نوشته اصلی توسط
XZ3RO
اول اینکه هم Triple و هم Double عملکردی تقریبا مشابه v-sync دارند و مکمل همدیگه هستند یعنی برای استفاده از آن ها حتما باید v-sync در حالت روشن قرار بگیرد...
هر دو ویژگی برای کاهش و یا از بین بردن لرزش و پاره پاره شدن تصویر و ... بکار میروند
بافر ها وظیفشون اینه که فریم رو طی فرآیندی تولید و به نمایشگر بفرستند... زمانیکه کارت از بافر دوم برای تولید فریم جدید استفاده میکنه , بطور همزمان از بافر اولیه برای ارسال فریم تولید و تکمیل شده به مانیتور استفاده میکنه...
مشکلی در Double Buffer وجود دارد و اون هم زمانی پیش میاد که v-sync روشن باشد و اون این هست که معمولا در کارت ها هر دو بافر به سرعت پر میشوند و در اون فاصله ی زمانی بافرها مجبور به منتظر ماندن برای درخواست فریم جدید از سوی مانیتور هستند و همین فاصله باعث ایجاد افت فریم شدیدی میشود...
ولی در Triple Buffer به دلیل افزایش تعداد بافر به سه عدد نگرانی از این بابت که فریم های در حال تولید پیش از فرستاندن به نمایشگر در کدام بافر ذخیره میشوند وجود نداره , بافر سوم در قسمت VRAM یا همان حافظه ی کارت ایجاد میشود...