قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
Like Tree29Likes

موضوع: نگاهی به هارد جامد کینگ مکس KINGMAX SME35 Xvalue SSD

  1. #1
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.

    نگاهی به هارد جامد کینگ مکس KINGMAX SME35 Xvalue SSD


    مقدمه


    تکنولوژی در گذشت زمان علاوه بر فواید زیادی که نصیب مصرف کنندگان نهایی کرده، اما کاربرانش را با مخاطراتی نیز روبرو کرده است. مشکلات و ریسکهایی که صنعت IT با آن روبرو بوده است برای همگان آشناست. یکی از این خطرات، ریسک از دست رفتن اطلاعات و داده های کاربر در یک سیستم کامپیوتری است. از آنجایی که ابزار متداول ذخیره سازی داده ها در کامپیوتر مکانیک محور طراحی و ساخته شده، همین موضوع ریسک از بین رفتن اطلاعات را نیز به شدت افزایش داده است. شاید در اثر یک اتفاق تمامی اطلاعات نظیر آرشیوها، عکس ها، فیلم ها و داده های ارزشمند و گاهاً یادگاری شما در کمال ناباوری و حیرت از دست رفته باشد.
    قطعاً قبول از بین رفتن اطلاعاتی که با سختی و صرف زمانی طولانی بدست آمده و به نوعی خاطرات گذشته را برای شما تداعی می کند، کاری بسیار سخت است اما بیشترین عکس العملی که در مواجهه با این فاجعه می توان بروز داد، افسوس و سرزنش بدلیل عدم تهیه نسخه پشتیبان از داده های ارزشمندتان خواهد بود.


    اما خطر از بین رفتن اطلاعات از یک طرف و افزایش سرعت خواندن و نوشتن داده ها و همچنین مصرف بالای انرژی هارد دیسک های رایج از سوی دیگر کارشناسان را به فکر طراحی و ساخت گونه ای از ابزار ذخیره سازی انداخت که ریسک نابودی اطلاعات را به حداقل برسد. سالیان گذشته ایده استفاده از تراشه های سیلیکونی برای نگهداری از داده ها مطرح و پس از بررسی جوانب کار و طرح های اولیه به چرخه تولید راه یافت. چندی نگذشت که نمونه های اولیه ذخیره سازهای جامد (SSD) ساخته و برای تست در اختیار کاربران حرفه ای قرار داده شد و نتیجه این بررسیها شگفت انگیز بود. سرعت خواندن و نوشتن داده ها در ذخیره سازهای جامد بسیار افزایش یافته بود و این نتیجه ای بود که از قبل نیز قابل حدس بود.
    با استقبال صنایع و شرکتها از این پدیده نوظهور، سازندگان مطرح کار طراحی و ساخت Solid State Drive یا دیسک های الکترونیکی را آغاز کردند. اینجا بود که هاردهای جامد با ورود به چرخه Computing & Data Storage قدم بزرگی را در مسیر حل معضل ذخیره سازی اطلاعات برداشته و خیال کاربران را تا حد زیادی آسوده کردند.



    صد البته که هاردهای جامد نیز هنوز در ابتدای راه هستند و به دلیل جدید بودن فناوری با قیمت تمام شده نسبتا بالایی به بازار مصرف عرضه می شوند، اما برداشتن گامی سرنوشت ساز در حذف هارددیسک های مکانیکی مهمترین بخش این حرکت بزرگ بوده است که مسلماً با گذشت زمان، راه های کاهش قیمت نهایی و همچنین افزایش حجم این ذخیره سازهای کم توقع نمایان خواهند شد.
    قطعا برای کاربران انتخاب یک هارد جامد با کیفیت مناسب کمی سخت باشد، اما با رجوع به تست ها و بررسیهای انجام شده از محصولات برندهای مختلف می توان با در نظر گرفتن بودجه بهترین برند و مدل را انتخات نمود. قدر مسلم اینکه هاردهای جامد از سرعت، کیفیت و عمر بیشتری نسبت به هارددیسکهای مکانیکی برخوردارند که این مزایا، رجحان این قطعه حیاتی بر یک ذخیره ساز مکانیکی را آشکار می کند.



    کینگمکس یکی از شرکتهای سازنده قطعات کامپیوتری است که در سالهای اخیر رقابت خوبی را با برندهای مطرح شروع کرده که در این راه نیز موفق بوده است. چند سالی است که محصولات این شرکت در بازار داخلی عرضه شده و با ارائه خدمات پس از فروش مناسب، توانسته سهم قابل قبولی از بازار داخلی را نصیب خود کند. بیشتر کاربران با حافظه های DDR3 برند کینگمکس آشنا هستند. این حافظه ها از قیمت مناسب، کیفیت ساخت PCB و تراشه های خوبی برخوردارند که در برخی از مدل ها قابلیت افزایش فرکانس حافظه تا 40 درصد را نیز دارا هستند. حافظه های Kingmax 2400MHz و Kingmax Value 2200 MHz و حافظه های فلش 128 گیگابایتی با اینترفیس USB 3.0 نمونه هایی از ساخته های این برند خوشنام تایوانی است.

    اما چندی است شرکت KingMax طراحی و ساخت هارد جامد را در دستور کار خود قرار داده و ظاهراً در این راه نیز موفق عمل کرده است. هارد جامد 2.5 اینچی سری SME35 Xvalue با ظرفیت 120 گیگابایت یکی از ظرفیت های میانه ذخیره سازهای جامد این شرکت است که به تازگی وارد بازار مصرف شده است. در ادامه نگاهی اجمالی به ساختار فنی این محصول خواهیم داشت. سری SME32 نیز برای لپ تاپ ها طراحی شده است.




    KINGMAX SME35 Xvalue 2.5" SSD

    این محصول دارای اینترفیس SATA 3.0 و 71 گرم وزن است. سرعت خواندن 540 مگابایت بر ثانیه و نوشتن 150 مگابایت بر ثانیه تکلیف مدل 120 گیگابایتی کینگ مکس را روشن کرده است. SME35 نسبت به شوک (1500G/1.0ms) و تکانهای شدید مقاوم است و ابزار و قطعات جانبی نویزساز قادر به ایجاد اختلال بر کارکرد آن نخواهند بود. این محصول با 2.25 وات مصرف (حالت استندبای فقط 0.4 وات مصرف) برای فعالیت به 5 ولت برق مستقیم نیاز دارد و می تواند در دمای صفر تا 70 درجه سانتیگراد بدون مشکلی به کار خود ادامه دهد. بکارگیری الگوریتم ECC برای به حداقل رساندن خطاها و الگوریتم Wear Leveling جهت افزایش عمر و بازدهی محصول از نکات بارز مدل SME35 Xvalue است. طول عمر این قطعه 1200 میلیون ساعت اعلام شده است.



    ساختار فنی و الکترونیکی


    این هارد جامد به 8 تراشه MLC هر کدام به ظرفیت 15 گیگابایت و بشماره 3FA22 NW385 ساخت کمپانی بزرگ میکرون (Micron) است که در دو طرف PCB تعبیه شده است. شرکت کینگ مکس در این محصول از پردازنده (کنترلر) قدرتمند SM2246EN ساخت شرکت Silicon Motion برای مدیریت بخش های مختلف این هارد جامد استفاده کرده است. این کنترلر در قطعات کامپیوتر، تبلت ها و اولترابوکها مورد استفاده قرار می گیرد. پردازنده SM2246EN برای استفاده ترکیبی از هاردهای جامد و هارددیسک های مکانیکی در کامپیوترهای شخصی و سرورها بهینه سازی شده و پرفورمنس بی نظیری را هنگام کارکرد ارائه می کند.



    کنترلر SM2246EN با مصرف فوق العاده کم، دست سازندگان را در ساخت ظرفیت های بالای SSD باز گذاشته و بنظر می رسد چیزی کمتر از کنترلرهای [Only registered and activated users can see links. ]، [Only registered and activated users can see links. ]، [Only registered and activated users can see links. ]، [Only registered and activated users can see links. ] و [Only registered and activated users can see links. ] نداشته باشد. کنترلر SM2246EN دارای پروتکل امنیتی پیشرفته و سازگار Trusted Computing Group و الگوریتم رمزنگاری AES 128 / 256 است که ضریب ایمنی ذخیره سازها را افزایش می دهد.[Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]




    یک چیپ 70 نانومتری DDR3 ساخت کمپانی NANYA بشماره NT5CB128M16HP-DI با ظرفیت 128 مگابایت، فرکانس کاری 1600 MHz / CL11 به عنوان کش پرسرعت نقش پل ارتباطی میان کنترلر و تراشه های ذخیره ساز را ایفا می کند که البته انتظار می رفت شرکت کینگ مکس از کش با ظرفیت بیشتری در این محصول استفاده کند. کش بیشتر در این محصولات نقش کاتالیزور را ایفا می کند و حجم بیشتر آن کمک شایانی به افزایش سرعت SSD خواهد کرد.


    مزایا:
    - سرعت خواندن و نوشتن بالا
    - مصرف انرژی ناچیز (در برابر HDD)
    - طول عمر بالا (در برابر HDD)
    - تکنولوژی S.M.A.R.T (مانیتورینگ مداوم و تشخیص خطاها یا خرابی ها و اعلان اخطار به کاربر)
    - سرعت بالا در بوت سیستم عامل (بسته به سخت افزارهای سیستم بین 5 تا 8 ثانیه)
    - ذخیره سازی داده ها با الگوریتم رمزنگاری AES 256
    - تکنولوژی Wear Leveling (نظارت بر تقسیم برابر سیکل های Write و Erase داده ها بین تراشه های ذخیره ساز)
    - کاهش چشمگیر ریسک از بین رفتن اطلاعات
    - کارکرد بدون صدا و گرما
    - تکنولوژی Trim (حذف داده های پاک شده از روی تراشه های ذخیره ساز بصورت کامل)
    - دارای دستور العمل های ایمنی ROHS، FCC، CE و BSMI
    - سازگار با سیستم عامل های گوناگون منجمله ویندوز 8

    معایب:
    - استفاده از کش با ظرفیت کم (در دستگاه هایی که زمان های تاخیر کمتر برگ برنده آن محصول محسوب می گردد، استفاده از کش بیش از 128 مگابایت در SME35 Value باعث کاهش زمان انتظار کنترلر برای دریافت، پردازش و ارسال اطلاعات به تراشه های ذخیره ساز خواهد شد).


    عکس های بیشتر از محصول

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    نویسنده: بهنام علیمحمدی
    تهیه شده در لابراتوار انجمن تخصصی اورکلاکینگ هیروز


    **** کپی برداری از این مقاله با ذکر منبع بلامانع است ****

    ویرایش توسط Behnam_2337 : 5th April 2014 در ساعت 09:44 AM


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  2. 23 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (3rd April 2014),Aliover (3rd April 2014),arman_kad (4th April 2014),Artemis (6th April 2014),atisoc0936 (3rd April 2014),Blue Rose (27th April 2014),Don_Corleone (3rd April 2014),ErfanDL (3rd April 2014),magiteq (3rd April 2014),Mehdi_FXX (6th April 2014),morteza.p (3rd April 2014),Mr. DB (4th April 2014),msover (3rd April 2014),Olesius (3rd April 2014),overclock990 (6th April 2014),sapple (22nd February 2015),SETIZEN (6th April 2014),smrbh (6th April 2014),TERRORIST (3rd April 2014),TRIDENT (3rd April 2014),Varand (4th April 2014),XoMa (4th April 2014),ZeNer (3rd April 2014)



  3. #2
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.

    آزمون های هارد جامد KINGMAX SME35 Xvalue

    بدلیل عدم دسترسی به پلتفرم Z87 اینتل، در تست این محصول از پلتفرم AMD مجهز به پردازنده Phenom II X2 555 (آنلاک به 4 هسته) و 4 گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس 1600 مگاهرتز بهره بردیم. در ادامه به نتایج تستها خواهیم پرداخت.


    ***************************************

    تست SSD در واحد MB/s - نرم افزار AS SSD Benchmark 1.7

    [Only registered and activated users can see links. ]

    ***************************************

    تست محصول با ابزار Copy Bench و Compression - نرم افزار AS SSD Benchmark 1.7

    [Only registered and activated users can see links. ]

    ***************************************

    تست SSD در واحد IOPS - نرم افزار AS SSD Benchmark 1.7

    [Only registered and activated users can see links. ]

    ***************************************

    تست SSD - نرم افزار ATTO Disk Benchmark

    [Only registered and activated users can see links. ]

    ***************************************

    تست SSD در سیستم پنتیوم 4 اینتل با پردازنده LGA Celeron 347 - نرم افزار Crystal Disk Mark 3.0.3

    [Only registered and activated users can see links. ]

    ***************************************

    تست SSD در سیستم تست AMD مجهز به پردازنده Phenom II X4 B55 - نرم افزار Crystal Disk Mark 3.0.3

    [Only registered and activated users can see links. ]


    سخن آخر

    همانطور که در نتایج آزمون ها نیز مشخص است، SME35 Xvalue کمپانی کینگ مکس به عنوان یک سرباز تازه نفس وارد میدان رقابت شده و شاید کمی زود است تا به یک نتیجه واحد و صحیح برسیم. سرعت Read و Write این محصول در آزمون ها بسیار نزدیک به مشخصات اعلام شده کمپانی سازنده بود که این مهم نشانگر صداقت و رعایت حقوق مصرف کنندگان است.
    در نصب ویندوز 7 نیز این محصول به زمان 6 دقیقه و 53 ثانیه دست یافت. SME35 Xvalue 120GB توانست با صرف زمان 6.2 ثانیه ویندوز 7 را بوت کند که هر دو زمان نصب و بوت ویندوز رکورد خوبی برای تازه وارد 120 گیگابایتی ما به حساب می آید. در هر حال قضاوت نهایی را به کاربران و خوانندگان فهیم واگذار می کنیم و مطمئنیم که ایشان بهترین قضاوت و برداشت ها را خواهند داشت.
    اما همه پذیرفته اند که دوران هارد دیسک های مکانیکی به زودی به پایان خواهد رسید و کاهش قیمت تکنولوژی و فناوری های نوین به اندازه ای غافلگیر کننده خواهد بود که تولید هارددیسک های مکانیکی توجیه مالی و مصرفی نداشته و مسلماً به زودی تولید SSD با ظرفیت های بیش از 1 ترابایت مقرون به صرفه و اقتصادی خواهد بود.

    محصولات برند کینگ مکس با 3 سال گارانتی گروه شرکتهای آواژنگ در اختیار مصرف کنندگان قرار دارد.

    در انتها از زحمات دوست خوبم جناب آقای رضایی عزیز و گروه محترم شرکت های آواژنگ کمال تشکر را دارم.


    موفق باشید.




    ویرایش توسط Behnam_2337 : 5th April 2014 در ساعت 11:29 AM


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  4. 24 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (6th April 2014),Aliover (4th April 2014),AMIR (4th April 2014),Artemis (6th April 2014),atisoc0936 (3rd April 2014),Blue Rose (27th April 2014),Don_Corleone (3rd April 2014),ErfanDL (3rd April 2014),magiteq (3rd April 2014),Mehdi_FXX (6th April 2014),morteza.p (6th April 2014),Mr. DB (4th April 2014),msover (3rd April 2014),Olesius (3rd April 2014),overclock990 (6th April 2014),sapple (22nd February 2015),SASANOC (4th April 2014),SETIZEN (6th April 2014),smrbh (6th April 2014),The Joker (3rd April 2014),TRIDENT (3rd April 2014),Varand (4th April 2014),XoMa (4th April 2014),ZeNer (6th April 2014)



  5. #3
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    بسیار عالی بود آقا بهنام

    مثل همیشه



    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  6. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Agent 47 (6th April 2014),Artemis (6th April 2014),Behnam_2337 (6th April 2014),Blue Rose (27th April 2014),morteza.p (6th April 2014),Olesius (6th April 2014),sapple (22nd February 2015),SETIZEN (6th April 2014),smrbh (6th April 2014),XoMa (6th April 2014)



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •