حركت API هاي محبوب گذشته عليه AMD Mantle
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
بعد از اينكه AMD سعي داشت با api مخصوص به خودش كلي اسم و رسم میان PC GAMER ها پیدا کند حال دو API قديمي و جا افتاده Direct X و Open-Gl اجازه دسترسي
low level به Developer ها خواهند داد تا با كم كردن سر بار draw call overhead كارايي سخت افزار هاي PC رو بهبود چشم گيري ببخشند
تفاوت با Mantle در اين است كه اين بهبود تنها براي GCN نيست و معماري هاي انويديا فرمي-كپلر- و همچنین در آينده Maxwell هم شامل خواهد شد .
حتي توانایی استفاده براي معماري هاي پيش از منتل AMD مثل VEC4 VLIW هم خواهد داشت هرچند هزينه چنين اپتيمايزي بسيار زياد خواهد بود و توسعه دهندگان احتمالا براي جديدترين تكنولوژي هاي موجود تنها استفاده خواهند كرد
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
منتل همچنان زنده خواهد بود
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
تکنولوژی HQ که گرافیک همانند یک cpu عمل میکند و حافظه را میخواند و مینویسد و دستور به خودش ارسال میکند
که باعث مستقل شدن گرافیک در دسترسی به منابع هسته های سایه زن شده است و نیاز به cpu را کاهش داده است
__________________
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
amd قبلا عنوان کرده بود که در نقشه راه دایرکس نسخه ی 12 وجود ندارد و از نظر یک شرکت نرم افزاری مثل ماکروسافت api ها به انتهای مسیر توسعه خودشان رسیده بودنند و دیگر چیز جدیدی وجود ندارد
اما یک شرکت سخت افزاری همانند amd مسیر جدید را به انها نشان داد و فقط یک شرکت سخت افزاری شناخت کاملی از حداکثر توانایی های یک گرافیک مدرن دارد
در راستای خبری که در سایت ها در مورد پیروی و تقلید دایرکس و opengl از منتل منتشر شده بود و عنوان کرده بودنند که api منتل نابود شد و به فراموشی خواهد رفت
شرکت amd یک بیانیه رسمی در این مورد منتشر کرد و همچنان در وجود منتل و پتانسیل ان اصرار ورزید
نقل قول:
Yesterday several articles were published that reported that DirectX and OpenGL are being extended to include closer-to-metal functionality and reduced CPU overhead.
AMD supports and celebrates a direction for game development that is aligned with AMD’s vision of lower-level, ‘closer to the metal’ graphics APIs for PC gaming.
While industry experts expect this to take some time, developers can immediately leverage efficient API design using Mantle,
and AMD is very excited to share the future of our own API with developers at this year’s Game Developers Conference.
دیروز چندین مقاله منتشر شد که گزارش دادند که دایرکس و opengl عازم شدند تا قابلیت های "نزدیک تر به فلز" اضافه کنند و حد نهایی سر cpu را کاهش دهند
amd مسیری را برای توسئه بازی که در راستای بینش و نظر amd در مورد یک api سطح پایین و "نزدیکتر به فلز" است ،پشتیبانی میکند و جشن میگیرد
در حالی که کارشناسان صنعت انتظار دارند که که این مقداری زمان بگیرد ،توسعه دهندگان به سرعت میتوانند از طراحی موثر api با استفاده از منتل بهره ببرند
و amd خیلی هیجان زده است تا اینده ی api خودمان را با توسعه دهندگان در کنفرانس توسعه دهندگان بازی این سال به اشتراک بگذاریم