قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 21
Like Tree40Likes

موضوع: توربو شارژر

  1. #1
    Retired Assistant
    mohammad775 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل سکونت
    teh
    نام واقعی
    محمد
    سن
    32
    نوشته ها
    325
    تشکر شده 2,055 بار در 315 پست
    mohammad775 آنلاین نیست.

    توربو شارژر

    سلام خدمت دوستان عزیز.
    از اونجایی که بنده از این سایت خیلی چیزا یاد گرفتم گفتم من هم این دانش اندکم تو زمینه ی خودرو رو با شما در میون بزارم ایشالا که بپسندید.
    برای اینکه طولانی نشه و خسته نشید به صورت بخش بخش مینویسم.
    منبع هم خودمم
    بسم ا..
    توربو شارژر چیست؟
    توربو شارژر قطعه ای هست که اگه بخوایم صرفا در حوزه ی خودرو به اون نگاه کنیم معمولا به صورت آپشنال روی خودرو ها نصب میشه هرچند که خودرو های زیادی هستند که استاندارد توربو دارن.
    این توربو شارژر پرطرفدار ترین قطعه میان تیونرها هست و در همه جای جهان و روی هر ماشینی که فکرش رو بکنید نصب کردن و لذتش رو بردن.
    حالا این توربو شارژر چطور عمل میکنه؟
    توربو تشکیل شده از یک توربین و یک کمپرسور که با شافت به توربین وصل هست و به صورت 1:1 از توربین نیرو و دوران میگیره و در اندازه های مختلفی وجود داره.
    باقی مانده های حاصل از احتراق داخل سیلندر با فشار و حرارت بالا میان و به پره های توربین برخورد میکنن و باعث دوران توربین میشن که در نتیجه کمپرسور هم میچرخه و هوا رو کمپرس میکنه داخل منیفولد.
    این یعنی هوای بیشتر و هوای بیشتر یعنی راندمان حجمی بیشتر و به دنبال اون قدرت بیشتر.
    تا اینجای کار رو اکثر شماها میدونید.اما سوال پیش میاد که اگه این توربو اینقدر خوبه و قدرت رو میبره بالا چرا همه ی ماشینها ندارن؟
    بحث من از اینجا شروع میشه.
    اینقدری هم که فکر میکنیم توربو بی دردسر نیست.
    اولین مسئله اینه که همین قدرت بالاتر باعث تنش مکانیکی میشه.یعنی ما نمیتونیم از یه رینگ و پیستون و سایر قطعات معمولی استفاده کنیم.باید از جنس مرغوب که به صورت فورج ساخته میشه استفاده کنیم که یعنی هزینه ی بالا.
    دوم بحث روان سازی هست چه خود توربو که با سرعت حدود 20000 تا 30000 دور در دقیقه میچرخه و هم موتورمون که الان قدرت بیشتری تولید میکنه(قدرت بیشتر یعنی حرارت بالاتر مثل سی پی یو و رم و...) برای این مسئله از پمپ روغن قویتر استفاده میکنیم که بازم هزینه داره.
    سوم خنک سازی هوای خروجی از کمپرسور چون هوای فشرده دمای بالایی داره که ضررشو بعدا میگم.برای این مسئله اینتر کولر رو استفاده میکنیم که بازم هزینه داره.
    و مهمترین مسئله ناک (کوبش) هست .این ناک میتونه پیستون رو سوراخ کنه و موتور رو منهدم کنه.
    حالا چه چیزی باعث ناک میشه؟
    همون حرارت بالای هوای خروجی از کمپرسور + فشار بالای هوای ورودی.
    تازه دردسر شروع میشه.
    یعنی کنترل توربو شارژر.....
    ادامه دارد.
    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]
    ویرایش توسط mohammad775 : 5th May 2013 در ساعت 10:57 AM
    morteza.p, SASANOC, smrbh and 4 others like this.


    Motherboard : Asrock Z97 Killer Processor : G3258@4 Ghz 1.2 v
    Main Memory : 2x4 Gb 2666@11-13-13 Graphics Card : Sapphire 5850 Game Edition
    Cooling : Tuniq Tower 120+Custom water cooling Power Supply : Silverstone 600W


  2. 26 کاربر بابت این ارسال مفید از mohammad775 تشکر کرده اند:

    Aliover (12th November 2013),ali_men2004 (4th May 2013),AMD Radeon (4th May 2013),Amin_CaraGT2 (5th May 2013),Artemis (5th May 2013),atisoc0936 (4th May 2013),Behnam_2337 (5th May 2013),benyps (4th May 2013),First.Last (5th May 2013),Hamed_Classic (4th May 2013),jalal (6th May 2013),JIRJIRAK (7th May 2013),magiteq (4th May 2013),MAKAN (5th May 2013),morteza.p (4th May 2013),omid_021 (14th June 2013),p.X (4th May 2013),Reza Y (9th May 2013),sapple (7th May 2013),SASANOC (4th May 2013),SETIZEN (4th May 2013),sMohammad (5th May 2013),smrbh (5th May 2013),TERRORIST (4th May 2013),The Joker (4th May 2013),TRIDENT (8th May 2013)



  3. #11
    Retired Assistant
    mohammad775 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل سکونت
    teh
    نام واقعی
    محمد
    سن
    32
    نوشته ها
    325
    تشکر شده 2,055 بار در 315 پست
    mohammad775 آنلاین نیست.
    با سلام مجدد.
    خب میریم سراغ سیستم های کنترلی.
    دوستانی که علاقه به درس کنترل اتوماتیک(سرو مکانیزم) یا کلا به فنی مهندسی علاقه دارن این قسمت جذاب هست.
    باید عرض کنم که کنترل یک موتور خیلی خیلی سخته.
    چون سخت ترین قسمت طراحی یک خودرو همین موتوره.

    ببینید موتورهای امروزی مثل قدیم فقط سخت افزاری نیستن..الان دیگه بحث نرم افزاری که همون بخش ecu باشه خیلی پیشرفت کرده.به حدی که 50 درصد از راندمان یک موتور همین الگوریتم ها و دستورات هست.
    باید عرض کنم که ایران از لحاظ سخت افزاری مشکل زیادی نداره همین نرم افزار ها و الگوریتم های کنترلی هست که برامون مشکله و هیچی ازش نمیدونیم.چ.ن نوشتن این الگوریتم ها 50 درصد علمی هست 50 درصد بقیه تجربی هستش.یعنی شرکت اینقدر موتور ساخته که میدونه با این مشخصات چه دستوراتی به دردش میخوره.
    بریم سر اصل مطلب:
    همونطور که دیدیم عامل ناک هوای داغ و پر فشار بود که از توربو به موتور اتقال داده میشد.
    اما قبل از اینکه توربو رو محدود کنیم بهتره بریم سراغ موتور تا از وقوع ناک پیشگیری کنیم.
    اصلا ناک چی هست؟
    ناک برخورد 2 موج احتراقی در داخل سیلندر هست.یکی از این موج ها از جرقه ی شمع حاصل میشه که خواسته ی خودمونه
    و دیگری احتراقی هست که خود به خود به وجود میاد و ناخواسته.این کار رو خراب میکنه.
    این تصویر کاملا توضیح میده که ناک چیه و چه اثر مخربی داره.
    [Only registered and activated users can see links. ]
    [Only registered and activated users can see links. ]
    حالا چطوری از ناک پیشگیری کنیم؟
    1-شکل محفظه ی احتراق موثر هست.الان اکثر موتورها دارای محفظه احتراق به شکل نیم دایره هستند.مثل پراید
    البته اینقدر جای بحث داره که یه کتابه.من فقط اسم میبرم.
    2-شکل پیستون و سوپاپ ها و نداشتن گوشه ی تیز که باعث بشه اون منطقه بر اثر حرارت سرخ بشه.
    3-نوع شمع که میتونه گرم یا سرد باشه و نوع جرقه
    4-خنک کاری موتور چون موتور خنک تر احتمال وقوع ناک کمتری داره
    5-که خیلی روش مانور داده میشه بحث چگونگی ورود هوا به سیلندر و چرخشش داخل سیلندر هست.
    یعنی سعی میکنیم هوا با حالت گردابی داخل سیلندر بچرخه تا از ناک جلوگیری کنیم و ااز اونور اگه زیاده روی بشه شعله یاحتراق به کل خاموش میشه.
    6-که اینم خیلی مهمه نحوه ی پاشش سوخت هست.به عنوان مثال پاشیدن پشت سوپاپ تا خنک بشه یا پاشش چند مرحله ای.
    7-نسبت تراکم موتور که هرچی بالاتر بره ناک بیشتر میشه.
    و یه سری ریزه کاری های دیگه.
    تو بخش بعدی میگیم که اگه ناک به وجود اومد چیکار کنیم
    atisoc0936 and TERRORIST like this.


    Motherboard : Asrock Z97 Killer Processor : G3258@4 Ghz 1.2 v
    Main Memory : 2x4 Gb 2666@11-13-13 Graphics Card : Sapphire 5850 Game Edition
    Cooling : Tuniq Tower 120+Custom water cooling Power Supply : Silverstone 600W


  4. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از mohammad775 تشکر کرده اند:

    Artemis (7th May 2013),atisoc0936 (7th May 2013),First.Last (9th May 2013),Hamed_Classic (7th May 2013),JIRJIRAK (7th May 2013),sapple (7th May 2013),SASANOC (6th May 2013),TERRORIST (6th May 2013)



  5. #12
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    نام واقعی
    مهران
    سن
    28
    نوشته ها
    48
    تشکر شده 260 بار در 50 پست
    racford90 آنلاین نیست.
    توی ماشینهای مسابقه ای ناک سنسور عملکردش محصوص تر هست

    به این صورت که پالسهایی رو برای ecu میفرسته

    و ecu هم برای جلوگیری از ناک زدن دستور پاشش سوخت بیشتر رو به انژکتورها میده

    اینجوری شتاب ماشین در حین مسابقه افت پیدا نمیکنه

    و این یک مورد مرسوم هست

    بعد از ماشینای مسابقه ای در ماشینهای سواری هم به کاربرده شد

    الان بعضی ماشینای ایرانی ناک سنسور ندارن مثل پراید

    اگر بنزین با اکتان پایین تو موتور بریزی نتیجش میشه بد روشن شدن و شتاب کم و مصرف سوخت بیشتر

    همینجوری بنزین بی کیفیت داریم

    اما اگر اکتان بنزین بالا 90 باشه موتور دچار ناک زدن نمیشه !!!!!
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  6. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از racford90 تشکر کرده اند:

    Artemis (7th May 2013),atisoc0936 (7th May 2013),First.Last (9th May 2013),JIRJIRAK (7th May 2013),SASANOC (7th May 2013),smrbh (7th May 2013),TERRORIST (7th May 2013)



  7. #13
    Retired Assistant
    mohammad775 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل سکونت
    teh
    نام واقعی
    محمد
    سن
    32
    نوشته ها
    325
    تشکر شده 2,055 بار در 315 پست
    mohammad775 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط racford90 نمایش پست ها
    توی ماشینهای مسابقه ای ناک سنسور عملکردش محصوص تر هست

    به این صورت که پالسهایی رو برای ecu میفرسته

    و ecu هم برای جلوگیری از ناک زدن دستور پاشش سوخت بیشتر رو به انژکتورها میده

    اینجوری شتاب ماشین در حین مسابقه افت پیدا نمیکنه

    و این یک مورد مرسوم هست

    بعد از ماشینای مسابقه ای در ماشینهای سواری هم به کاربرده شد

    الان بعضی ماشینای ایرانی ناک سنسور ندارن مثل پراید

    اگر بنزین با اکتان پایین تو موتور بریزی نتیجش میشه بد روشن شدن و شتاب کم و مصرف سوخت بیشتر

    همینجوری بنزین بی کیفیت داریم

    اما اگر اکتان بنزین بالا 90 باشه موتور دچار ناک زدن نمیشه !!!!!
    ما اینجا در مورد اتوموبیل های مسابقه بحث نمیکنیم چون الگوریتم کنترلی مخصوصی دارن.
    ممنون دوست عزیز ولی بهتره صبر کنید تا من راه های مقابله با ناک رو بگم.
    و همینطور دلیلشون رو.
    خب بقیه نمیدونن علت پاشش بیشتر چیه.
    در ضمن چندین راه داره که پاشش بیشتر یکیشه و خیلی زیاد هم استفاده نمیشه.
    در ضمن کی گفته پراید ناک نداره؟ o_O چرا ندونسته یه چیزی میگی که بقیه به اشتباه بیفتن؟
    مگه میشه ماشین سنسور ناک نداشته باشه؟ اینجوری موتور 6 ماه هم دووم نمیاره.
    بعد کی گفته با اکتان بالای 90 ناک نداریم؟
    لطفا یه کوچولو تحقیق کن.
    ویرایش توسط mohammad775 : 7th May 2013 در ساعت 10:26 AM
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard : Asrock Z97 Killer Processor : G3258@4 Ghz 1.2 v
    Main Memory : 2x4 Gb 2666@11-13-13 Graphics Card : Sapphire 5850 Game Edition
    Cooling : Tuniq Tower 120+Custom water cooling Power Supply : Silverstone 600W


  8. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از mohammad775 تشکر کرده اند:

    atisoc0936 (7th May 2013),First.Last (9th May 2013),sapple (7th May 2013),SASANOC (7th May 2013),smrbh (7th May 2013),TERRORIST (7th May 2013)



  9. #14
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    نام واقعی
    مهران
    سن
    28
    نوشته ها
    48
    تشکر شده 260 بار در 50 پست
    racford90 آنلاین نیست.
    من خیلی تخصصی به این موضوع نپرداختم

    اما توی موتور پراید بعضی مدلهاش سنسور ناک داره بعضی مدلهاش نداره ( کلا سایپا معلوم نیست چه غلطی کرده )

    ( بعضی از ساژم ها ندارن بعضی از زیمنس ها دارن )
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  10. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از racford90 تشکر کرده اند:

    A1C1E (7th May 2013),Artemis (7th May 2013),atisoc0936 (7th May 2013),First.Last (9th May 2013),JIRJIRAK (7th May 2013),SASANOC (7th May 2013),TERRORIST (7th May 2013)



  11. #15
    Retired Moderator
    Artemis آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    محمود
    سن
    35
    نوشته ها
    1,055
    تشکر شده 5,913 بار در 685 پست
    Artemis آنلاین نیست.
    سلام
    ••استفاده از بنزین با اکتان بالا یک مشکل اولیه داره اونم پمپ بنزین ماشین هست؛ پمپ بنزین ماشین های ساخت داخل و اغلب ماشین های وارداتی با بنزین بالای 100 اکتان مشکل پیدا میکنه.

    •• تا جایی که اطلاع دارم با بنزین های 95 خودمون مشکل ناک پیش میاد، برام جالب که بالای 100 هم مشکل هنوز هست.
    ••برای race توی کشورمون از بنزین 116 هم بعضی ها استفاده میکنند که قا.چ.ا.ق هست (داخل هم تولید میشه اما برای مصارف صنعتی)


    یه نفر که توی فروم tt تو فکر ترکیب بنزین هواپیما و بنزین معمولی بود
    atisoc0936 and racford90 like this.


    Motherboard Processor : Intel Core i7 3630QM
    Main Memory : 16GB Graphics Card : AMD Radeon HD 8970M
    Cooling Power Supply

  12. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از Artemis تشکر کرده اند:

    A1C1E (7th May 2013),atisoc0936 (7th May 2013),First.Last (9th May 2013),Hamed_Classic (7th May 2013),JIRJIRAK (7th May 2013),racford90 (7th May 2013),sapple (7th May 2013),SASANOC (7th May 2013)



  13. #16
    Retired Assistant
    mohammad775 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل سکونت
    teh
    نام واقعی
    محمد
    سن
    32
    نوشته ها
    325
    تشکر شده 2,055 بار در 315 پست
    mohammad775 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط eole نمایش پست ها
    سلام
    ••استفاده از بنزین با اکتان بالا یک مشکل اولیه داره اونم پمپ بنزین ماشین هست؛ پمپ بنزین ماشین های ساخت داخل و اغلب ماشین های وارداتی با بنزین بالای 100 اکتان مشکل پیدا میکنه.

    •• تا جایی که اطلاع دارم با بنزین های 95 خودمون مشکل ناک پیش میاد، برام جالب که بالای 100 هم مشکل هنوز هست.
    ••برای race توی کشورمون از بنزین 116 هم بعضی ها استفاده میکنند که قا.چ.ا.ق هست (داخل هم تولید میشه اما برای مصارف صنعتی)


    یه نفر که توی فروم tt تو فکر ترکیب بنزین هواپیما و بنزین معمولی بود
    در مورد پمپ بنزین چون مطمئن نیستم نظری نمیدم.
    اما در مورد اکتان.
    ببینید ما تو موتور همیشه ناک داریم.
    یعنی یک رویاست برای خودرو ساز ها که موتور بدون ناک بسازن.حالا میگم چرا.
    اگه با بنزین اکتان بالا رفع میشد که دیگه غمی نبود.
    و در مورد ترکیب بنزین معمولی با هواپیما.
    اولا بنزین هواپیما خیلی گرونه و فک نکنم همینجوری به هرکسی بدن.
    در ضمن ترکیب این دوتا یه جورایی یه حرکت تجربی هست و زیاد بنای علمی نداره و نمیدونیم چقدر تو اکتان تاثیر داره.


    Motherboard : Asrock Z97 Killer Processor : G3258@4 Ghz 1.2 v
    Main Memory : 2x4 Gb 2666@11-13-13 Graphics Card : Sapphire 5850 Game Edition
    Cooling : Tuniq Tower 120+Custom water cooling Power Supply : Silverstone 600W


  14. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از mohammad775 تشکر کرده اند:

    A1C1E (7th May 2013),First.Last (9th May 2013),JIRJIRAK (7th May 2013),sapple (7th May 2013),TERRORIST (7th May 2013)



  15. #17
    Retired Moderator
    Artemis آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    محمود
    سن
    35
    نوشته ها
    1,055
    تشکر شده 5,913 بار در 685 پست
    Artemis آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط mohammad2284 نمایش پست ها
    در مورد پمپ بنزین چون مطمئن نیستم نظری نمیدم.
    اما در مورد اکتان.
    ببینید ما تو موتور همیشه ناک داریم.
    یعنی یک رویاست برای خودرو ساز ها که موتور بدون ناک بسازن.حالا میگم چرا.
    اگه با بنزین اکتان بالا رفع میشد که دیگه غمی نبود.
    و در مورد ترکیب بنزین معمولی با هواپیما.
    اولا بنزین هواپیما خیلی گرونه و فک نکنم همینجوری به هرکسی بدن.
    در ضمن ترکیب این دوتا یه جورایی یه حرکت تجربی هست و زیاد بنای علمی نداره و نمیدونیم چقدر تو اکتان تاثیر داره.

    تعجب میکنم از شما، ناک با عدد اکتان رفع نمیشه ولی کمک به سزایی میکنه.نقل قول من از تی.تی نوعی طعنه بود شاید باید جای شکلک شکلک خنده میذاشتم تا منظور رو خوب برسونم

    ••کاری به قیمتش ندارم چون 116 اکتان هم قبل از گرونی د..لا.ر گالنی نزدیک 400,000 تومان بود
    ••ترکیب بنزین های مختلف مشخص تجربی دوست من وگرنه 116 اکتان به نظر شما چطوری تولید میشه؟

    •• عرض نکردم که knock با عدد اکتان کاملا حذف میشه بلکه موثر.
    •• راه دیگه استفاده از مکمل:
    [Only registered and activated users can see links. ]


    ناک زدن چندتا علت داره، یکیش بنزین با اکتان نامناسب و پایین
    ••ولی به طور کلی هرگونه تغییر ناگهانی در فشار داخل سیلندر باعث ناک میشه
    مثلا شما با دور موتور زیر 2500 رانندگی کنید یک عاملی برای ایجاد ناک


    Motherboard Processor : Intel Core i7 3630QM
    Main Memory : 16GB Graphics Card : AMD Radeon HD 8970M
    Cooling Power Supply

  16. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Artemis تشکر کرده اند:

    A1C1E (7th May 2013),First.Last (9th May 2013),Hamed_Classic (7th May 2013),JIRJIRAK (7th May 2013),mohammad775 (7th May 2013),sapple (7th May 2013)



  17. #18
    OCH Member
    JIRJIRAK آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    بوشهر
    سن
    34
    نوشته ها
    34
    تشکر شده 104 بار در 25 پست
    JIRJIRAK آنلاین نیست.
    یه چیزی هم در مورد سوخت من بگم.البته خارج از بحثه ولی ممکنه جالب و کمی مفید باشه واسه عزیزان.
    دوستان من از سوخت موشک(راکت های زمین به زمین) تو سمند ef7 استفاده کردم که تاثیرش جوری بود که واقعا شگفت زده شدم.برن اوت فقط با فشردن گاز اونم توی دنده سه و یا رسیدن به سرعت 230 کیلومتر که بیشتر هم میشد و ترس از لاستیک مانع سریعتر رفتنم شد چون لاستیکها استوک بودن.
    البته کمی روغن به صورت طبیعی توی این نوع سوختها هست که به مرور زمان مشکل ایجاد میکنه ضمن اینکه تا موقع تمام شدن اون 15 لیتر سوختی که داشتم،ماشین دود میکرد.


    Motherboard : asrock h81 Processor : 1820
    Main Memory : 2*4 fury Graphics Card
    Cooling Power Supply : green 885



  18. #19
    Retired Assistant
    mohammad775 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Feb 2013
    محل سکونت
    teh
    نام واقعی
    محمد
    سن
    32
    نوشته ها
    325
    تشکر شده 2,055 بار در 315 پست
    mohammad775 آنلاین نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط eole نمایش پست ها
    تعجب میکنم از شما، ناک با عدد اکتان رفع نمیشه ولی کمک به سزایی میکنه.نقل قول من از تی.تی نوعی طعنه بود شاید باید جای شکلک شکلک خنده میذاشتم تا منظور رو خوب برسونم

    ••کاری به قیمتش ندارم چون 116 اکتان هم قبل از گرونی د..لا.ر گالنی نزدیک 400,000 تومان بود
    ••ترکیب بنزین های مختلف مشخص تجربی دوست من وگرنه 116 اکتان به نظر شما چطوری تولید میشه؟

    •• عرض نکردم که knock با عدد اکتان کاملا حذف میشه بلکه موثر.
    •• راه دیگه استفاده از مکمل:
    [Only registered and activated users can see links. ]


    ناک زدن چندتا علت داره، یکیش بنزین با اکتان نامناسب و پایین
    ••ولی به طور کلی هرگونه تغییر ناگهانی در فشار داخل سیلندر باعث ناک میشه
    مثلا شما با دور موتور زیر 2500 رانندگی کنید یک عاملی برای ایجاد ناک
    آقا محمود من کی عرض کردم که اکتان موثر نیست؟
    همه چی موثر هست اما باید بدونید که در هر صورت ما ناک داریم.
    اکتان بنزین و ده ها عامل دیگه در کاهش ناک موثر هستاند که من نام بردم.
    اما ما تو موتور هیچوقت شرایط پایا نداریم و همین عامل ناک هست.
    در مورد اکتان و طریقه ی فراوری من نمیتونم چیزی بگم چون اطلاعات کافی ندارم.
    دوستانی که شیمی میخونید بیایید وسط :دی
    عبد من نمیخواستم بحث به اینجا کشیده بشه و بحث ناک تخصصی بشه چون خیلی حرف توش هست.
    یعنی اگه واقعا بخوایم در مورد ناک بحث کنیم یه تاپیک جدا میخواد که فقط ناک تو موتور بنزینی رو بگیم.دیزل به کنار.
    من میخواستم بحث کنترل توربو رو بگم چون عامل خیلی مهم تو به وجود اومدن ناک هست.
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard : Asrock Z97 Killer Processor : G3258@4 Ghz 1.2 v
    Main Memory : 2x4 Gb 2666@11-13-13 Graphics Card : Sapphire 5850 Game Edition
    Cooling : Tuniq Tower 120+Custom water cooling Power Supply : Silverstone 600W


  19. 2 کاربر بابت این ارسال مفید از mohammad775 تشکر کرده اند:

    JIRJIRAK (7th May 2013),sapple (10th May 2013)



  20. #20
    کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    نام واقعی
    مهران
    سن
    28
    نوشته ها
    48
    تشکر شده 260 بار در 50 پست
    racford90 آنلاین نیست.
    خوب ادامه بحث توربو شارژ رو انجام بدید ( همگی علاقه مندیم )

    هرجاش مبهم بود با اجازتون میپریم وسط حرف ! دی
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  21. کاربر زیر بابت این ارسال مفید از racford90 تشکر کرده است:

    TERRORIST (8th May 2013)



صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •