قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 11
Like Tree28Likes

موضوع: نگاهی کوتاه بر Haswell

  1. #1
    OCH Member OSTAD CJ آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    33
    نوشته ها
    9
    تشکر شده 184 بار در 9 پست
    OSTAD CJ آنلاین نیست.

    نگاهی کوتاه بر Haswell

    ...به نام خدا..

    در هر جا که بحث از سال 2013 میشود ما رو به یاد نسل جدید VGA ها در راس آن GK100 و پردازنده جدید کمپانی اینتل یعنی HASWELL می اندازد.
    حال بر آن شدیم که نگاهی هر چند کوتاه بر این نسل داشته باشیم.

    [Only registered and activated users can see links. ]


    [Only registered and activated users can see links. ]


    همان طور که قبلا هم ذکر شده بود Haswell CPU از فرآیند ساخت 22nm همچون ایوی بریج بهره میبرد با این تفاوت که در این نسل معماری تغییر خواهد کرد.
    مطمنا در این نسل همانند نسل های قبلی TDP کاهش میابد و علاوه بر این، TDP پایین تر نسبت به محصولات قبلی می توانید طیف گسترده ای از محصولاتی که این CPU در آنها به کار رفته شده پوشش دهد.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    Haswell در دو نسخه 2 هسته یا 4 هسته ای و سه نسخه با تعداد مختلف پردازنده سایه زن در هسته GPU عرضه خواهد شد. هسته پردازشگر گرافیکی که توسط ترکیبی از سه نسخه از GT1/GT2/GT3 ارایه خواهد شد.
    ساختار کلی Haswell بسیار شبیه به SANDY , IVB است. CPU، LLC (آخرین سطح کش)، و هسته GPU.

    [Only registered and activated users can see links. ]
    اینتل نیاز به استفاده از یک سری استراتژی برای از افزایش عملکرد پردازنده گرافیکی برای مقاومت در برابر حمله APU AMD دارد
    اگر چه در انجمن های خارجی کوچک و بزرگ بحث هایی در مورد پردازنده جدید کمپانی اینتل میشود ولی اطلاعات سیستماتیک است و هنوز هم احتمال نادرست بودن آنها وجود دارد
    حال بر آن شدیم که نگاهی کوتاه بر نسل جدید پردازنده های کمپانی اینتل داشته باشیم پس با ما باشید
    جامع ترین اطلاعات قبلا در وبسایت CHH متشر شده بود.

    [Only registered and activated users can see links. ]


    اولین تغییر در این نسل , عوض شدن سوکت میباشد و در این نسل از سوکت 1150 بهره برده شده است و از این موضوع میتوان این را نتیجه گرفت که اینتل به دنبال سود بیشتر است و سعی در این دارد که سوکت 1155 را از رده خارج کند.البته هنوز برای قضاوت در این مساله کمی زود هستش.
    دومین تغییر ساپورت و گسترش و AVX 2.0 TSX میباشد.
    سومین تغییر مهم هم در قسمت پایین به آن اشاره شده که بیشتر از سایرین توجه ما را جلب کرد.
    البته باید توجه داشت که HASWELL در مواردی شباهت بسیاری به IVB دارد.
    از جمله انها میتوان به 4 هسته ای بودن و PCI-E 3 و TURBO CORE و دو کانال DDR3L DDR3 اشاره کرد

    وبسایت ژاپنی PCwatch این عکس را به صورت اختصاصی به عنوان طراحی معماری Haswell است را در نظر گرفته است.


    [Only registered and activated users can see links. ]


    تنظیم کننده ولتاژ" قویترین سلاح "Haswell"

    همانطور که در مطالب فوق نیز گفته شد ریز معماری نسل بعدی اینتل "Haswell (Haswell)"، "Broadwell دارای یک تغییر بزرگ است.درست است که این نسل دارای چند تغییر میباشد که هدف از این تغییرات آن است که مکانیسم کنترل و افزایش قدرت پردازشی را بهبود ببخشد اما این همه چیز نیست.به نظر میرسد که اینتل یک سلاح مخفی دارد و آن هم ادغام تنظیم کننده ولتاژ میباشد.یعنی ادغام پنج بخش اصلی VR ماژول رگولاتور یعنی Processor core VR,graphics VR, IO VR,SYSTEM AGENT VR, PLL VR


    [Only registered and activated users can see links. ]

    در عکس زیر میتوانید این موضوع را در نسل IVB را با نسل HASWELL مقایسه کنید
    [Only registered and activated users can see links. ]

    از مزایای ادغام تنظیم کننده ولتاژ در Haswell میتوان به کاهش مصرف برق در این نسل اشاره کرد که با استفاده از این فناوری هوشمند میتوان به صورت جداگانه کنترل ولتاژ تقسیم شده به قطعات ظریف را کنترل نمود و این قابلیت نیز فراهم خواهد بود تا ولتاژ را در مدت زمان کوتاهی تغییر دهید.
    در حال حاضر در CPU های اینتل تغییر ولتاژ در هر هسته CPU امکان پذیر نیست اما حال با این کنترولر منحصر به فرد میتوانیم ولتاژ ها رو متحد و تعدیل کینم.
    همچنین ممکن است به صورت جداگانه کنترل ولتاژ BUS , CPU CORE را داشته باشیم.در زمانی که سیستم ما در حالت بیکار قرار دارد یا در زمانی که سیستم ما در حال لود 100 درصد میباشد تنظیم ولتاژ رگولاتور با سرعت عمل بالا به صورت یکپارچه امکان پذیر است .بنابراین، با توجه به واحد های دیگر مانند هسته پردازش گر گرافیکی و هسته CPU برای تامین ولتاژ مطلوب آنها با سرعت جداگانه، می توانیم از مصرف برق غیر ضروریجلوگیری کنیم.
    این هم یک عکس از مکانیسم دغام رگولاتور ولتاژ:
    [Only registered and activated users can see links. ]
    به هر حال اینتل به وجود این تکنولوژی در این نسل اشاره کرده اما به طور کامل این موضوع برای ما روشن نشده است. با این حال، در ادغام رگولاتور ولتاژ هدفی منظقی وجود دارد که اینتل نسبت به جهت مذکور کاملا تصریح نکرده است.

    [Only registered and activated users can see links. ]


    شما می توانید ولتاژ هر هسته CPU را به صورت جداگانه تغییر دهید


    در هر هسته CPU های اینتل سوئیچ عامل فرکانس و ولتاژ با توجه به بار DVFS" ساخته شده است (Dynamic Voltage and Frequency Scaling) که با این قابلیت امکان تنظیم ولتاژ برای هر هسته وجود خواهد داشت.
    این هم نمایی از Power management ارایه شده در این نسل:
    [Only registered and activated users can see links. ]

    بنابراین وقتی یک هسته یا ترد در لود قرَار میگید تنها هماه هسته در کلاک بالا قرار میگیرد و این به این معنا خواهد بود که ولتاژ اضافی به سایر هسته ها اختصاص نخواهد گرفت چون سایر هسته ها در کلاک پایین تری مشغول به فعالیت هستند.از آنجا که هسته CPU نمی تواند بار را کاهش دهد، ولتاژ با کاهش فرکانس عامل آن را کاهش داده، و در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی غیر ضروری خواهد شد. و این راه حل خواهد بود برای تامین ولتاژهای مختلفی را برای هر هسته. و هنگامی که به ولتاژ رگولاتور بر روی تراشه یکپارچه شود شما قادر به کنترل جداگانه ولتاژ هر هسته خواهید بود .

    [Only registered and activated users can see links. ]

    در نسل های گذشته cpu های اینتل هنگامی که یک یا چند هسته CPU به حالت sleep میرفت ولتاژ نیز با کاهش buss و همچنین کاهش پهنای باند internal bus سبب کاهش مصرف انرژی میشد . بنابراین، در صورتی که هسته GPU میخواست که به حافظه بیشتر دسترسی پیدا کند buss سبب یک تنگنا برای آن میشد. حال این موضوع در نسل HASWELL توسط تنظیم ولتاژ مختلف برطرف شده است.
    همانطور که در زیر نشان داده شده است کنترولر حافظه در دور ترین قسمت از GPU قرار گرفته و این در حالی است که این بخش نسبت به نسل سندی بریج و آیوی بریج بهبود یافته است.بنابراین باید مننتظر تاثیر قابل توجهی بر عملکرد هسته GPU و همگام و هماهنگ شدن بیشتر آن با CPU باشیم
    این هم به اصطلاح بلوک دیاگرام از نسخه 4 هسته ای HASWELL

    [Only registered and activated users can see links. ]


    یکپارچه سازی ولتاژ ، ممکن است منجر به تغییرات قابل توجهی در صرفه جویی برق CPU های اینتل شود.چرا که مصرف برق های غیر ضروری موجب خواهد تولید برق خواهد شدو به همین دلیل اینتل تصمیم گرفته که به هسته اصلی که در حال کار در فرکانس بالا تری است ولتاژ بیشتری بدهد و مابقی هسته ها در حالت بیکار باشند و برق کمتری مصرف کنند
    به عنوان مثال فقط یک هسته در حالت توربو، مثل عکس گیته سمت چپ که در اسلاید زیر وجود دارد، و این در صورتی است که 3 هسته دیگر غیر فعال هستند

    [Only registered and activated users can see links. ]

    این عکس می تواند نشان می دهد که HASWELL یک ساختار شبیه به IVB,SANDY دارد.در Haswell پل شمالی و GPU هسته و هسته CPU در یک ردیف افقی و در یک حلقه به یکدیگر متصل هستند.


    [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ]

    همانطور که در مطالب بالا هم ذکر شد باید در نسل Haswell منتظر چهار هسته 8MB کش L3 و پشتیبانی DX11.1 ، اپنجیال 3.2 و OpenCL 1.2 باشیم
    همچنین باید به این نکته توجه کرد که بیشترین فضا از DIE این پردازنده را CPU اشغال خواهد کرد.

    از ویژگی های مهم استفاده شده در این نسل چیپ ست پل جنوبی 45NM میباشد.این در حالی است که چیپ ست های سری P67-Z68-Z77 دارای فرایند تولید 65NM میباشند.

    بزرگترین تغییر Haswellدر مجموعه، دستور العمل TSX و برنامه های کاربردی های multithreaded، AVX دستور العمل AVX 2.0، میباشد و به نظر میرسد که عملکرد Haswell را تا حدی نسبت به IVB افزایش دهد.

    نمایی از مقایسه 4 نسل از پزدازنده های کمپانی اینتل

    [Only registered and activated users can see links. ]

    فک کنم اگه این یکی هم مثل آیوی بریج داغ باشه و بخواهد گند بزنه دیگه نشه IHS رو از روش جدا کرد و خمیر رو عوض کرد.:D

    اینتل سعی میکند مثل قبل با استفاده از تکنولوژی ساخت ترانزیستور های 22NM مصرف برق و تولید گرما، عملکرد بیشتر را بهبود ببخشد.
    البته این نکته قابل ذکر است که اینتل در نسل HASWELL حساب ویژه ای روی نوت بوک ها و در کل پلت فرم تلفن همراه باز کرده است.البته، یکپارچه تکنولوژی تنظیم ولتاژ، آن است که بر روی تلفن همراه نیز بسیار مفید است و باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی خواهد شد.

    [Only registered and activated users can see links. ]

    همان طور که در مطالب فوق الذکر نیز اشاره شد این اطلاع ممکن است تغییر کند
    آنطور که در خبر ها آمده این پردازنده در Q2 2013 رونمایی خواهد شد.(حدودا 6 ماه دیگه).
    مطالب رو تا جایی که میشد ساده نوشته شده تا قابل فهم برای همه باشد.اگر در هر قسمت رو متوجه نشدند بگید تا توضیح بیشتری در اون رابطه بدم.
    مطلب در مورد این پردازنده زیاد هستش.سعی شد که قسمت بندی بشه و قسمت بعدی مطلب به زودی قرار داده خواهد شد.
    کپی برداری از مطالب فوق فقط با ذکر نام سایت overclockingheroes بلامانع میباشد.

    با تشکر
    سجاد






    ویرایش توسط Behnam_2337 : 7th January 2013 در ساعت 10:19 AM دلیل: انتقال عکسها به آپلودسنتر سایت


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  2. 46 کاربر بابت این ارسال مفید از OSTAD CJ تشکر کرده اند:

    Agent 47 (5th January 2013),ahmaden (5th January 2013),ali_men2004 (6th January 2013),AMD Radeon (5th January 2013),Amin_CaraGT2 (6th January 2013),AMIR (11th January 2013),AMIR_HA (20th January 2013),arman_kad (6th January 2013),Armintech (6th January 2013),Artemis (7th February 2013),atisoc0936 (18th December 2014),Behnam_2337 (7th January 2013),Blue Rose (5th January 2013),CROSSHAIR (6th January 2013),Don_Corleone (5th January 2013),ErfanDL (5th January 2013),First.Last (6th January 2013),Goodman (6th January 2013),Hamedy12 (5th January 2013),Hamed_Classic (8th February 2013),magiteq (17th December 2014),mahdi8063 (6th January 2013),MAKAN (5th January 2013),masoudps3 (19th December 2014),Mehdi_FXX (5th January 2013),mhmd722 (24th May 2013),mohammad72 (5th January 2013),morteza.p (5th January 2013),Mr. DB (5th January 2013),NAVID OC (5th January 2013),nvidia oc (6th January 2013),Olesius (5th January 2013),Osuk (5th January 2013),p.X (7th February 2013),Reza Y (5th January 2013),saeid72 (5th January 2013),sapple (12th January 2013),SETIZEN (5th January 2013),smrbh (11th February 2013),Subzero7111 (5th January 2013),TERRORIST (5th January 2013),TRIDENT (5th January 2013),Turok (5th January 2013),Varand (5th January 2013),XoMa (5th January 2013),ZeNer (22nd January 2013)



  3. #2
    OCH Member OSTAD CJ آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    33
    نوشته ها
    9
    تشکر شده 184 بار در 9 پست
    OSTAD CJ آنلاین نیست.
    رزرو برای اطلاعات بیشتر.....


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  4. 22 کاربر بابت این ارسال مفید از OSTAD CJ تشکر کرده اند:

    ahmaden (5th January 2013),ali_men2004 (6th January 2013),Amin_CaraGT2 (6th January 2013),AMIR (11th January 2013),Artemis (7th February 2013),Behnam_2337 (9th February 2013),Blue Rose (5th January 2013),Don_Corleone (5th January 2013),ErfanDL (5th January 2013),First.Last (6th January 2013),Hamed_Classic (8th February 2013),MAKAN (5th January 2013),Mehdi_FXX (5th January 2013),mohammad72 (5th January 2013),morteza.p (5th January 2013),Olesius (5th January 2013),Osuk (5th January 2013),saeid72 (5th January 2013),SETIZEN (5th January 2013),Subzero7111 (5th January 2013),TRIDENT (5th January 2013),ZeNer (22nd January 2013)



  5. #3
    OCH Member
    ali_men2004 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    علی
    سن
    40
    نوشته ها
    187
    تشکر شده 924 بار در 171 پست
    ali_men2004 آنلاین نیست.
    بسیار دقیق روان و زیبا بود .


    Motherboard : giga z68 Processor : i7 2700k
    Main Memory : 2×4 1600 Graphics Card : giga 3x 760 oc
    Cooling : frio Power Supply : 600eu

  6. 13 کاربر بابت این ارسال مفید از ali_men2004 تشکر کرده اند:

    Amin_CaraGT2 (6th January 2013),AMIR (11th January 2013),Artemis (7th February 2013),Behnam_2337 (6th January 2013),First.Last (6th January 2013),Hamed_Classic (8th February 2013),MAKAN (6th January 2013),mohammad72 (6th January 2013),Olesius (17th December 2014),OSTAD CJ (6th January 2013),Osuk (6th January 2013),sapple (12th January 2013),SETIZEN (6th January 2013)



  7. #4
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    نوشته ها
    99
    تشکر شده 938 بار در 98 پست
    AMIR_HA آنلاین نیست.

    اولین بنچمارک CPU کمپانی Intel Haswell و مقایسه یا سری Ivy Bridge

    سایت روسی OCLab.ru با ادعای دستیابی به یک نمونه از نسل جدید یعنی سری haswell بنچمارک خود را رونمایی کرد
    در این بنچ یک CPU سری ivy Bridge که جدیدترین نسل این کمپانی هست به مقایسه با haswell پرداختند
    کلاک هر 2 CPU بر رو 2.8GHz ثابت شده و همچنین با غیر فعال کردن(Turbo Boost, C1E, EIST)

    دراین بنچمارک 3 نرم افزار استفاده شده که عبارتند از:SuperPi 1M ، PiFast و wPrime 32M که در تصویر زیر مشاهده می شود


    همونطور که مشاهده می کنید تفاوت محسوسی بین این 2 CPU دیده نمی شود و نکته جالب این هست
    که در این تست ivybridg در نرم افزار SuperPi 1M موفق شده Haswell را شکست دهد

    در عکس بالا مشاهده میشود تست دوم که دستکاری برروی نرم افزارها شده ولی همنچنان تفاوت محسوسی مشاهده نشده
    و در پایان از بنچمارکها نتیجه میشود که این تست ها صرفا برای بهینه کردن این نسل است یعنی قطعی نیست
    [Only registered and activated users can see links. ]
    ویرایش توسط AMIR_HA : 8th February 2013 در ساعت 10:58 AM دلیل: مشکل تایپی


    Motherboard : AGuark Ulity TZ01 Processor : Intel XR2 T2000 Ex @10Ghz
    Main Memory : RaDot XPWR 2*1024TB Graphics Card : Nvidia U3 900 GTX 1TB
    Cooling : WiCEGXP Custom Water Cool Power Supply : Colizemt 9000Wv XT Exterme


  8. 17 کاربر بابت این ارسال مفید از AMIR_HA تشکر کرده اند:

    ahmaden (8th February 2013),Amin_CaraGT2 (8th February 2013),arman_kad (8th February 2013),Artemis (8th February 2013),Behnam_2337 (9th February 2013),CROSSHAIR (8th February 2013),Don_Corleone (8th February 2013),Goodman (9th February 2013),Hamed_Classic (8th February 2013),MAKAN (8th February 2013),Mehdi_FXX (7th February 2013),NAVID OC (7th February 2013),Olesius (7th February 2013),Osuk (8th February 2013),Reza Y (8th February 2013),sapple (5th March 2013),smrbh (11th February 2013)



  9. #5
    Overclocker
    Amin_CaraGT2 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    نوشته ها
    278
    تشکر شده 4,026 بار در 287 پست
    Amin_CaraGT2 آنلاین نیست.
    برخی سایت های دیگه هم نتایج متفاوتی نمایش دادن




    در کل منتظر بمونیم تا 2 ماه دیگه نتایج قطعی رونمایی میشه


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  10. 13 کاربر بابت این ارسال مفید از Amin_CaraGT2 تشکر کرده اند:

    AMIR_HA (8th February 2013),arman_kad (9th February 2013),Artemis (8th February 2013),Behnam_2337 (9th February 2013),Don_Corleone (8th February 2013),Goodman (9th February 2013),MAKAN (8th February 2013),Mehdi_FXX (8th February 2013),Olesius (8th February 2013),Reza Y (8th February 2013),sapple (5th March 2013),SETIZEN (8th February 2013),smrbh (11th February 2013)



  11. #6
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    ارومیه | تبریز
    نام واقعی
    پژمان
    سن
    35
    نوشته ها
    675
    تشکر شده 6,704 بار در 492 پست
    Don_Corleone آنلاین نیست.
    اگر نتیجه تست آخر امین جان wprime اش رو در نظر نگیریم از رو بقیه تست ها میشه گفت صرفا memory controller فوق العاده قدرتمندی داره. چون بهبود عملکرد فقط تو تست های تاثیرپذیر از کارایی حافظه به چشم میاد.


    Motherboard : MSI BigBang Marshall Processor : Intel Core i7 2600K 4.6GHz
    Main Memory : 2x2Gb Crucial Ballistix 2133 Graphics Card : MSI Radeon R9 270X HAWK
    Cooling : Thermaltake Bigwater 780 Power Supply : Thermaltake Thoughpower 1350

  12. 13 کاربر بابت این ارسال مفید از Don_Corleone تشکر کرده اند:

    Amin_CaraGT2 (9th February 2013),AMIR_HA (8th February 2013),arman_kad (9th February 2013),Artemis (8th February 2013),Behnam_2337 (9th February 2013),Goodman (9th February 2013),Mehdi_FXX (8th February 2013),Olesius (8th February 2013),Reza Y (8th February 2013),sapple (5th March 2013),SETIZEN (8th February 2013),smrbh (11th February 2013),ZeNer (8th February 2013)



  13. #7
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    سپاهان
    نام واقعی
    آرمان
    سن
    35
    نوشته ها
    72
    تشکر شده 475 بار در 74 پست
    arman_kad آنلاین نیست.
    به نظر من بیشتر روی مصرف انرژی کار کرده اینتل

    چون رقابت جدی با arm داره

    مثل هنگامی که تک هسته لود میشه کل power pakage در گیر نمیشه

    فقط در صورتی خیلی خوب روی معماری کار میکنه تا یک رقیب جدی برای pc پیدا کنه نه اینکه یک هسته زامبزی نصف یک هسته I5 پرفنس داشته باشه

    با همین قدرتی که یک cpu x86 داره فقط میتونه با کنترل مصرف انرژی تا چند برابر arm قدرت داشته باشه

    اینتل دیگه فقط توی فکر تولیدات موبالیتیه وگرنه که تفاوت 3770 با 2600 یک تفاوت درست حسابی داشت 2600 نهایت تفاوتش با haswell میتونه 30 درصد باشه در حالی که 3770 بایدی اینطور میشد چون حدود 30 درصد لااقل با همون معماری کوچک تر و میتونست ترانزیستور بیشتری داشته باشه


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply


  14. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از arman_kad تشکر کرده اند:

    Amin_CaraGT2 (9th February 2013),AMIR_HA (9th February 2013),Don_Corleone (9th February 2013),Goodman (9th February 2013),Olesius (17th December 2014),Reza Y (9th February 2013),sMohammad (9th February 2013),smrbh (11th February 2013)



  15. #8
    OCH Member
    تاریخ عضویت
    Dec 2014
    نوشته ها
    9
    تشکر شده 8 بار در 7 پست
    abs3479 آنلاین نیست.
    با سلام
    امکانش هست کمی در رابطه با پردازنده گرافیکی درون سی پی یو در نسل هزول بیشتر توضیح بدین . در حقیقت هنوز متوجه نشدم تفاوت بین این پردازنده گرافیکی با یه کارت مستقل گرافیکی در عمل چیه ؟ مثلا در کنار مشخصات سی پی یو این عبارت GPU HD 4600 به چه معنایی هستش ؟ در ضمن تفاوت بین اصطلاح LGA 1150 و FCLGA 1150 چی هستش؟ از لطف دوستان تشکر میکنم.


    Motherboard : Asus m2n-e Processor : +AMD Athlon 64 X2 4400
    Main Memory : transcend 2*1G Graphics Card : AMD radeon 5450 HD
    Cooling : Not Specified Power Supply : Not Specified

  16. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از abs3479 تشکر کرده است:

    mohammad72 (17th December 2014)



  17. #9
    Assistant

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    سن
    36
    نوشته ها
    635
    تشکر شده 2,168 بار در 614 پست
    amirsss آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط abs3479 نمایش پست ها
    با سلام
    امکانش هست کمی در رابطه با پردازنده گرافیکی درون سی پی یو در نسل هزول بیشتر توضیح بدین . در حقیقت هنوز متوجه نشدم تفاوت بین این پردازنده گرافیکی با یه کارت مستقل گرافیکی در عمل چیه ؟ مثلا در کنار مشخصات سی پی یو این عبارت GPU HD 4600 به چه معنایی هستش ؟ در ضمن تفاوت بین اصطلاح LGA 1150 و FCLGA 1150 چی هستش؟ از لطف دوستان تشکر میکنم.



    - خیلی ساده : این سی پی یو یک گرافیک درونی هم داره که میتونه کار گرافیکی هم انجام بده دیگه .. کارت گرافیک فقط برای پردازش مبوط به گرافیک مثل بازیهاس .. قدرت کارت گرافیک مستقل معمولا خیلی قویتر از گرافیک درونی سی پی یو هست اما سوای قدرت پردازش گرافیک شما با یه هزول که گرافیک مجتمع داشته باشه علاوه بر سی پی یو میتونی از این خاصیت گرافیک مجتمع کمک بگیری و اگه نیازی به گرافیک قوی نداری کارت رو راه میندازه در آخر اینکه با یه سی پی یو هزول که گرافیک مجتمع داره میتونی اگه بازیها سبک انجام میدی یا کارهایی سبک مثل فیلم دیدن و اینترنت و ... کارت گرافیک نگیری ولی نمیشه کارت گرافیک بگیری و اونوقت بگی سی پی یو نمیخواد


    - یعنی اون سی پی یو گرافیک hd ۴۶۰۰ داره

    - تفاوت خاصی نیست و یکی هستند
    ویرایش توسط amirsss : 17th December 2014 در ساعت 11:39 AM


    Motherboard : Asus z390m Prime Processor : I7 10700k
    Main Memory : GSKILL TRIDENTZ 3200MHZ C16 2X16GB Graphics Card : Evga gtx 1080 ti sc2
    Cooling : Corsair H105 Power Supply : Corsair HX 1050

  18. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از amirsss تشکر کرده اند:

    abs3479 (17th December 2014),mohammad72 (17th December 2014),Olesius (17th December 2014),SETIZEN (17th December 2014)



  19. #10
    OCH Member
    تاریخ عضویت
    Dec 2014
    نوشته ها
    9
    تشکر شده 8 بار در 7 پست
    abs3479 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط amirsss نمایش پست ها
    - خیلی ساده : این سی پی یو یک گرافیک درونی هم داره که میتونه کار گرافیکی هم انجام بده دیگه .. کارت گرافیک فقط برای پردازش مبوط به گرافیک مثل بازیهاس .. قدرت کارت گرافیک مستقل معمولا خیلی قویتر از گرافیک درونی سی پی یو هست اما سوای قدرت پردازش گرافیک شما با یه هزول که گرافیک مجتمع داشته باشه علاوه بر سی پی یو میتونی از این خاصیت گرافیک مجتمع کمک بگیری و اگه نیازی به گرافیک قوی نداری کارت رو راه میندازه در آخر اینکه با یه سی پی یو هزول که گرافیک مجتمع داره میتونی اگه بازیها سبک انجام میدی یا کارهایی سبک مثل فیلم دیدن و اینترنت و ... کارت گرافیک نگیری ولی نمیشه کارت گرافیک بگیری و اونوقت بگی سی پی یو نمیخواد


    - یعنی اون سی پی یو گرافیک hd ۴۶۰۰ داره

    - تفاوت خاصی نیست و یکی هستند
    دوست عزیز سلام و ممنونم از لطفتون
    لطفا بفرمایید که مثلا همین گرافیک مجتمع هزول مثلا core i3 با مشخصات 4600HD قویتره یا همین کارت گرافیک قدیمی سیستم خودم که تو امضام هستش؟
    و مطلب بعد اینکه اگه کسی نخواد گیم بازی کنه برای صرفه جویی میتونه یه هزول بدون کارت گرافیک مستقل ببنده و کارش راه بیفته؟ یعنی کارایی مثل دیدن فیلمهای اچ دی با رزولوشن بالا و اینترنت و آفیس و هر از گاهی تبدیل فرمت فیلم با همین سی پی یو خالی انجام میشه؟
    اگه سئوالم سطح پایینه عذر خواهی میکنم.


    Motherboard : Asus m2n-e Processor : +AMD Athlon 64 X2 4400
    Main Memory : transcend 2*1G Graphics Card : AMD radeon 5450 HD
    Cooling : Not Specified Power Supply : Not Specified



صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2nd September 2012, 03:11 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •