قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13
Like Tree56Likes

موضوع: بررسی مادربرد گیگابایت Gigabyte Z87X-UD5H

  1. #1
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.

    بررسی مادربرد گیگابایت Gigabyte Z87X-UD5H

    مدتی از معرفی نسل جدید پردازنده های Haswell توسط کمپانی اینتل می گذرد. به همراه هاسول، اینتل از نسل جدید چیپست خود با نام Z87 نیز رونمایی کرد. این کمپانی بزرگ تاکنون چیپست های B85، Q85، Q87، H87 و Z87 را از خانواده سری 8 خود را نیز معرفی کرده که همه از سوکت LGA 1150 و در نتیجه پردازنده های Haswell پشتیبانی می کنند.
    چیپست Z87 به جهت دارا بودن بالاترین امکانات، پرفورمنس مناسب و قدرت اورکلاکینگ زیاد بیشتر مورد توجه افراد حرفه ای قرار گرفته است.
    همراه با معرفی Z87 و خانواده آن و با توجه به تغییر سوکت از LGA 1155 به LGA 1150 کاربران را مجبور به انتخاب مادربورد و چیپستی جدید برای استفاده از این نسل جدید پردازنده ها نمود.




    در پلتفرم Z87 نیز همانند پلتفورمهای اخیر اینتل، کنترلر حافظه (IMC) و PCI Express در داخل پردازنده قرار گرفته اند. پردازنده های Haswell از حافظه های DDR3 در حالت دو کاناله پشتیبانی کرده و می توانند 16 خط ارتباطی PCI Express Gen 3.0 را در حالت های x16، x8 + x8 و x8 + x4 + x4 برای استفاده کارت های گرافیکی تامین کنند. پهنای باند بالای PCI Express Gen 3.0 موجب می گردد تا هنگام استفاده از کارتهای گرافیکی پشتیبانی کننده از این استاندارد در حالت SLI و یا Crossfire (حتی با پهنای باندهای پایین نظیر x4) شاهد افت کارایی چندانی نباشیم.
    PCHZ87 بیشتر وظیفه تامین پورتها و امکانات جانبی را برعهده دارد. این چیپست توانایی پشتیبانی از 6 پورت USB 3.0 را دارد که از این جهت نسبت به چیپست Z77 پیشرفت چشمگیری کرده است، اما یقیناً این پیشرفت به اندازه افزایش تعداد پورت های SATA3 6GB/s از دو پورت به شش پورت محسوس نیست، معضلی که از زمان ارائه چیپست های سری 6 برخی کاربران را با محدودیت مواجه کرده بود.

    با مطالعه تاریخچه فعالیت و تولیدات کمپانی گیگابایت می توان روند رشد فزاینده شرکت خصوصاً در دهه اخیر را به خوبی مشاهده نمود. کمپانی گیگابایت در تمامی بخشها دارای تولیدات متنوع می باشد. مادربرد، کارت گرافیک، نوت بوک، تجهیزات شبکه، اپتیکال درایو، پاور، موس و کیبورد، واترکولینگ (خنک کننده آبی)، Gsmart ها و ... را می توان از تولیدات این شرکت بزرگ تایوانی نام برد.
    اما عمده تمرکز گیگابایت در کامپیوترهای دسکتاپ (رومیزی) مربوط به طراحی و تولید مادربرد و کارتهای گرافیک می باشد. گیگابایت همراه با عرضه چیپستهای جدید هر نسل (اینتل – AMD) مادربردهایی باکیفیت و پرقدرتی را تولید و به بازار مصرف عرضه کرده است. بعد از عرضه چیپستهای مختلف خصوصا x58 به بعد ، گیگابایت با طراحی و ساخت مادربردهایی راساس این چیپست محبوب توانست نظر کاربران در همه گروهها را به خود جلب نماید.
    مادربردهای تولیدی این کمپانی بر پایه چیپست Z77 نیز نقطه اوج هنرنمایی مهندسان طراح این شرکت بود. مادربرد Z77X-UP7 توانست در کمپیوتکس 2012 به عنوان محصول برتر برگزیده گردد. همچنین رکورد جهانی پردازنده Core i7 نیز با این مادربرد زده شد. در بخش مادربردهای کوچک (Mini ITX) نیز این شرکت با عرضه مادربرد Gigabyte H77N-WIFI توانست بازار فروش این بخش از مادربردهای اداری – خانگی را نیز تا حد مناسب و قابل قبولی بدست آورد.
    اما با عرضه چیپست Z87، کمپانی گیگابایت نیز همگام با دیگر سازندگان مطرح مادربرد جهان تولید محصولات بر پایه پلتفرم Z87 را آغاز نمود. گیگابایت مادربردهای متنوعی را بر پایه چیپست Z87 تولید و عرضه نموده که ما در این مقاله قصد داریم یکی از این محصولات قدرتمند به نام Z87X-UD5H را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.


    مادربرد Gigabyte Z87X-UD5H


    کمپانی گیگابایت مادربردهای Mini-ITX Z87Z-WiFi, Z87X-UD4H و Z87X-UD5H را بر پایه چیپست Z87 تولید و روانه بازار مصرف کرده است. در این بررسی ما قصد پرداختن به مادربرد خوش ترکیب Z87X-UD5H را داریم.
    همانطور که مشخص است مادربرد Gigabyte Z87X-UD5H بر پایه چیپست جدید Z87 طراحی و تولید شده است. گیگابایت در این مادربرد از ترکیب رنگ مشکی، طلایی و طوسی بهره گرفته است. PCB محصول مشکی مات و دارای کیفیت و استحکام بسیار مناسب است. بکارگیری دو برابر مس بیشتر در بطن PCB می تواند علاوه بر خنکتر نگه داشتن مدارهای اطراف سوکت پردازنده، باعث توزیع یکنواخت و به موقع ولتاژ مورد نیاز به همه کامپوننت های مادربرد خواهد شد.



    جعبه مادربرد بسیار شیک طراحی شده و در دید اول رنگ مشکی زمینه و طلایی - طوسی مورد استفاده در نوشته ها باعث القای حس قدرت و کارایی می گردد. طرح اصلی روی جعبه با بزرگنمایی سیستم جدید کولینگ مادربرد به کاربر تفهیم می کند که با یک محصول Ulrta Durable 5.0 شرکت گیگابایت روبروست.



    محتویات داخل جعبه مادربرد شامل دفترچه راهنمای کاربران، راهنمای نصب، DVD حاوی درایورها و نرم افزارهای مورد نیاز بهمراه لوگوی شرکت گیگابایت، چهار عدد کابل ساتا 3، یک عدد پل nVIDIA SLI و پنل بخش I/O مادربرد می باشد.


    مادربرد Gigabyte Z87X-UD5H از چهارمین ویرایش پردازنده های 22 نانومتری Core شرکت اینتل پشتیبانی می کند. پردازنده های Core™ i7 / i5 / i3 ،Pentium و Celeron بر روی سوکت LGA 1150 مادربرد قابل نصب هستند. مادربردهای مبتنی بر چیپست Z87 اینتل نسبت به چیپست قبلی دارای پرفورمنس بیشتر و مصرف انرژی کمتر است.



    محصول مورد بررسی ما نسبت به برادر کوچکترش یعنی مادربرد Z87X-UD4H تغییرات محسوسی نداشته است. این تغییرات شامل دو پورت اضافی SATA، یک پورت FireWire و تعویض پورت VGAبا پورت DVI می باشد. پس بین دو مادربرد فوق تفاوتی فاحش به جهت کارایی وجود نخواهد داشت.

    مدار تغذیه ولتاژ پردازنده

    این مادربرد مجهز به 16 فازی دیجیتال است. 12 فاز مختص به هسته ها و 4 فاز مختص به iGPU پردازنده می باشد. طراحی این بخش در مادربردها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خصوصاً اگر یک محصول برای اورکلاکرها طراحی و تولید شده باشد. هرچند نمی توان گفت که مادربرد Gigabyte Z87X-UD5H مختص به اورکلاکرها طراحی شده، اما چندی است که کمپانی گیگابایت در طراحی و تولید مادربردهای خود نگاهی اساسی به مقوله اورکلاک داشته و بر این اساس طراحی مادربرد فوق به گونه ایست که همه گروههای کاربری خصوصاً اورکلاکرها را نیز در بر خواهد گرفت.




    کنترلر ولتاژها درمدار رگولاتور ولتاژ پردازنده کاملاً دیجیتال است. این مهم به واسطه تعبیه چیپهای اختصاصی گیگابایت یعنی PowerIRstage می باشد. قصد تشریح ساختار و عملکرد این چیپ در این زمان نیست اما تعبیه چیپهای IOR گیگابایت باعث گردیده تا ولتاژ به مقدار لازم و مورد نیاز به هر هسته پردازنده اعمال و نتیجه این کنترل دیجیتالی کاهش مصرف انرژی، خنکتر ماندن قطعات مدار رگولاتور و رسیدن سیستم به حداکثر راندمان کاری می باشد.
    هر فاز مدار تغذیه پردازنده شامل یک چوک سوپر فریت (R50-L1311) و یک آی سی IOR-3553M است. به خوبی مشخص است که تفاوت طراحی این بخش در مادربرد فوق با مادربردهای دیگر در چیست. در طراحی مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده مادربردها عموماً از یک چوک به همراه دو ماسفت (گاهاً دو ماسفت و یک فت درایور) استفاده می شود.



    این نوع طراحی علاوه بر افزایش مصرف و تولید گرمای بیشتر، عموماً باعث کاهش قیمت نهایی محصول نیز خواهد شد لذا به این دلیل است که برخی سازندگان هنوز از ایین ترکیب پرمصرف استفاده می کنند.
    اما در مادربرد Z87X-UD5H گیگابایت با طراحی بخش مدار تغذیه ولتاژ پردازنده با تعبیه یک چیپ دیجیتالی و حذف دو ماسفت، محصولی خنکتر با مصرف انرژی کمتر و قدرت بیشتر را به دوستداران خود هدیه کرده است. شایان ذکر است که بخش رگولاتور ولتاژ پردازنده اکثر مادربردهای گیگابایت به این شیوه طراحی شده اند و دقیقا به این خاطر است که مادربردهای گیگابایت مورد علاقه خاص اورکلاکرها می باشد.



    سوکت پردازنده ساخت شرکت فاکسکان بوده و پینهای این سوکت دارای 15 میکرون طلا جهت برقراری تماس بهتر پردازنده بر روی پینها است.
    برق مورد نیاز این بخش به واسطه یک سوکت هشت پین 12 ولت ATX تامین می شود. بنظر می رسد بهتر است گیگابایت در محصولات میان رده خود نیز از سوکتهای 12 ولت بیشتری استفاده کند هرچند که یک سوکت 8 پین نیز جوابگوی کاربران خواهد بود.



    تعبیه خازنهای High-End به رنگ مشکی مات،100% ژاپنی با کارکرد 10000 ساعت در دمای 105 درجه سانتیگراد ساخت کمپانی مطرح Nippon Chemi-Con باعث تولید گرمای کمتر، مصرف انرژی پایین و ارائه جریانی خالص و پایداری سیستم در شرایط سخت و اورکلاکینگ می گردد.

    طراحی کولینگ مادربرد خلاقانه است. همانطور که می دانیم کولینگ در مادربردهای اینتل ساپورت عموماً از دو بخش اصلی تشکیل شده اند. بخش اول مربوط به مدار PWM است. در مادربرد Z87X-UD5H هیتسینکی با شمایلی خاص بر روی چیپهای مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده قرار گرفته است. کولینگ این بخش دو تکه است که هر دو بخش به واسطه یک پایپ مسی به رنگ پلاتینیوم به یکدیگر متصل شده اند. اتصال این دو بخش به یکدیگر به تبادل حرارت و دفع بهتر گرما از این مدار حیاتی کمک قابل توجهی خواهد نمود.




    بخش دوم کولینگ مادربردها نیز به چیپست اصلی مادربرد اختصاص دارد. خنک کننده تعبیه شده بر روی PCHZ87 نیز دارای طراحی مناسبی است و با قد و اندازه ای که گیگابایت برای هیتسینک فوق در نظر گرفته و با توجه به گرمای قابل توجه این چیپست هنگام فعالیت (خصوصاً اورکلاک) قطعاً از پس دفع گرمای Z87 بر خواهد آمد.
    چینش قطعات به نحو مناسبی انجام پذیرفته است. فاصله نسبتاً خوب شکافهای حافظه از سوکت پردازنده به کاربر در نصب حافظه های با تاج بلند و ایرکولینگ های حرفه ای و بزرگ کمک خواهد کرد.

    این محصول با دارا بودن 3 شکاف گرافیکی PCI-Express 3.0 قادر به پشتیبانی از دو تکنولوژی مالتی گرافیک 2Way AMD CrossFire /2Way NVIDIA SLI می باشد. اسلاتهای فوق در سرعتهای X16، X8 و X4 فعالیت می کنند. لازم بذکر است که در صورت استفاده از اسلات X8، این شکاف پهنای باند خود را با شکاف X16 به اشتراک خواهد گذاشت. همچنین در صورت استفاده از اسلات X4، این شکاف پهنای باند خود را با اسلاتهای اول و دوم (X16 و X8) به اشتراک خواهد گذاشت. بر روی مادربرد نشانه ای از تعبیه چیپ به عنوان کنترلر این بخش پیدا نشد اما طی مکاتبه ای که با کارشناسان گیگابایت داشتیم، اظهار داشتند که 2 اسلات گرافیکی اول و دوم (که 16x را پشتیبانی می کنند) مستقیما به واسطه پردازنده و سومین اسلات (که 4x را پشتیبانی می کند) توسط PCH مادربرد کنترل می شوند.



    بر روی مادربرد 4 شکاف مختص به حافظه ها تعبیه شده است. مادربرد جمعاً از 32 گیگابایت حافظه DDR3 1.5 ولت (در مود دو کاناله) در سرعتهای پایه 1600/1333 مگاهرتز و حالت اورکلاک (افزایش فرکانس حافظه ها) در سرعتهای
    3000(O.C.)-2933(O.C.)-2800(O.C.)-2666(O.C.)-2600(O.C.)-2500(O.C.)-2400(O.C.)-2200(O.C.)-2133(O.C.)-2000(O.C.)-1866(O.C.)-1800(O.C.) فعالیت می کنند.
    همچنین پروفایل XMP اینتل نیز قابل پشتیبانی است.



    اسلاتهای حافظه به واسطه 4 فاز دیجیتال ولتاژهای مورد نیاز خود را تامین می کنند. هر فاز در این بخش از چوک + ماسفت باکیفیت بشماره K0393 و دو خازن تشکیل شده است. ولتاژ فازها توسط IC کنترلر IOR 3570A کنترل می گردند. گیگابایت با این طراحی در بخش حافظه ها اورکلاک خوب و بدون دردسری را به اورکلاکرها هدیه نموده است.
    سه اسلات PCI Express x1 و یک اسلات PCI دیگر شکافهای توسعه دهنده این مادربرد را تشکیل می دهند.


    در بخش صوتی، گیگابایت مادربرد فوق را به کدک صوتی Realtek ALC898 با 110 دسیبل نویز جهت ارائه 7.1 کانال HD به کاربر مجهز کرده است. بنظر می رسد بهتر بود که بجای این کدک ، گیگابایت از چیپهای صوتی جدیدتر (مانند 1150) برای ارائه صدایی شفاف تر و قویتر استفاده می کرد.


    دو تکنولوژی X-Fi Xtreme Fidelity و AX- Advanced HD نسخه 5 نیز در این بخش قابل پشتیبانی است. همچنین استفاده از چیپ آمپلیفایر در بخش صوتی مادربرد کاربر را در استفاده از هدفون با اهماژ 600 یاری خواهد کرد.

    از بخشهای مهم در هر مادربرد، درگاه شبکه است. گیگابایت در مادربرد Z87X-UD5H اقدام به تعبیه دو درگاه شبکه پرسرعت گیگابیتی کرده است. معمولاً در مادربردهای حرفه ای و یا دارای گروه خاص کاربری، کمپانیها اقدام به ارائه بیش از یک درگاه شبکه می کنند. لذا تعبیه دو درگاه شبکه در این مادربرد گویای این است که این محصول می تواند طیف وسیعی از کاربران در هر گروه را در بر بگیرد. هر کدام از این دو درگاه توسط یک چیپ کنترل می گردند.

    مادربرد دارای 10 پورت ساتا 3 است. این پورتها در دو بخش ارائه می گردند. شش پورت Sata3.0 6Gb/s به رنگ مشکی و پشتیبانی از راید 0، 1، 5 و 10 توسط چیپست اصلی Z87 ارائه می شوند. همچنین چهار پورت دیگر Sata3.0 6Gb/s به رنگ طوسی و پشتیبانی از راید 0، 1 و 10 به واسطه چیپ Marvell 88SE9230 قابل ارائه هستند.


    10 پورت USB 3.0 بخشی دیگر از ارتباطات پرسرعت مادربرد را تشکیل می دهند. همچنین 4 پورت USB 2.0 نیز توسط هدر بر روی مادربرد قابل دسترس است. از 10 پورت USB 3.0، دو پورت توسط چیپست اصلی و 8 پورت باقیمانده توسط دو چیپ Renesas uPD720210 ارائه می گردند.
    نکته حائز اهمیت تعبیه فیوز برای پورتهای USB است. بکارگیری فیوز در مسیر USB نقل و انتقالی ایمن را به ارمغان آورده است. قابل ذکر است که در اکثر مادربردها، برای هر ماژول دارای 4 پورت USB از یک فیوز استفاده می گردد.

    همچنین دو پورت IEEE 1394 نیز بصورت هدر روی مادربرد به واسطه چیپ VIA VT6308 قابل دسترس کاربر خواهد بود. با اینکه این پورت زیاد مورد استفاده کاربران نمی باشد اما، وجود آن خیال کاربران را از حیث تکامل درگاههای پرسرعت مادربرد راحت می سازد.



    اینترفیس I/O مادربرد دارای بخشهای زیر است:
    - یک پورت مختص اتصال کیبورد یا موس
    - یک پورت DVI-I
    - دو پورت HDMI
    - یک پورت DisplayPort
    - یک خروجی Optical SPDIF
    - شش پورت USB 3.0
    - دو پورت شبکه گیگابیتی (RJ-45)
    - شش خروجی و ورودی صوتی HD
    چیپ ITE IT-8728F نیز وظیفه کنترل این بخش را برعهده دارد.

    شاید تکنولوژی HyperDuo برای شما ناآشنا باشد. این تکنولوژی به سیستم اجازه می دهد در کنار هارددیسک مکانیکی، از یک SSD (هارد حالت جامد) به عنوان Cach استفاده نماید. اینگونه چینش باعث می گردد تا بوت و پرفورمنس کلی سیستم به نحو فوق العاده ای افزایش یابد.
    ارائه این تکنولوژی در این مادربرد به مدد تعبیه چیپ کنترلر Marvell SE9230 امکان پذیر شده است.


    عکسهای بیشتر از مادربرد


    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]


    بایوس مادربرد


    چندی است که طراحی و تعبیه دو بایوس بر روی مادربردها معمول شده است. گیگابایت نیز در این محصول اقدام به تعبیه دو بایوس کرده است. بایوس اول بایوس جاری سیستم و بایوس دوم بایوس بکاپ خواهد بود. این دو بایوس توسط دو دیپ سوییچ کنترل می شوند.
    بایوس مادربرد از نوع گرافیکال UEFI بوده و گستردگی منوها، زیر منوها و روان بودن آنها از مزایای بایوس محسوب می گردد. با توجه به اینکه این مادربرد مختص به اورکلاکرها طراحی نشده است، اما گیگابایت در بایوس مادربرد بخشی را مختص به مقوله اورکلاک بسیار مجهز و کامل طراحی کرده است. تنظیمات فرکانس و ولتاژ پردازنده، حافظه ها، تایمینگ حافظه ها، چیپست Z87 و iGPU پردازنده بسیار گسترده و کامل بنظر می رسد.



    در نزدیکی اسلاتهای حافظه، ناحیه ای مختص اورکلاکرها تعبیه شده است. کلید قرمزرنگ پاور، کلید CLR CMOS (بازگرداندن بایوس به حالت اولیه)، کلید ریست و 8 زوج نقطه اتصال (16Point) برای اندازه گیری ولتاژ بخشهایی نظیر پردازنده، هسته، حافظه ها، PCH قرار گرفته اند.



    یک دیباگر LED نیز وظیفه رساندن پیامهای خطا و یا صحت عملکرد سیستم به کاربر را برعهده دارد.
    این مادربرد در فرم ATX و در اندازه های 30.5 در 24.4 سانتیمتر تولید و روانه بازار مصرف گردیده است.


    محیط بایوس UEFI مادربرد


    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]


    در خاتمه این بررسی از دوستان عزیزم جناب آقای مهندس حیدری و جناب آقای رضایی عزیز و همچنین مجموعه بزرگ آواژنگ به جهت اینکه مادربرد و پردازنده را جهت بررسی و تست در اختیار لابراتوار تخصصی اورکلاکینگ هیروز قرار دادند صمیمانه قدردانی می کنم.

    در پست بعدی به تستهای مادربرد خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.


    نویسنده: بهنام علیمحمدی
    عکسها بصورت اختصاصی تهیه شده اند - انجمن تخصصی اورکلاکینگ هیروز


    **** کپی مقاله با ذکر منبع (انجمن تخصصی اورکلاکینگ هیروز) بلامانع می باشد ****


    ویرایش توسط Behnam_2337 : 3rd August 2013 در ساعت 02:45 PM


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  2. 38 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (28th July 2013),AMD Radeon (28th July 2013),AMIR_HA (28th July 2013),Artemis (8th August 2013),benyps (28th July 2013),Blue Rose (28th July 2013),Don_Corleone (28th July 2013),ErfanDL (28th July 2013),Hamed_Classic (3rd August 2013),Hessam (8th August 2013),hossien1367 (29th July 2013),IceFire (28th July 2013),iSteve (28th July 2013),magiteq (28th July 2013),mahdi8063 (28th July 2013),MAKAN (28th July 2013),Mehdi_FXX (28th July 2013),metall_hero (29th July 2013),mohammad72 (28th July 2013),momo000000 (28th July 2013),morteza.p (28th July 2013),Mr. DB (29th July 2013),Olesius (28th July 2013),Optimus Prime (28th July 2013),overclock990 (29th July 2013),p.X (28th July 2013),Reza Y (28th July 2013),sapple (16th August 2013),SETIZEN (28th July 2013),sli (28th July 2013),smrbh (28th July 2013),Subzero7111 (28th July 2013),TERRORIST (28th July 2013),The Joker (28th July 2013),TRIDENT (28th July 2013),Varand (28th July 2013),XoMa (28th July 2013),ZeNer (29th July 2013)



  3. #2
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.

    تستهای مادربرد گیگابایت z87x-ud5h

    با سلام به همه دوستان عزیز
    بدون مقدمه به سراغ تستهای مادربرد Z87X-UD5H محصول کمپانی گیگابایت می رویم.



    ************************************************** **************

    [Only registered and activated users can see links. ]

    ************************************************** **

    نتیجه تست مادربرد با فرکانس 3500 و اورکلاک شده 4400 مگاهرتزی پردازنده - نرم افزار Wprime

    [Only registered and activated users can see links. ] [Only registered and activated users can see links. ]

    تست مادربرد با نرم افزار Cinebench R11.5

    [Only registered and activated users can see links. ]

    مشخصات سیستم با بخش CPUID - نرم افزار Aida64

    [Only registered and activated users can see links. ]


    نتایج تست مادربرد با فرکانس اورکلاک شده 4400 مگاهرتزی پردازنده و فرکانس 1600 مگاهرتزی حافظه ها - نرم افزار Aida64

    CPU-photo-worxx

    [Only registered and activated users can see links. ]
    CPU Hash

    [Only registered and activated users can see links. ]
    CPU AES

    [Only registered and activated users can see links. ]
    FPU-Mandel

    [Only registered and activated users can see links. ]
    FPU-Julia
    [Only registered and activated users can see links. ]

    CPU-ZLib
    [Only registered and activated users can see links. ]
    CPU-Queen - 1600MHz
    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory Latency_1866MHz

    [Only registered and activated users can see links. ]
    FPU-VP8

    [Only registered and activated users can see links. ]
    FPU-Sinjulia

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory-Write_1600MHz

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory-Read_1600MHz

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory-Copy_1600MHz

    [Only registered and activated users can see links. ]



    نتایج تست CPU با فرکانس 4400 مگاهرتزی (اورکلاک شده) - نرم افزار Sisoft Sandra

    Processor Arthimetric
    4400 MHz
    [Only registered and activated users can see links. ]
    Financial Analize
    4400 MHz
    [Only registered and activated users can see links. ]
    Cryptography
    4400 MHz
    [Only registered and activated users can see links. ]
    Processor Power-Managment-Efficiency
    4400
    [Only registered and activated users can see links. ]
    Processor
    Multy-Core Efficiency
    4400 MHz
    [Only registered and activated users can see links. ]
    Processor Multi-Media
    4400 MHz

    [Only registered and activated users can see links. ]



    نتایج تست حافظه ها در فرکانس 1600 مگاهرتزی و فرکانس 4400 مگاهرتز پردازنده - نرم افزار Sisoft Sandra

    Cach-Bandwidth-4400mhz

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Cach & Memory Latency-1600mhz

    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory-Transaction-Throughput
    1600mhz
    [Only registered and activated users can see links. ]
    Memory-Bandwidth-1600mhz

    [Only registered and activated users can see links. ]



    حرف آخر

    همانطور که در تستها نیز شاهد بودیم بدلیل استفاده کمپانی گیگابایت از یک طراحی مناسب، قطعات باکیفیت، بکارگیری تکنولوژی انحصاری UltraDurable 5.0 و فاکتورهای دیگر، همانند مادربردهای پیشین این شرکت شاهد ارائه یک محصول قدرتمند با چیپست جدید Z87 هستیم. بنظر می رسد این مادربرد تمامی گروههای کاربری را پوشش می دهد اما با توجه به نتایج تستها، رده میانی و حرفه ای کاربران عمده هدف گیگابایت از عرضه این محصول است. کارایی بسیار مناسب بخش خنک کننده مادربرد نیز نکته مثبت دیگر این محصول تلقی می گردد. استفاده از چیپهای اختصاصی گیگابایت موسوم به IOR علاوه بر کاهش گرما هنگام فعالیت، کاهش انرژی را نیز در پی داشته که با توجه به شعار جهانی مصرف کمتر انرژی، این موضوع می تواند یکی از مزیتهای ویژه مادربرد Z87X-UD5H محسوب گردد. پشتیبانی از فرکانس 3000 مگاهرتز در حافظه ها (اورکلاک)، پشتیبانی از تکنولوژی Multi-GPU، ارائه 10 پورت ساتا نسخه 3، ارائه درگاه پرسرعت IEEE 1394 و .... را می توان از مزایای این محصول برشمرد. در طول بررسی و تستها ما به مشکلی که بتوان آن را جزو معایب محصول به حساب آورد بر نخوردیم اما دو یا سه نکته که بنظرمان مهم می آمد را در متن مقاله به عنوان پیشنهاد به کمپانی گیگابایت ارائه کردیم.

    تنها محدودیتی که ما در طول تستها با آن روبرو شدیم، عدم توانایی افزایش فرکانس پردازنده (از طریق افزایش عدد مالتی پلیر) بیشتر از 4400 مگاهرتز بود. بعد از پایداری سیستم در فرکانس 4400 مگاهرتز، وقتی ضریب مالتی پلیر را روی عدد 46 (فرکانس 4600) ست کردیم، سیستم بدون هیچ مشکلی بوت و وارد ویندوز شد اما نرم افزار CPU-Z همان فرکانس 4400 مگاهرتز قبلی را نشان داده و کماکان هر تستی نیز با این فرکانس اجرا می گردید.
    مشکل در پردازنده 4670k، مشکل در نرم افزار CPU-Z و در آخر وجود باگ کوچک در بایوس ورژن f6j مادربرد را می توان از عوامل ایجاد این محدودیت ذکر کرد.

    با توجه به فاکتورهای کیفیتی و نتایج تستها، این مادربرد را می توان به تمامی گروههای کاربری پیشنهاد کرد.

    گارانتی مادربردهای گیگابایت توسط گروه شرکتهای آواژنگ ارائه می گردد.

    ویرایش توسط Behnam_2337 : 7th August 2013 در ساعت 02:13 PM


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  4. 29 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    AMD Radeon (28th July 2013),Artemis (29th July 2013),benyps (28th July 2013),Blue Rose (28th July 2013),Don_Corleone (28th July 2013),ErfanDL (29th July 2013),Hamed_Classic (3rd August 2013),hossien1367 (29th July 2013),IceFire (29th July 2013),iSteve (28th July 2013),magiteq (28th July 2013),Mehdi_FXX (28th July 2013),mohammad72 (28th July 2013),momo000000 (28th July 2013),morteza.p (28th July 2013),Mr. DB (29th July 2013),Olesius (28th July 2013),Optimus Prime (28th July 2013),p.X (28th July 2013),Reza Y (29th July 2013),sapple (16th August 2013),SETIZEN (28th July 2013),smrbh (28th July 2013),TERRORIST (29th July 2013),The Joker (28th July 2013),TRIDENT (28th July 2013),Varand (28th July 2013),XoMa (28th July 2013),ZeNer (29th July 2013)



  5. #3
    Overclocker
    Amin_CaraGT2 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    نوشته ها
    278
    تشکر شده 4,026 بار در 287 پست
    Amin_CaraGT2 آنلاین نیست.
    واقعا عالی بود بهنام جان
    انصافا وقت و پشتکاری که برای مقاله صرف کردید ستودنی هست و از لحاظ بارعلمی با بررسی های آناندتچ و تامس هاردوار برابری میکنه


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  6. 18 کاربر بابت این ارسال مفید از Amin_CaraGT2 تشکر کرده اند:

    AMD Radeon (28th July 2013),Behnam_2337 (29th July 2013),Don_Corleone (28th July 2013),ErfanDL (29th July 2013),Hamed_Classic (3rd August 2013),hossien1367 (29th July 2013),iSteve (28th July 2013),Mehdi_FXX (28th July 2013),morteza.p (28th July 2013),Olesius (28th July 2013),Optimus Prime (28th July 2013),sapple (16th August 2013),SETIZEN (28th July 2013),smrbh (28th July 2013),The Joker (28th July 2013),TRIDENT (28th July 2013),XoMa (28th July 2013),ZeNer (29th July 2013)



  7. #4
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    عالی بود آقا بهنام.....فقط میتونم بگم عالی بود ترکوندی حسابی



    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  8. 15 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    AMD Radeon (28th July 2013),Amin_CaraGT2 (28th July 2013),Behnam_2337 (29th July 2013),Don_Corleone (28th July 2013),ErfanDL (29th July 2013),Hamed_Classic (3rd August 2013),iSteve (28th July 2013),morteza.p (28th July 2013),Olesius (28th July 2013),sapple (16th August 2013),SETIZEN (28th July 2013),smrbh (28th July 2013),The Joker (28th July 2013),TRIDENT (28th July 2013),XoMa (28th July 2013)



  9. #5
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.
    تشکر آقا بهنام عزیز

    بررسی و عکس هایی که تهیه کردید بسیار عالی و چشم نواز هستند
    رقابت بین برندها و مادربوردهای Z87 عرضه شده بسیار سخت و نزدیک در جریان هست..

    خسته نباشید


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  10. 14 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    Amin_CaraGT2 (28th July 2013),Behnam_2337 (29th July 2013),Don_Corleone (28th July 2013),ErfanDL (29th July 2013),Hamed_Classic (3rd August 2013),iSteve (28th July 2013),magiteq (14th September 2013),Mehdi_FXX (28th July 2013),sapple (16th August 2013),SETIZEN (28th July 2013),smrbh (28th July 2013),The Joker (28th July 2013),TRIDENT (28th July 2013),XoMa (28th July 2013)



  11. #6
    sli
    کاربر اخراجی
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    کامپیوتر
    نام واقعی
    کامپیوتری
    سن
    33
    نوشته ها
    8
    تشکر شده 17 بار در 6 پست
    sli آنلاین نیست.
    درود
    عالی هست
    با این که همه میگفتن اگه بیاد کسی نمیخره و از این حرفا
    میبینیم هنوز نرسیده همه آستین بالا زدن


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  12. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از sli تشکر کرده اند:

    Behnam_2337 (29th July 2013),Don_Corleone (28th July 2013),iSteve (28th July 2013),Mehdi_FXX (28th July 2013),Olesius (28th July 2013),The Joker (28th July 2013),TRIDENT (28th July 2013),XoMa (28th July 2013)



  13. #7
    OCH Member
    iSteve آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    ناصر
    سن
    33
    نوشته ها
    178
    تشکر شده 1,325 بار در 176 پست
    iSteve آنلاین نیست.
    بررسی بسیار دقیقیه، مشخصه انرژی و زمان بسیار زیادی صرف این بررسی شده و ارزش این کار خیلی بالاست، به عنوان شاگرد کوچیکتون تشکر میکنم و خسته نباشید میگم.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  14. 11 کاربر بابت این ارسال مفید از iSteve تشکر کرده اند:

    Agent 47 (28th July 2013),Behnam_2337 (29th July 2013),Don_Corleone (28th July 2013),ErfanDL (29th July 2013),magiteq (14th September 2013),Mehdi_FXX (28th July 2013),morteza.p (28th July 2013),Olesius (29th July 2013),sapple (16th August 2013),smrbh (28th July 2013),The Joker (28th July 2013)



  15. #8
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.
    با سلام
    از همه دوستان بسیار عزیزم که به حقیر لطف دارند تشکر و قدردانی می کنم.
    خوشحالم که این نوشته ناچیز مورد پسند عزیزان واقع شده.
    امیدوارم شایسته لطف شما خوبان باشم.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  16. 14 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    AMIR_HA (29th July 2013),Artemis (29th July 2013),ErfanDL (29th July 2013),hossien1367 (29th July 2013),iSteve (29th July 2013),Mehdi_FXX (29th July 2013),morteza.p (29th July 2013),Mr. DB (29th July 2013),Olesius (29th July 2013),p.X (29th July 2013),sapple (16th August 2013),smrbh (29th July 2013),The Joker (29th July 2013),XoMa (29th July 2013)



  17. #9
    OCH Member
    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    نوشته ها
    2
    تشکر شده 8 بار در 2 پست
    sarah آنلاین نیست.
    بررسی خوبی بود ولی من تو چند جاش ایراد دیدم

    این محصول با دارا بودن 3 شکاف گرافیکی PCI-Express 3.0 قادر به پشتیبانی از دو تکنولوژی مالتی گرافیک 2Way AMD CrossFire /2Way NVIDIA SLI می باشد. اسلاتهای فوق در سرعتهای X16، X8 و X4 فعالیت می کنند. لازم بذکر است که در صورت استفاده از اسلات X8، این شکاف پهنای باند خود را با شکاف X16 به اشتراک خواهد گذاشت. همچنین در صورت استفاده از اسلات X4، این شکاف پهنای باند خود را با اسلاتهای اول و دوم (X16 و X8) به اشتراک خواهد گذاشت. چیپ کنترلر ITE IT-8892E نیز وظیفه کنترل این بخش را برعهده دارد.
    تراشه ITE IT-8892E اصلا ارتباطی به بخش اسلاتای کارت گرافیک و تقسیم پهنای باند اون ندارهچون کارش فقط اضافه سازی اسلات PCI سابقه که Z87 ازش پشتیبانی نمیکنه.
    IT8892E : PCIe to PCI Bridge

    لینک سازنده: [Only registered and activated users can see links. ]

    از 10 پورت USB 3.0، دو پورت توسط چیپست اصلی و 8 پورت باقیمانده توسط چیپ Renesas uPD720210 ارائه می گردند.
    بله درسته ولی نه تمام 8 پورت.درستش اینه که 8 پورت با 2 تا چیپ Renesas uPD720210 ارائه میشه.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  18. 2 کاربر بابت این ارسال مفید از sarah تشکر کرده اند:

    Behnam_2337 (31st July 2013),Mehdi_FXX (1st August 2013)



  19. #10
    Network Administrator
    ErfanDL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    MikroTik RouterOS
    نام واقعی
    عرفان
    نوشته ها
    3,034
    تشکر شده 17,392 بار در 2,993 پست
    ErfanDL آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط sarah نمایش پست ها
    بررسی خوبی بود ولی من تو چند جاش ایراد دیدم



    تراشه ITE IT-8892E اصلا ارتباطی به بخش اسلاتای کارت گرافیک و تقسیم پهنای باند اون ندارهچون کارش فقط اضافه سازی اسلات PCI سابقه که Z87 ازش پشتیبانی نمیکنه.
    IT8892E : PCIe to PCI Bridge

    لینک سازنده: [Only registered and activated users can see links. ]



    بله درسته ولی نه تمام 8 پورت.درستش اینه که 8 پورت با 2 تا چیپ Renesas uPD720210 ارائه میشه.
    حرف آقا بهنام درسته. پس این اسلات ها چه طور باید کنترل بشن ؟ حتما از تو هوا ! داخل این تراشه فریمور وجود داره که میتونه اون بخش رو کنترل کنه


    Motherboard : ASUS P8P67 WS Revolution - DUAL BIOS MOD Processor : Core i5 3570 @ 4.0 GHz - 1.1 V - 45° C
    Main Memory : G.Skill TridentX 8GB (2x4GB) @ 2400 MHz Graphics Card : ASUS ROG STRIX 1080Ti 11G Gaming
    Cooling : Tuniq Tower 120 Extreme V2 Power Supply : GREEN GP885-B


  20. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از ErfanDL تشکر کرده اند:

    AMIR_HA (29th July 2013),Behnam_2337 (31st July 2013),iSteve (29th July 2013),Mehdi_FXX (1st August 2013),The Joker (29th July 2013)



صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 14
    آخرين نوشته: 2nd May 2014, 04:16 PM
  2. پاسخ: 14
    آخرين نوشته: 18th May 2013, 09:32 PM
  3. تجربه اورکلاک i7 930 با Gigabyte X58A-UD9
    توسط XoMa در انجمن سوکت 1366 (LGA1366)
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 20th March 2013, 12:05 AM
  4. ثبت دو رکورد جدید بوسیله تیم اورکلاکینک Gigabyte
    توسط XoMa در انجمن فناوری اطلاعات (IT)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 28th November 2012, 07:21 PM
  5. بررسی کامل Gigabyte z77x-up5 th
    توسط Varand در انجمن Intel
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 4th September 2012, 05:29 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •