قابل توجه کاربران گرامی: تاپیک معرفی اعضاء برای آشنایی بیشتر با یکدیگر (حتما شرکت کنید) لینک
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 15 از 15
Like Tree29Likes

موضوع: بررسی نوت بوک قدرتمند gt70 کمپانی msi

  1. #1
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    ارومیه | تبریز
    نام واقعی
    پژمان
    سن
    35
    نوشته ها
    675
    تشکر شده 6,704 بار در 492 پست
    Don_Corleone آنلاین نیست.

    بررسی نوت بوک قدرتمند gt70 کمپانی msi

    مقدمه
    در سال های اخیر تمایل کاربران برای خرید رایانه های قابل حمل افزایش فراوانی یافته است. اغلب کاربران ترجیح می دهند علاوه بر داشتن یک رایانه رو میزی، یک رایانه قابل حمل جهت استفاده در فضای بیرون از خانه یا محل کار داشته باشند. برای برخی از این افراد کارایی این رایانه قابل حمل اهمیت چندانی نداشته و به سراغ تبلت ها می روند. عده دیگری نیاز به کارایی بیشتری داشته و به سراغ Ultra Book ها (نوت بوک های بسیار سبک) می روند. برخی از این افراد نیاز به نوت بوکی با کارایی بسیار بالا نیاز داشته و به سراغ نوت بوک های سنگین و در اصلاح Desktop Replacement می روند.
    کمپانی MSI با ارائه نوت بوک های متنوع در سال های اخیر جایگاه قابل توجهی را در بازار نوت بوک ها کسب کرده است. نوت بوک های این کمپانی با طراحی های متنوع خود می توانند انتظارات کاربران مختلف را از نوت بوک ایده آل خود بر آورده کنند.


    در میان این نوت بوک ها، سری Gaming این کمپانی با توجه به زیبایی، کارایی بالا و امکانات جانبی متنوع بسیار پرطرفدار می باشند. این کمپانی اخیرا دو مدل GT70 و GT60 را به این سری افزوده است. این دو محصول نخستین بار در نمایشگاه Cebit سال 2012 میلادی در معرض دید علاقه مندان دنیای سخت افزار قرار گرفتند. نوت بوک GT70، سریعترین و کامل ترین مدل نوت بوک عرضه شده از سری Gaming می باشد که در این مقاله بطور کامل به بررسی آن خواهیم پرداخت. این نوت بوک در نمایشگاه Computex 2012 به عنوان موفق ترین محصول در رده خود شناخته شد و تمامی جوایز را به خود اختصاص داد.
    نوت بوک GT70 با مجهز بودن به پردازنده نسل سوم Core i7 کمپانی اینتل، کارت گرافیکی سری GeForce 600 کمپانی nVIDIA و استفاده از برترین قطعات موجود در بخش های مختلف به عنوان یکی از برترین نوت بوک های حال حاضر جهان شناخته شده است.



    طراحی بدنه و نمای بیرونی
    بدنه این دستگاه عمدتا از پلاستیک ساخته شده است. پلاستیک استفاده شده در برخی قسمت ها براق و در برخی قسمت ها برای جلوگیری از باقی ماندن اثر انگشت مات می باشد. برخی از قسمت های آن نظیر قسمت بیرونی دستگاه (پشت صفحه نمایش) و قسمت مربوط به Touch Pad از آلومینیوم ساخته شده است. لوگوی msi قرار گرفته در قسمت بیرونی دستگاه در هنگام استفاده به رنگ سفید روشن می شود. با خاموش کردن صفحه نمایش، این لوگو نیز خاموش می گردد.


    در قسمت بالای صفحه کلید و در میانه آن شاهد کلید Power دستگاه هستیم. در هر دو سمت این کلید صفحه لمسی متشکل از شش کلید قرار داده شده است. در سمت راست کلید هایی جهت باز کردن درایو نوری (Eject)، خاموش کردن صفحه نمایش و فعالسازی/غیر فعالسازی کارت شبکه Wireless قرار داده شده است. در سمت چپ نیز سه کلید جهت غیر فعال کردن نور صفحه کلید، فعال سازی فناوری Turbo Fan و فعال کردن Turbo Drive Engine تعبیه شده است. چراغ های مربوط به نمایش وضعیت Num Lock و Caps Lock در منتهی الیه سمت راست و کنار اسپیکر باند راست قرار گرفته اند.



    همانطور که از یک نوت بوک حرفه ای Gaming انتظار می رود، GT70 دارای ابعاد نسبتا بزرگی است. وزن این دستگاه به همراه باتری نزدیک به 3.9 کیلوگرم می باشد که عدد بسیار قابل قبولی برای یک نوت بوک در این کلاس بشمار می آید. آداپتور 180 واتی این دستگاه نیز 850 گرم وزن دارد. بیشترین ضخامت دستگاه در حدود 6 سانتی متر بوده و طول و عرض آن به ترتیب 428 و 288 میلی متر می باشد.



    کمپانی MSI در طراحی نوت بوک GT70 بسیاری از پورت های استفاده شده را به قسمت پشت دستگاه انتقال داده است. در این قسمت شاهد حضور دو خروجی تصویر HDMI و VGA در کنار درگاه اتصال شارژر، یک پورت eSATA و پورت RJ45 برای استفاده در شبکه هستیم. قفل Kensington نیز در این قسمت قرار گرفته است. انتقال این قسمت ها به پشت دستگه باعث انتقال اکثر کابل ها به پشت دستگه شده و استفاده از آن را راحت تر می نماید. قسمتی نیز جهت تهویه دستگاه در این محل تعبیه شده است.



    در سمت چپ دستگاه این دستگاه سه پورت USB 3 قرار دارد که می تواند نیازهای اکثر کاربران به این رابط سریع را پاسخ گو باشد. در میان این سه پورت، قسمت Card Reader قرار دارد که از کارت های حافظه در قالب های SD, SDHC, SDXC, MMC, MS, MS Pro, xD, پشتیبانی می کند. قسمتی دیگری نیز جهت تهویه دستگاه در این بخش قرار داده شده است.
    خروجی های مربوط به کارت صوتی نیز در این قسمت قرار دارند. کمپانی MSI برای نخستین بار در دنیای نوت بوک ها، این خروجی ها را با فلز طلا پوشش داده است که موجب افزایش کیفیت صدای خروجی از این خروجی ها می شود. در ادامه بیشتر به بررسی امکانات صوتی این دستگاه خواهیم پرداخت.



    در سمت راست دستگاه دو پورت USB 2 قرار داده شده است که می توانند برای قطعاتی که از پهنای باند بالای USB3 پشتیبانی نمی کنند مورد استفاده قرار گیرند. درایور نوری GT70 که در این سمت قرار گرفته است توانایی خواندن و نوشتن بر روی دیسک های DVD و Blu-Ray را دارا می باشد. مدل این دستگاه Matshita BD-MLT UJ240AF می باشد.



    صفحه کلید و Touch Pad
    کمپانی SteelSeries یکی از برترین نام ها در ساخت لوازم جانبی ویژه گیمر ها در جهان می باشد. قطعات ساخت این کمپانی از جمله صفحه کلیدهای حرفه ای، در میان گیمر ها طرفداران زیادی دارد. همکاری کمپانی MSI با کمپانی موجب هر چه کامل تر و حرفه ای شدن این دستگاه شده است.



    یکی از ویژگی های GT70 که بسیار مورد توجه کاربران حرفه ای بخصوص گیمر ها می باشد، صفحه کلید حرفه ای این دستگاه می باشد. این صفحه کلید با همکاری کمپانی SteelSeries و تیم گیمینگ Fnatic، قهرمان جهان، طراحی و ساخته شده است. کلید  جهت جلوگیری از فشرده شدن اتفاقی، تا حد امکان به سمت راست نقل مکان کرده است. در قسمت بالا و سمت چپ راست نیز تعدادی کلید اضافی به این صفحه کلید افزوده شده است. این صفحه کلید می تواند فشرده شدن همزمان 10 کلید را تشخیص دهد.



    امروزه بسیاری از کاربران به صفحه کلید هایی با نور پس زمینه علاقه مند هستند. صفحه کلید نوت بوک MSI GT70 دارای رنگ های متنوعی جهت استفاده در پس زمینه صفحه کلید بوده و کاربران قادر به ترکیب این رنگ ها با پنج جلوه متفاوت برای سه قسمت مختلف صفحه کلید می باشند. به همین منظور کمپانی MSI نرم افزار ویژه ای با عنوان Keyboard LED Manager را به همراه این دستگاه عرضه کرده است.



    دستگاه MSI GT70 به Touch Pad ای با ظاهری زیبا مجهز شده است که شکل متفاوت آن نمایی ریبا به این نوت بوک می بخشد. قسمت بالای کلیک های این دستگاه به رنگ قرمز بوده که با خط قرمز قسمت مربوط به کلید های لمسی بالای صفحه کلید همخوانی دارد.
    سطح این Touch Pad تا حدودی زبر بوده و دارای دقت زیادی در تشخیص حرکت انگشتان می باشد. قابلیت Multi Touch نیز توسط این Touch Pad پشتیبانی می شود که می تواند سرعت عمل کاربران را در استفاده از نرم افزارهای مختلف بالا ببرد. این قابلیت با نصب نرم افزار مربوط به Touch Pad فعال می شود. کلیک های چپ و راست این بخش نیز عملکرد بسیار مناسبی دارند. کمپانی MSI به همراه این نوت بوک یک Mouse ویژه Gaming نیز در اختیار کاربران قرار می دهد تا در هنگام اجرای بازی ها از آن استفاده کنند.



    صفحه نمایش، نرم افزار و باتری

    نوت بوک GT70 دارای صفحه نمایش 17.3 اینچی با نسبت تصویر 16:9 می باشد. این صفحه نمایش Full HD دارای حداکثر وضوح تصویر 1920x1080 پیکسل می باشد. این صفحه نمایش LED دارای سطحی مات بوده که از بازتاب نور در سطح آن جلوگیری کرده و در محیط هایی با روشنایی بالا بخصوص در فضای باز، کیفیت نمایش مطلوبی ارائه می دهد.
    مات بودن صفحه نمایش موجب کاهش روشنایی و کنتراست تصویر می شود. با این وجود صفحه نمایش نوت بوک MSI GT70 دارای روشنایی تصویر 250 cd/m2 می باشد و این درحالی است که بسیاری از نوت بوک ها بطور متوسط روشنایی تصویر در حدود 200 cd/m2 دارند.
    علاوه بر روشنایی بالا، این صفحه نمایش دارای کنتراست بالای نیز می باشد می باشد. این صفحه نمایش دارای زاویه دید افقی و عمودی مناسبی می باشد. صفحه نمایش نوت بوک MSI GT70 را تا زاویه 150 درجه می توان باز کرد که رقم بالایی بشمار می آید. بطور کلی صفحه نمایش GT70 را می توان یک صفحه نمایش مناسب برای اجرای بازی ها و تماشای فیلم های Full HD دانست.



    نوت بوک GT70 به یک Webcam با کیفیت HD مجهز می باشد. این Webcam می تواند با وضوح 5 MP عکاسی کرده و یا ویدئو های HD با 30 فریم بر ثانیه تصویربرداری کند. در کنار این Webcam، میکروفونی جهت استفاده در ویدئو کنفرانس ها و مکالمات اینترنتی تعبیه شده است.



    نرم افزار
    بطور پیش فرض، کمپانی MSI نوت بوک GT70 را به همراه سیستم عامل نصب شده Microsoft Windows 7 Home Premium 64 bit در اختیار کاربر قرار می دهد. بر روی این سیستم عامل تمامی نرم افزار ها و درایور های مورد نیاز کاربر برای استفاده از این دستگاه نصب شده است. این نرم افزار ها و درایورها بصورت مجزا بر روی یک DVD بر روی دستگاه ارائه می شوند تا کاربران در صورت تمایل به نصب سیستم عامل از آنها استفاده نمایند. سیستم عامل Windows 7 بر روی دیسک SSD این دستگاه نصب شده است که توضیحات کامل در مورد آن در قسمت های بعد ارائه خواهد شد.
    باتری
    مطمئنا نوت بوک طراحی شده برای اجرای سنگین ترین نرم افزارها و بازی ها، مصرف توان بالایی دارد و کسی انتظار طول عمر بالای باتری از آن ندارد و صد البته کمتر کسی قصد حمل این غول 3.9 کیلوگرمی را خواهد داشت. با این وجود کمپانی MSI نوت بوک پرقدرت GT70 را به یک باتری 9Cell یون لیتیوم با ظرفیت 87 Wh مجهز کرده کرده است. آداپتور تعبیه شده برای این دستگاه توانایی تامین 180 وات را دارا می باشد. در ادامه این بررسی توانایی این باتری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.




    شبکه، دیسک سخت و سیستم صوتی

    شبکه
    کمپانی Killer Gaming، کمپانی است که فعالیت خود را بر روی افزایش بازدهی شبکه برای بازی های رایانه ای متمرکز کرده است. کارت های شبکه این کمپانی جزو برترین کارت های شبکه برای گیمر ها به شمار می آیند، جایی که اندکی تاخیر در ارسال اطلاعات می تواند مرز میان پیروزی و شکست باشد. کارت های شبکه ساخت این شرکت زمان Ping را کاهش داده و ارسال اطلاعات مربوط به بازی ها را در اولویت قرار می دهند. کارت های شبکه ساخت این کمپانی برای کامپیوتر های شخصی نسبت به کارت های شبکه ساخت سایر کمپانی ها قیمت بسیار بالاتری دارند.



    کمپانی MSI قسمت شبکه نوت بوک GT70 را با همکاری کمپانی Killer Gaming طراحی کرده است. این محصول شکست ناپذیر به کارت شبکه Bigfoot E2200 ساخت کمپانی Killer Gaming مجهز بوده و می تواند زمان Ping در بازی ها را تا دو برابر کاهش دهد. کارت شبکه Bigfoot E2200 محصول سال 2012 میلادی می باشد.
    این دستگاه از تراشه جدید کمپانی اینتل با نام Centrino Wireless N2230 برای اتصال به شبکه های بی سیم استفاده می کند. این تراشه علاوه بر Wireless، از استاندارد Bluetooth 4 نیز پشتیبانی می کند. این تراشه قابلیت ارسال تصاویر با کیفیت Full HD را به نمایشگر های پشتیبانی کننده از فناوری WiDi کمپانی اینتل را دارد.

    دیسک سخت
    نوت بوک GT70 را می توان سریعترین نوت بوک جهان از لحاظ سرعت دیسک سخت دانست. این نوت بوک از یک هارد دیسک 500 گیگابایتی ساخت کمپانی Western Digital برای ذخیره اطلاعات استفاده می کند. این هارد دیسک سرعت 7200 دور بر دقیقه دارد.
    اما داستان به اینجا ختم نمی شود. این هیولای 3.9 کیلوگرمی به دو SSD ساخت شرکت SanDisk با ظرفیت 64 گیگابایت مجهز می باشد. این دو SSD با یکدیگر در حالت Raid0 ترکیب شده اند. فناوری Raid0 می تواند سرعت خواندن و نوشتن را تقریبا به میزان دو برابر افزایش دهد. حجم 128 گیگابایتی این دو SSD برای نصب سیستم عامل که نیاز بالایی به سرعت بالای دیسک دارد، کافی می باشد.
    در این قسمت به همین حد اکتفا کرده و در ادامه با اجرای تست های مختلف شاهد هنرنمایی GT70 خواهیم بود.

    سیستم صوتی
    وقتی بحث صدا در نوت بوک ها مطرح باشد، محصولات هیچ کمپانی توانایی مقابله با صدای با کیفیت و بلند نوت بوک های کمپانی MSI را ندارند. کمپانی MSI برای طراحی سیستم صوتی GT70 نیز با کمپانی مطرح Dynaudio همکاری داشته است. صدای خروجی این نوت بوک 2.1 کاناله می باشد که دو اسپیکر در قسمت های چپ و راست بالای صفحه کلید و یک Subwoofer قرار گرفته در زیر دستگاه اجزای آن را تشکیل می دهند. صدای خروجی این سیستم، بهترین صدای خروجی از یک نوت بوک در دنیا می باشد.
    این سیستم قدرتمند ساخت Dynaudio توسط نرم افزار قدرتمند THX Tru Studio پشتیبانی می شود و ترکیب با این نرم افزار به افزایش هر چی بیشتر کیفیت صدای خروجی کمک می کند.







    پردازنده و حافظه

    پردازنده
    نوت بوک GT70 دارای نسخه های متفاوتی می باشد که از پردازنده های متفاوت در ساختمان خود سود می برند. نوت بوک GT70 مورد بررسی ما به پردازنده Intel Core i7 3610 QM مجهز می باشد. این پردازنده از نسل سوم پردازنده های Core کمپانی اینتل موسوم به Ivy Bridge می باشد. این پردازنده دارای 1400 میلیون ترازیستور بوده و توان مصرفی آن 45 وات اعلام شده است. حداکثر دمای قابل تحمل این پردازنده 105 درجه سانتی گراد می باشد.
    پردازنده Core i7 3610 QM یک پردازنده چهار هسته ای می باشد که با توجه به پشتیبانی از فناوری Hyper Threading کمپانی اینتل توانایی پردازش هشت رشته دستور را بطور همزمان دارد. تمامی نرم افزار ها به میزان یکسانی از فناوری Hyper Threading بهره نمی برند. برخی نرم افزار ها بطور کلی از این قابلیت بهره نمی گیرند و برخی دیگر بطور چشمگیری از این قابیت استفاده کرده و محاسبات را سریع تر به پایان می رسانند.
    پردازنده های Ivy Bridge نسبت به پردازنده های مبتنی بر معماری قدیمی تر Sandy Bridge در فرکانس و تعداد هسته برابر 5 الی 20 درصد سریع تر می باشند. تفاوت دیگر این پردازنده ها به فناوری ساخت 22 nm پردازنده های جدید تر مربوط می شود که باعث می شود مصرف انرژی و حرارت تولیدی آنها کاهش یابد، عاملی که برای استفاده پردازنده ها در نوت بوک ها اهمیت بسزایی دارد.



    پردازنده استفاده شده در این نوت بوک دارای فرکانس پایه 2.3 GHz می باشد که در صورت استفاده از هسته های کمتر، این فرکانس تا 3.3 GHz بطور خودکار و بواسطه فناوری Intel Turbo Boost افزایش می یابد. پردازنده Core i7 3610 QM دارای 256 Kb حافظه L1، 1 Mb حافظه L2 و 6 Mb حافظه L3 می باشد.
    بورد این نوت بوک بر پایه چیپست Intel HM77 بوده و به سوکت 988B rPGA جهت نصب پردازنده مجهز می باشد.

    حافظه اصلی
    کاربران نوت بوک GT70 مطمئنا کمبودی از نظر حافظه نخواهند داشت. بورد اصلی این نوت بوک به چهار شکاف رم مجهز می باشد که هر کدام توانایی پشتیبانی از حافظه ای به ظرفیت 8 Gb دارند. می توان نتیجه گرفت GT70 توانایی پشتیبانی از 32Gb حافظه می باشد.
    نوت بوک GT70 مورد بررسی ما به 16 گیگابایت حافظه DDR3 با زمان تاخیر 11-11-11-28 در حالت دو کاناله می باشد که در ترکیب با کنترل کننده حافظه قدرتمند پردازنده Core i7 3610 QM پاسخ گوی نیاز تمامی کاربران خواهد بود.

    کارت گرافیکی

    کمپانی MSI از هیچ اقدامی جهت تقویت GT70 دریغ نکرده است. این نوت بوک سری Gaming مجهز به کارت گرافیکی قدرتمند nVIDIA GeForce GTX 670M می باشد. این کارت گرافیکی مبتنی بر تراشه GF114 می باشد. این تراشه 40 نانومتری مبتنی بر معماری Fermi می باشد. نسخه های جدید تر نوت بوک GT70 به تراشه گرافیکی GeForce GTX 680M که بر پایه معماری جدیدتر، قدرتمند تر و کم مصرف تر Kepler بنا شده است مجهز می باشند. این نوت بوک دارای نسخه های بر پایه تراشه گرافیکی GeForce GTX 675M نیز می باشد که دارای معماری مشابه GeForce GTX670M بوده و صرفا فرکانس هسته گرافیکی آن افزایش یافته است.
    کارت گرافیکی GeForce GTX 670M دارای 336 هسته Cuda می باشد که در فرکانس 1196MHz فعالیت می کنند. فرکانس کاری هسته کارت گرافیکی نیز 594 MHz می باشد. این کارت گرافیکی به سه گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR5 مجهز می باشد که برای اجرای بازی های رایانه با وضوح 1920x1080 پشتیبانی شده توسط صفحه نمایش GT70 اندکی بیش از کافی بنظر می رسد. فرکانس حافظه گرافیکی 1500MHz بوده که بویسیله رابط حافظه 192 بیتی با تراشه GF114 در ارتباط است. فعال کردن فناوری Turbo Drive Engine کمپانی MSI موجب افزایش فرکانس هسته GF114 از 594 به 620 MHz می گردد.
    این کارت گرافیکی از فناوری های متعلق به کمپانی nVIDIA نظیر CUDA، Physx، Optimus و 3D Vision پشتیبانی می کند.



    علاوه بر GeForce GTX 670M، این نوت بوک به تراشه گرافیکی دیگری نیز مجهز می باشد. پردازنده Core i7 3610 QM به تراشه گرافیکی Intel HD4000 می باشد. این تراشه به 16 واحد EU با فرکانس 650MHz بوده که بویسیله فناوری Turbo Boost اینتل تا 1100 MHz قابل افزایش می باشد.
    فناوری Optimus کمپانی nVIDIA باعث می شود در صورت عدم نیاز به کارایی بالای گرافیکی، کارت گرافیکی اصلی خاموش شده و تراشه گرافیکی موجود بر روی پردازنده پردازش تصویر را بر عهده بگیرد که مطمئنا مصرف انرژی کمتری در قیاس با GeForce GTX 670M 75 واتی دارد. در هنگام اجرای نرم افزارهای سه بعدی و بازیهای رایانه ای، کارت گرافیکی قوی تر مجددا فعال شده و وظیفه پردازش تصویر با کیفیت و کارایی بالاتر را برعهده می گیرد.
    با توجه به این واقعیت که کارت گرافیکی پر مصرف ترین قطعه در ساختمان نوت بوک های پرقدرت به حساب می آید، استفاده از این فناوری کمک شایانی به افزایش طول عمر باطری و کاهش حرارت تولیدی دستگاه می کند.


    نتایج تست

    برای روشن تر شدن هر چی بیشتر کارایی بالای نوت بوک GT70، کارایی پردازنده آن را با پردازنده Core i7 2600K مقایسه خواهیم کرد. هر چند این مقایسه پردازنده قدرتنمد Desktop و یک نوت بوک را می توان نبردی نا عادلانه دانست، با این وجود نوت بوک GT70 دارایی کارایی بسیار مناسبی برای رقابت با یک سیستم کاملا High End می باشد.
    در ابتدا تست PCMark Vantage را اجرا کردیم. این تست کارایی کلیه قطعات سیستم را بطور همزمان مورد ارزیابی قرار میدهد و امتیاز کلی به سیستم می دهد.



    در همین ابتدا GT70 ما را با امتیاز بالای خود شگفت زده می کند. امتیاز بالایی 14817 امتیازی است که بسیاری از سیستم های High End نیز از کسب آن عاجز هستند. این نتیجه نشان می دهد GT70 را به درستی می توان یک Desktop Replacement قلمداد کرد.
    در گام بعد به سراغ نرم افزار AIDA64 رفته و کارایی سیستم حافظه این نوت بوک را مورد آزمایش قرار می دهیم. با توجه به فرکانس حافظه های این محصول و کارایی بالای کنترل کننده حافظه پردازنده Core i7 3610QM شاهد نتایج قابل توجهی در این تست می باشیم.



    این نرم افزار قابلیت تست پردازنده و Hard Disk را دارا می باشد. پردازنده Core i7 3610QM استفاده شده در این محصول را با پردازنده قدرتمند Core i7 2600K مقایسه کرده ایم. در این تست ها شاهد کارایی برابر این دو پردازنده هستیم. این نتایج نشان می دهند GT70 از لحاظ قدرت پردازشی در مقایسه با سیستم های پر قدرت Desktop چیزی کم ندارد و براحتی می تواند به جای سیستم های Desktop پرقدرت مورد استفاده قرار گیرد.



    اکنون به سراغ تست Wprime 32M میرویم. این تست می تواند از تمام رشته های پردازشی پردازنده بطور کامل استفاده کند. در این تست پردزنده Core i7 2600K کارایی بهتری از خود نشان می دهد.



    در تست بعد به سراغ نرم افزار های مطرح 3DMark 11 و 3DMark Vantage رفته و قدرت این دو پردازنده را در این دو تست بنظاره مینشینیم. در این دو تست نیز پردازنده Core i7 2600K اندکی نسبت به رقیب خود یعنی نوت بوک GT70 پیش است.



    در این قسمت به سراغ تست های مربوط به کارت گرافیکی می رویم. نوت بوک GT70 توانست بازی سنگین Crysis Warhead را با نهایت جزئیات و وضوح تصویر Full HD با امتیاز 22.8 فریم بر ثانیه اجرا کند. این امتیاز برای یک نوت بوک امتیاز بسیار بالایی محسوب می شود. می توان انتظار داشت که نسخه های جدید این محصول که مجهز به تراشه گرافیکی GeForce GTX680M می باشند بتوانند در این تست امیازی بالاتر از 30 فریم بر ثانیه کسب کنند.



    نتایج خوب گرافیکی این محصول را در تست های 3DMark Vantage و 3DMark 11 را در تصاویر زیر ملاحظه میکنیم :





    نوبت به بررسی کارایی دیسک سخت این نوت بوک می رسد که ادعا می شود از این لحاظ سریعترین نوت بوک جهان بشمار می رود. نخست از نرم افزار AIDA64 استفاده می کنیم. با استفاده از این نرم افزار هر دو دیسک استفاده شده در این دستگاه را مورد بررسی قرار دادیم. می توان براحتی دریافت که این نوت بوک سریعترین نوت بوک جهان از لحاظ کارایی سیستم دیسک سخت بشمار می رود. کارایی Raid Drive این محصول تقریبا دو برابر سریعترین SSD های موجود در بازار برای کامپیوتر های شخصی می باشد!


    تست مطرح Crystal Disk نیز قدرت بالای GT70 را تایید می کند.


    جهت مقایسه، نتیجه مربوط به SSD 128 گیگابایتی کمپانی SuperTalent را نیز در این بررسی قرار داده ایم.


    با استفاده از نرم افزار محبوب HDTune سرعت خواندن و نوشتن فایل 2 گیگابایتی را بر روی Super Raid Drive نوت بوک GT70 بدست آوردیم. این نوت بوک می تواند فایل های حجیم را با سرعتی نزدیک به 800MB/s از روی دیسک سخت خود بخواند.


    و در نهایت نمایی از تست Read نرم افزار HD Tune :


    نتیجه گیری

    در این مقاله به بررسی کاملترین و قدرتمند ترین و صدا البته گران فیمت ترین نوت بوک موجود در بازار ایران پرداختیم. این نوت بوک بدلیل قابلیت های فنی و فناوری های منحصر بفرد خود کماکان جوایز بسیاری را در سطح بین المللی کسب می کند. برای تصمیم گیری و نتیجه گیری در مورد این نوت بوک بهتر است اینت نکته را در ذهن داشته باشیم که GT70 برای قشر خاصی طراحی شده است و امکانات بعضا خاص آن ممکن است برای عموم توجیه مناسبی نداشته باشد. در مورد محاسن این دستگاه به قدر کافی توضیح داده شد، اما شاید سخت ترین کار در مورد این نوت بوک ایراد گرفتن از آن باشد. در طول زمان نگارش این بررسی تنها یک ایراد را توانستیم به این محصول وارد کنیم و آن صدای نسبتا زیاد درایو Blu-Ray این دستگاه می باشد هر چند بسیاری از کاربران احتمالا با درایو هایی که نویز بیشتری نسبت به این مدل دارند مشغول کار هستند.
    مدت زمان کارکرد باطری و وزن بالای این نوت بوک ممکن است برای کاربران بسیار نا مناسب به نظر برسند ولی باید در نظر داشت سایر نوت بوک های این کلاس از سایر برند ها نیز مشخصات تقریبا مشابهی دارند. به عنوان نتیجه نهایی باید گفت این نوت بوک می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای Desktop های خانگی باشد.


    در پایان امیدوارم تمامی علاقه مندان دنیای سخت افزار بتوانند حتی برای مدت کوتاهی استفاده از این دستگاه را تجربه کنند.

    با تشکر از شرکت ماتریکس برای نوت بوک GT70 که در اختیار ما قرار دادند.

    تیم اورکلاکینگ هیروز
    تصاویر بکار رفته در این بررسی بطور اختصاصی تهیه شده است.
    پژمان ذوالفقاری

    [Only registered and activated users can see links. ]



    Motherboard : MSI BigBang Marshall Processor : Intel Core i7 2600K 4.6GHz
    Main Memory : 2x2Gb Crucial Ballistix 2133 Graphics Card : MSI Radeon R9 270X HAWK
    Cooling : Thermaltake Bigwater 780 Power Supply : Thermaltake Thoughpower 1350

  2. 37 کاربر بابت این ارسال مفید از Don_Corleone تشکر کرده اند:

    Agent 47 (28th November 2012),ahmaden (28th November 2012),arman_kad (27th November 2012),atisoc0936 (15th December 2012),Behnam_2337 (24th December 2012),Blue Rose (29th November 2012),CROSSHAIR (29th November 2012),Edragon (21st December 2012),ErfanDL (27th November 2012),Hamedy12 (14th December 2012),Hamed_Classic (27th November 2012),Hamidreza (27th November 2012),IceFire (27th November 2012),Mehdi_FXX (27th November 2012),moc (29th November 2012),mohammad72 (19th January 2013),mohsenmirzaei99 (30th July 2013),morteza.p (27th November 2012),Mr. DB (1st February 2013),NAVID OC (28th November 2012),Olesius (27th November 2012),Optimus Prime (17th December 2012),Osuk (28th November 2012),p.X (4th December 2012),Rezasam1 (27th November 2012),Saeid.aZm (15th December 2012),sapple (21st December 2012),SETIZEN (27th November 2012),shahbazi (4th December 2013),sMohammad (23rd July 2013),TERRORIST (19th January 2013),The Joker (27th November 2012),TRIDENT (28th November 2012),Turok (27th November 2012),ـ☢Devileytion☢ـ (29th November 2012),vandelin (27th November 2012),XoMa (27th November 2012)



  3. #11
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    نام واقعی
    Saeid Azami
    نوشته ها
    42
    تشکر شده 181 بار در 36 پست
    Saeid.aZm آنلاین نیست.
    با سلام و عرض ادب
    با تشکر از پژمان عزیز در مورد تهیه بررسی کامل از نوت بوک فوق. من به شخصه یکی از این مدل ge 630 رو در دسترس داشتم کلا مجموعه با کیفیت و کارایی هستند.تنها عیبی که میشه در موردش گرفت جنس ساختار بدنشه که در طول زمان نسبت به سایر طراحی بیشتر مورد تخریب قرار می گیره( از نظر ایجاد خش).
    ویرایش توسط Saeid.aZm : 15th December 2012 در ساعت 01:12 AM


    Motherboard Processor
    Main Memory Graphics Card
    Cooling Power Supply

  4. 6 کاربر بابت این ارسال مفید از Saeid.aZm تشکر کرده اند:

    Behnam_2337 (23rd January 2013),Don_Corleone (15th December 2012),Mehdi_FXX (15th December 2012),mohammad72 (19th January 2013),Rezasam1 (24th December 2012),sapple (31st December 2012)



  5. #12
    OCH Member
    atisoc0936 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    سبزوار
    نام واقعی
    مهدي مشقي
    سن
    33
    نوشته ها
    640
    تشکر شده 5,538 بار در 653 پست
    atisoc0936 آنلاین نیست.
    بابا عجب چیزی زده
    ما که حرفمونو پس گرفتیم در مورده MSI [Only registered and activated users can see links. ] عزیز

    =D>
    =D>


    Motherboard Processor
    Main Memory : 8GB 1600 G.skill T6.8.6 Graphics Card
    Cooling : XSPC KIT Power Supply
    در خدمت برو بچ سبزواری هم هستیم
    موضوع: تفاوت کابل های DVI در تعداد پین ها و ...

    سبزواری ها ببینن


  6. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از atisoc0936 تشکر کرده اند:

    Behnam_2337 (19th January 2013),Dismissed (29th May 2013),Don_Corleone (15th December 2012),Hamedy12 (25th December 2012),Mehdi_FXX (15th December 2012),mohammad72 (19th January 2013),Rezasam1 (24th December 2012),sapple (31st December 2012)



  7. #13
    Retired Moderator
    Behnam_2337 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    تهران
    نام واقعی
    بهنام
    نوشته ها
    677
    تشکر شده 6,279 بار در 489 پست
    Behnam_2337 آنلاین نیست.
    با سپاس بسیار از استاد عزیزم پژمان جان.
    امروز فرصت شد و دقیق و کامل بررسی این نوت بوک رو خوندم. درخصوص چگونگی نوشتن ریویو که خوب هیچ حرف و حدیثی نمیشه گفت جز اینکه: استاد مرا دریاب!

    درخصوص محصول فوق، فقط این رو میگم علیرغم برخی تبلیغات منفی که عده قلیلی از فروشندگان محترم و .... درخصوص نوت بوکهای این برند نام آشنا میکنن، نوت بوکهای msi همه چیز تموم هستند. از زیبایی، کارایی، پرفورمنس، قیمت (البته کمی بالا ولی در مقایسه با برندهای دیگر با کارایی پاینتر، مناسب) و مهمتر از همه گارانتی ماتریکس لپ تاپهای msi رو به گزینه اول خرید کاربران تبدیل کرده است.


    Motherboard : ASUS 970 FX Processor : Phenom II X2 555
    Main Memory : 2x2 GB Crucial Ballistix Tracer 1333MHz Graphics Card : Gainward 8800GT 256 Bit / 512MB DDR3
    Cooling : Cooler Master Hyper TX3 Power Supply : 580W Green
    ********************************************
    ذکات علم و دانش، آموختن آن به دیگران است
    .

    ********************************************

    قوانین و اساسنامه وبسایت تخصصی اورکلاکینگ هیروز


  8. 9 کاربر بابت این ارسال مفید از Behnam_2337 تشکر کرده اند:

    arman_kad (24th December 2012),atisoc0936 (24th December 2012),Don_Corleone (24th December 2012),Hamedy12 (25th December 2012),Mehdi_FXX (24th December 2012),mohammad72 (19th January 2013),Olesius (24th December 2012),Rezasam1 (24th December 2012),sapple (31st December 2012)



  9. #14
    OCH Member
    mahdi8063 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    اصفهان
    نام واقعی
    مهدی
    سن
    35
    نوشته ها
    83
    تشکر شده 688 بار در 83 پست
    mahdi8063 آنلاین نیست.
    پژمان جان اوضاع باتریش چطوره و تو حالات مختلف چقدر میتونه تحمل کنه ؟


    Motherboard : Asus Maximus IV EX Z Processor : Intel I7 3770k @4.5 1.2v
    Main Memory : Crucial 4 gb 1866 Graphics Card : MSI 660 TI PE
    Cooling : Termalright Silver Arrow SB E Extreme Power Supply : Green GP885

  10. 8 کاربر بابت این ارسال مفید از mahdi8063 تشکر کرده اند:

    arman_kad (19th January 2013),Behnam_2337 (19th January 2013),Don_Corleone (19th January 2013),Mehdi_FXX (19th January 2013),mohammad72 (19th January 2013),morteza.p (19th January 2013),Olesius (19th January 2013),sapple (22nd January 2013)



  11. #15
    OCH Member

    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    محل سکونت
    ارومیه | تبریز
    نام واقعی
    پژمان
    سن
    35
    نوشته ها
    675
    تشکر شده 6,704 بار در 492 پست
    Don_Corleone آنلاین نیست.
    متاسفانه تست های مربوط به باطری که کلی وقت هم برده بود انجامشون نتایجشون رو پیدا نکردم بزارم
    ولی یادمه در حالت تماشای فیلم full hd از روی dvd با بالاترین صدا و روشنایی تصویر حدود 2 ساعت و نیم بود
    atisoc0936 likes this.


    Motherboard : MSI BigBang Marshall Processor : Intel Core i7 2600K 4.6GHz
    Main Memory : 2x2Gb Crucial Ballistix 2133 Graphics Card : MSI Radeon R9 270X HAWK
    Cooling : Thermaltake Bigwater 780 Power Supply : Thermaltake Thoughpower 1350

  12. 9 کاربر بابت این ارسال مفید از Don_Corleone تشکر کرده اند:

    arman_kad (19th January 2013),atisoc0936 (19th January 2013),Behnam_2337 (19th January 2013),Mehdi_FXX (19th January 2013),mohammad72 (19th January 2013),morteza.p (19th January 2013),Olesius (19th January 2013),sapple (22nd January 2013),smrbh (19th January 2013)



صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •