درود
امسال عیدی خوبی PC GAMER ها گرفتیم طی مراسم معرفی DX12 که دیشب برگزار شد
کد نویسی low level در API جدید برای PC تایید شد و این خبر دقیقا چیزی بود که پیشبینی میکردم و با كم كردن سر بار draw call overhead همراه میشه و از همه مهمتر هم همین بود بدلیل اینکه دست طراحان بشدت برای استفاده بهینه از قطعات PC باز خواهد شد .
خصوصا برای طرفداران انویدیا چون low level معماریهای فرمی کپلر و ماکس ول شامل میشه
در مورد ساپورت کارتهای AMD گفته شده
انویدیا اعلام کرده کار ساخت DX12 از 4 سال پیش شروع شده . کاشف به عمل اومده در DirectX 11 همیشه یک هسته مشغول کار بوده ولی تو DirectX 12 این نقص برطرف شده
In DX11,
one core is doing most of the workon d3d12, overall CPU utilization is down 50%
کد نویسی low level به طراحان سازندگان بازی اجازه دسترسی سطح پایین سخت افزار PC میده چیزی که قبلا در کنسولها شاهدش بودیم و الان برای PC GAMING هم OK شد . طراح بازی میتونه یک بازی بین 30% الی 300% بهینه کنه . بازیها این نسل همشون X86 هستن بازم اختلاف بین PC و کنسولهابسیار زیاد میشه
تعطیلات 2015 عرضه میشه
سپاس