علیکم السلام
گاهی اوقات بعضی حرف ها فقط برای یک نفر یا جواب دادن نیست .بعضی هاشون برای جلب توجه همه یا اطلاع عمومی هست
DX به این زودی ها نمیاد و فقط حرف و وعده هست. درست مثل متن باز بودن منتل و فعلا صرفه ی اقتصادی نداره که کسی براش بازی پورت کنه چون ماکروسافت یا یک شرکت خاص نمی تونه استفاده ببره و همه باید ازش سود ببرند
فعلا amd و شرکاش دارند به صورت اختصاصی از منتل سود میبرند و همین طور فرصت برای تبلیغات این API برای برنامه نویس ها است
و اواخر این سال یا ابتدای 2015 که هنوز نیم سال از DX جلوتر خواهد بود SDK اون متن باز عرضه میشه و همه برنامه نویس ها میتونند توسطش بازی تولید کنند و انویدیا اگه بخواد میتونه براش درایور بزنه نه اینکه amd برنامه نویسی رو تغییر بده
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
درایور جداست .. API هم جدا !!
درایور ها برای هر شرکت سخت افزاری متفاوت هست اما Api بین همگی مشترک خواهد بود
برای DX12 شرکت ها باید درایور جدید بیرون بدهند و نمیتونه با درایور های قبلی کار رو انجام بده پس DX12 تعریف شده نیست
گرافیکی که نسخه 10 رو داره نمیتونه افکت هایی که برای نسخه 11 نوشته شده رو اجرا کنه مگه اینکه شرکتش با درایور جدید نسخه 11 رو باز کنه در صورت نداشتن مشکل سخت افزاری
اصلا انویدا همون چیزی رو که شما گفتی، توی اون تصویر گفته باشه و اخرش هم نادید بگیریم که گفته حتما باید این اهداف باید با API های موجود انجام بشه
اما شما MANTEL را جزء استاندارد ها اعلام کردید که هنوز نشده
درسته DX با محیط ویندوز ماکروسافت هماهنگ تر هست درست مثل اینترنت اکسپلورر چونکه هردو توسط یک شرکت نوشته شده اند که اطلاع کاملی از اون داره اما برای بازی ساز ها و بازی اینطور نیست
چون اونها نمیدونند برای چه چیزی کد نویسی میکنند و DX همانند یک جعبه سیاه هست که درونش رو کسی نمیدونه به جز ماکروسافت
و برای هماهنگی داشتن با پلتفرم ماکروسافت و تکنیک های اختصاصی اون که بیشترشون استفاده هم نمیشه کد نویسی بیشتری رو داره که کارایی سخت افزار و راحتی برنامه نویسی رو کاهش میده
و وقتی منتل متن باز باشه همه میتونند در بهبود اون همکاری داشته باشند و کد هاش رو ببینند و میتونه درست مثل DX باشه که به صورت اپدیت ماهانه ارائه میشه و نه فقط یک بار همراه ویندوز
پولی!
و اصلا اصل هدف اینه که ماکروسافت و ویندوز به عنوان یک واسطه بیرون انداخه بشه که خیلی ها این آرزو رو دارند و خود انویدیا روی OpenGL حساب باز کرده
و توی GDC یک کنفرانس دیگه به ریاست انویدیا و همکاری ای ام دی و اینتل برای OpenGl زده شده بود که بازدهی خیلی بالاتر از DX رو اعلام کرده بودنند به همون دلیل اینکه ماکروسافت میخواهد پلتفرم خودش رو جلو ببره نه سخت افزار رو
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
میتونیم دیگه در این مورد بحث نکنیم و فقط خوبی DX رو بگیم اما نه با اطلاعات اشتباه که با اون مخالف هستم و بزرگ کردن اون