مقدمه:
- ناشر: Square Enix
- سازنده: IO Interactive
- سبک: Third-Person Shooter / Stealth
- پلتفورم ها: PC | PS3 | X360
- تاریخ انتشار: November 20, 2012
Hitman: Absolution) یک بازی رایانه ای در سبکهای مخفی کاری و اکشن ساخته استودیو بازیسازی IO Interactive است که در سال ۲۰۱۲ میلادی برای رایانههای شخصی، ایکسباکس ۳۶۰ و پلیاستیشن ۳ منتشر خواهدشد. آخرین قسمت از مجموعه بازیهای هیتمن تحت عنوان خون بها در سال ۲۰۰۶ میلادی منتشر شد پس از کش و قوسهای فراوان شرکت Io Interactive خبر بازگشت دوباره ی صدا پیشه ی مامور ٤٧ (David Bateson) را داد .آهنگساز سریهای قبلی هیتمن (Jesper Kyd)در این قسمت حضور ندارد و (Peter Kyed) و (Peter Peter) جایگزین او شدند. و در تاریخ ۳۰ آبان ۹۱ منتشر خواهد شد.
نقد بازی از لحاظ گیم پلی گرافیک و تریلر های منتشر شده تهیه شده است دوستان عزیز overclockingheroes
به گفته سازندگان بازی این بار مامور 47 ما فقط یک قاتل نیست ، بلکه درون داستانی پیچیده و دنیای پر از #### قرار میگیرد و نمیتوان آن را از لحاظ داستانی و گیم پلی با نسخه های قبلی مقایسه کرد مامور 47 داستان نسخه قبلی را ادامه میدهد.
تغییرات فراوانی را در این نسخه شاهد خواهیم بود ، شخصیت Hitman یک فرد بی احساس است که فقط با دستوراتی که به او داده میشود ، هدف مورد نظر را از بین میبرد ، اما در نسخه جدید شما با مامور 47 سابق ما روبرو میشوید که قصد دارد ، زندگی جدید را شروع کن ، در نسخه های قبلی فردی به نام دایانا برای Hitman اطلاعات را میفرستاد و او عملیات را انجام میداد ، اما در نسخه جدید ، فرد دیگری با او در ارتباط است با شروع داستان بازی متوجه میشویم که دایانا کشته شده است و قبل از مرگش برای او پیغامی گذاشته است ، که تمامی داستان در زیر و بم این پیام میباشد دایانا از مامور 47 خواسته است که فردی به نام ویکتوریا به قتل برساند از سوی دیگر پلیس شما را مضنون این قتل دایانا می داند و تحت تعقیب آنها نیز می باشید. شاید این اتفاقات تلنگری باشد برای مامور 47 تا خودش را در دنیای کثیف و پلیدی که قرار دارد پیدا کند، آری وی متوجه مخمسه ای که در آن گرفتار شده است می شود و تمام سعی و تلالشش را می کند تا بفهمد چه کسی پشت این اتفاقات است تا بتواند انتقام بگیرد، شاید با این کار وجدانش راحت شود! ، مامور 47 فراری ، در نسخه قبلی به صورت ظاهر سازی شده کشته شد ، و بعد از بازگشت خود در پی انتقام میباشد ، و برای تمامی افرادی که باعث ویرانی او شدند طلب آمرزش میکند. نمیدونم دوستان عزیز سایت
overclockingheroes
از داستان کلی در تمام نسخه ها اطلاع دارید یا خیر اما میتوان داستان بوجود آمدن Hitman 47 را اینگونه توصیف کرد
سالها پیش مامور 47 با DNA اشخاص نا معلوم قاتل ساخته شده است ، پس او را میشود نیمی ربات و نمی انسان دانست ، چون احساسات برای او مفهومی ندارد ، او با قدرت تفکر و نداشت ترس از مردن خیلی راحتر از دیگر قاتلان میتواند ماموریت خود را انجام دهد، او ساخته شده است تا فقط و فقط به قتل برساند.
اولین تغییر در دوربین بازی می باشد. اگر به یاد داشته باشید در نسخه های قدیمی می توانستیم دوربین بازی را از حالت سوم شخص به اول شخص در بیاوریم. حال در Absolution این تغییرات دوربین برداشته شده و به صورت سوم شخص کامل در آمده است. از دیگر تغییرات بازی می توان به سبک مراحل بازی اشاره کرد؛ در هر مرحله شما قادرید به چندین روش مختلف هدف خود را نابود سازید و مرحله را به پایان برسانید؛ برای مثال اگر هدف شما وارد یک تعمیرگاه اتومبیل می شود، می توانید با پرتاب اشیاء وی را به جایگاه تعمیرات ببرید و با زدن دکمه مورد نظر قلاب بالابر اتومبیل را رها ساخته و هدف را به همین سادگی از بین ببرید! اگر خیلی به کشت و کشتار علاقه دارید و با سبک مخفی کاری میانه خوبی ندارید نیز می توانید با پرتاب C4 نظر پلیس ها را به اطراف جلب کنید تا محیط مد نظر برای شما خلوت شود و با دو کلت معروف مامور 47 هدف هایتان را از پای در بیاورید. استدیوی سازنده برای گسترش گیم پلی این بازی و بعضاً راحت کردن آن، کارهای مختلفی را انجام داده است که در عناوینی چون Splinter Cell نیز شاهد موارد مشابه آن بوده ایم. خصوصیات و المان های مخفی کاری در این نسخه بسیار گسترده تر شده، به عنوان نمونه اینبار می توانید در محیط های تاریک خود را مخفی کنید تا پلیس ها و مردم عادی نتوانند شما را مشاهده کنند.
اما مهمترین الهام یا شاید هم تقلید این بازی استفاده از قابلت Mark & Execution در بازی Splinter Cell: Conviction می باشد. در یکی از صحنه ها مامور 47 می بایست 5 نفر را به طور همزمان از پای در آورد؛ او اول با برداشتن یک تبر و پوشیدن لباس پلیس به جمع آن ها می رودو در ادامه با پرتب تبر به سر یکی از آن ها قابلیت Execution آزاد می شود و بلافاصله با Mark کردن بقیه هدف ها، همه آن ها را خیلی سریع از پای در می آورد.
در نسخه های پیشین برای تشخص پلیس از هدف اصلی و شناخت سایرین، از نقشه بازی استفاده می کردیم؛ این نقشه هدف اصلی را با رنگ قرمز، پلیس رنگ آبی و مردم عادی را با رنگ سفید نشان می داد، حال استدیوی سازنده یک Vision خاص برای شخصیت بازی در نظر گرفته است که شبیه به Eagle Vision در سری Assassins Creed است، قابلیتی که در آن می توانستید Templarها و دیگر سربازان و مردم عادی را از هم جدا کنید؛ حال مامور 47 با استفاده از چنین دیدی که در این بازی Instinct Mode (غریزه) نام گرفته، هدف را به رنگ قرمز و پلیس ها را به رنگ زرد مشاهده می کند و با رفتن جلوی هر ساختمان و استفاده از این قابلیت می توانید دریابید آیا شخص مد نظر شما یا پلیسی در داخل این ساختمان وجود دارد یا نه. همچنین می توان این قابلیت را مشابه قابلیت Detective mode در سری بازی های Batman نیز دانست. به شخصه با دیدن این قابلیت در چنین بازی کمی از این نسخه زده شدم، چیزی که طبیعی بودن را از این بازی می گیرد، کاری که قبلاً توسط نقشه بازی انجام می دادیم، حال با زدن یک دکمه در محیط بازی صورت می گیرد! یکی از قسمت های جذاب در این بازی هنگامیست که لباس های مختلف را می پوشید و از جلوی افراد دیگر رد می شوید، در این حین مامور 47 کارهای مختلفی را انجام می دهد تا به هویتش پی نبرند، برای مثال در یکی از صحنه ها وی با کشتن مامور باغ و پوشیدن لباس او مجبور می شود از بین همکاران آن باغبان عبور کند که در این هنگام دستش را پشت سرش می کشد تا بارکدی که هویتش را فاش می کند نمایان نشود. دیگر وقتش رسیده بود سیستم کاورگیری هم به این بازی اضافه شود که به لطف استدیوی سازنده، بالاخره بعد از 4 نسخه شاهد این قابلیت در سری Hitman هستیم. دیگر با خیال راحت این امکان به شما داده می شود که پشت میزها، دیوارها، بین قفسه های فروشگاه ها و ... کاور بگیرید و محیط را بررسی کنید.
علاوه بر موارد گفته شده، اینبار می توانید با دستان خالی نیز هدف خود را خفه کنید، در حالی که در نسخه های پیشین فقط می توانستید ضربه بزنید و یا با هول دادن اسلحه آن ها را بگیرید. جدای از همه اینها، هنوز هسته گیم پلی سر جایش باقیست، محیط های آروم و بی سر و صدا و همچنین وسایل معروف مامور 47 نظیر سکه و همینطور سیم جهت خفه کردن. همچنین باید گفت سلاح های سرد قابل استفاده در این نسخه بسیار زیاد است؛ شما علاوه بر اینکه قادرید از چاقو استفاده کنید و با پرتاب آن دشمنانتان را از پای در آورید، می توانید از ابزار معمولی چون قیچی یا کپسول آتش نشانی و مواردی این چنینی نیز برای نابودی اهداف خود بهره ببرید، فقط کافیست کمی محیط اطرافتان را بگردید تا این سلاح های نه چندان متعارف را بیابید.
IO در نمایشگاه GamesCom 2012 اعلام کرد که این نسخه دارای بخش چند نفره ای با نام Contracts خواهد بود. البته این به معنای وجود رقابت گروهی در این بازی نیست. در این بخش شما می توانید زقابت یا همان Contract مورد نظر خود را ایجاد کنید، به این صورت که ابتدا یکی از مراحل بازی را انتخاب کرده، حداکثر سه هدف را به طور دلخواه در آن انتخاب می کنید، به همراه سلاح مورد نظرتان، سپس باید سعی کنید این اهداف را در سریعترین زمان ممکن از بین ببرید. دیگران نیز می توانند Contract شما را انجام دهند و رکورد خود را به ثبت برسانند و بدین ترتیب می توانید مهارت خود را با دیگران مقایسه کنید. همچنین با انجام این Contractها با توجه به کیفیت عملکردتان مقداری پول نیز دریافت خواهید کرد که می توانید از آن برای خرید سلاح ها، ابزارها و حتی لباس های لازم جهت انجام هرچه بهتر رقابت مورد نظر استفاده کنید.
نسخه Blood Money بر می گردد به 5-6 سال پیش و موتور آن Glacier نام داشت که در آن زمان عملکرد رضایت بخشی داشت، حال در Absolution شاهد نسخه دوم این موتور هستیم که پیشرفت های بسیار در آن بوجود آمده است. آنطور که سازندگان این بازی ادعا کرده اند و تا حدودی هم از نمایش های این بازی پیداست، به لطف این موتور ما در این نسخه شاهد هوش مصنوعی فوق العاده پیشرفته و عکس العمل های کاملاً real-time از سوی تمامی NPCها (کارکترهای غیر قابل کنترل) و در مجموع محیطی کاملاً پویا خواهیم بود. علاوه بر این موتور امکان پردازش 1200 کارکتر را با 30 فریم بر ثانیه در کنسول های نسل فعلی فراهم کرده است. همچنین گفته شده برای برداشت حرکات کارکترها در این نسخه از تکنولوژی برداشت حرکات جدیدی استفاده شده که نمونه آن در بازی L.A. Noire و فیلم سینمایی Avatar نیز دیده شد.
یکی از موارد ناراحت کننده در این نسخه برای من، نبود جاسپر کید (Jesper Kyd) به عنوان آهنگ ساز این بازیست، شخصی که بیش از همه با موسیقی هایش در سری Assassin's Creed کولاک کرده بود. اکنون آهنگ سازی این نسخه بر عهده Peter Kyed و Peter Peter می باشد. همچنین صداپیشگی شخصیت دایانا بر عهده Marsha Thomason است، در حالی که در نسخه های پیشین Vivienne McKee صداپیشگی دایانا را انجام می داد. و در آخر صداپیشگی مامور 47 نیز یک بار دیگر به دوش David Bateson گذاشته شده
Hitman: Absolution این بار بزرگتر از قبل و با اعمال یک سری تغییرات متنوع به سراغ هواداران خود آمده است تا آن ها را غافلگیر کند. آیا این غافلگیری به نفعش خواهد بود یا خیر؟ آنطور که مشاهده کردیم نمی توان پاسخ قطعی در اینباره داد، زیرا هم نکات مثبت وجود دارد و هم برخی موارد منفی. حال باید عملاً تاثیر آن ها را در بازی مشاهده کرد و از پیش نتیجه گیری در مورد این نسخه می تواند کار اشتباهی باشد.
Agent 47
با تشکر برای وقتی که گذاشتید از همگی ممنونم