غول نرم افزاری دنیا MicroSoft ، بعد از نتیجه ناامید کنند از فروش محصول جدید خود ویندوز 8 ، حال نیز قصد دارد ویندوز 8.1 را که نسخه بروز شده و همراه با برطرف شدن مشکلات ویندوز 8 میباشد عرضه خواهد کرد، از جمله برگشتن دکمه محبوب START با شکل و شمایل جدید و حتی میشه گفت با START ویندوز 7 کاملا متفاوت میباشد.
Microsoft اعلام کرده API جدید خود را که همگی انرا میشناسیم یک شتاب دهنده گرافیکی هست جدید خود را که همراه با ویژگی ها جدید و اصلاح شده عرضه خواهد کرده، ورژن 11.2 شتاب دهنده گرافیکی DirectX 11 ، که کمپانی مطرح Microsoft اعلام کرده است ، DirectX 11.2 به صورت انحصاری برای ویندوز 8.1 نسخه Preview و کنسول جدید خود XBOX One عرضه خواهد کرد ، از ویژگی ها جدید DX 11.2 اضافه شدن ویژگی خاص : Tile Resources میباشد ، این ویژگی ایجاد یک حافظه مجازی باعث از بین رفتن منابع داده ها و حافظه فیزیکی شود، همچنین باعث می شود موجودیت ها را با وضوح تصویر بالاتر و بدونه هیچ افتی کارت گرافیک اجراءکند، این تکنولوژی همچنین اجازه میدهد Texture ها تار دیده نشوند زمانی که شما در هنگام بازی کردن نزدیک اب میشوید این بافتها واقعی تر نمایش داده میشود، یکی دیگر از ویژگی ها این هست که Texture ها یا بافتها ذخیره شوند هم در حافظه اصلی سیستم و حافظه کارت گرافیک ، تکنولوژی Tile Resources اجازه میدهد که توسعه دهنگان دنیای بازی های کامپیوتر بتونه به صورت نامحدود چزئیات دربازیها خود را میدهد در ویندوز 8.1 نسخه Preview که نسخه جدیدی از ورژن DX 11.2 عرضه خواهد شد این اجازه رو خواهد داد البته با API جدید ، ایجاد فریم با Low Latency تاخیر کمتر و اجازه می دهد زمان پاسخ دهی را برای اجراء بیشتر خواهد کرد ،
===منبع==> [Only registered and activated users can see links. ]
ممنون دستت درد نکنه نمیدونم چرا العان تاپیکو دیدم ؟
اینکه مواقع لزوم به جا حافظه ی گرافیک از حافظه ی سیستم استفاده کنه (tiled resources)برا پی سی گیمر هاردکور استفاده ای نداره تیتان 6 گیگ حافظه داره 7970 هم 3 گیگ چیزی که زیاد داریم حافظه هست کارت گرافیکی های جدیدو بر اساس eyefinity و Surround بهینه کردند در اینده ممری کارتا هم بالا تر هم خواهد رفت
قابلیتهای dx11.2 به نقل از[Only registered and activated users can see links. ].
- Hardware overlay support (Similar to Durango’s display panes, allows the developer to render the 3d graphics of the app at lower than native resolution, while keeping 2d ui at native res composing the final frame at a native resolution). Developers can also target a framerate and let the gpu dynamically scales the 3d graphics to try to meet that criteria (basically dynamic resolution changing is now fully supported by the api)
- HSL shader linking. W8.1 store apps can compile shaders in runtime, so the behavior of the shaders can be dynamic. However compiling is slow, so this feature allows you to pre-compile shaders at build time and link them at runtime, this way you can create new dynamic shaders without the performance hit. Dynamics shaders could be used for instance for a game to test the performance of the device it’s going to run and modify to a simpler or a more complex version of the shader to maintain the best visual quality while maintaining the target framerate. It’s also useful for building shader library dlls that can be shared among different projects and each app decides how to build their shaders from this library.
- Mappeable gpu buffers. This is great for compute scenarios with collaboration of the cpu and gpu. They provide api support for the cpu directly access the gpu memory without needing to copy the buffer back and forth. For 11.2 it’s going to be onlye for compute so it’s only buffers, not graphical objects.
- Low latency present API. Basically api support for the system to tell the app when it’s the best time to start rendering and showing the content on screen, to allow the shortest latency possible. By using this api they were able to reduce latency from 3 frames (at 60fps) to less than 1.
- Tiled Resources which is api support for hardware accelerated virtual texturing. It’s basically hardware support for mega texturing.
amd اعتراف کرد سری 7000 به طور کامل از dx11.2 ساپرت نمیکنه [Only registered and activated users can see links. ]
این که کارتهای گرافیکی با dx 11.2 عرضه بشن یا سازگاری داشته باشند ربطی به گیم ها و اینکه کی اعتراف کنه کی نکنه نداره ، خوب از اولشم معلوم بود که 7000 و 700 انویدیا این قابلیت ندارند ...دایرکت ایکس 11.2 برای هر چه بهتر پردازنده های گرافیکی به ویندوز 8.1 اضافه شده ، تا جلوه های گرافیکی بهتری را در بازی های حال حاضر بشه تجربه کرد. فعلا هیچ بازی با DX11.2 عرضه نخواهد شد. این یک قابلیت برای ویندوز 8.1 .و Xbox On هست.
میگم این سری 7000 که پشتیبانی نمیکنه ! پس چجوری کنسول ایکس باکس پشتیبانی میکنه !
سئوال جالبیه
ودرصورت پشتیبانی نکردن سری7000ای ام دی دراینصورت ps4هم ازاین قابلیت پشتیبانی نخواهدکردومیشه گفت یه قابلیت انحصاریه
به احتمال زیادازاین قابلیت تنهامیتونیم توانحصاریهای x oneببینیم همچین چیزی رو
منم خدمتون عرض کردم ، این DX11.2 فقط برای ویندوز 8.1 و Xbox On بصورت انحصاری هست ، واین حرکت Microsoft برای ایجاد خرید هر چه بیشتر Xbox و ویندوز 8.1 هست ... قابلیتی که 11.2 ایجاد میکنه ، باز هم گفتم فقط در بهینه کردن پردازش گرافیکی هست. اگر کارتهای جدید از انویدیا و AMD از این نسخه جدید DX11.2 استفاده کنند ، شاهد تحول عظیمی در صنعت گیم خواهیم بود.
میگم این سری 7000 که پشتیبانی نمیکنه ! پس چجوری کنسول ایکس باکس پشتیبانی میکنه !
پردازنده ی گرافیکی پلی 4 و ایکس باکس وان از سری 7000 نیست یه چیز بین سری 7000 و 9000 که در اینده می اد محصوب میشه
اگر کارتهای جدید از انویدیا و AMD از این نسخه جدید DX11.2 استفاده کنند ، شاهد تحول عظیمی در صنعت گیم خواهیم بود.
فکر نکنم مثل خود dx11 نیست و اظافه کردن تسلیشن همین العان کارت گرافیکی های انویدیا و amd جا دارند پردازش تسلیشنو بهبود بخشند تسلیشن تو dx11 جا برای بهتر شدن دارند
سری Radeon 7000 بطور سخت افزاری کاملا با DX 11.2 سازگار هستند.و فقط نیاز به آپدیت درایور دارند که در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
[Only registered and activated users can see links. ]
[Only registered and activated users can see links. ]