تر از uber sampling هست( هر چند این دو تکنیک ربطی به هم ندارن منظورم افت پرفرمنس هست)
الان معلوم نیست ایا fur tech هم فعال بوده یا نه! من فکر نمیکنم در این افت فریم تنها msaa 8x دخیل باشه
شارپی که msaa و ssaa به تصویر میده در txaa دیده نمیشه و من همیشه msaa رو ترجیح میدم
فرشاد جان در این بازی یک تکنیک به اسم fur tech استفاده شده که به شدت پرفرمنس می طلبه و بسیار سنگین تر از uber sampling هست( هر چند این دو تکنیک ربطی به هم ندارن منظورم افت پرفرمنس هست)
الان معلوم نیست ایا fur tech هم فعال بوده یا نه! من فکر نمیکنم در این افت فریم تنها msaa 8x دخیل باشه
شارپی که msaa و ssaa به تصویر میده در txaa دیده نمیشه و من همیشه msaa رو ترجیح میدم
عطا جان ، در خبر منتشر شده از HQ صحبت شده و آپشن مورد نظر شما باید فعال باشه...حالا جدا از اینکه فعال باشه یا نباشه...
ولی در خبر منتشر شده ذکر شده با کم کردن MSAA مقدار فریم به 60 رسیده!!
ولی در مورد ترجیح به استفاده از کدوم تکنیک ( بحث سلیقه ایی میشه ) اما مقدار شارپی و AA بازی در MSAA انقدر زیاد نیست که ارزش افت فریم وحشتناک و داشته باشه.
فرشاد خان، سوال من چی بود ، ایا قابلیت Physic که کمپانی Nvidia اقدام به نوشتن بخش نرم افزاری و سخت افزاری را انجام داده است ایا میشه تکنولوژی Physic بروی کارتهای RADEON اجراء و پشتیبانی میشه یا نه ؟
صحبت من اصلا بازی هایی نیستش که این تکنولوژی را پشتیبانی می کنند ؟ صحبت من سحت افزار هستش ؟
فرشاد خان، سوال من چی بود ، ایا قابلیت Physic که کمپانی Nvidia اقدام به نوشتن بخش نرم افزاری و سخت افزاری را انجام داده است ایا میشه تکنولوژی Physic بروی کارتهای RADEON اجراء و پشتیبانی میشه یا نه ؟
صحبت من اصلا بازی هایی نیستش که این تکنولوژی را پشتیبانی می کنند ؟ صحبت من سحت افزار هستش ؟
خوب یعنی خودت نمیدونی ؟
اون اول physic نیست physx هست
منم از سخت افزار صحبتی نکردم بحث سر بازی و فیزیک اون شده شما خودت در این زمینه استادی عزیزم.....
این مبحث شما هم سخت افزاری بود و اینجا هم بخش گیم و نرم افزار هست ، پس پاسخی براش ندارم.
شما خودت پاسخ بده
ویرایش توسط Agent 47 : 14th April 2014 در ساعت 07:12 PM