
نوشته اصلی توسط
TERRORIST
بسیار هم عالی ، تشکر از دوستانی که اطلاعات بسیار خوبی رو در این تاپیک قرار دادند، تاپیک بسیار مفیدی هست هم برای بنده که کاربر عادی یا اماتور هستم ودیگر کاربران،
ولی من از فرشاد جان سوالاتی داشتم :
1- توضیح بیشتر درباره Shader ها بدن و نحوه محاسبه Shader ها در الگوریتم ، چون شما اشاره کردید به Single Shader ها ،
2- بعد سوال دیگه ام این هست که فرشاد جان میشه توضیح بدید نحوه محاسبه رنگ Pixel ها رو تو مبحث Shader یا سایه زنی ،
سلام بهزاد پرسش کننده
هر دو سوال و با هم جواب میدم امیدوارم درست باشه البته این نمودار مشخص کننده Shader , Texture , Color نسبت به مقدار AA ها میباشد
وقتی که یک تصویر در خط لوله یا مسیر پیکسل قرار میگیرد رنگ نهایی هر پیکسل بر روی صفحه نمایش با توجه مقدار محاسباتی Shader و همچنین Texture ها و رنگ و عمق Stencil تعیین میشود
و در کل میتوان گفت که نمونه سایه زن یا همان Shader بسیار سنگین میباشد برای همین توسط AA بصورت برنامه نویسی شده بر روی کارت گرافیک محاسبه میشود.
حالا بهزاد جان این که کی محاسبه میکنه من اطلاعی ازش ندارم ، محاسبه کرده بعدشم فرار کرده رفته
بهزاد جان ، شما در کل عشق برنامه نویسی دارید و همچنین نحوه الگوریتم ، اما بنده به شخصه اطلاعاتی ندارم...ممنون میشم سوال خودتون و با رسم نمودار و توضیحات بیشتر بدین..
(البته مشخص هست خود شما جواب سوال خودتون و میدونید اگر توضیحی خودتون بدین ممنون میشم)