قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
Like Tree12Likes

موضوع: نقد و بررسی از پیش نمایش Stronghold Crusader II

  1. #1
    Retired assistant
    The Joker آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    محمد جواد
    نوشته ها
    775
    تشکر شده 7,070 بار در 737 پست
    The Joker آنلاین نیست.

    نقد و بررسی از پیش نمایش Stronghold Crusader II

    با سلام و درود خدمت تمامی عزیزان



    مطمئنآ شما و اکثر کسانی که بازی های کامپیوتری را انجام می دهند نام این بازی را شنیده اند ، بازی ایی که به هیچ عنوان رقیب و همتایی ندارد و گیمر را پشت صفحه ی مانیتور میخکوب می کند و نمی گذارد که از جایش تکان بخورد و کمتر کسی است که بازی Stronghold Crusader را نشناسد .

    این بازی برای اولین بار در سال 2002 منتشر شد و با تم و ویژگی هایی که داشت مورد توجه بسیاری از گیمر های سراسر دنیا قرار گرفت و طولی نکشید که میلیون ها میلیون گیمر از سراسر دنیا در حال تجربه کردن این عنوان ناب بودند .
    اکنون استودیو Firefly خالق سری بازی های Stronghold بازگشته است تا با یک Stronghold Crusader یا همان جنگ های صلیبی دیگر شما را به دنیای گذشته و تاریخی خود ببرد .



    در E3 2013 بود که Stronghold Crusader II برای اولین بار بعد از 12 سال رونمایی شد و اولین تریلر از گیم پلی بازی در نمایشگاه Gamescom 2013 به نمایش در آمد .
    معمولآ تاریخ و وقایع تاریخی چیزی نیست که زیاد مورد توجه قرار بگیرد T اما Firefly در به تصویر کشیدن وقایع تاریخی در کنار گیم پلی بسیار زیبا و فراموش نشدنی بسیار موفق است .
    داستان بازی تاریخ جنگ های صلیبی و جنگ بین شوالیه های تمپلر و نیرو های عرب را روایت می کند ، جنگی که شاید کمتر کسی نام آن را شنیده باشد .
    هسته ی اصلی بازی همانند نسخه ی پیشین بر پایه مود Skirmish می چرخد که در این مود بازیکن می تواند در مقابل نیروهای دشمن قرار بگیرد ، قلعه ی خود را بسازد و از آن محافظت کند و یا با یک بازیکن دیگر هم گروه شود و دشمن را نابود کند .
    جنگ های تاریخی و شکل گرفته واقعی در گذشته در این بازی به زیبایی روایت می شوند و بازی فقط به ساخت قلعه و مقابله با نیروهای دشمن خلاصه نمی شود .



    چیزی که باعث شد نسخه ی اول این بازی در سال 2002 به موفقیتی وصف نشدنی دست پیدا کند گیم پلی بازی بود .
    یکی از طراحان ارشد بازی می گفت که طرفداران این بازی از ما خواسته اند که هیچ تغییر در گیم پلی و خوده بازی ایجاد نکنیم ، فقط یک رنگ و لعابی به گرافیک بازی بدهیم و آن را بهتر از نسخه ی قبلی آن کنیم و تمام ، این ترس ما از اینکه نکند این بازی همانند نسخه ی قبلی اش بتواند مورد قبول گیمر ها و طرافداران واقع بشود را 2 برابر کرده بود اما با این حال ما این ریسک را به جان خریدیم و عنصر ها و نیرو هایی جدیدی را در بازی قرار دادیم ، اما هیچ تغییر در گیم پلی بازی ایجاد نکردیم و بازی همان تم کلاسیک خودش را حفظ کرده است .

    این نسخه ، علاوه بر اینکه تمام نیرو ها و یونیت های نسخه ی قبلی در آن قرار دارند ، 10 نیروی جدید از جمله برده ها و فرماندهانی که به نیروها دستور می دهند نیز گنجانده شده است ، همچنین برای اولین بار شوالیه های Sasanid یا همان شوالیه های ساسانی نیز در بازی حضور دارند .



    از دیگرنکات زیبایی این نسخه می توان به عربی صحبت کردن نیروهای عرب اشاره کرد .
    تمامی حریف های نسخه ی قبلی از جمله ریچارد شیر دل نیز در این نسخه حضور دارند و علاوه بر آن چندین حریف جدید نیز وارد صحنه ی نبرد می شوند .و بنا ها و تاور های جدید و ... و ... همگی در این نسخه از بازی گنجانده شده اند .
    داستان این نسخه از بازی در بیابان های خاور میانه اتفاق می افتد .




    قبلآ گفته شد که ویژگی های جدیدی در این نسخه از بازی گنجانده شده است ، اما بازی از مسیر اصلی و نسخه ی قبلی خودش خارج نشده است ، به عنوان مثال یکی از این ویژگی های جدید می توان به این مورد اشاره کرد ، در نسخه ی اول این بازی ، وقتی که سربازان شمشیر زن و یا گرز دار و ... به دیوار می رسیدند با همان شمشیر و یا گرز خودشان شروع به خراب کردن دیوار می کردند که در واقعیت تخریب یک دیوار چند متری با تنها یک شمشیر امکان پذیر نیست ، اما در این نسخه سرباز های به جای شمشیر از ابزار های گوناگون برای تخریب دیوار ها و بناهای مختلف استفاده می کنند ، همین ویژگی ها و تغییر های هرچند کوچک که شاید اصلآ به چشم نیایند زیایی بازی را دو صد چندان می کنند ، مخصوصآ نسخه ی اول این بازی که جزئیات به صورت بسیار بسیار زیبایی طراحی شده بودند ، از آهنگری که در کارگاه خودش به ظرافت تمام آهن را ذوب می کند و در غالب می ریزد و سپس شروع به ساخت شمشیر و زره می کند و سپس آن را با خود حمل می کند و در اسلحه خانه قرار می دهد گرفته تا سربازی تیر اندازی که بر روی تاور در حال نگهبانی دادن است و ... و ...



    یکی از زیباترین ویژگی های این نسخه می توان به طوفان های شن و گردباد اشاره کرد ، ممکن است قطعه ی شما در آرامش کامل قرار داشته باشند و خطر دشمن هم وجود نداشته باشد ، اما به یک باره در یک لحظه طوفانی شروع شود و تمام محصولات زمین کشاورزی های شما و بناها و ... را نابود کند و انبار غذای شما را خالی کند ، خوب در اینجور مواقع چاره ایی جز کاهش مالیت ندارید ، چون اگر همینطور به گرفتن مالیات ادامه دهید ، مردم از قلعه ی شما می روند و این یعنی همه چیز لنگ می ماند ، نه می توانید نیروهای جدید برای ارتش خود تمرین بدهید و نه غذای قلعه را تامین کنید و ... .



    یکی از طرفداران از سازندگان بازی در مورد سیستم جادو جمبل و Spell های مختلف پرسیده بود که آیا این ویژگی همانند Stronghold Legends در بازی وجود دارد ، پاسخ سازندگان منفی است که باید هم باشد ، زیرا زیبایی بازی به آن نیست که شما یک جادو کنید و یک ارتش 2000 نفری را در یک چشم به هم زدن پودر کنید ، زیبایی این است که شما هم یک ارتش 2000 نفری تمرین دهید و به جنگ با ارتش دشمن بفرستید تا هر ارتشی که سربازانی ورزیده تر دارد پیروز میدان شود .

    البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این سیستم جادو و Spell از محبوبیت بسیار بسیار بالایی برخوردار است ، سری بازی های Warcraft مدرک این محبوبیت است اما سازندگان بازی همانطور که گفته اند بازی نباید از مسیر اصلی خودش و نسخه ی قبلی خارج شود ، خوب در نسخه ی قبلی سیستم جادو وجود نداشت.

    تمامی این ویژگی ها توسط تیم بسیار خلاق و توانای Firefly در کنار هم قرار گرفته اند تا این بازی تبدیل به یک بازی فراموش نشدنی شود ، درست همانند نسخه ی اول آن .



    در قسمت Multiplayer همانند نسخه ی قبل 8 بازیکن می توانند در یک مپ به مبارزه با یکدیگر بپردازند و یا اینکه یک بازیکن بر علیه 7 حریف که توسط cpu کنترل می شوند بازی کند .

    از همه ی این ویژگی ها و گیم پلی بازی بگذریم و نگاهی هم به گرافیک بازی بکنیم .

    در نسخه ی اول بازی به لطف موتوری که در ساخت بازی به کار رفته بود جزئیات به صورت بسیار چشم نوازو زیبا طراحی شده بودند اما یکی از نقاط ضعف آن 2 بعدی بودن موتور بود .
    Crusader 2 توسط نسخه ایی بهینه شده توسط خوده سازندگان از موتور Vision Engine در حال ساخت است که Stronghold 3 نیز توسط این موتور گرافیکی ساخته شده بود اما چون دارای مشکلاتی که بود مورد توجه واقع نشد و سازندگان بهینه سازی هایی روی این موتور انجام دادند تا Crusader 2 دارای هیچ مشکلی نباشد ، اما از مهمترین نکات این موتور می توان به قابلیت 3 بعدی بودن آن اشاره کرد .



    Crusader 2 به صورت فول 3D می باشد ، این یعنی این که جزئیات بسیار بسیار زیباتر و چندین برابر نسخه ی قبلی و علاوه بر آن به لطف 3 بعدی بودن موتور گرافیکی ، شما می توانید بر روی محیط به صورت کامل زوم کنید و دوربین را از حالت استراتژیک بودن خارج کنید و از نمایی بسیار نزدیک تر شاهد نبرد ها و ... باشید .

    اما سازندگان بازی به همین تعویض موتور گرافیکی بسنده نکرده اند و برای زیبایی بیشتر بازی و راضی کردن طرفداران از یک موتوری دیگر به نام Path Engine نیز در ساخت بازی کمک گرفته اند .

    این موتور گرافیکی ، یک موتور Middleware است که تمرکز اصلی آن بر روی طریقه ی حرکت کردن NPC های بازی و همینطور تعامل برقرار کردن NPC ها و طریقه ی حرکت کردن NPC ها بر روی سطح های مختلف و Collision و ... است ، به عنوان مثال یک NPC زمانی که در حال حرکت کردن بر روی سطح شنی است به یک صورت حرکت می کند و زمانی که بر روی سطحی سنگی قرار دارد به گونه ایی دیگر با محیط ارتباط برقرار می کند و طریقه ی حرکت کردن خودش را تغییر می دهد ، که این تعویض حرکات و ... به صورت بسیار دقیقی توسط این موتورگرافیکی شبیه سازی می شوند .



    در قسمت فیزیک بازی نیز از موتور فیزیکی Havok کمک گرفته شده است و فیزیک در بازی به صورت کاملا Real-Time رندر می شود .

    هوش مصنوعی بازی نیز به لطف بهینه سازی های موتور گرافیکی بسیار قویتر از نسخه ی قبل شده است و همینطور محدودیت تعداد سرباز ها و NPC ها در یک محیط خیلی بیشتر از نسخه ی قبل شده است ، اگر به یاد داشته باشید در نسخه ی اول این بازی ، وقتی که تعداد مشخصی سرباز تعلیم می دادید دیگر بازی اجازه ی تعلیم بیشتر سرباز ها را به شما نمی داد و میگفت که نیروی های شما به حداکثر تعداد رسیده است ، اما در این نسخه این محدودیت خیلی بیشتر شده است و یا شاید هم به صورت کامل برداشته شود البته هنوز معلوم نیست .



    طبق گفته ی سازندگان مپ های بسیار بزرگ در سایز های Large و Extra Large نیز در بازی وجود دارند و همینطور یک ادیتور مپ پیشرفته نیز در بازی گنجانده شده است تا علاقه مندان و خلاقان به طراحی مپ های کاستوم خود بپردازند .

    معمولا در بازی های سبک استراتژیک به صورت بسیار دقیق به این ویژگی ها و جزئیات دقت نمی شود و انیمیشن های از پیش طراحی شده و ... استفاده می شود ، اما تیم سازنده ی Firefly به جزئیات اهمیت بسیار زیادی می دهد ، فیزیک Real-Time در بازی و موتورگرافیکی پرقدرت کاملآ گواه این است که تیم سازنده واقعآ به بازی اهمیت ویژه ایی می دهند و می خواهند که یک تجربه ی ناب را برای بازیکن درست کنند .

    به لطف موتور Vision Engine جزئیات زمین به صورت بسیار چشم نوازی طراحی شده اند و همینطور حرکات NPC های بازی بسیار نرم و زیبا طراحی شده ست .



    در قسمت صدا گذاری و موسیقی هم که اصلآ لازم به توضیح نیست ، موسیقی های تاریخی و حماسی که کاملا با سبک بازی همخوانی دارند در بازی قرار دارند ، زمانی که به سمت قلعه ی دشمن لشکر می کشید موسیقی بازی تغییر می کند و ... ، همینطور صدا گذاری بازی نیز بسیار زیبا است ، دیالوگ های حماسی و ... و ... همگی نوید یک بازی فراموش نشدنی را می دهند .

    این بازی به صورت انحصاری فقط برای پلتفرم PC منتشر می شود .

    از تیم سازنده در مورد انتشار بازی بر روی کنسول ها سوال شد اما جوابی که داده شد این بود : ما فقط برای پلتفرم PC بازی می سازیم و به PC کاملآ وفاداریم و همیشه هم وفادار خواهیم ماند ، عقیده ی ما این است که بازی استراتژیک فقط بر روی PC قابل بازی کردن هستن ، ما نسخه ی قبلی بازی را به علت درخواست های زیاد و محبوبیت بازی برای سیستم عامل MAC نیز منتشر کردیم اما برای کنسول ها به هیچ عنوان منتشر نمی شود و نخواهد شد .

    تاریخ انتشار بازی هنوز به صورت دقیق تعیین نشده است ، اما اعلام شده است که در تابستان 2014 یعنی امسال منتشر می شود .

    با تشکر




    Motherboard : ECS A785GM-AD3 Processor : AMD Athlon II X4 635
    Main Memory : 2x2GB Geil+Kingmax Graphics Card : AMD Radeon HD 7770 GHZ Edition
    Cooling : DEEPCOOL Gammaxx 300 Power Supply : Green GP580B

  2. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از The Joker تشکر کرده اند:

    Agent 47 (12th March 2014),Aliover (13th March 2014),Artemis (12th March 2014),atisoc0936 (12th March 2014),hamidparniyan (12th March 2014),magiteq (12th March 2014),mohammad72 (12th March 2014),SaeedSYS (13th March 2014),sapple (16th March 2014),SETIZEN (13th March 2014)



  3. #2
    OCH Member
    atisoc0936 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    سبزوار
    نام واقعی
    مهدي مشقي
    سن
    33
    نوشته ها
    640
    تشکر شده 5,538 بار در 653 پست
    atisoc0936 آنلاین نیست.
    کم کم داره از یه بازیه سبک که رو سستم هایه پایین ران میشد میرسه به سیستم هایه جدید
    و واقعا خیلی پیشرفت کرده
    باید یه ژنرال حسابی باشیی تا بتونید زنده بمونید


    Motherboard Processor
    Main Memory : 8GB 1600 G.skill T6.8.6 Graphics Card
    Cooling : XSPC KIT Power Supply
    در خدمت برو بچ سبزواری هم هستیم
    موضوع: تفاوت کابل های DVI در تعداد پین ها و ...

    سبزواری ها ببینن


  4. 5 کاربر بابت این ارسال مفید از atisoc0936 تشکر کرده اند:

    Agent 47 (12th March 2014),Aliover (13th March 2014),SaeedSYS (13th March 2014),SETIZEN (13th March 2014),The Joker (12th March 2014)



  5. #3
    OCH Member
    hamidparniyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    محل سکونت
    esfahan
    سن
    36
    نوشته ها
    142
    تشکر شده 962 بار در 145 پست
    hamidparniyan آنلاین نیست.
    درود
    ممنون ازمطلب جدید و خوبتون
    به نظر بازی زیبایی هست ، موتورگرافیکی خوبی هم داره
    باید منتظرموند و دید
    مرسی


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    CPU : Core i7 4770KMain Board :Z87X-OC EXTREME
    Ram:
    CORSAIR PLATINUM 3000 OC 8G CL10
    VGA :
    GTX 770 3X WINDFORCE OC 4GCooling : COSTUM WATER COOLING XSPC



  6. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از hamidparniyan تشکر کرده اند:

    Agent 47 (12th March 2014),Aliover (13th March 2014),atisoc0936 (13th March 2014),magiteq (12th March 2014),SaeedSYS (13th March 2014),SETIZEN (13th March 2014),The Joker (12th March 2014)



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •