قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 6 از 7 نخستنخست ... 4567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 51 به 60 از 63
Like Tree43Likes

موضوع: بحث و تبادل نظر درباره معماری VEGA از شرکت AMD

  1. #1
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.

    بحث و تبادل نظر درباره معماری VEGA از شرکت AMD

    طبق اخرین خبر ها قرار است در سومین روز سال 2017 در ماه January معماری VEGA از طرف AMD به طور رسمی معرفی شود
    اعلام AMD در این مورد سال جدید با معماری جدید است

    [Only registered and activated users can see links. ]

    معماری VEGA معماری بعدی بعد از معماری پولاریس در نقشه راه این شرکت است که طبق نقشه راه دو برابر کارایی به مصرف بیشتر نسبت به پولاریس دارد
    و از لیتوگرافی یکسان با پولاریس یعنی 14 نانومتر استفاده میکند

    این معماری اولین معماری finefet این شرکت که از HBM2 استفاده میکند است که گفته می شود جایگزین سری رده بالا و FURY با HBM1 می شود
    نسخه ای از این معماری با 25 ترافلاپس توانایی 16 بیتی و 12.5 ترافلاپس توانایی 32 بیتی با مصرف 300 وات به طور رسمی اعلام شده است


    و اولین شایعه در این مورد که منتشر شده است این تصویر است که ویژگی های انرا معرفی می کند

    [Only registered and activated users can see links. ]

    در صورت معرفی مناسب با اعلام مشخصات و ویژگی و فن اوری های ان ، انتظار دارم که از طرف تمام دوستان گزارش کاملی از توانایی این معماری داشته باشیم .
    و برداشت و نظرات خودتان را در این مورد بیان کنید .
    Olesius, magiteq, msover and 2 others like this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  2. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    golabettruter (3rd January 2017),magiteq (2nd January 2017),msover (3rd January 2017),Olesius (9th January 2017),Optimus Prime (3rd January 2017),Reza Y (3rd January 2017),Tereysi (16th June 2019),TERRORIST (3rd January 2017)



  3. #51
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    Additional information we’ve obtained today includes the rest of the embargo schedule, as below:


    Unboxing embargo lift on Saturday, August 12, 11AM EDT: AMD permits unboxing photos or videos only.
    Performance embargo lift for Vega 56 on August 14, 9AM EDT.
    RX Vega 64 already in hands of some reviewers, with unboxing embargo lift on Saturday, August 12, 11AM EDT.
    RX Vega 64 performance embargo lift on August 14, 9AM EDT.
    Update: Vega 56 launches on 8/28.


    تاریخ رفع تحریم اطلاعاتی از وگا برای سایت های بررسی
    نقل قول نوشته اصلی توسط moc نمایش پست ها
    شما همش میری تو خط درایور ولی من در مورد پردازش خام میگم ، اینکه کارت چند ترافلاپس قدرت داشته باشه که ربطی به درایور نداره ، چرا تو این قسمت با وجود اشتراکی شدن شدرها و افزایش فرکانس باز جهش کارایی نسبت به ترانزیستور و یا کاهش مصرفی رو نمی بینیم ، حداقلش اینه که بخاطر مشترک شدن شدرها باید در تعداد ترانزیستورهای مصرفی صرفه جویی صورت میگرفت ولی ما میبینیم نه تنها صرفه جویی حاصل نشده بلکه ترانزیستور مصرفی با توجه به افزایش فرکانس نسبت به نسل قبل برای حصول هر ترافلاپس قدرت خام افزایش یافته
    علاوه بر این وگا خیلی وقته از ساختش میگذره ، حتی زمان تکمیل و ساختش رو از زمان معرفی Mi25 بدونیم یعنی تا حالا نتونستن درایور مناسب براش بنویسن
    علاوه بر این قرار بود با CU های جدید (NCU) ها ارتباط بین واحد ها بهتر بشه ، معماری هوشمندتر عمل کنه و هدر رفت منابع و مصرف کمتر بشه ولی انگار یا نتیجه بخش نبوده یا جای دیگه کار می لنگه

    حتی یه نقطه منفی دیگه که با توجه به اشتراکی شدن شدرها به ذهن می رسه اینه که قبلا معماری AMD یه برتری قابل توجهی که داشت قدرت خام پردازشی ش بود ولی انگار تو معماری جدید این مورد رو هم از دست داده چون در مورد انویدیا قدرت خامش مجموع قدرت 16 ، 32 و 64 بیتی کارتش هست چون میتونه بخاطر جدا بودن شدرهای هر نوع پردازش همه رو همزمان پردازش کنه ولی برا وگا با توجه به این اشتراکی شدن قدرت خامش فقط باید بر اساس قدرت یکی از پردازش ها درنظر گرفت

    یه سوالی هم که ذهن منو به خودش مشغول کرده که چرا با وجود 40 درصد افزایش ترانزیستور تعداد استریم پروسسورها رو افزایش نداده ، اون 40 درصد ترانزیستور رو چکار کرده ، استریم پروسسورها رو حجیم تر کرده یا تو بخش های دیگه استفاده کرده ( که بعید میدونم اینهمه ترانزیستور خرج بخش های دیگه شده باشه) ؟ اگه خرج استریم پروسسور ها شده سوالی که پیش میاد اینه که با وجود افزایش فرکانس چه نیازی به این حجیم تر کردن استریم پروسسورها بود که خود حجیم تر کردن شاید یه جورایی سدی برا افزایش فرکانس و عاملی برا افزایش مصرف بشه؟
    قبلا در معماری gcn های اولیه دو تا عملیات 16 بیتی انجام نمی شد .
    الان ما یک ویژگی جدید معرفی کردیم پس چرا باید به خاطر چیزی که قبلا نبوده کاهش ترانزیستور داشته باشیم؟
    اما اگر بخواهد انجام بدهد نیاز به کاهش یا افزایش ترانزیستور شدر ها یا حجیم کردن و ... نیست .
    یک alu با تعداد ورودی 32 بیتی یعنی یک دستور یا خط 32 رقم صفر و یک می تواند بی جای ان دو دستور کنار هم و 16 بیتی داشته باشد بدون کمبود ضرفیت سیم
    اما باید بخش دسته بندی و شناسایی دستورات که ربطی به خود alu نداره بتواند کد گزاری و تشخیص دو تا 16 بیتی را پشتیبانی کند

    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]

    قدرت خام پردازشی amd بیشتر از انویدیا بوده اما اکثر این قسمت های پردازشی بدون استفاده و خالی می ماندند و فقط مصرف رو افزایش میدادند
    اما الان به جای افزایش قدرت خام و stall ها و alu های خالی همانند قبل سعی کردند که مدیریت و دسته بندی اطلاعات رو هوشمند تر کنند تا Alu بیشتری در حال استفاده باشه
    همین که 40 درصد ترانزیستور زیاد شده اما تعداد شدر ها تغییر نکرده خودش دلیلی بر این ادعا هست

    وگا نسبت به ولتا درسته که شدر های 16 و 32 و 64 بیتی ان اشتراکی هستند اما در کل تراشه تعداد بیشتری دارند
    ممکنه به خاطر همین بتواند جبران تفاوت تعداد شدر های بین ولتا و وگا باشد

    اما ولتا int و fp و 16 و 32 و 64 به صورت جداگانه است و انویدیا ادعا کرده که اگر یکی از انها در حال استفاده باشد دیگری را خاموش میکند و باعث بهینگی مصرف در پردازش های کم و تک منظوره می شود
    وگا اگر بتواند همیشه شدر های ان درحال استفاده باشد بازدهی بیشتری از ولتا خواهد داشت

    اما دلایلی وجود دارد که قضیه gcn سابق و مکسول دوباره تکرار نشود
    چون اینبار وگا دارای واحد کنترل مموری برای هدایت پردازش ها هست و کل تراشه ماژولار و با infinity fabric هست و می تواند بلوک های بی استفاده را خاموش کند

    [Only registered and activated users can see links. ]

    می گویند که طبق مصاحبه با یکی از مهندسین برجسته amd
    میکروچیپ حذف بار تسلیشن و جئومتری اضافه در وگا به صورت مستقل هست و احتیاج به کد نویسی بازی ساز ندارد
    و خودشان به صورت جداگانه می توانند کد نویسی کنند


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  4. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    golabettruter (11th August 2017),Olesius (13th August 2017),Optimus Prime (11th August 2017),Reza Y (12th August 2017),TERRORIST (12th August 2017)



  5. #52
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    اکثر وضعیت وگا از قبل توضیح داده شده بود و هیچ گونه مطلب جدید نبود
    اما قرار نیست به خاطر اینکه حتما واکنشی بدهیم بیایم بعد از این همه توضیحات عقبگرد علمی بزنیم

    الان یکسری از جزئیات و تاییدیه رو مطرح میکنم

    کاغذ سفید وگا منتشر شده
    [Only registered and activated users can see links. ]

    این تصویر رسمی Amd از طراحی وگا هست که در کاغذ سفید امده

    [Only registered and activated users can see links. ]

    متاسفانه خود طراحی بخش گرافیکی به اندازه کافی کوچک نبوده که شاهد چند بخش گرافیکی ماژولار باشیم
    در تمام سطح تراشه وگا شاهد فقط یک قسمت پردازش گرافیکی هستیم که از infinity fabric استفاده میکند و متصل به مموری و بخش های نمایش و مولتی مدیا هست

    بخش جئومتری قابلیت این را پیدا کرده است که تمام اشکال ریز برای پیکسل گزاری را در یک wave front جمع کند
    همچنین یک قسمت پردازشی قابل برنامه ریزی و ساده و سریع دارد که جئومتری ها را دسته بندی میکند تا برای پیکسل گزاری بروند یا ان قسمت را رد کند
    نه تنها برای این منظور بلکه این قسمت توانایی برای قابلیت های ویژه ای برای استفاده در اینده هست
    مثل پردازش تمام صفحه گراف و سیستم های ذره ای و پردازش عمق و رندر چند رزولیشنی و چند زاویه ای دید !

    در معماری Amd به شدت context switch بازدهی را پایین می اورد
    DSBR وظیفه منبع ذخیره موقت و با ضرفیت متغییر هست که برای tiled rasterization استفاده می شود

    pixel engine الان مثل تمامی دیگر اجزا دسترسی به کش سطح دوم دارد
    قابلیت های جدید دایرکس 12.1 و ... مربوط به این قسمت می شود

    خود ncu ها دستور العمل های جدید ISA برای شدر ها دارند که بعضی از انها بازدهی اعمال ریاضی و بعضی دیگر اعمال مربوط به mining bitcoin رو بهبود می دهد
    برای افزایش کلاک در ساختار خط لوله ها تغییر ایجاد نکرده اند چرا که خط لوله و افزایش مراحل باعث افزایش تاخیر و ضریب خطا میشود
    و یعنی ipc رو کاهش میدهد . اما موفق شده اند تا پذیرش دستورات یا سختی و فشار کلاک را در همان زمان clock cycle معماری قبلی افزایش بدهند یعنی 1.6 برابر
    توسط محدود کردن سرعت به خود شدر ها توسط بهینه سازی سرعت و زمان بخش های تغذیه انها
    مثلا تعداد مراحل و خط لوله pixel engine رو افزایش داده اند تا بهتر به ncu رسیدگی شود
    در کل به کلاک 1600 که قبلا غیر ممکن بود حتی با افزایش ipc رسیده اند

    خبر منتشر شده که به احتمال خیلی زیاد معماری fe با rx یکسان هست به خاطر بنچمارک های یکسان
    که برای موفق نشدن تیم بازاریابی amd در عملی شدن هدفشون برای خریدن زمان تاسف می خورم

    یک درایور مخصوص mining به صورت ازمایشی منتشر شده که بازدهی وگا در این زمینه را خیلی افزایش میدهد و خیلی بالاتر از 1080ti

    The beta driver seems to be a taste of optimizations yet to come as AMD works to improve the Vega architecture through driver updates and performance boosts. HotHardware provided an updated Ethereum mining benchmark, which showed the new driver catapulting Vega's mining performance to the top of the pack:

    همیچنین زمینه های دیگری را با این درایور ازمایشی تست کرده اند که بهبود نشان داده و امید واری برای بهبود های خیلی بیشتر در اینده با درایور

    In addition to the sheer performance gains, HotHardware reports that installing the beta driver lowered average card temperatures, smoothed out power draw, lowered peak power draw, and fixed stuttering and crashing that was occurring in the previous benchmark test without the drivers installed. From this performance increase just a day after launch, I think it's fair to assume AMD has much more room to optimize this architecture and to improve both gaming and mining performance.

    این سایت هم نظر مشابه من را در مورد مشکل مصرف وگا دارد
    که معماری Amd چند منظوره و همه کاره ساخته شده و به خاطر نداشتن راحل های تک منظوره در شرایط خاص مصرف بالای همیشگی دارد

    It is possible that AMD’s design is inferior in terms of power management and it is also possible that by using a single chip to satisfy multiple applications, AMD may be at a structural power consumption disadvantage. This disadvantage will likely persist until and unless AMD releases optimized point solutions. It is unclear if and when the company will take such approach.


    استدیوی Amd در هالیووود ایجاد شد ! جای مشاوره دوستان در این زمینه خالیست


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  6. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    amirsss (20th August 2017),golabettruter (20th August 2017),Mohammad 1985 (20th August 2017),msover (20th August 2017),Olesius (20th August 2017),Optimus Prime (21st August 2017),TERRORIST (20th August 2017)



  7. #53
    Active Member
    golabettruter آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    سن
    39
    نوشته ها
    348
    تشکر شده 1,245 بار در 299 پست
    golabettruter آنلاین نیست.
    چند وقته فروم خابیده








    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  8. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از golabettruter تشکر کرده اند:

    asdaf (30th September 2017),kral2008 (1st October 2017),magiteq (2nd October 2017),mmb2014 (2nd October 2017),msover (1st October 2017),TERRORIST (30th September 2017)



  9. #54
    OCH Member
    mmb2014 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    سن
    28
    نوشته ها
    195
    تشکر شده 415 بار در 122 پست
    mmb2014 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط golabettruter نمایش پست ها
    چند وقته فروم خابیده








    بهتره تمام تست هارا بزارین در کیفیت های بالا تر هستن


    Motherboard : ECS A780GM-A Processor : DualCore AMD Athlon II X2 245, 3625 MHz
    Main Memory : : 2gb Kingmax KLEE88F-B8 Graphics Card : NVIDIA GeForce 9500 GT
    Cooling Power Supply : green gp430a
    از چی بگم؟؟؟

  10. 2 کاربر بابت این ارسال مفید از mmb2014 تشکر کرده اند:

    amirsss (4th October 2017),asdaf (6th October 2017)



  11. #55
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    تا الان وگا در زمینه بازی اصلا جالب نبود .
    انویدیا هم در جاهایی که مشکل داشت با اپدیت درایور دوباره به مقام اول رسید
    به نظرم همانند BITCOIN بعضی از اعمال ریاضی مورد استفاده در بازی باید از isa های جدید وگا استفاده کنند

    در مقایسه با مکسول میگویند تا زمانی که amd از دسته بندی سخت افزاری استفاده می کند مانور زیادی در درایور نمی تواند بدهد
    اما توجه داشته باشیم که ولتا هم به دسته بندی سخت افزاری باز گشته است

    apu های مختص لبتاب با معماری ذن و وگا در زمینه بازی بازدهی پایینتری در مقایسه با معادل گرافیک خارجی خودشان داشته اند
    دلیل هم به خاطر پهنای باند پایین رم اصلی نسبت به رم گرافیک هست

    بیانیه رسمی از طرف اینتل و amd در مورد سری G جدید پردازنده کم مصرف (لبتاپ و تبلت) اینتل امده که بازار apu لبتاپ amd را تحت تاثیر قرار می دهد
    اینتل برای سری جدید خود از گرافیک مجتمع سفارش شده ساخت amd استفاده می کند که همراه با مموری HBM2 خواهد بود!!!!

    دیگه استراتژی AMD و اینتل و سود و زیانش با خودش هست
    در زمینه cpu کم مصرف amd بهینه تر است اما گرافیک بهتری از محصولات خودش به شرکت رقیب ارائه داده است

    اینتل با اینکه گرافیک ساخت خودش استفاده میکرد اما به شرکت انویدیا به خاطر مسائل حقوقی حق پتنت میداد
    اما استفاده اینتل از معماری amd هم جای بحث دارد
    احتمال خیلی زیاد با توجه به فضای اشغالی گرافیک از جدیدترین معماری با infinity fabric استفاده شده است
    همچنین اینتل از Intel's Embedded Multi-Die Interconnect Bridge, or EMIB برای اولین بار استفاده کرده
    ویرایش توسط asdaf : 6th November 2017 در ساعت 10:56 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  12. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    amirsss (8th November 2017),golabettruter (7th November 2017),magiteq (8th November 2017),mmb2014 (8th November 2017),Olesius (7th November 2017),TERRORIST (7th November 2017)



  13. #56
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    اتفاق های خیلی مهم و سرنوشت سازی انجام شده
    هممون می دونیم که تصمیمات سازمانی و مهم یک شبه و یک نفره انجام نمیشه
    از همون زمانی که راجا کدوری به تعطیلات سه ماه رفته بود باید زمینه ی این اتفاقات می بود

    نظریات و نتیجه گیری های زیادی در این اتفاقات هست که همچنین دلم می خواد نظر moc رو با اون خطابه های لیزا و راجای خائن بدونم

    از اول این اتفاقات خیلی به نفع اینتل هست به قول تحلیل هایی
    بیشترین سهم گرافیک در میان کاربران نه به انویدیا و نه به amd تعلق دارد
    بلکه igpu های اینتل که به همراه cpu های بدون رقیب فروخته می شد

    اینتل پکیج سخت افزاری خودش را دارد و در حاضر گرافیک های amd را لیسانس می کند
    شرکت هایی مثل اپل یا ماکروسافت یا سونی در صورت تمایل فقط مستقیم با اینتل مذاکره خواهند کرد
    اینتل با استخدام راجا تصمیم به ورود در تمام جنبه های کاربردی گرافیک را دارد

    با وجود زمینه های مشترک بین معماری اینتل و amd مشتریان و بهینه سازی درایوری و نرم افزاری برای انها افزایش خواهد یافت

    طبق گفته این سایت

    [Only registered and activated users can see links. ]

    خلاصه مطلب هدف ایشون تبدیل amd به ati بوده زمانی که بخشی از اون و مهندسینش توسط کوالکام خریده شدند
    با ایجاد بخش مستقل rtg و گرافیک
    و ساخت معماری هایی که نشون دهنده مسیر اختصاصی و مختص نقشه راه شرکتی نیست
    تا بعدا توسط شرکت دیگری خریده یا استخدام شود
    و همه چیز مناسب برای توسعه یک معماری اختصاصی توسط شرکت دیگری باشد

    الان فقط کافیه که اینتل با زمینه عمومی و غیر اختصاصی وگا بعضی تغییرات به وجود بیاورد و معماری خودش را بسازد
    و فقط پول پتنت به amd بدهد

    معماری ولتا با جدا بودن بخش int و fp خیلی به معماری cpu های amd در مقایسه با اینتل شبیه است
    با وجود خیلی از اشتراکات بین گرافیک و cpu اما مستقل بودن گرافیک amd فرضیه را تقویت میکند

    ترک راجا از شرکت قبلی میتواند نوعی اخراج به دلایل خیانت عمدی یا به خاطر عدم قابلیت یا عدم نیاز به مهارت بوده باشد
    اینکه با سیاست های جدید مسیر رادئون با اینتل چقدر متفاوت برای معماری های اینده خواهد بود خیلی جالب هست
    اگر راجا تحت اختیار خودش با ازادی تام اینتل مسیر متفاوتی برود فرضیه خیانت را تقویت میکند
    اما احتمال دارد که اینتل تصمیمات خودش را تحمیل کند
    همچنین ساخت یک معماری موفق فقط با پرتاب پول نمی باشد همانطور که معماری های شکست خورده گرافیکی از اینتل داشتیم
    یا اینکه راجا به همان صورت که در amd بود باقی خواهد ماند
    اینتل راجا را فرد قابل و با تجربه برای نیاز خود خوانده است

    در گذشته خیلی ها میخواستند که amd را بخرند اما خریده نشد به این دلیل نبود که تقاضا نبود بلکه خود شرکت مایل به تسلیم شدن نبود
    اینکه amd موافقت به لیسانس گرافیکش به اینتل کرده است جدا از مسئله درایور و نرم افزار
    احتمال وجود اعتماد به نفس به معماری zen و اینده ان دارد
    همچنین تغییر اساسی نیاز واجب برای اینده راه شرکت هست
    جالبه که راجا در متن خداحافظی به کارمندان سابقش تاکید کرده که راه او را و نقشه راه را ادامه بدهند



    تمام دیگر دستاورد ها یا تقلید از انویدیا یا حاصل زحمات خالق هایپر ترنسپورت جیم کلر برای اینفینیتی فابریک می دانم


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  14. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    amirsss (11th November 2017),arman_kad (3rd March 2018),kral2008 (10th November 2017),Olesius (10th November 2017),TERRORIST (10th November 2017)



  15. #57
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    اینتل به صورت رسمی از پردازنده های خودش به همراه گرافیک وگا رو نمایی کرده است و
    پنج مدل به همراه اسلایدهایی از قابلیت انها موجود است
    در این میان دو تصویر توجه منو جلب کرده است
    تصویر اول که ممکنه از قبل در apu های amd موجود باشد



    به صورت خودکار بخش بیشتر نیروی مصرفی را به بخش سخت افزاری فعال تر اختصاص می دهد



    در این تصویر رادئون اینستینک و اسینک جزو قابلیت هایی هست که اینتل ذکر کرده
    اما قابلیت power gating یعنی خاموش کردن مصرف برای هر CU ها کاملا اعلام جدیدی هست
    تاکید کنم که clock gating به معنای تغییر فرکانس از زمان معرفی AVFS و حسگر هایش بین CU ها موجود بوده
    درون خود CU ها که بحثی نداره
    دیگه نمی دونم چی بگم .....
    ویرایش توسط asdaf : 10th January 2018 در ساعت 11:04 PM
    magiteq likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  16. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    arman_kad (3rd March 2018),golabettruter (14th January 2018),kral2008 (8th February 2018),magiteq (17th January 2018),Olesius (11th January 2018),TERRORIST (16th January 2018)



  17. #58
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    راجا قبلا اعلام کرده بود که نسخه اینفینیتی فابریک در وگا مخصوص سرور هست و نسخه برای کاربران خانگی باید تا معماری ناوی صبر کنند

    اما وقتی از لیسا سو پرسیده شد چرا اولین معماری گرافیک در لیتوگرافی 7 نانومتر باید یک معماری فعلی (وگا) باید در حالی که اصراف میشه و معماری جدید مناسب تره .
    گفت که معماری وگا دارای توان پردازشی خام بالایی هست و وقتی با کاهش مصرف و فشردگی 7 نانومتر ترکیب شود گزینه خیلی خوبی خواهد بود
    همچنین گفت خیلی از پتانسیل های فعلی وگا توسط درایور فعال نشده است

    از قضیه معلومه که پردازش خام ناوی کمتر از وگا هست با حساب اینفینیتی فابریک به نظر میاد که تنها تفاوت در کنترل مصرف نیرو باشد
    ترجیه اولیه وگا به ناوی جالب نیست مخصوصا وگا برای بازار سرور هست
    در نقشه راه جدید گفته شده که در سال 2020 معماری GCN به صورت کلی کنار گذاشته خواهد شد

    در خبری گفته شد که بر خلاف سابق دیگر قرار نیست primitive shaders به صورت دستی برای هر بازی توسط تیم درایور فعال سازی شود
    بلکه قرار هست به صورت قابلیتی در api تعبیه شود تا بازی سازان در صورت تمایل از ان استفاده کنند

    تیم درایور مثل گذشته مسیر کم خرج و سپردن کارشان به دیگران بدون هزینه را داده اند

    در وگا وابستگی به cpu بیشتر شده چون خیلی از تکنیک های جدید مثل اصلاح دسته بندی wavefront ها توسط کامپایلر Cpu انجام میشود
    یک نوعی از فشردگی رنگ هم هست که توسط cpu انجام میشه

    به جای راجا که به اینتل رفت دو نفر که سابقه موفق در صنعت فن اوری را داشته اند جایگزین شده است . که هرکدام بخش مخصوص به خودش را هدایت می کند بر خلاف راجا که مسئول همه بود


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  18. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    amirsss (21st March 2018),arman_kad (4th July 2018),golabettruter (30th April 2018),kral2008 (26th March 2018),msover (18th March 2018),Olesius (23rd June 2018),TERRORIST (17th March 2018)



  19. #59
    Active Member
    asdaf آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    qom
    نام واقعی
    Mohammad.Ali
    نوشته ها
    225
    تشکر شده 1,661 بار در 231 پست
    asdaf آنلاین نیست.
    با سلام
    بعد از رفتن راجا کدوری . دو نفر جایگزین او شدند که کارنامه درخشانی داشته اند
    و هرکدام مسئولیت بخش جداگانه ای را گرفتند که که قبلا تمام انها تحت نظر راجا بود
    فعلا اقای وانگ چینی در موارد معماری و نقشه راه برایمان صحبت میکند

    لیتو گرافی 7 نانومتری توسط هر دو شرکت tsmc و GF مورد بهره برداره قرار گرفته است
    گفته شده که اینتل به مشکل لیتوگرافی برخورده است و بعد از سالها از بقیه در این زمینه عقب تر خواهد بود
    لیتوگرافی 7 نانومتری نسبت به حال دارای افزایش بازدهی (فرکانس) 1.35 برابری و فشردگی و کاهش مصرف دو برابری هست

    حکایت هایی هست که معماری وگا در اصل برای اپل طراحی شده است که شواهد ان غیر بهینه بوده در زمینه های دیگر نسبت به اپل هست
    معماری ناوی هم برای کنسول بعدی سونی طراحی شده بود
    که خبر از کمبود بودجه و ناتوانی در ایجاد جایگاه های مناسب محصول و نقشه راه خیرات اموات دارد
    همون گونه که میدانستیم و به صورت رسمی تایید شد جایگاه بازی به خاطر اهداف سرور از دست داده شده است
    ناوی به بعد شروع سال 2019 رفته است . وگای 7 نانومتری برای بازی نخواهد بود

    با حضور وانگ تغییراتی نسبت به زمانی که راجا وجود داشت در نقشه راه اینده داریم
    وانگ در مصاحبه ای در پاسخ به سئوال مربوطه به NAVI گفته است که ما در معماری MCM در گرافیک ها همانند رایزن می توانیم عمل کنیم
    و حتی نرم افزار های مربوطه را طوری طراحی کنیم که از نظر برنامه و بازی ها فرقی بین که گرافیک یک پارچه با MCM وجود نداشته باشد
    اما MCM برای همه پردازش های نرم افزاری مناسب نخواهد بود
    و برای بازی و مسائلی که MCM دارد بهتر است که معماری یکپارچه استفاده شود
    و گفته شده احتمال دارد در اینده دو معماری و سخت افزار جداگانه برای سرور و بازی داشته باشیم که یکی MCM دارد و دیگری ندارد

    خبری از معماری شبیه ولتا برای بازی نخواهد بود (شاید به دلیلی که در بالا گفته شد)
    و انویدیا اعلام کرده که برای یک زمان طولانی خبری نیست (احتمالا تا 2019)
    اینتل هم در سال 2020 اولین گرافیک خودش را بیرون میدهد که ممکن است برای بازی نباشد

    وانگ گفته است که ما هر سال گرافیک جدید معرفی می کنیم که یکی از این شرایط را خواهد داشت
    لیتوگرافی تغییر کرده است یا اصلاحات کوچک معماری دارد یا معماری تغییر کرده است

    شاید با بودجه جدید ناشی از رایزن . وگا 7 نانومتری اختصاصی تر برای سرور باشه طبق تمام اخبار و زمینه چینی های قبلی
    ببینیم راجا با تمام سرمایه های اینتل چه کاری خواهد کرد و ایشون رو مقصر اعلام نمی کنم


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  20. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از asdaf تشکر کرده اند:

    amirsss (15th June 2018),arman_kad (4th July 2018),golabettruter (18th June 2018),Olesius (23rd June 2018),TERRORIST (15th June 2018)



  21. #60
    Active Member
    golabettruter آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    سن
    39
    نوشته ها
    348
    تشکر شده 1,245 بار در 299 پست
    golabettruter آنلاین نیست.
    درود
    AMD پایدارترین درایورها را عرضه میکند
    [Only registered and activated users can see links. ]
    طبق گفته موسسه کنترل کیفیت نرم افزاری QA Consultants کارت های گرافیکی هر دو شرکت انویدیا و AMD اعم از چند کارت گیمینگ و کارتهای ورک استیشن در کنار هم تست میزان CRASH شدن درایور شدند. تست ها نشون داده از تعداد 432 تست انجام شده کارتهای AMD با درایور 18.5.1 آدرنالین برای کارتهای گیمینگ و 18.Q2 برای کارتهای ورک استیشن موفق شدن 401 تست رو بدون مشکل قبول بشن و این برای انویدیا 356 تست بدون مشکل بوده... امار کلی تست ها نشون داده AMD تا 93 درصد موفق بوده و انویدیا هم 82 درصد!!!!

    یادمه خیلیها میگفتن AMD اصلا به درایورهاش اهمیت نمیده همش باگه !!!!
    حالا معلوم میشه چرا انویدیا هر موقع درایور WHQL میده بیرون پشت بندش یه هات فیکس براش میده بعد میگن ساپورت نرم افزاریش عالیه
    ویرایش توسط golabettruter : 17th July 2018 در ساعت 12:16 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  22. 3 کاربر بابت این ارسال مفید از golabettruter تشکر کرده اند:

    asdaf (19th July 2018),msover (18th July 2018),TERRORIST (25th July 2018)



صفحه 6 از 7 نخستنخست ... 4567 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. آخرین شرح حال از کارت گرافیک های Vega
    توسط News Team در انجمن اخبار سایت
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2nd September 2016, 05:33 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •