قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Obka

موضوع: معرفی پرچمداران جدید نوکیا - لومیا 920 و 820

  1. #1
    OCH Member
    Obka آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    مهدی
    نوشته ها
    16
    تشکر شده 408 بار در 58 پست
    Obka آنلاین نیست.

    معرفی پرچمداران جدید نوکیا - لومیا 920 و 820

    شرکت نوکیا دیروز با همکاری مایکروسافت در طی یک کنفرانس خبری، از اسمارت فون های نوکیا لومیا 920 و 820 پرده برداری کرد. این دو اسمارت فون که مدت زمان زیادی منتظر معرفی آنها بوده ایم، سیستم عامل ویندوز فون 8 را اجرا کرده و با داشتن مشخصات سخت افزاری بسیار عالی و ویژگی های منحصر به فرد، قطعاً جزو برترین های بازار دسته بندی می شوند. اسمارت فون اول که لومیا 920 نام دارد، پرچمدار کنونی شرکت نوکیا محسوب می شود و این شرکت سعی کرده با اضافه کردن ویژگی های جدید، این اسمارت فون را از رقبا متمایز سازد. لومیا 920، دارای یک نمایشگر 4.5 اینچی خمیده از نوع IPS LCD و با رزولوشن 1280*720 پیکسل است که با بهره بردن از فناوری ClearBlack عملکرد بسیار مناسبی در زیر نور خورشید دارد.
    فناوری PureMotion HD+ به کار رفته در این نمایشگر نیز باعث می شود تصاویر با سرعت 2.5 برابری نسبت به دیگر نمایشگرهای بازار نمایش داده شده و اثری از محوشدگی تصاویر هنگام استفاده از نمایشگر دیده نشود. البته نوکیا تنها به این فناوری قناعت نکرده و نمایشگر لومیا 920 را با حساسیت بسیار بالای لمسی طراحی کرده به طوری که کاربران می توانند با دستکش یا حتی ناخن خود با این نمایشگر تعامل کنند.
    چیپست این اسمارت فون نیز همانطور که انتظار می رفت، دو هسته ای از نوع Snapdragon S4 بوده که هرچند در ظاهر ضعیف تر از چیپست های چهار هسته ای بازار به نظر می رسد، اما در واقع این چیپست با هسته های Krait و واحد گرافیکی Adreno 225 در بنچ مارک هایی چون Benchmark Pi و Quadrant تمام چیپست های چهار هسته ای را پشت سر گذاشته است.
    و اما به دوربین این سوپر اسمارت فون می رسیم که شاید جذاب ترین بخش آن نیز باشد. نوکیا برای دوربین 8 مگاپیکسلی لومیا 920 همانطور که پیش بینی می شد از فناوری PureView استفاده کرده که باعث شده این اسمارت فون رقیبی برای دوربین های گران قیمت بازار باشد. البته این دوربین قطعاً در بخش تعداد پیکسل به پای دوربین 41 مگاپیکسلی Nokia PureView 808 نمی رسد، اما فناوری مشترک PureView بین این دو اسمارت فون، امکان تصویر برداری فوق‌العاده به خصوص در شرایط نوری ضعیف را فراهم می آورد. جدای از اینکه در لومیا 920، نوکیا با افزودن قابلیت "Floating Lens" امکان ثابت سازی بسیار پیشرفته ای -- که به گفته نوکیا به مدل های مشابه استفاده شده در دوربین های پیشرفته SLR شباهت دارد -- را در اختیار کاربر قرار داده است.
    برای پی بردن به کیفیت بسیار بالای این دوربین کافی است عکس های زیر را مقایسه کنید.
    تصویر گرفته شده با لومیا 920
    تصویر گرفته شده با یکی از اسمارت فون های پیشرفته بازار
    از نظر ظاهر نیز هرچند لومیا 920 را با ابعاد130.3 x 70.8 x 10.7 میلیمتری نمی توان در میان باریک ترین های بازار قرار داد، اما پلی کربنات استفاده شده در آن قطعاً حس بسیار خوبی را به کاربر انتقال داده و از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. لومیا 920 در ماه های آتی به همراه پشتیبانی از شارژ بی سیم و 32 گیگابایت حافظه داخلی -- که امکان افزایش آن از طریق microSD وجود ندارد -- عرضه می شود و هنوز سخنی در مورد قیمت نهایی آن گفته نشده.
    اما بعد از معرفی ویژگی های سخت افزاری بسیار عالی لومیا 920، به اسمارت فون ارزان تر این نسل که لومیا 820 نام دارد، می رسیم. این اسمارت فون دقیقاً مجهز به همان پردازنده بسیار قدرتمند لومیا 920 است که همچنان همراه با یک گیگابایت رم، وعده عملکردی بسیار عالی را می دهد. در عوض نمایشگر لومیا 820 با داشتن سایز 4.3 اینچی، فناوری AMOLED و رزولوشن متوسط 800*480 پیکسلی، کمی متفاوت از لومیا 920 است. البته در ساخت این نمایشگر از فناوری ClearBlack استفاده شده که با حداقل کردن بازتاب نور، امکان استفاده زیر نور خورشید را فراهم می کند، هرچند متاسفانه خبری از فناوری های PureMotion HD+ و حساسیت فوق‌العاده در این نمایشگر نیست.
    دوربین این اسمارت فون نیز هرچند دارای سنسور 8 مگاپیکسلی است، اما نوکیا برای آن فناوری PureView را در نظر نگرفته و تنها به لنز کارل زایس اکتفا کرده است. از نظر حافظه نیز لومیا 820 دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی بوده که با پشتیبانی از microSD، می توان حداکثر 32 گیگابایت دیگر نیز به آن اضافه کرد. خوشبختانه لومیا 820 دارای ابعاد مناسب تر 123.8 x 68.5 x 9.9 میلیمتری بوده و در ساخت آن از پلی کربنات استفاده شده است. علاوه بر این، لومیا 820 در رنگ های بسیار متنوعی عرضه خواهد شد و امکان تعویض کاور پشتی نیز تعبیه شده است.
    این اسمارت فون نیز به همراه پشتیبانی از شارژ بیسیم در ماه های آتی عرضه خواهد شد و هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت آن گفته نشده است.
    منبع : موبایل . ای ار
    morteza.p likes this.


    Motherboard : Asus Rampage IV Extreme Processor : Intel Cote I7-3930K
    Main Memory : Corsair XMS3 3*2-1600 Graphics Card : 2*Evga560ti sc
    Cooling : Deep cool - Gameaxx Power Supply : Cooler Master-1200w Gold

  2. 3 کاربر بابت این ارسال مفید از Obka تشکر کرده اند:

    arman_kad (7th September 2012),Hamed_Classic (7th September 2012),morteza.p (7th September 2012)



  3. #2
    Retired Moderator

    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    OverClockingHeroes.com
    نام واقعی
    Morteza
    نوشته ها
    1,011
    تشکر شده 5,958 بار در 602 پست
    morteza.p آنلاین نیست.
    درود

    خیلی ممنون از گذاشتن این خبر ....

    اما این پرچمداران زیاد مورد توجه بازاریها و مردم قرار نگرفتند

    در حالی که دیروز به خاطر این قضیه ارزش سهام نوکیا 12 درصد کاهش پیدا کرد
    ویرایش توسط morteza.p : 7th September 2012 در ساعت 11:42 AM


    Motherboard : ASRock Z87 OC Formula Processor : Intel® Core™ i7-4770K
    Main Memory : Apacer ARES DDR3 2400MHZ C9 2X2GB Graphics Card
    Cooling : Custom Water cooling Power Supply : Thermaltake Toughpower Grand 1200W



  4. #3
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    نوشته ها
    49
    تشکر شده 153 بار در 32 پست
    perans آنلاین نیست.
    من چند وقت پیش hd7 داشتم با ویندوز فون ، گوشی خوبی بود ولی یک سری محدودیتها توش بود که خیلی میرفت رو اعصاب
    یکی بلوتوث بود یکی هم اینکه نمیشود آهنگ یا فیلم عین بچه ی آدم بریزی تو گوشی باید حتما سینک میکردی و اینکه محدودیت نرم افزار داره
    ولی خدایش کیفیت صدای گوشی و کیفیت تصویرش حرف نداشت


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply



کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •