قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: قلم مایکروسافت سازگار با انواع صفحات نمایش لمسی

  1. #1
    OCH Member
    Obka آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    مهدی
    نوشته ها
    16
    تشکر شده 408 بار در 58 پست
    Obka آنلاین نیست.

    قلم مایکروسافت سازگار با انواع صفحات نمایش لمسی


    این قلم دارای یک دوربین داخلی است که به صفحه نمایش نگاه می کند و پیکسل هایی را که کاربر از روی آن عبور می کند را دنبال می کند.
    افکارنیوز: در بازار امروز وسایل همراه (همانند تلفن همراه و تبلت)، صفحات لمسی حرف اول را می زنند. اگرچه وسایل همراه با صفحه نمایش لمسی از خیلی قبل تر وجود داشتند اما پس از عرضه آیفون در سال ۲۰۰۷ و آیپد در ۲۰۱۰، موبایل ها و تبلت های با صفحه نمایش لمسی محبوب تر از قبل شدند. استیو جابز موسس اپل در زمان عرضه آیفون گفته بود “اگر وسیله ای که صفحه نمایش لمسی دارد، نیاز به استفاده از قلم در آن احساس شود، حتماً دستگاه نقص و ایرادی دارد”. منظور جابز این بود که وسایل لمسی نیازی به قلم ندارند. من کاملاً با حرف جابز موافق نیستم، چون می توان با این قلم ها راحت تر نوشت و سریعتر نوت برداری کرد.
    حالا مایکروسافت در حال کار بر روی یک قلم مخصوص است که می تواند با هر صفحه نمایش لمسی کار کند، چه مقاومتی باشد و چه خازنی. این قلم دارای یک دوربین داخلی است که به صفحه نمایش نگاه می کند و پیکسل هایی را که کاربر از روی آن عبور می کند را دنبال می کند. سپس این اطلاعات به وسیله ای که به کامپیوتر متصل است ارسال می شود. با این کار کامپیوتر می تواند فعالیت های قلم بر روی صفحه را تشخیص دهد.

    منبع:گویا ای تی
    من معتقد هستم که این قلم ها فقط برای نوشتن و نوت برداری به درد می خورد چون با انگشتان دست به راحتی می توان با اسمارت فون ها و تبلت ها کار کرد. نظر شما چیست؟


    Motherboard : Asus Rampage IV Extreme Processor : Intel Cote I7-3930K
    Main Memory : Corsair XMS3 3*2-1600 Graphics Card : 2*Evga560ti sc
    Cooling : Deep cool - Gameaxx Power Supply : Cooler Master-1200w Gold

  2. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از Obka تشکر کرده اند:

    mamad67 (13th September 2012),moc (4th September 2012),Olesius (5th September 2012),TRIDENT (13th September 2012),XoMa (13th September 2012)



  3. #2
    moc
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    نوشته ها
    239
    تشکر شده 844 بار در 229 پست
    moc آنلاین نیست.
    ممنون ولی اگه از روی پیکسل بسنجه روی هر مانیتوری هم می تونه به راحتی کار کنه


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  4. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از moc تشکر کرده است:

    Obka (5th September 2012)



  5. #3
    fly
    کاربر سایت
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    نوشته ها
    14
    تشکر شده 38 بار در 12 پست
    fly آنلاین نیست.
    معادلهای کارکردی موس و کیبرد در صفحات لمسی

    صفحات لمسی صرفنظر از فناوری آنها رو به روز در ابزارهای دیجیتال گسترده می شوند و کمتر ابزار دیجیتالی امروزه از کاربرد صفحات لمسی یا تاچ اسکرین به دور مانده است. با اینکه در نگاه اول چون صفحه لمسی است برداشت سادگی کارکرد دارد اما برای کسانی به موس و کیبرد عادت دارند شاید برخی از معادلهای کارکردی جالب توجه باشد.
    خوب ابتدا با موس و بعد کیبرد شروع می کنیم:
    کلیک چپ: در صفحات لمسی کلیک چپ عملا” همان لمس کردن صفحه است. یعنی اگر در صفحه وب قصد باز کردن لینکی را دارید کافی است آن را لمس کنید یا فشار دهید.
    دابل کلیک چپ: دابل کلیک چپ در کامپیوترها شخصی معنای اجرا کردن یا باز کردن است. اما در صفحات لمسی چنین مفهومی وجود ندارد. در عوض دو بار لمس کردن یا فشار دادن صفحه تاچ اسکرین در یک نقطه خاص معمولا” مفهوم بزرگنمایی یا زوم کردن را دارد. در صفحات تاچ اسکرین مفهوم دابل کلیک به معنای باز کردن با همان یک بار لمس کردن یا یک بار فشردن تعریف شده است. مثلا” با یک بار لمس ایکون یک برنامه، برنامه اجرا می شود و دابل کلیک مفهومی ندارد یا با یک بار لمس یا فشردن عکس یا فیلم یا موسیقی محتوای آن پخش می شود.
    کلیک راست: در صفحات لمسی لمس طولانی یا فشار دادن طولانی معادل کلیک راست محسوب می شود. مثلا” با لمس طولانی یا فشار دادن یک عکس منویی ظاهر می شود که امکان ذخیره سازی یا ایمیل کردن و … فراهم می گردد.
    کلیدهای جهتی و حرکت دادن موس : فلش های بالا، پایین، چپ و راست که بر روی کیبرد موجودند و هچنین حرکت دادن موس برای تغییر مکان در صفحات لمسی بی مفهومند. صفحات لمسی چیزی به نام مکان نما یا نشانگر موس وجود ندارد بلکه هر جا که لازم باشد شما صفحه را لمس یا فشار می دهید.
    کیبرد مجازی: کیبرد مجازی در واقع یک کیبرد است که با لمس یا فشرده شدن کلیدهایش تایپ کردن صورت می گیرد. البته باید دقت کنید این کیبرد مجازی همیشه در دسترس نیست و فقط جایی که محل تایپ کردن باشد ظاهر می شود. مثلا” وقتی در گوگل در محل جستجو می خواهید کلمات را وارد کنید ظاهر می شود. این کار موجب می شود در غالب مواقع کیبرد مخفی می باشد و کل صفحه در دسترس محتوا باشد.
    کلیدهای ترکیبی: کاربرد کلیدهای ترکیبی در پیشبرد سریع امور در کامپیوترهای شخصی نقش اساسی دارد. مثلا” Ctrl+C عملیات کپی را انجام می دهد. اما کیبرد مجازی صفحات تاچ همیشه فعال نیست و به همین جهت کلیدهای ترکیبی مفهومی ندارند. البته برخی کاربردهای مهم مانند کپی یا درج کردن در جای مناسب خود توسط خود سیستم عامل پیشنهاد می شود.
    کشیدن یا Drag کردن: یکی از کارهایی که با موس و تاچ پد در کامپیوترهای شخصی صورت می گیرد عملیات کشیدن با کلیک چپ و نگه داشتن ماوس است. این عملیات نیز در صفحات تاچ اسکرین عینا” به همان شکل صورت میگیرد.
    .
    اینها معادلهایی برای کارکردهای موس و کیبرد هستند. اما صفحات لمسی از نوع خازنی و حرارتی (و نه فشاری) که امکان تشخیص لمس چند نقطه صفحه به طور همزمان را دارند دارای برخی نحوه تعاملات خاص با کاربر هستند که تا پیش از پدید آمدن صفحات لمسی مفهوم نداشتند. برخی از این مشخصات بعدها به تاچ پد نوت بوکها هم راه یافت. به این عملیاتها Gesture می گویند.



    لمس و کشیدن یا Swipe: شما وقتی میخواهید مثلا” در یک صفحه بزرگ مرور کنید و به جهات مختلف بروید انگشت خود را روی یک بخش خالی صفحه می گذارید و به هر طرفی میخواهید می کشید.
    زوم دو انگشتی یا Two-finger zoom: در یک صفحه و یا عکس اگر دو انگشت همزمان روی صفحه باشند و طوریکه کشیده شوند که از هم دور شوند معنای آن زوم کردن و اگر به سمت همدیگر باشد معنای کوچکنمایی یا عکس عمل زوم کردن را داراست.
    Gesture های خاص: با توجه به اینکه بسیاری از مفاهیم تاچ اسکرین بعد از توسعه آیفون همه گیر شد. برخی از تعاملات با صفحات لمسی از طریق دستگاه های با سیستم عامل iOS توسعه یافته و برای این دستگاه ها به طور اختصاصی ثبت شده اند. جسچرهای Pinch to zoom، Multi fingers و … که در توسعه های جدید به سیستم عامل iOS اضافه شده اند از این دسته جسچرها هستند.
    برای آشنایی بیشتر [Only registered and activated users can see links. ]را مطالعه نمایید.



    وب شهر




    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  6. 3 کاربر بابت این ارسال مفید از fly تشکر کرده اند:

    mamad67 (13th September 2012),Obka (14th September 2012),TRIDENT (13th September 2012)



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •