-
با سلام مجدد.
این قسمت آخر هست که تو اون نحوه ی کنترل توربو رو میگیم.
کنترل توربو به دو روش انجام میشه.
1-waste gate که مرسومترین روش هست.
2-(vgt(variable geometry turbine این روش جدیده و هنوز خیلی استفاده نمیشه.
1-تو روش ویست گیت که یجور بای پس هست یه لوله از خروجی کمپرسور به فعال کننده گیت وصل میشه و هر موقع که طبق تنظیمات فشار از حد مجاز بیشتر بشه دریچه باز میشه و دود میتونه از راه دیگه خارج بشه و به توربین برخورد نمیکنه.اینطوری دور میاد پایین.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
2-تو روش جدیدتر یا وی جی تی ما یه سری پره روبروی پره های توربین داریم که زاویه ی برخورد دود با پره ها رو تغییر میده.
یعنی اگه بوست بخواییم با زاویه ی نزدیک 90 درجه هدایت میکنه و اگه فشار بیشتر بشه باز میشه و زاویه به صورت 0 یا 180 میشه که دیگه تاثیری رو پره نداره و در میاد پایین.
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
میخواستم زود جمع کنم به خاطر همین خلاصه گفتم.
اگه مایل باشد بحث ناس یا همون نیترو رو شروع میکنم.
همچنین یه توضیح کوچولو در مورد gdi یا موتورهای تزریق مستقیم میدم.
ممنون