قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 15
Like Tree19Likes

موضوع: .: بررسی فنی کارت گرافیک GIGABYTE GTX 650 OC Edition :.

  1. #1
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.

    .: بررسی فنی کارت گرافیک GIGABYTE GTX 650 OC Edition :.

    nVIDIA GeForce GTX 650

    در تاريخ 22 ماه مارچ سال 2012 ميلادي کمپاني nVIDIA اولين کارت گرافيک خود را بر مبناي معماري Kepler روانه بازار کرد.اين کارت گرافيک Geforce GTX680 نام داشت و از مدت ها قبل مشخصاتي از آن توسط کمپاني سازنده ذکر شده بود اما تعجب برانگيز ترين مسئله نام تراشه اين کارت بود که GK104 نام داشت و از آنجايي اين تراشه بايد به عنوان جايگزين GF114 يعني کارت گرافيک Geforce GTX 560-Ti معرفي ميشد. بسياري بر اين باور بودند که GK110 جايگزين Geforce GTX580 خواهد بود و نام آن احتمالا GTX685 خواهد شد و گويا انويديا قصد تغيير جايگزين کارت هاي گرافيک خود را مانند AMD که در سري Radeon HD6000 انجام داد, را دارد اما جايگزين GTX 580 تنها GTX 680 نام گرفت و از تراشه GK104 به عنوان قلب آن استفاده شد و GK110 براي نسل بعد در نظر گرفته شد. چرا که GK104 توانست انتظارات انويديا رو از کارايي مورد نظر خود به خوبي برآورده کند و دليلي براي عرضه تراشه قويتر وجود نداشت.
    بر طبق سنت هميشگي بعد از کارتهاي High-End نوبت به کارتهاي Mid-range ميرسد و اين کمپاني در تاريخ 16 آگوست سال 2012 ميلادي کارت گرافيک Geforce GTX660-Ti خود را معرفي کرد تا جايگزين کارت گرافيک GTX560-Ti وارد گود شود. با گذشت چند ماه در آواخر سال 2012 ميلادي در تاريخ 17 سپتامبر کمپاني nVIDIA کارت گرافيک Geforce GTX650 را معرفي کرد که از قدرت بسيار پايينتري نسبت به GTX660-Ti برخوردار است.البته اين کارت را نميتوان جايگزين کارت گرافيک Geforce GTX 550-Ti خواند چراکه کمپاني nVIDIA کارت گرافيک Geforce GTX650-Ti را نيز معرفي کرده که جايگزين واقعي کارت گرافيک GTX550-Ti است.حال تعداد از رده بنده ها را براي درک بهتر موضوع:
    GTX660-Ti>GTX660>GTX650-Ti Boost Edition>GTX650-Ti<GTX650 و واضح است که کارايي کارتها نيز بايد همينطور فاصله داشته باشد. در واقع اين کارت گرافيک را نميتوان در رده Mid-Range قرار داد اما در رده Low-End هم نميتوان قرار داد چون کارتهاي ديگري از سري GT نيز وجود دارند.
    قيمت اين کارت گرافيک 120 دلار است و رقيب آن کارت گرافيک AMD Radeon HD7770 نام دارد که اين قيمت اين کارت گرافيک نيز 120 دلار است.



    اين کارت گرافيک از تراشه GK107 بهره ميبرد و همان طور که گفتيم از معماري کپلر در ساخت آن استفاده شده و از مهمترين دستاوردهاي انويديا در اين معماري فناوري ساخت 28 نانومتر است(فرمي داراي معماري ساخت 40 نانومتر است) و با وجود اينکه انويديا فناوري ساخت خود را حدود 40 درصد بهبود بخشيد اما تعداد ترانزيستورهاي بکار رفته در اين تراشه را تنها 17 درصد افزايش داد و همين موضوع باعث شد مصرف انرژي حدود 25 درصد کاهش يابد در عين آنکه کارايي بالاتري حاصل شده بود و دماي کارت نيز نسبت به GTX 580 تنها 5 درجه سانتي گراد افزايش يابد.تعداد ترانزيستور هاي بکار رفته در اين تراشه 1.3 ميليارد است و با استفاده از فناوري ساخت پيشرفته خود اندازه سطح آن تنها به 118 ميلي متري مربع ميرسد! GK107 داراي 2 واحد SMX است که هر کدام داراي 192 هسته پردازشي يا سايه زن هستند که در مجموع تعداد اين هسته ها به 384 ميرسد البته اين هسته به قدرتمندي هسته هاي پردازشي در فرمي نيستند و به نوعي براي حفظ فاصله و تعادل بين کارت هاي گرافيک جيفورس و کوادرو کمپاني انويديا تضعيف شده اند. هر واحد SMX داراي 16 واحد بافت گذاري يا Texture Unit است که در کل تعداد آنها به 32 واحد ميرسد همچنين تعداد واحد هاي ROP در اين تراشه به 16 واحد ميرسد.

    اين کارت گرافيک داراي 2048 مگابايت حافظه گرافيکي از نوع GDDR5 با سرعت کلاک 11250 مگاهرتز(از آنجايي که اين حافظه ها Quad rate هستند فرکانس موثر يا کاري آنها 4 برابر فرکانس واقعي يعني 500 مگاهرتز است) است و در کنار 2 واحد مموري کنترلر 64 بيتي از نوع دو کاناله که مجموعا 128 بيت رو تشکيل ميدهند, ميتواند پهناي باند 80GB/s رو فراهم کند. سرعت کلاک هسته اين کارت 1058 مگاهرتز است و متاسفانه از فناوري Turbo Boost در اين کارت گرافيک استفاده نشده. همچنين سرعت واحد پيکسل زن (Pixle Filrate) و سرعت واحد بافت گذاري (Texture Filrete) به ترتيب 16.9GPixel/s و 33.8GTexel/s است.اين کارت گرافيک براي برقرار کردن ارتباط با مادربورد از گذرگاه PCI-E X16 نسخه 3.0 استفاده ميکند و در مادربوردهايي که از نسخه 2.0 پشتيباني ميکنند نيز قابل استفاده است.
    از ديگر ويژگي هاي اين کارت گرافيک ميتوان به پشتيباني از آخرين نسخه دايرکت ايکس(DX11.1) و سايه زن (SM5.0) و OpenGL نسخه 4.2 و پردازش مستقيم نسخه 5 (DircetCompute5) اشاره کرد. همچنين اين کارت از اکثر تکلونوژي هاي انويديا شامل 3D Vision, 3D Vision Surround, CUDA, PhysX, Adaptive VSync,, FXAA نيز به طور کامل پشتيباني ميکند. و کمپاني nVIDIA براي اين کارت گرافيک حداقل يک منبع تغذيه 400 وات پيشنهاد ميکند.


    GIGABYTE GTX650 OC

    کارت گرافيکي که در ادامه قصد بررسي آن را داريم GIGABYTE GTX650 OC نام دارد که يک نمونه غير رفرنس و اورکلاک شده GTX 680 ميباشد و داراي سيستم کولينگ بهتر و مدار تغذيه بهينه تر و .....است که در ادامه به بررسي آنها خواهيم پرداخت.



    کارت گرافيک مورد نظر ما داراي بسته بندي کوچک , زيبا و مناسبي است همچنين روي جعبه کارت به فن 100 ميليمتري(که بزرگتر از نمونه رفرنس است) و بازي رايگان و اورجينال World of Warcraft اشاره شده است. البته اين بازي در جعبه کارت گرافيک ما موجود نبود.محتويات جعبه نيز شامل دي وي دي راهنماي نصب سريع و 2 تبديل برق مولکس به 6 پين است.


    کمپاني GIGABYTE براي اين کارت گرافيک سيستم کولينگ بهتري نسبت به نمونه رفرنس در نظر گرفته است. اين کمپاني حتي اين کارت گرافيک را نيز از تکلونوژي هاي خود بي بهره نگذاشته و از تکلونوژي "Triangle Cool" خود در سيستم کولينگ اين کارت گرافيک استفاده کرده. با استفاده از تکلونوژي "Triangle Cool" يا "مثلث سرما" به کارايي بالاتري در سيستم خنک کنندگي ميتوان رسيد به طوري که اين تکلونوژي ترکيبي است از باله با گيره به شکل يک مثلث خاص. در واقع تکلونوژي Triangle Cool جريان هواي موثر تري براي سيستم کولينگ فراهم ميکند.







    حال نگاهي ميکنيم به تراشه GK107. اين تراشه ساخت کشور تايوان ميباشد و همان طور که گفتيم فرکانس آن 1058 مگاهرتز است اما اين فرکانس در کارت مورد نظر ما به 1111 مگاهرتز رسيده است.




    چيپ هاي مموري بکار رفته در اين کارت ساخت کمپاني Samsung ميباشند.در تصوير زير يکي از 8 چيپ مموري اين کارت را مشاهده ميکنيد که ظرفيت هر کدام از آنها 256 مگابايت است که در کنار يکديگر 2048 مگابايت(2 گيگابايت) مموري اين کارت گرافيک را تشکيل ميدهند و همان طور که در ابتدا گفتيم فرکانس آنها 1250 مگاهرتز است(5000 مگاهرتز موثر يا کاري).



    در تصويرهاي بعد در قسمت پست و جلو کارت 8 چيپ کارت را به طور کامل ميتوانيد مشاهده کنيد.






    اين کارت گرافيک داراي مدار تغذيه 3 فاز است که 2 عدد براي هسته گرافيکي (GPU) و 1 عدد براي مموري کارت گرافيک در نظر گرفته شده است.اگر به تصوير زير دقت کنيد روي چوک عبارت "Metal Choke" حک شده است. اين چوک ها توان کمتري از دست داده و داراي هسته اي از جنس فريت(هيدراکسيد آهن) هستند. همچنين ماسفت هاي بکار رفته در اين مدار تغذيه بسيار خنک هستند همچنين در تمامي قسمت بورد تماما از خازنهاي جامد استفاده شده است. در ساخت بورد اين کارت گرافيک از فناوري UD2 يا Ultra Durable 2 استفاده شده است که به معناي استفاده از قطعات بسيار با کيفيت است.






    براي اين کارت گرافيک در نهايت 4 خروجي تصوير در نظر گرفته شده که تقريبا کامل هستند. اين خروجي ها شامل يک جفت DVI , يک خروجي HDMI نسخه 1.4a, و يک خروجي D-Sub است.



    بنچمارک و تست

    در ابتدا به معرفي سيستم تست ميپردازيم:



    براي مقايسه کارت گرافيک مورد نظر از کارت گرافيک GTX560-Ti Hawk استفاده کرديم.همچنين فرکانس پردازنده به 4.4 گيگاهرتز اورکلاک شده است.

    ابتدا مشخصات کارت گرافيک را از زبان GPU-Z مشاهده ميکنيم:




    3DMark Vantage

    اولين تستي که اجرا کرديم 3Dmark vantage است.تستي بسيار سنگين که بر پايه DirectX10 ميباشد. اين تست حتي از 3Dmark11 نيز سنگينتر است.و حالت مورد نظر ما نيز Performance ميباشد.




    3DMark 11

    دومين تستي که اجرا کرديم 3DMark11 است.همان طور که از اسم آن پيداست اين تست بر مبناي DirectX11 است و مانند 3DMark Vantage تست بسيار سنگيني محسوب ميشود.اين تست را نيز در حالت Performance اجرا کرديم.




    HWBot Unigine Heaven

    تست بعدي Unigine Heaven است که با استفاده از نرم افزار ساخت HWBot مي توان امتياز دقيقي کارت گرافيکي بدست آورد. همچنين اين تست سنگينترين تست براي کارت هاي گرافيک است و فشار مضاعفي بر کارت گرافيک وارد ميکند که يکي از دلايل آن رزوليشن بالاي آن است.هر چقدر رزوليشن تست بيشتر باشد فشار وارده بر کارت بيشتر ميشود.نکته ديگر در اين مورد اين تست استفاده بسيار کم از پردازنده است و بيش از 98 درصد نتيجه نهايي به کارت گرافيک وابسته است و تنها 2 درصد حتي کمتر به پردازنده وابسته است.



    پس از اجراي چند بنچ مارک حال نوبت به آن رسيده تا قدرت کارتهاي گرافيک را در محيط بازي ها بسنجيم تا ببينيم امتيازهاي گرفته شده تا چه حد در بازي ها صدق ميکند.

    Crysis Warhead

    تست بعدي ما Crysis Warhead نام دارد. با شنيدن نام اين بازي ناخداگاه ياد صحنه هاي گرافيکي بالا و جزئيات بسيار دقيق, نفس نفس زدن کارتهاي High-End و نرسيدن به فريم ريت مطلوب ميوفتيم. در زمان عرضه اولين نسخه اين بازي هيچ کارتي نميتوانست در چينش تکي فريم ريت مناسبي را ارائه دهد اما با گذشت زمان و توليد کارت هاي گرافيک قويتر ميتوانيم شاهد اجراي اين بازي در رزوليشن و فريم ريت دلخواه باشيم.
    اين بازي از دايرکت ايکس نسخه 10 استفاده ميکند و با استفاده از نرم افزار FBWH Bench tool براي تست گرافيکي استفاده کرديم. مرحله مورد نظر Ambush و تنظيمات در حالت Enthusiast و FSAA غيرفعال شده است.




    Lost Planet 2

    تست بعدي ما Lost Planet 2 نام دارد.اين بازي بر مبناي DirectX11 است و از بين دو تست گرافيکي تست دوم را انتخاب کرديم. تمام تنظيمات در بالاترين حد قرار گرفته و FSAA نيز غير فعال گرديد.


    Batman Arkham City

    تست بعدي Batman Arkham City است. اين بازي نيز بر مبناي DirectX11 است و از nVIDIA Physx نيز پشتيباني ميکند که باعث ميشود فيزيک بازي از بار پردازنده برداشته شده و قويتر شود و بجاي پردازنده, کارت گرافيک اين وظيفه را بر دوش گرفته و اين موضوع باعث افزايش فريم ميشود اما براي اينکه شرايط عادلانه باشند اين گزينه را غير فعال کرديم.FSAA نيز مانند تست هاي ديگر غير فعال گرديد.





    Hitman Absolution

    تست بعدي ما نيز Hitman Absolution نام دارند.اين بازي جديدترين تست براي کارت هاي گرافيک ميباشد که بسيار سنگين است و از صحنه هايي با گرافيک بسيار بالا و زيبايي برخوردار است.تمام تنظيمات مانند تست هاي قبل در بالاترين حد خود قرار گرفته و FSAA نيز غير فعال شده است.



    در قسمت تست در محيط بازي جمعا از 4 بازي Crysis Warhead , Lost Planet 2, Batman Arkham City,Hitman Absolution استفاده کرديم. از اين 4 عنوان دو بازي داراي لوگوي nVIDIA هستند و براي کارت هاي گرافيک اين کمپاني بهينه سازي شده اند بغير از Hitman Absolution و Dirt3 که لوگوي AMD دارند و براي کارت هاي گرافيک اين کمپاني بهينه سازي شده است.از آنجايي که هر دو کارت استفاده شده در تست ها از يک کمپاني هستند اين موضوع اهمين ندارد.



    اورکلاکينگ

    حال به هيجان انگيزترين قسمت بررسي يعني اورکلاکينگ ميرسيم.در اين قسمت با استفاده از نرم افزار OC GURUII موجود در جعبه کارت, اورکلاک ميکنيم. OC GURUII نرم افزاري کامل و قدرتمندي با ظاهري زيبا محسوب ميشود. اين نرم افزار داراي قسمت هاي مختلف براي افزايش فرکانس و ولتاژ و مانيتورينگ دماها,فرکانس هاو.... ميباشد.اين در حالي است که خيلي از کارتهاي گرافيک برندهاي ديگر داراي نرم افزار اورکلاکينگ مناسبي نيستند و اين مورد براي کارت گرافيک ما نکته مثبتي ميباشد.اين نرم افزار قادر به افزايش ولتاژ هسته کارت گرافيک ما نبود که ميتوان گفت به دليل عدم ارائه نسخه هاي به روز تر از سوي کمپاني است به همين دليل از نرم افزار اورکلاک MSI After Burner استفاده کرديم. اين نرم افزار توانست ولتاژ هسته کارت گرافيک ما را به ميزان 50mV افزايش دهد البته افزايش ولتاژ تاثير خاصي نداشت.در نهايت موفق شديم فرکانس هسته کارت گرافيک را از 1111 در حالت استوک به 1231 مگاهرتز برسانيم.براي مموري نيز در نهايت موفق شديم به فرکانس 1550 مگاهرتز دست پيدا کنيم. در مجموع کارت گرافيک مورد نظر ما قابليت اورکلاک خوبي دارد.



    پس از اورکلاک کارت گرافيک تصميم گرفتيم سنگينترين تست موجود يعني HWBOT Unigine Heaven را اجرا کنيم تا ببينيم در کنار اين مقدار افزايش فرکانس امتياز کارت نيز چه مقدار افزايش پيدا ميکند.همچنين رقيب کارت گرافيک ما نيز اورکلاک شد و به مقادير 1200 مگاهرتز براي هسته و 1800 مگاهرتز براي مموري اورکلاک شد.




    دما و صدا

    حال نوبت آن رسيده تا به بررسي دما و صداي توليدي توسط کارت بپردازيم.براي ثبت دماي کارت در حالت بيکاري از تب سنسور موجود در نرم افزار GPU-Z استفاده کرديم. دماي کارت در حال بيکاري تنها 30 درجه است و حداکثر دور فن در اين حالت 1590RPM است. در اين حالت صدايي به گوش نميرسد. در حالت لود کامل نيز دماي کارت گرافيک به 55 درجه ميرسيد که نشان ميدهد با کارت بسيار خنکي روبرو هستيم ضمن آنکه حداکثر دور فن در اين حالت به 2100RPM ميرسد.در اين حالت نيز کارت گرافيک ما صدايي از خود توليد نميکند .در حالت اورکلاک نيز بيشترين دماي ثبت شده 57 درجه در هنگام اجراي تست HWBOT Unigine Heaven است و سرعت فن نيز در اين حالت نهايت به 2160RPM ميرسد و باز هم در اين حالت کارت گرافيک کاملا بي صدا است و در مجموع اين کارت گرافيک کاملا ساکت است که اين نکته بسيار مثبتي محسوب ميشود و در اجراي گيم نيز ميتوانيد با خيال راحت به انجام آن پرداخته و کارت خود را اورکلاک کنيد بدون اينکه کوچکترين صدايي از کارت گرافيک خود بشنويد.




    از نمودار و توضيحات گفته شده ميتوان نتيجه گفت کارت گرافيک ما ساکت و بسيار خنک است! Cool & Quiet


    نتيجه گيري

    حال به مهمترين قسمت بررسي ميرسيم زيرا زمان آن رسيده است تا از تست ها و بنچمارک هاي گرفته شده به يک نتيجه گيري کلي برسيم. در اين مقاله به بررسي کامل کارت گرافيک GIGABYTE GTX650 OC پرداختيم. GTX560-Ti خصوصا نسخه هاي اورکلاک شده رقيب بسيار قدرتمندي براي اين کارت به حساب مي آيد و نبايد انتظار داشت با اختلاف کمي از کارت گرافيک ما جلوتر باشد اما کارت گرافيک مورد نظر انتظارات ما را از يک کارت گرافيک در اين رده کاملا بر آورده کرد. بهرحال نبايد انتظار خيلي بالايي از يک کارت ارزان قيمت داشت.ضمن آنکه کولر اين کارت گرافيک کارايي خوبي در خنک کنندگي از خود نشان داد و ضمن اين کارايي بالا بي صدا عمل کرد.همچنين کيفيت خيلي خوب PCB و قطعات بکار رفته در آن از نکات مثبت به حساب مي آيد.و ميتوان گفت اين کارت گرافيک از کارايي خوبي در مقابل مبلغ پرداختي برخوردار است.و نکته جالب اين است که نتوانستيم نقطه ضعفي از اين کارت گرافيک پيدا کنيم.

    نقاط قوت:

    + کاملا بي صدا
    + کيفيت خيلي خوب PCB و قطعات بکار رفته در آن
    + کارايي خوب در مقابل قيمت

    نقاط ضعف:

    - آيا اين کارت گرافيک نقطه ضعفي هم دارد؟



    با تشکر ويژه از دفتر گيگابايت در ايران و گروه شرکت هاي آواژنگ که اين کارت گرافيک را در اختيار ما قرار دادند.
    همچنين تشکر ويژه اي ميکنم از آقا بهنام, پژمان جان و فرشاد جان.

    مهدي يحيايي
    OveclockingHeroes.com
    ویرایش توسط Mehdi_FXX : 3rd July 2013 در ساعت 05:54 PM


    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  2. 30 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Aliover (3rd July 2013),AMD Radeon (3rd July 2013),AMIR_HA (3rd July 2013),atisoc0936 (2nd May 2014),Behnam_2337 (3rd July 2013),Blue Rose (3rd July 2013),Don_Corleone (3rd July 2013),Emir (2nd May 2014),Hamed_Classic (3rd July 2013),jalal (3rd July 2013),mad4tex (4th July 2013),magiteq (3rd July 2013),met (2nd May 2014),morteza.p (3rd July 2013),morykid (27th January 2015),Mr. DB (3rd July 2013),Olesius (3rd July 2013),Optimus Prime (6th September 2013),Reza Y (3rd July 2013),sapple (12th July 2013),SASANOC (6th September 2013),SETIZEN (3rd July 2013),sMohammad (3rd July 2013),smrbh (3rd July 2013),Subzero7111 (3rd July 2013),TERRORIST (3rd July 2013),The Joker (3rd July 2013),TRIDENT (7th September 2013),Varand (3rd July 2013),XoMa (3rd July 2013)



  3. #2
    OCH Member
    ali_men2004 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    مشهد
    نام واقعی
    علی
    سن
    40
    نوشته ها
    187
    تشکر شده 924 بار در 171 پست
    ali_men2004 آنلاین نیست.
    عالی و بی نقص
    Hamed_Classic likes this.


    Motherboard : giga z68 Processor : i7 2700k
    Main Memory : 2×4 1600 Graphics Card : giga 3x 760 oc
    Cooling : frio Power Supply : 600eu

  4. 13 کاربر بابت این ارسال مفید از ali_men2004 تشکر کرده اند:

    Aliover (3rd July 2013),Behnam_2337 (3rd July 2013),Blue Rose (4th July 2013),Don_Corleone (3rd July 2013),Hamed_Classic (3rd July 2013),Mehdi_FXX (3rd July 2013),morteza.p (3rd July 2013),Olesius (3rd July 2013),sapple (12th July 2013),SETIZEN (3rd July 2013),sMohammad (3rd July 2013),The Joker (4th July 2013),Varand (3rd July 2013)



  5. #3
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.
    مهدی عزیز
    بسیار عالی و کاربردی بخشهای مختلف این کارت گرافیک مناسب از برند گیگابایت رو بررسی کردید.
    از زحمات و همکاری شما دوست عزیز متشکرم.
    از جناب آقای مهندس حیدری عزیز، آقای رضایی عزیز و مجموعه بزرگ آواژنگ که این کارت رو در اختیار لابراتوار تخصصی اورکلاکینگ هیروز قرار دادند نیز صمیمانه سپاسگزارم.
    Hamed_Classic likes this.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  6. 15 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    Aliover (3rd July 2013),Blue Rose (4th July 2013),Don_Corleone (3rd July 2013),Hamed_Classic (3rd July 2013),Mehdi_FXX (3rd July 2013),morteza.p (3rd July 2013),Mr. DB (3rd July 2013),Olesius (3rd July 2013),sapple (12th July 2013),SETIZEN (3rd July 2013),sMohammad (3rd July 2013),smrbh (3rd July 2013),The Joker (4th July 2013),Varand (3rd July 2013),XoMa (3rd July 2013)



  7. #4
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    ممنون علی جان و آقا بهنام...خیلی لطف دارید

    پست اول ویرایش شد...یکی از چارت ها مشکل داشت



    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  8. 10 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Aliover (3rd July 2013),Behnam_2337 (4th July 2013),Blue Rose (4th July 2013),Hamed_Classic (3rd July 2013),morteza.p (3rd July 2013),Olesius (4th July 2013),sapple (12th July 2013),SETIZEN (4th July 2013),smrbh (3rd July 2013),The Joker (4th July 2013)



  9. #5
    Moderator
    Olesius آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Overclockingheroes.com
    نام واقعی
    Ali
    سن
    37
    نوشته ها
    1,290
    تشکر شده 10,386 بار در 1,386 پست
    Olesius آنلاین نیست.
    تشکر مهدی جان ...

    خسته نباشید


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    this is my life homie, you decide yours

    چارلی چاپلین: آدم خوبــــــــــی باش
    ولی وقتت رو برای اثباتش به دیگران تلف نکن... !

    همیشه آنچه که درباره "من" می دانی باور کن،
    نه آنچه که پشت سر "من" شنیده ای "من" همانم که دیده ای نه آنکه شنیده ای... !


  10. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از Olesius تشکر کرده اند:

    AMD Radeon (4th July 2013),Behnam_2337 (7th September 2013),Blue Rose (4th July 2013),Mehdi_FXX (4th July 2013),sapple (12th July 2013),SETIZEN (4th July 2013),smrbh (4th July 2013),The Joker (4th July 2013)



  11. #6
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    ممنون علی جان
    خواهش میکنم


    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  12. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    AMD Radeon (4th July 2013),morteza.p (6th September 2013),Olesius (4th July 2013),sapple (12th July 2013),SETIZEN (4th July 2013),smrbh (4th July 2013)



  13. #7
    OCH Member
    hamid3pnn آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    نوشته ها
    19
    تشکر شده 36 بار در 16 پست
    hamid3pnn آنلاین نیست.
    سلام خیلی ممنون به خاطر بررسی عالیتون
    انشاءالله میخواستم این مدل رو بگیرم به نظرتون اطراف 600 تومن این بهترین و قویترین گزینه هست؟ و اگه با همین روشی که توضیح دادید اورکلاک کنم خوبه؟ یعنی ارزش داره برای فریم داخل بازیها یا دمای کارت زیاد بالا میره یا به چیز دیگه ای نیاز هست؟
    انشاءالله سربلند باشید
    ویرایش توسط hamid3pnn : 6th September 2013 در ساعت 03:56 PM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    السلام عليک يا حضرت امام علي بن ابيطالب (ع)-السلام عليک يا حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها)
    السلام عليک يا حضرت امام حسن مجتبي (ع)
    السلام عليک يا ابا عبدالله الحسين (ع)
    السلام عليک يا اباالفضل العباس يا قمر بني هاشم (ع)السلام عليک يا ابا صالح المهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف)

  14. 4 کاربر بابت این ارسال مفید از hamid3pnn تشکر کرده اند:

    Aliover (6th September 2013),Behnam_2337 (7th September 2013),Mehdi_FXX (6th September 2013),morteza.p (6th September 2013)



  15. #8
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    سلام
    خواهش میکنم لطف دارید

    راستش GTX650 مدل های خیلی مختلفی داره...این مدل زیاد قوی نیست اما مدل GTX650-Ti Boost در حد کارت گرافیک GTX580 هست که خیلی از این مدل قویتره

    الانم تو بازار مدل هاش اطراف 700 تومن هستند و به نظر من ارزش خرید بیشتری داره نسبت به این گزینه در صورتی که بودجه شما حدود 600 تومن باشه



    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  16. 7 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Aliover (6th September 2013),Behnam_2337 (7th September 2013),hamid3pnn (6th September 2013),magiteq (6th September 2013),morteza.p (6th September 2013),sapple (18th September 2013),SETIZEN (6th September 2013)



  17. #9
    OCH Member
    hamid3pnn آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    نوشته ها
    19
    تشکر شده 36 بار در 16 پست
    hamid3pnn آنلاین نیست.
    خیلی ممنون
    گیگابایت یه کارت هم به نام 650 TOC 2gig داره که فکر کنم ti اورکلاک شده هست و به نظرتون ti boost 650 بهتره یا 7790 ؟
    و اگه ti boost نشد بگیرم همین مدل بررسی شده بهتره یا 7790؟
    انشاءالله سربلند باشید


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply
    السلام عليک يا حضرت امام علي بن ابيطالب (ع)-السلام عليک يا حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها)
    السلام عليک يا حضرت امام حسن مجتبي (ع)
    السلام عليک يا ابا عبدالله الحسين (ع)
    السلام عليک يا اباالفضل العباس يا قمر بني هاشم (ع)السلام عليک يا ابا صالح المهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف)

  18. 2 کاربر بابت این ارسال مفید از hamid3pnn تشکر کرده اند:

    Aliover (6th September 2013),Mehdi_FXX (6th September 2013)



  19. #10
    Retired Moderator
    Mehdi_FXX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نام واقعی
    Mehdi
    سن
    33
    نوشته ها
    795
    تشکر شده 6,928 بار در 599 پست
    Mehdi_FXX آنلاین نیست.
    GTX650-Ti boost بسیار قویتر از 7790 هست و در کارت گرافیک 7870 هست و چند درصد ضعیفتر از GTX660 هست (نه GTX660Ti)

    اگه نتونستید اونو بگیرید 7790 بهتره چون در حد مدل GTX650-Ti هست



    Motherboard : ASUS ROG RAMPAGE III EXTREME Processor : Intel® Xeon L5639 @ 3.6GHz 1.19v
    Main Memory : G.skill TidentX 2x4GB 2666 @ 2000 CL9 Graphics Card : XFX Geforce 6200
    Cooling : Thermalright Archon Power Supply : Green GP680B

  20. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Mehdi_FXX تشکر کرده اند:

    Aliover (6th September 2013),hamid3pnn (6th September 2013),Hessam (7th September 2013),magiteq (6th September 2013),Olesius (6th September 2013),sapple (18th September 2013)



صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 14
    آخرين نوشته: 18th May 2013, 09:32 PM
  2. تجربه اورکلاک i7 930 با Gigabyte X58A-UD9
    توسط XoMa در انجمن سوکت 1366 (LGA1366)
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 20th March 2013, 12:05 AM
  3. ثبت دو رکورد جدید بوسیله تیم اورکلاکینک Gigabyte
    توسط XoMa در انجمن فناوری اطلاعات (IT)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 28th November 2012, 07:21 PM
  4. بررسی کامل Gigabyte z77x-up5 th
    توسط Varand در انجمن Intel
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 4th September 2012, 05:29 AM
  5. بحث درباره Motherboard Gigabyte Ga-Z77x-UP7
    توسط DNB در انجمن Intel
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2nd September 2012, 03:09 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •